eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
13هزار دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
9.6هزار ویدیو
206 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 با «مجله اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی» همراه ما باشید🌹 🔰شامل بخش‌های: 🔸احیاء زکات 🔸حاضرجواب 🔸جدال احسن 🔸معلم انقلابی 🔸تبیین کدآمایی 🔸دیپلماسی علوی 🔸معرفت توحیدی 🔸جنبش مقسطین 🔸سینمای استراتژیک 🔸جنبش حلال‌زاده‌ها 🔸رهایی از معماری وحشی 🔸پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🔸کنکاش جنگ جهانی چهارم 🔸پایگاه مقاومت در جنگ ارزی 🔸اندیش‌سرای کودک و نوجوان 🔸باشگاه استراتژیست‌های جوان 🔸 پویش مبارزه با قمار سازمان‌یافته 🔸نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا در: ▫️اینستاگرام: ➡️ Instagram.com/Hasanabbasi_students3 ▫️ توئیتر ➡️ Twitter.com/abbasi_students ▫️ایتا: ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ▫️سروش: ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ▫️بله: ➡️ Bale.ai/Hasanabbasi_students ▫️تلگرام: ➡️ T.me/Hasanabbasi_students ▫️واتس‌اپ: ➡️ chat.whatsapp.com/GzHYt0swazsEH3Np88BCm2
📣📣 ▫️سخنرانی مجازی استاد حسن عباسی ✨ سالگرد شهادت شهید مدافع حرم علی زاده اکبر 📱 : 🔸 از صفحه استاد حسن عباسی در اینستاگرام: 👉 instagram.com/hasan.abbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📣📣 ▫️سخنرانی مجازی استاد حسن عباسی ✨ سالگرد شهادت شهید مدافع حرم علی زاده اکبر 📱 : 🔸 از صفحه استاد حسن عباسی در اینستاگرام: 👉 instagram.com/hasan.abbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🏢 ⁩رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز ناامیدی از دولت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه، از ارسال ۲ پیش‌نویس درباره فروش اوراق سلف نفتی به دفتر رهبری خبر داد. ♦️بنویسید اوراق سلف، بخوانید اوراق قرضه! با این توجیه: 🔻که منتشرکننده این اوراق (همانند دولت) در ازای پرداخت بهره، قرض نمی‌گیرد بلکه ابتدا محصولاتی را همچون نفت خام را به یکسری اشخاص پیش فروش می‌کند (قرارداد اولیه) و سپس هنگام سررسید در قرارداد دیگر به وکالت از طرف مالکان (صاحبان اوراق)، آن کالاها را در بازارهای جهانی به صورت نقد می‌فروشد تا با صاحبان اوراق تسویه کند. به‌این‌ترتیب، کسری بودجه دولت تامین می‌شود و تفاوت قیمت نقد و سلف، در قالب سود اوراق سلف به دارندگان آن می‌رسد. 🔻رد توجیه: در اوراق به اصطلاح سلف، اثری از وجود دو قرارداد مجزا به چشم نمی‌خورد. اگر چنین بود، دو طرف در بستن قرارداد ثانوی مختار بودند! و به همین دلیل در این شرایط مخاطره تجارتی وجود داشت و این یعنی سود تضمین شده و ثابت منتفی بود. پس خرید و فروشی در کار نیست و عرف به آن قرض ربوی می‌گوید. ✅ برای عقلا بسیار واضح است که این اوراق، همان اوراق قرضه می‌باشد و فقط به جهت اینکه ربا در جمهوری اسلامی ممنوعیت قانونی دارد به اسم دیگری و با بسته‌ای از توجیهات در واقعیت اجرا می‌شود. 🔸نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 🔸 @reba_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🌹 هادی جان، سالگرد شهادتت مبارک ✨در روزگار پر زرق و برق و معرکه آخر الزمانی این ایام، لایق شهادت شدن گرچه بسیار دشوار اما ناممکن نیست؛ و هادی عزیز در این مسیر از بسیاری آدم‌های پر ادعا، اما سنگین و در راه مانده پیش افتاد؛ و ظرفیت «عند ربهم یرزقون»ی و هم‌جواری با خدایش را در خود ایجاد کرد.. 🔸 استاد حسن عباسی - ۲۵ مرداد ۹۷ : 💬 «دشوار است که انسان در زندگی دنیوی و مادی خود پا در نفسانیات بماند و این جوانان رشید به این سرعت با قاعده «وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ. أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ» سیر تقرب الهی را طی کنند و ما که ماندیم، مسئولیت و رسالت سنگین‌تری را عهده‌دار باشیم. راه هادی و همه‌ی شهدا، همان راه انبیاء و ائمه(ع) و راه مصلحین است. به تعبیر شهید علامه مطهری، در تاریخ عالِم و دانشمند زیاد داشتیم ولی مصلح اجتماعی کم داشتیم. مصلح اجتماعی کسی است که به فرموده قرآن کریم، در مقابل افسادگران قرار می‌گیرد و دست به اصلاح می‌زند. ویژگی شاخص شهدای ما این است که مصلح و اصلاح‌گر بودند» اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
❓چه طور انگلیس ۴۵ تریلیون دلار از هند غارت کرد 🔻‏داستانی که عموماً در بریتانیا نقل می‌شود این است که ‎ نه تنها مزیت اقتصادی نداشته بلکه هزینه‌های زیادی نیز تحمیل کرده و پذیرفتن این هزینه‌ها، نشانه‌ای از سخاوتمندی بریتانیایی‌ها بوده. 🔹یک‌ اقتصاددان ‏مشهور به نام پاتنائیک محاسبه کرده است که بریتانیا حدود ۴۵ تریلیون دلار از هند در طول سال‌های ۱۷۶۵ تا ۱۹۳۸ غارت کرده. برای اینکه بدانید این مبلغ چقدر گزاف است باید بدانید ۴۵ تریلیون دلار ۱۷ برابر کل تولید ناخالص داخلی سالانه بریتانیا در زمان حال است. 🔻‏در سال ۱۷۶۵ کمی بعد از اینکه شرکت هندشرقی کنترل شبه‌قاره را به دست گرفت، شروع به جمع‌آوری مالیات در هند نمود و سپس از بخشی از آن درآمد (حدود یک سوم) برای تامین مالی خرید کالاهای هندی (پنبه) برای مصرف در بریتانیا استفاده کرد. 🔹یعنی، به جای پرداخت پول از جیب خود، از پول خود هندی‌ها استفاده می‌کردند. در واقع ‎انقلاب صنعتی به بخش بزرگی از این دزدی سیستماتیک از هند وابسته بود. ✍️ برهوت تی وی ▫️ aljazeera.com/indepth/opinion/britain-stole-45-trillion-india-181206124830851.html 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 میدل ایست مانیتور نوشت: 💬 «نورمن داربیشر» رئیس اداره اطلاعات MI6 در قبرس میگوید: لحظه ای که مصدق نخست‌وزیر شد، انگلیس قاطعانه تصمیم گرفت که او به هر قیمتی شده باید برود، صرف نظر از اینکه آیا علاقمند به همکاری با انگلیس باشد یا خیر. ✅ انگلیس در ۱۹۵۳ اراده کرد مصدق برود و او به زیر کشیده شد. ۶۵ سال بعد اینبار نه فقط انگلیس که یک جهان اراده کرد «بشار اسد» برود؛ و یک نفر یعنی «امام سید علی خامنه‌ای» اراده کرد او بماند و اسد ماند. 🗓 امروز، سالروز کودتای ۲۸ مرداد علیه نخست‌وزیری مصدق است. 📝📝 پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
💚 مراسم ختم مجازی مرحوم محسن مطلبی 🔰 «محسن مطلبی» از یاران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ازمدیران و پایه گذاران کانال بیداری ملت و از جوانان ولایی و انقلابی کشورمان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) درگذشت. 🔸ضمن عرض تسلیت به بازماندگان عزیز این مرحوم، مجلس ختم مجازی هم‌اکنون با قرائت «فاتحه مع الصلوات» و «یک صفحه از قرآن کریم» و نثار ثواب آن به روح مرحوم برپا می‌شود. 🌹 مراسم ختم مجازی جان‌باختگان مظلوم فتنه کرونا مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۵۷ قرآن کریم 💠 قرائت سوره آل عمران - از آیه ۵۳ تا آیه ۶۱ 🔸 نثار روح مرحوم محسن مطلبی 🌹 مراسم ختم مجازی جان‌باختگان مظلوم #فتنه_کرونا مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
⭕️ جنگ اقتصادی، جنگ اراده‌هاست 📝📝 جنبش مقاومت در جنگ ارزی 🔴 قدرت در شق ارگانیکی به سه دسته‌ی سخت، نیمه‌سخت و نرم تقسیم می‌شود که شامل پنج منبع کلاسیک آن است. 🔴 حوزه‌ی قدرت نیمه سخت نیز خود به تنهایی شامل سه دسته‌ی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود که به تبع آن جنگ‌های نیمه سخت، سه وجه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیدا می‌کنند. 🔴 در واقع جنگ اقتصادی، جنگی است نیمه سخت که در میدان اقتصاد و با ابزار‌های مالی جهت حاصل شدن پیروزی‌های اقتصادی رخ می‌دهد. 🔴 در هر طرح‌ریزی عملیاتی ابتدا به ساکن آماج منازعه مشخص و سپس در نسبت با آن وضعیت میدان نبرد برای تحقق اهداف تبیین می‌شود. در که دومین نوع از جنگ‌های نیمه‌سخت است آماج حملات، «تصرف بازار» و «سیادت بر منابع اقتصادی» است. 🔴 لذا کنش‌گران استراتژیک میدان جنگ، در اقتصاد با مطالعه و بررسی زمین منازعه، سعی بر تصرف انواع بازار‌ها با غلبه بر طرف دیگر دارند. 🔴 ماکس‌وبر جامعه شناس آلمانی در تعریف قدرت گفته بود: «قدرت توان تحمیل اراده بر دیگری است.» ✅ ✅ امام خامنه‌ای در روز عید قربان فرمودند: «عرصه، عرصه‌ی جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده‌ی ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده‌ی دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.» 🟠 این اراده‌ای که از منظر امام خامنه‌ای باید بر اراده‌ی دیگری فائق آید تا پیروزی حاصل شود یا به قول وبر تحمیل شود، سه حوزه‌ی قدرت را در بر می‌گیرد که توفق در هر کدام از آن‌ها تعیین کننده است. این سه حوزه عبارتند از نبرد اراده‌های نرم، نبرد اراده‌های سخت و نبر اراده‌های نیمه سخت. 🔺جنگ اقتصادی امروز، نبرد اراده‌های نیمه سخت است و پیروزی به توان تحمیل اراده‌ی اقتصادی بر دیگری بستگی دارد. در این جنگ نیز به مانند جنگ نظامی، کسی پیروز است که کارآمدی داشته باشد و کسی قدرت اقتصادی کارآمدی دارد که بتواند اراده‌ی خود را در دیگری، بر دیگری تحمیل کند. اگر ما بتوانیم اراده‌ی اقتصادی خود را بر دشمن تحمیل کنیم، در این نبرد اراده‌های پیروز خواهیم بود. نپذیرفتن اراده دشمن و اعمال اراده خود بر او مصداق آیه ۴ سوره مبارکه صف خواهیم است که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ؛ خداوند کسانی را دوست دارد که در راه او پیکار می‌کنند، چنان که گویی بنیانشان آهنین است.» 📎 جلسه ۴۱ کلبه کرامت، با عنوان «قدرت‌شناسی» در تیر ماه ۱۳۸۶به بررسی دکترین قدرت پرداخته است. ببینیم: 👈 سایت کلبه کرامت | آپارات | یوتیوب 🔸جنبش مقاومت در جنگ ارزی 🔸 @currency_war اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ بزرگترین خانواده با حضور استاد حسن عباسی با موضوع: خانواده هسته مرکزی تمدن چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹ - ساعت ۱۴:۰۰ 📎 برای شرکت در جلسه لینک زیر را در مرورگر کروم کپی کرده و به عنوان مهمان وارد شوید. 👉 daneh.ir/demo2/mod/newmodule/view.php?id=6370 ❗️توجه داشته باشید برای ورود حتما از مرورگر کروم استفاده کنید و فیلترشکن خود را غیرفعال کنید. ▫️ @maktab_eslami استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🔰مجرای مالکیت اعتباری خداوند، الگویی بدیع برای استقلال بانک مرکزی 📝📝 نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 🔹مبانی نظری ساختار مالکیت از دیدگاه قرآن کریم از منظر دیگری نیز میتواند بررسی شود. در این نگاه تلاش میشود این موضوع با توجه به آموزه توحید که در آیات قرآنی و تفاسیر مورد تأکید قرار گرفته است، بررسی و تبیین شود. مهمترین مبنای خداشناسی که در قرآن کریم آمده، توحید است. توحید به دو شاخه اصلی(نظری و عملی) تقسیم میشود. توحید نظری، اعتقاد قطعی به یکتایی خداوند در ذات، صفات و افعال است. توحید نظری، دارای سه شاخه توحید ذاتی، صفاتی و افعالی است(مکارم شیرازی،۱۳۵۳:ج۲۷،ص۴۴۷). توحید ذاتی به معنای اعتقاد به یکتایی پروردگار و بی همتا بودن وی است. توحید افعالی هم به معنای درک و شناخت جهان با همه نظام و سنّت هایش بصورت فعل خداست. 🔸توحید افعالی با توجه به نوع رابطه ای که پروردگار با مخلوق می یابد انواع گوناگونی دارد، یکی از آنها توحید در مالکیت است. به عبارت دیگر، تصّرف که مهمترین عنصر مالکیت معرفی شد، فعل است؛ البته حاصل این فعل در مالکیت تکوینی پروردگار، همان امور حقیقی یا مخلوقات، و در مالکیت اعتباری، همان احکام معاملات یا تشریعیات درباره این موضوع است. توحید افعالی خداوند در شاخه مالکیت، به معنای برتری وی بر تمام مالکیت های دیگر است. این امتیاز، با توجه به معنای توحید افعالی، به سبب استقلالی است که درباره خداوند با مخلوقات و تصرّف وی در آنها مشاهده میشود. قرآن کریم برتری مزبور را در آیه ۱۱۱سوره اسراء [1] بخوبی بیان میکند که خداوند در ملک، در مالکیت، در سلطه، و در قدرت، شریک و رقیب ندارد. اینطور نیست که این ملک تقسیم میشود. در عین اینکه مخلوقاتش ملک دارند، ملک داشتن آنها در طول ملک داشتن اوست(مطهری،۱۳۷۷:ج۶،ص۵۲). ♦️بنابراین با توجه به آموزه«توحید افعالی»، مبانی نظری دخالت پروردگار در تعیین ساختار مالکیت نظام اقتصاد اسلامی بصورتی شکل می گیرد که مالکیت انسان در طول مالکیت خداوند قرار می گیرد؛ به همین سبب در مقام ثبوت، این ساختار جایگاه منطقی دارد. این رابطه طولی میتواند با توجه به «نظریه استخلاف» به گونه ای دیگر مطرح شود: وَأَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِينَ فِيهِ ♦️از آنجا که انفاق نوعی تصرّف در مال است، این آیه آشکارا به تنظیم مالکیت اعتباری انسان دلالت می کند. واژه استخلاف یا جانشینی به روشنی به مرتبه مقدّم و برتر مالکیت اعتباری خداوند که برخاسته از اطلاق مالکیت حقیقی اوست، اشاره دارد(طباطبایی،۱۳۶۲:ج۳،ص۲۰۳). همچنین آیاتی که به تسخیر و رزق مربوط می شود نیز آشکارا بر این دلالت می کنند که مالکیت انسان، مالکیت اصیل نیست؛ بلکه مالکیت وی به جهت جانشینی او از طرف پروردگار است. طبیعت این جانشینی اقتضا می کند که دخالت خداوند برای تنظیم مالکیت اعتباری انسان از جانب وی مورد اطاعت قرار گیرد(صدر،۱۳۷۵:ص۵۳۷). و دین براساس زمخشری می گوید، «اموالی که در اختیار شما قرار دارد، اموالی است که خداوند آنها را آفریده و به شما ارزانی داشته و به شما امکان بهره مندی از آنها را اعطا کرده است؛ به گونه ای که شما را در تصرف آنها جانشین خود قرار داده؛ پس در حقیقت آنها اموال شما نیست و شما فقط وکیلان او هستی؛ بنابراین در راه خدا انفاق کنید». 🔹انسان بواسطه برخورداری از دو عنصر آگاهی و اراده قابلیت تکوینی آن را می یابد که به مقام جانشین پروردگار بر روی زمین رسیده، مناسبات تولیدی را پدید آورد و از ابزار تولید در جهت خیر و فضیلت یا ستم و استثمار استفاده کند. هدایت پروردگار در تنظیم رابطه مالکیت به معنای تحقّق مصالح فردی اجتماعی و رفع نیاز وی در حد امکان بوده و این دستاوردها بر توجه انسان به مقام جانشینی و مرتبه مالکیت اعتباری وی در مقایسه با مالکیت اعتباری خداوند و چگونگی عملکرد وی اشاره دارد. از اینرو دخالت پروردگار در تعیین انواع مالکیت ها در ساختار مالکیتی نظام اقتصاد اسلامی نیز با توجه به نظریه استخلاف قابل توجیه است که بسیاری از اقتصاددانان مسلمان در تبیین این ساختار به این نظریه اشاره داشته اند.(هادوی نیا۱۳۸۲) 1️⃣ وقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ ۖ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا- و بگو: ستایش مخصوص خداست که نه هرگز فرزندی برگرفته و نه شریکی در ملک خود دارد و نه هرگز عزت و اقتدار او را نقصی رسد که به دوست و مددکاری نیازمند شود، و پیوسته ذات الهی را به بزرگترین اوصاف کمال ستایش کن. ✍️نورالله صالحی/ استاد نظریه‌پرداز اقتصاد- دانشگاه باهنر کرمان 🔜ادامه دارد... 🔸نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 🔸 @reba_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
💚 «آیت الله محمدعلی تسخیری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام درگذشت. ایشان به ویژه در سال‌های اخیر و با شعله‌ور شدن آتش فتنه «جنگ مذهبی سی ساله جدید» با تدبیر رهبر معظم انقلاب در گردآوری بزرگان جهان اسلام، در شکست این توطئه‌ی خطرناک، یاری نمودند. 🔸ضمن عرض تسلیت، مجلس ختم مجازی ایشان را با قرائت «فاتحه مع‌الصلوات» و «سوره نبأ» برپا می‌کنیم. 🌹 مراسم ختم مجازی مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 کرسی طرح‌ریزی معیشت ⬅️ منابع، بخش یکم [1] بنظر می‌رسد که‌ هر سه‌ روش‌ پیشنهادی‌ شما یعنی‌ تشکیل‌ 1) «کرسی‌های‌ نظریه‌پردازی‌» 2) «کرسی‌های‌ پاسخ‌ به‌ سؤالات‌ و شبهات‌» و 3) «کرسی‌های‌ نقد و مناظره‌»، روشهائی‌ عملی‌ و معقول‌ باشند و خوبست‌ که‌ حمایت‌ و مدیریت‌ شوند بنحوی‌ که‌ هر چه‌ بیشتر، مجال‌ علم‌، گسترش‌ یافته‌ و فضا بر دکانداران‌ و فریبکاران‌ و راهزنان‌ راه‌ علم‌ و دین‌، تنگ‌تر شود. پاسخ به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی، 81.11.16 [2] در عین حال مسائل جدیدی وجود دارد. در زمینه‌ی اقتصاد، مسائل تازه‌ای وجود دارد. مثلاً ما بانکداری اسلامی را به وجود آورده‌ایم. امروز مسائل تازه‌ای در زمینه‌ی پول و بانکداری وجود دارد؛ اینها را بایستی حل کرد؛ باید اینها را در بانکداری اسلامی - بانکداری بدون ربا - دید. کی باید اینها را انجام بدهد؟ فقه متکفل این چیزهاست. البته من همین‌جا عرض بکنم که نیاز ما به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزه‌ی قم - که مهمترین حوزه‌هاست - برآورده نشده است. من این را الان اینجا عرض میکنم - آقایانی هم از قم اینجا تشریف دارید - این نیاز برآورده نشده. در قم باید درسهای خارجِ استدلالىِ قویای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدید حکومتی و چالشهائی را که بر سر راه حکومت قرار میگیرد و مسائل نو به نو را که هی برای ما دارد پیش می‌آید، از لحاظ فقهی مشخص کنند، روشن کنند، بحث کنند، بحثهای متین فقهی انجام بگیرد؛ بعد این بحثها می‌آید دست روشنفکران و نخبگان گوناگون دانشگاهی و غیر دانشگاهی، اینها را به فرآورده‌هائی تبدیل میکنند که برای افکار عموم، برای افکار دانشجویان، برای افکار ملتهای دیگر قابل استفاده است. این کار بایستی انجام بگیرد، ما این را لازم داریم. محصول این کاوشهای عالمانه میتواند در معرض استفاده‌ی ملتها و نخبگان دیگر کشورها هم قرار بگیرد. بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، 90.06.17 [3] یک نکته‌ی دیگری که یکی از دانشجویان عزیز گفتند، [این بود که] کرسی‌های آزاداندیشی به معنای واقعی کلمه تشکیل بشود. کاملاً درست است؛ من موافقم که کرسی‌های آزاداندیشی تشکیل بشود. بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان، ۹۴.۰۴.۲۰ [4] آزادی فکر؛ همان نهضت آزادفکری که ما دو، سه سال قبل مطرح کردیم و البته دانشجوها هم استقبال کردند؛ اما عملاً آن کاری را که من گفته بودم، انجام نشده است؛ نه در حوزه، نه در دانشگاه. من گفتم کرسیهای آزاداندیشی بگذارید. مسئله ی آزاداندیشی ای که ما گفتیم، ناظر به این است. باید راه آزاد اندیشی و نوآوری و تحول را باز گذاشت، منتها آن را مدیریت کرد تا به ساختارشکنی و شالوده شکنی و بر هم زدن پایه های هویت ملی نینجامد. بیانات در دیدار دانشگاهیان سمنان، ۸۵.۰۸.۱۸ [5] حوزه‌های علمیه همواره مهد آزاداندیشی و بحث‌های جدی علمی بوده‌اند. بنابراین کرسی‌های آزاداندیشی باید به یک عرف در حوزه‌های علمیه تبدیل شوند و زمینه‌ی تحمل دیدگاه‌های مختلف علمی فراهم شود. دیدار جمعی از اساتید و فضلا و پژوهشگران و مبلغان حوزه‌های علمیه کشور با رهبر انقلاب، ۸۶۰۹۰۸ [6] تشکیل میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها که بنده مکرّر این را تکرار کرده‌ام و تأکید کرده‌ام و توصیه کرده‌ام؛ و خب خیلی پیشرفتی نداشته. چه کسی باید این را بکند؟ [اگر] منتظر باشید که رئیس دانشکده یا معاون فرهنگی یا مانند اینها بکنند، فایده‌ای ندارد؛ خودتان باید بکنید. در دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی را باید تشکیل بدهید؛ منتها همین طور که گفتم همه‌ی این حرکتها باید منضبط باشد؛ با انضباط، با پیش‌بینی، با مطالعه‌ی خوب از سوی افرادی که صاحب ذهن فعّال و زبان گویا هستند راه [بیفتد]؛ اینها حتماً کمک میکند، تأثیر میگذارد. بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان، ۹۸۰۳۰۱ [7] خیلى از این حرفهایى که دوستان در اینجا گفتند، حرفهایى است که تکلیف آنها باید در خود جلسات دانشجویى و در بحثهاى آزاد دانشجویى معین بشود؛ که من یادداشت کردم، این «کرسى‌‌هاى آزاد اندیشى» که ما مطرح کردیم که مستلزم بحثهاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌ها است، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، میتواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفىِ هر مطلبى را در بحثهاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند. بیانات در دیدار دانشجویان، ۹۳۰۵۰۱ ⬅️ ادامه‌ی منابع 💡 کرسی طرح‌ریزی معیشت 📡 @maeishat_planning ✊ جنبش مردمی کدآمایی؛ الگوی معیشت ایرانی 📡 @Kadamaei_ir
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
💚 «آیت الله محمدعلی تسخیری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر انقلاب ا
🏴 منادی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی 🔰 آیت الله محمدعلی تسخیری در سال ۱۳۲۳ از خانواده مازندرانی‌الاصل در نجف اشرف در خانواده‌ای روحانی متولد شد. 🔸شاگرد ممتاز آیت الله شهید سید محمدباقر صدر، حکیم، شیخ جواد تبریزی، آیت الله مظفر و... بود. فعال سیاسی مبارز علیه تفکرات حزب بعث عراق بود و مدت‌ها در زندان‌های حزب بعث زندانی شد و حتی محکوم به اعدام گردید که موفق به فرار از عراق شد. حضور وی در ایران، مصادف با ایام پیروزی انقلاب اسلامی بود. 🔸از مراتب فقهی ایشان، حضور در مجمع فقه اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی در جده از سال ۱۳۶۳ بعنوان تنها نماینده رسمی مذهب تشیع از جمله خدمات زیاد ایشان به جهان اسلام بود که نقش زیادی در ترویج مبانی فکری و اصولی شیعه داشت. 🔸ایشان موسس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بعد از آن رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود که به شخصیت ایشان ابعاد فرامذهبی و آگاه به مقتضیات زمان می‌داد. 🔸هدف والای ایشان وحدت میان مذاهب اسلامی بود که این هدف والا خنثی کننده‌ی اصلی طرح‌های تمدن غرب در منطقه در جهت تفرقه اندازی میان مذاهب اسلامی با هدف از بین بردن اساس دین اسلام با راه اندازی جنگ و ایجاد خونریزی میان مسلمین بوده است. 🔸پیام مقام معظم رهبری در رابطه با درگذشت ایشان، نشان دهنده‌ی شخصیت والای فقهی، علمی، اخلاقی و ابعاد فعالیت‌های وحدت‌بخش میان مذاهب مختلف بوده است. اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
💠 چهار شرطِ همراهی با کاروان امام حسین(ع) 🔸«سیدالشهدا(ع) وقتی می‌خواستند در روز هشتم ذی‌الحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». 🔸در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 🔻 شرط اول: از جان گذشتن «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند، نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین(ع) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ می‌خواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 🔻 شرط دوم: آمادگی لقاء‏ اگر کسی خودش را آمادۀ لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا(ع) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌وشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 🔻 شرط سوم: کوچ از دنیا طالبان همراهی با امام حسین(ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 🔻 شرط چهارم: معیت با امام شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمۀ شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین(ع) حرکت کند.» ✍ استاد میرباقری | @mirbaqeri_ir اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
✔️دعای مخصوص روز اول ماه محرم #فرصتی_عالی ✨ امام رضا سلام الله علیه فرمودند اگر کسی شهادت میخواهد، #نسل_پاک و #فرزند_میخواهد واینکه در #مسیر_سیدالشهدا (ع) باشد، میخواهد امکانات و مالش در مسیر حضرت باشد، حضرت فرمودند راهش این است که روز اول محرم را #روزه بگیرید و همین #دعا را بکنید که دعای شما مستجاب می شود. ✨ اگر کسی میخواهد توفیق خدمتگذاری به ساحت مقدس امام حسین (ع) و تاسی به ایشان را در برنامه هایش داشته باشد، راهش این است. ✨ هر دعایی وقتی دارد و بهار این دعا در روز اول محرم است؛ فرصت اول محرم یک باب خاصی به شهادت سیدالشهدا(ع) باز می شود... ایت الله میرباقری #اللّهُمَّ_عَجِّل_لِولیِّکَ_الفَرَج مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
#سردار_فاتح_جنگ_جهانی_چهارم #ساعت_عاشقی اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
✅ #مثل_حسین علیه‌السلام 🔸دست‌نوشته سردار قاسم سلیمانی به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم: 🌷 کشوری که در قلب، اسمِ حسین را دارد، فرهنگِ عاشورا را دارد، باید در زیست و فرهنگ الگوی جهان شود. 🚩 #ما_ملت_امام_حسینیم ▫️ @Soleimany_ir 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir
🔰 تقدیر امام خامنه‌ای رهبر انقلاب از شعر افشین اعلا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی 💌 امام خامنه‌ای: 💬 شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و به موقع بود. دست شما درد نکند. 💠 سروده‌ی افشین اعلا: که برازنده فخر است و مباهات سید حسن است آیا یا شیخ امارات؟ این داده چو قواده به عشرت‌کده، رونق آن گشته ولی قائد احرار به شامات آن پخته سخن گوید با تکیه به قرآن این خام ولی چون شتران، حامل تورات آن لرزه درافکنده به ارکان تل‌آویو این با تن لرزان شده پنهان به عمارات ای شیخ! کنی تکیه به قومی که خداوند از دوستی‌اش کرده تو را نهی به آیات؟ این نهی، ندیدی و نخواندی تو به قرآن؟ یا خوانده‌ای از وحی، فقط لفظ و عبارات؟ هش‌دار و بپرهیز، از این غده‌ی بدخیم جز ننگ چه بخشید مناخیم به سادات؟ سید حسن از چیست که بی سلطنت و کاخ خورشید عرب گشته و حکام چو ذرات زیر قدمش له شده است ارتش صهیون با آن همه جنگنده و آلات و مهمات آیا نکنی شرم ز لبنان و فلسطین؟ آیا نشنیدی تو ز آیات و روایات؟ ایران چه بدی کرد به اعراب و به اسلام؟ کز کینه او کور شدی، کور به کرات! بحرین و عراق و یمن و شام چرا سوخت؟ در آتش بدخواهی‌ات ای شیخک بدذات! آیا نرهاندند نوامیس عرب را سید حسن و قاسم و یاران ز بلیات؟ خنجر زدی از پشت به اعراب و نشستی با مرتکب آن همه کشتار و جنایات با قاتل کودک کش صبرا و شتیلا با جانی نفرین شده در ارض و سماوات یکباره عقال از سر بی‌عقل بیفکن خو کن چو جهودان به عرق چین و کراوات بیهوده مکش فیل دبی را به رخ ای شاه! وقتی که ز سرباز یمن هم شده‌ای مات حیثیت خود دادی چون با ثمن بخس حقانیت فارس شد از خبث تو اثبات شاهان عرب، طایفه‌ی لوط و ثمودند هم بنده‌ی عزی و منات و هبل و لات خون عرب است آیا ای مردنمایان! این ننگ که بر دامن تان مانده ز عادات؟ هم قدس ز کف داده و هم مکه و یثرب جز غرب ندارید دگر قبله حاجات در عقد تل آویو در آیید از این پس بودید چو یک عمر، عیالات ایالات ای قوم عرب! غیرت اجدادی‌تان کو؟ بودند نیاکان شما اهل فتوحات تکرار مبادا شود اندوه فلسطین تا چند برد غرب، از این منطقه، سوغات؟ دزد است در این قافله، تا چند تغافل؟ موش است در این مزرعه، تا چند مماشات؟ تند است چرا این همه توفان تجاوز؟ کند است چرا این همه شمشیر مجازات؟ خواند همه را قدس به یاری، ز چه خوابید؟ اقلیم عرب گشته چرا خانه‌ی اموات؟ با این همه، ای غرب! بپرهیز که دارد این بادیه، بس خار مغیلان و نخیلات دل خوش مکن ای خصم به ویرانی بیروت مکرون! مکن از مکر، گذر سوی خرابات لبنان نکند روی خود از پارس به پاریس چون دیده از او خیر فراوان، ز تو آفات سوزنده قانا شده دلسوز شهیدان! غارتگر شبعا شده همدرد جراحات! ای ننگ به هر کس که شود خام تو ای خصم ای وای به شیخی که کند با تو ملاقات قوم عرب و اهل خلیج کهن فارس هیهات که ذلت بپذیرد ز تو، هیهات آینده از آن یمن و غزه و قدس است ای غرب به‌هش باش! رسد روز مکافات اندیشه جویان استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_students
محرم به روایت آیت‌ها 📝📝 کودکان استراتژیست #شب_یکم: من هم مروارید می‌پرورانم! ⁉️ در برابر تهدید و دشمن چه باید کرد؟ اگر نتوانیم تهدید و دشمن را دفع کنیم، چطور باید در مقابل آن برخورد کنیم؟ ما باید تغییر کنیم، یا او را تغییر دهیم؟ چطور تهدید و دشمن را تغییر دهیم؟ امام حسین(ع) چگونه از تهدید به وجود آمده در کربلا، موقعیت جاودانه ساخت؟ ◀️ برای عبرت‌گیری از کربلا در این مسائل، تدریس #آیت_صدف به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس تشویق کودک به استقامت در برابر مشکلات و تهدیدات و فهم چگونگی تبدیل آنها به ارزش و موقعیت ممتاز است. ✅ امام حسین(ع) با قیام عاشورایی خود، تهدید ریشه‌کن شدن اسلام توسط بنی‌امیه را به ماندگار شدن اسلام در تاریخ تبدیل کرد. حضرت زینب(س) نیز تهدید (اسارت) را با ایراد آن سخنرانی‌های معروف در دربار و شام تبدیل به موقعیت کرد. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی 🔶 برای مطالعه بیشتر، این جزوه را مطالعه کنید: ▫️ b2n.ir/894196 ▫️نقاشی: اثر استاد عبدالحمید قدیریان 🔸 @strategistkids اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هشت_فایده_مسجد امیرمؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام می فرمودند: «هر کس پیوسته یا در وقت هر نماز به طرف مسجد روان باشد، یکی از هشت چیز را بهره خواهد برد: برادری که در راه خدا مورد استفاده او باشد؛ یا طرفه دانشی که از زبده های علم باشد؛ یانشانه محکمی که در راه حق او را استوار سازد؛ یا رحمتی از طرف حق که در انتظارش بوده؛ یا کلمه و سخنی که او را از بدی باز دارد؛ یا شنیدن جمله ای که او را به راه خیر و نجات راهنمایی کند؛ یا گناهی را از ترس خدا ترک نماید؛ و یا آن که از سر شرم و حیا گناهی را رها کند». #وزارت_مسجد ۳۱مرداد روز جهانی مسجد گرامی باد مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
محرم به روایت آیت‌ها 📝📝 کودکان استراتژیست #شب_یکم: من هم مروارید می‌پرورانم! ⁉️ در برابر تهدید و
🏴 محرم به روایت آیت‌ها #شب_دوم: من رنگ عوض نمی‌کنم! ◀️ گاهی خو گرفتن انسان با باطل تا حدی پیش می‌رود که هیچ چیز نمی‌تواند سنت‌های غلط را بَرکَند و راه را برای اصلاح باز کند جز آن که فاجعه‌ای در حد 🚩کربلا رخ داده و خون پاک‌ترین انسان‌ها به زمین ریزد. 😢 ✅ برای عبرت‌گیری از کربلا در این حوزه، تدریس #آیت_آفتاب‌پرست به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود؛ هدف از این درس معرفی جنبه‌های منفی خو گرفتن انسان به محیط باطل است. ❇️ مردمان کوفه بدعهدی کرده و مانند آفتاب‌پرست رنگ عوض کردند، اما بازگشت جناب حر به آغوش اباعبدالله نشان داد می‌توان به رنگ محیط باطل در نیامد. #آیت_های_سرخ | #آیت_شناسی | #عبرت_عاشورایی 🔶 برای مطالعه محورهای تدریس پیشنهادی، این جزوه را مطالعه کنید: ▫️ b2n.ir/352670 🔺لینک دانلود فیلم تدریس جلسه ۳ تحت عنوان من رنگ عوض نمی‌کنم: 📚 strategistkids.ir/ck3 ▫️نقاشی: اثر استاد عبدالحمید قدیریان 🔸اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔸 @strategistkids اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students