🔰 در سینما و تولیدات فرهنگی «جهل معرفتی» داریم
1⃣ بخش نخست
💬 حمید قدیریان مدیر هنری و یکی از طراحان صحنه فیلم سینمایی «محمد رسولالله (ص)» ساخته مجید مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کمیت پایین تجربههای عظیم در حوزه سینمای دینی گفت:
🔹 ما به قدری خودمان را درگیر مباحث سیاسی و امنیتی روز کردهایم که اصلاً برایمان «فرهنگ» موضوعیت ندارد. من دو هفته پیش نمایشگاه نقاشیای داشتم و آنجا یک بحث فرهنگی را مطرح کردم. متاسفانه مسئولان فرهنگی ما به قدری گرفتار هستند که وقت نمیکنند کنکاش کنند تا مشکلات ما، از زاویه فرهنگی حل شود. هرچند مبنای انقلاب ما بر اساس فرهنگ بود اما به این حوزه در این سالها ظلم شده است.
🔹 اگر در برخی جاها هم رشد فرهنگی داریم به واسطه این است که خداوند صحنههایی مانند دفاع مقدس و.. در گذشته ایجاد کرده و در این سالهای اخیر حضور مدافعین حرم در صحنه روحی جدید در جامعه ایجاد نموده است، و در آن فضا جوانان ما رشد کردهاند، درواقع این صحنهها یک نوع دانشگاه بود وگرنه نگاه هیچکدام از ارگانهای ما فرهنگی نبوده و نیست چون نگاه فرهنگی یک نگاه ریشهدار و درازمدت است.
🔺 در مباحث دینی «جهل معرفتی» داریم
🔹 متاسفانه ما یک جهل معرفتی در بحث دینی داریم که دامان بسیاری را گرفته است و طبیعتاً دامان سینما و تولیدات فرهنگی را هم میگیرد. ما در این چهل سال روی بحثهای معرفتی کار نکردهایم و به همین دلیل همچنان با تفکر معرفتی چهل سال قبل میخواهیم راه خودمان را باز کنیم که این تفکر کنونی ظرفیتش را ندارد، از همین رو در این سالها هرکسی خواست حرف نو بزند و حرکت جدیدی انجام بدهد به او تهمت زدند، چون خیلی از آقایان با معرفتهای جدید آشنا نیستند به قول حضرت آیتالله جوادی آملی، آقایان با شنیدن معارف خارج از دانستههای آنها، برای افراد حکم ارتداد صادر میکنند.
🔹 به همین دلیل فیلمسازی در این حوزه سخت است. ما نسبت به آن چیزی که اسلام ناب محمدی است فیلمسازی مذهبی نداشتهایم. فیلم دینی این نیست که چند زندگینامه را به تصویر بکشید و چند ویژگی اخلاقی و رفتاری از بزرگان مذهبی را نشان بدهید، ما نیاز به فیلمهای معرفتی داریم و نه صرفاً فیلمهای اخلاقی. ما فیلمهای بزرگی ساختهایم و هزینههای سرسامآوری هم برایشان کردهایم ولی باید برآورد کرد که فرهنگ جامعه از نظر معرفتی و نه احساسی، بعد از پخش چنین فیلمهایی چقدر ارتقا پیدا کرد و چه تأثیرگذاری داشت؟ ما در فیلمسازی دینی احساس مردم را نشانه میرویم و نه معرفتی که باید راه آینده را باز کند و این خوب نیست.
🔹 من در فیلم «محمد رسولالله (ص)» حضور داشتم و میتوانم بگویم اتفاقاً یکی از مشکلات اساسی همین فیلم هم این بود که بحثهای معرفتی قوی از طرف مشاوران به کارگردان منتقل نشد. وقتی در سطح کلان جامعه میگوییم روی بحث معرفت دینی کار نشده، این موضوع به تک تک مشاوران هم برمیگردد.
🔹 مشاوران اینگونه فیلمها همچنان تفکرات چهل سال پیش را دارند و همچنان مباحث معرفتی را از آثار امثال شهید مطهری رحمتالله کپی و به آن بسنده میکنند، در حالی که باید معرفتهایی را به کار ببریم که ما را برای آینده آماده میکند. وقتی فیلمی به این عظمت ساخته میشود نه تنها باید معرف یک شخصیت بزرگ الهی باشد، بلکه باید راه جامعه را برای دهههای آینده باز کند ولی وقتی در حد یک سری تصاویر زیبا و بیان اخلاقیات روایت میشود و یک سری اشتباهات معرفتی در آن وجود دارد، دیگر نمیتوانیم بگوییم سازندهها مقصرند چون ما باید به طور جدی به بحث معرفتی فکر و تولید اثر کنیم.
⬅️ ادامه در پست بعدی...
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 در سینما و تولیدات فرهنگی «جهل معرفتی» داریم
2⃣ بخش دوم (پایانی)
💬 حمید قدیریان مدیر هنری و یکی از طراحان صحنه فیلم سینمایی «محمد رسولالله (ص)» ساخته مجید مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر:
🔺 با «ملک سلیمان» فرهنگ مهدویت ارتقا پیدا کرد
🔹 من در فیلم «ملک سلیمان» هم حضور داشتم و میتوانم بگویم این فیلم در فرهنگ مهدویت تاثیرگذار بود و بعد از فیلم «ملک سلیمان نبی» فرهنگ مهدویت ارتقا پیدا کرد چون سازندگان پیش از ساختش سعی کردند تحقیقات معرفتی برای چگونه برپایی مُلک، توسط حضرت سلیمان داشته باشند، نه اینکه صرفاً یک زندگی نامه را بازگو کنند و بگویند مراتب اخلاقی و روابط خانوادگی حضرت سلیمان چگونه بوده است و… هرچند این گونه موضوعات هم اهمیت دارد ولی نسبت به مشکلات پیش رو، در دورانی که ما وارد فضای آخر زمان شدیم و حجمی از اتفاقات ما را احاطه کرده است، مطرح کردن راههایی برای در امان بودن و در کمال امنیت و شادی این دوران پر خطر را طی کردن، الزام بیشتری دارد. معرفتی که خداوند در قرآن در قصه حضرت سلیمان بیان نموده و در ۱۴۰۰ سال گذشته پنهان مانده بود؛ در ساخت فیلم ملک سلیمان تلاش شد تا قطرهای از آن دریای بیکران اسرار سلیمان نمایان شود.
🔹 به همین دلیل است که وقتی حضرت آقا فیلم را دیدند بحثهای معرفتی آن را تایید کردند. به همین دلیل است که بعد از پایان اکران این فیلم، چیزی حدود ۶۰ جلسه در دانشگاههای مختلف داشتیم، بحثهای علمی شکل میگرفت، بسیاری از اهالی فلسفه و استراتژیستهای جامعه… پای کار آمدند و بحثهایی مانند «از ملک سلیمان تا ملک مهدی» را پیش میکشیدند.
🔹 هر اثر هنری را باید بر مبنای تاثیراتی که داشته است، سنجید. وضع ناراحتکننده اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و… جامعه بر هیچکس پنهان نیست، در همه اینها ضعف داریم. در کشوری که جمهوری اسلامی است، یا باید نتیجه گرفت که اسلام مشکل دارد یا اینکه مدیومها! وقتی به جامعهای که این همه مشکل دارد، نگاه میکنید نباید اسلام را زیر سوال ببرید. باید ببینید کجای کار مشکل دارد. در بحث تولیدات آثار هنری هم وقتی میبینید در اثری که از بزرگترین شخصیت عالم هستی صحبت شده است اما تاثیری درخور روی افراد نمیگذارد به معنای این است که تحقیقات آن اثر به خوبی انجام نشده است، نمیتوانید بگویید این شخصیت بزرگ گیرا نبوده است، بلکه ما در ساختش نگاه گیرایی نداشتهایم و از منظر درست و دقیق منطبق با قرآن به این شخصیت نگاه نکردهایم. اگر از منظر درست و قرآنی به حضرت نگاه میکردیم به طور قطع تأثیرات شگرفی میگذاشت و راه ما را برای آینده باز میکرد.
🔺 تجربه ارزشمند سینمایی در پروژه «محمد رسولالله (ص)»
🔹 این فیلم برای من تجربه بسیار خوبی بود چون در کنار یک سری اساتید خارجی کار کردیم یعنی میلژن کرکا مدیر گروه هنری این فیلم که پروداکشن دیزاینر پروژه بود، چند اسکار گرفته و بسیار قهار و کاربلد است. ما هم به عنوان دستیار در کنار ایشان کار میکردیم. از نظر محک سنجی برای من بسیار خوب بود.
🔹 من قبل از کار با این چهره بینالمللی سینما، تصور دقیقی از تواناییهای نیروهای داخلی نداشتم، ولی وقتی وارد سیستم شدم، دیدم چقدر بچههای ما توانا هستند اما چون ما مشکل مدیریتی در بحث تولیدات آثار بزرگ داریم نمیتوانیم از این تواناییها استفاده کنیم. آن روزهای اولی که آقای کرکا آمده بودند طبق معمول همه غربیها، یک نگاه از بالا به پایین به ما داشت ولی بعد از چند روزی که در کنار بچههای ایرانی قرار گرفت رفتارش تغییر کرد چون بچههای ما خیلی از مشکلاتی را که او داشت حل میکردند. توانایی بچهها در اجرا و کارهای خلاقانه بالا بود و آنها در همه رشتهها بسیار خوب کار میکردند. برای مثال زندهیاد جواد شریفی که در پروژه حضور داشت کارهایی انجام میداد که آقای کرکا و ویتوریو استورارو فیلمبردار این فیلم حیرت میکردند.
🔹 برای این فیلم سرمایهگذاری و شهرکی برایش ساخته شد اما مهم این است که حالا چقدر از شهرک استفاده میشود که این باز هم به بحثهای مدیریتی برمیگردد. برای ساخت این شهرک هزینه زیادی شد اما میشود از این شهرک استفاده و درآمدزایی کرد. در حال حاضر سریال «سلمان فارسی» در آنجا فیلمبرداری میشود که اگر این شهرک ساخته نمیشد این امکان برای سازندگان سریال سلمان فراهم نمیشد در چنین بحثهایی ما اشتباه نکردهایم ما در بحثهای فکری و ایدهای اشتباه داریم.
▪️ mehrnews.com/news/5049479
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 یکی از چالشهای نظام با غرب، مسائل حقوق بشر و مشکلات قضایی هستش که اکثرا جنبهی امنیتی پیدا کردن و تا به حال هم نظام نتوانسته حل و فصلش کنه. حالا فرض کنید خیلی عظیم فارغ التحصیل حقوق (با سواد و بیسواد) که اکثرا منتقد هم هستند بهشون پروانه وکالت داده بشه و بیفتند در رقابت و پوزیشنهای حقوق بشری و دست گذاشتن روی نقطه ضعفهای بحق و ناحق!
تردید ندارم اولین متضرر و نادم از تشکیل این لشکر منتقد که دیگه وکیلند و مرجع افکار عمومی، خود نظام و قوه هستش!
از ما گفتن از شما جهالت (-- :
✍ مهدی جعفری نژاد - حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری
▪️ instagram.com/p/CGzILJfJ64b/?igshid=1a3b163dzbfx8
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 حسن رحیمپور ازغدی کارشناس مسائل دینی و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی خاطره خود از اساتید دانشگاه سوربن فرانسه درباره توهین به پیامبر اکرم (ص) و وضعیت دموکراسی در فرانسه را مطرح کرده است.
✍ متن کامل یادداشت از این قرار است:
١) سال گذشته چند استاد دانشگاه سوربن میهمان بنده بودند. از تولد یک نسل روشنفکر فرانسوی سخن گفتند که کتمان و سرکوب میشود؛ گلیست، کاتولیک، ضدآمریکایی، آنتی صهیونیزم، طرفدار انقلاب ایران و گرایش به شرق، منتقد وجه ماسونی اخلاق گریز و دین ستیز انقلاب فرانسه که هایجک شد.
٢) به نقش ولتر، کندورسه، میرابو، دانتون و... در انقلاب فرانسه و نقش فرانکلین و پل جونز و...در تدوین قانون اساسی آمریکا توجه میدادند که همه فراماسون بودند. و کارکرد لژ فرانسه و انگلیس در انحراف انقلاب مشروطه و تشکیل رژیم پهلوی.
٣) گفتند در اتاق پشتی دمکراسی، لایه اول و دوم حکومت فرانسه در قبضه ماسونها و صهیونیستهاست و اسلام ستیزی کنونی، ریشههای صلیبی و قرون وسطایی دارد. ماکرون تنها یکی از میوههای آن است. سرکوب و سانسور تظاهرات ملیونی پاریس علیه همجنسبازان تا جلیقه زردها، برای پیشگیری از انقلاب دوم فرانسه است.
۴) پرسیدند چرا جمهوری اسلامی، دشمنان خود را نمیشناسد؟ آیا نمیدانید شبکه ایرانی ماسونها هنوز فعال است؟ تعجب میکردند که شارلی ابدو با حمایت دولت فرانسه به پیامبرتان فحش میدهد و دولتمردان ایران در ملاقات با آنان از خنده ریسه میروند!
۵) براستی چرا در اروپا، منطق به طِقطِق افتاد؟ آزادی بیان اعتراض به صهیونیزم، بد و آزادی فحاشی به اسلام، خوب است. عمل داعشی ضد شرق، خوب و ضد غرب، بد است. گویا مدرنیته، سخت افزار دارد و نرم افزار ،کم آورده. پس غرب باوران حکومت ایران، دیر رسیدهاند، سهمشان، ازدواج با یک جسد!
🔗 لینک توئیت
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
⚔ مهار گازانبر بحران قیمت
🏷 #اختصاصی_جنبش
📸 b2n.ir/480543
🔸 قیمت کالاهای اساسی با دو فلش مورد حمله قرار گفته است. یکی فلش افزایش قیمت ارز است و دیگری حرکت نقدینگی در بازارهای مختلف.
1⃣ سناریوی اول آن است که مهار کردن دلار بر مهار کردن نقدینگی را اولویت دهیم(البته الان چنین نیست). شرایط فعلی به گونهای است که #تورم ناشی از افزایش قیمت دلار با تورم افزایش نقدینگی همزمان شده است.
⬅️ علت شدت افسارگسیختگی تورم سینرژی این دو حوزه با هم هست. اما باید توجه داشت که مهار دلار و خارج کردن آن از جریان اصلی اقتصاد ایران، تأثیر بیشتری بر کنترل قیمتها دارد تا مهار نقدینگی. بله هر دو مهم است اما در علم مدیریت بحران اصل بر این است که برای مهار بحرانها، اولویتبندی شود.
🔸 اگر دلار دیگر پشتوانه ریال نباشد و ابزار صادرات و واردات، تنوعی از انواع ارزها و تهاترها باشد، حتی اگر قیمت یورو و دلار هم نوسان افزایشی پیدا کنند بازهم تعادل قیمت کالاهای وارداتی، مواد اولیه و کالاهای متأثر از این دو حفظ خواهد شد.
✔️ در چنین حالتی اگر پول داغ هم با همهی توان به بازار خاصی هجوم آورد، دیگر آن تورم موضعی است و به چندین مولفه بستگی دارد تا آن نقدینگی از آن بازار خارج شود و به سمت بازار دیگری رود. این نوع تورم در بازارهای موردی پسندیده نیست و تکرار آن ممکن است تشنجزا باشد اما زمین تا آسمان با شرایطی که دلار کل قیمتها در همهی بازارها را یک شبه افزایش دهد فاصله است.
2⃣ حال اگر سناریوی دوم در مدیریت «گازانبر بحران قیمت» را در دستور کار بگذاریم و توان #بانک_مرکزی به جای از بین بردن جایگاه دلار، روی تأمین ارز صرف شود و تیم اقتصادی دولت سعی کنند نقدینگی را وارد بازار بورس کنند تا بودجه کشور تأمین و به صورت مقطعی پول داغ مهار شود، آنوقت علاوه بر عدم کنترل نرخ ارز به سبب اشراف اطلاعاتی دشمن باید ریسک تشکیل حباب در بورس و آغاز یک معضل امنیتی را هم پذیرفت؛ یعنی همین موقعیتی که در حال حاضر در آن به سر میبریم.
⬅️ استراتژی مخلوطی که دولت در پیش گرفته و سعی دارد همزمان نرخ ارز را با تأمین خارجی و نقدینگی را با بورس کنترل کند زیاد دوام نخواهد آورد. همهی تحلیلها و علائم نشان دهندهی آن است که نه بورس دوام میآورد و نه دلار میتواند ثابت باشد.
✅ سناریوی اول انتخاب درستی برای کنترل بحران است. تمام توان اقتصادی دولت باید روی متنوع کردن سبد ارزی متمرکز شود و اگر احیانا بر روی استفاده از بورس تاکید دارند، باید عملیات تأخیری جهت ایجاد بستر مناسب #شکستن_ارزش_آقایی_دلار باشد. حل کردن معضل دلار، فرصتی در اختیار دولت و حکومت میگذارد تا روی هدایت نقدینگی به سمت تولید تمرکز کنند. مادامی که مشکل دلار وجود دارد، دولت نمیتواند روی ریل رونق تولید حرکت کند.
آنچه که حضرت آقا مدنظر دارند هدایت نقدینگی به سمت تولید(و نه بورس) و حذف دلار از ساختار مالی کشور است.
#حباب_بورس
#پیمان_پولی_دوجانبه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دست به دست کنید خود روحانی هم ببینه :)))
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 ۲۸ کارمند دستگاه قضائی دستگیر شدند
🔻 مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه: در راستای تکلیف مهم سالم سازی دستگاه قضایی تعداد ۲۸ نفر از کارکنان دستگاه قضایی به دلیل ارتباط گرفتن با اصحاب پرونده و کلاهبرداری از انان بازداشت و تحویل محاکم قضایی گردیدند.
▫️http://ydac.ir/k0wn3
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
1⃣ در سال۱۴۰۰ در مرحله #دولت_سازی و #ملت_سازی مجموعه وزارت کشور تغییرات اساسی نیاز دارد. وزارت کشور در میهنسازی و رسیدن به مرتبهای فراتر از مفهوم کشور، باید نقشی اساسی ایفا کند.
2⃣ وزارت کشور به عنوان #وزارت_میهن در این مرحله، باید با معاونت سیاسی به تقویت دولتسازی بپردازد و با معاونت اجتماعی به تعمیق امتسازی مبادرت کند. نقش وزارت میهن در #تمدن_سازی مغفول مانده است.
3⃣ تراز مدیریت در سطح وزیر در دولت جوان مومن انقلابی، برای #وزارت_میهن در تحقق پروژه دولتسازی و ملتسازی، جوانی مانند دکتر #علیرضا_معاف است.
💬 توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهینآمیز رئیس جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم (ص)
بسمه تعالی
جوانان فرانسه !
از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت میکند و آن را آزادی بیان میشمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهرههای درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در اینباره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
▫️ instagram.com/p/CG5Seijhhq0/?igshid=1u8frwc7anpu8
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
🔰 سخنگوی دولت فرانسه در دفاعی گستاخانه از نشریه هتاک: پاریس از اصول و ارزشهای خود بازنمیگردد!
🔸 «گابریل اتال» (Gabriel Attal) سخنگوی دولت فرانسه امروز چهارشنبه در دفاعی گستاخانه از اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) در سخنانی ادعا کرد که کشورش در برابر آنچه وی مدعی «تلاشهای بیثبات سازی و ارعاب» شد؛ کوتاه نمیآید!
🔸 سخنگوی دولت فرانسه در سخنانی عوامفریبانه و بدون اشاره به جریحه دار شدن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان، مدعی شد که «پاریس از اصول و ارزشهای خود بازنمی گردد»!
🔸 این در حالیست که در روزهای اخیر حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از چاپ و انتشار کاریکاتورهای موهن و ضد اسلامی در نشریات فرانسوی و اظهارات وی در افراطی خواندن مسلمانان موجی از خشم را در کشورهای اسلامی به راه انداخته است.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 غرب برای کدام ترس، گریبان می درد؟
✍ محمد ایمانی
@IMANImohamad51
❓چرا غربِ مدعی لیبرالیسم، نسبت به اسلام و پیامبر اعظم (ص) ستیزه جویی و هتاکی می کند؛ مگر نه این که ادعای غربِ مدرن، تحمل و تساهل و احترام به عقاید و اندیشه دیگران است؟
💬 پاسخ این سوال را عبدالکریم سروش داده است. او که خود به عنوان کارگزار ناتوی فرهنگی، مورد حمایت سیاسی غرب بوده و در فتنه ۸۸ به عنوان عضو اتاق فکر جنبش سبز در لندن فعالیت می کرد، ۴ اسفند ۸۸ در دانشگاه دلفت هلند اذعان کرد:
🔹 «تز سكولارها واژگونه شده، به اين دليل كه وجود دين را در عمق زندگي ايرانيان و بازگشت دين را در مغرب زمين مي توانيم ببينيم. آنچه گمان مي رفت رو به احتضار مي رود يا مرده است، خوب يا بد، ظاهرا تجديد حيات كرده، برخاسته و برگشته و ديگران را به نگراني افكنده است.
🔹 سكولاريسم كه قرار بود نسبت به اديان بي طرف باشد، تبديل به سكولاريسم ستيزه گر شده؛ يعني با پاره اي از اديان، رسما درمي آويزد و مي ستيزد و وجود اجتماعي آنان را تحمل نمي كند. از اين قرار چيزي اتفاق افتاده كه در پيش بيني سكولارها نبوده.
🔹 تصور و تز قطعی سكولارها اين بود كه جهان به طرفی می رود كه دين در آن ضعيف و ضعيف تر خواهد شد. لذا غم دين را نبايد خورد... زماني هست كه شما معتقديد پشتوانه آزادي اديان، عبارت است از حقوق بشر؛
🔹 اما يك وقت هست كه شما معتقديد اين اعتقادات را نبايد مورد توجه قرار داد و با آنها نبايد درافتاد؛ چون چيزي نيستند؛ مردني اند و از ميان رفتنی اند. تز سكولاريسم مي گفت؛ چيزهايي كه رفتنی و محتوم به مُردن اند، آن قدر بها ندارند كه با آنها درآويزيم.
🔹 اما جهان جديد ظاهرا نشان داد كه نه؛ همين انديشه های دينی كه آنان خرافي و تاريخ مصرف گذشته می دانستند، به دلايل مختلف دوباره سر برآورده اند. لذا آزادی دينی، آن چنان كه تبليغ و به آن افتخار می شد، ديگر در دستور كار سكولارها نيست.»
💬 سروش همچنین ۱۱ مرداد ۸۶ در جمع گروهی از عناصر ضدانقلاب در دانشگاه پاريس گفت:
🔹 «رفته رفته سكولاريسم وارد دوره ستيزه گر و ميليتانت می شود، سكولاريسمي كه مدارا و ظرفيت و هاضمه قوي پيشين خود را از دست داده است. امروز پيش بيني ضعيف شدن تدريجي اديان، باطل از آب درآمده و شما در اين ۲۰، ۳۰ سال از جامعه شناسان بزرگ مي شنويد كه اديان در حال قوت گرفتن هستند.
🔹 سكولاريسم و ليبراليسم، هاضمه اش براي بلعيدن اديان ضعيف، قوي بود اما دين قوی و فربه را نمي تواند ببلعد و از گلويش پايين نمی رود و لذا ستيزه گر می شود. چرا دين دوباره جان گرفته؟ جامعه شناسان آمريكايی می گويند براي اينكه بحران هويت و بحران معنويت پديد آمده است...
🔹 آمريكا حمله كرد به افغانستان و عراق. هر دو كشور در قانون اساسی تازه خود نوشتند ما بايد قوانين مان را از شرع بگيريم، چيزي كه در مخيله آمريكايی ها نمي گنجيد، يعنی سكولاريسم صدامي تبديل شده به آنتي سكولاريسم... متأسفانه سكولاريسم ستيزه گر، جنبه هويتی دين را غليظ تر می كند.
🔹 در كشورهاي اروپايی، حكومت ها در مواجهه با اقليت های دينی نيرومند، كم كم دارند مدارای خود را از دست مي دهند و بدل به سكولاريسم ستيزه گر می شود... آينده سكولاريسم و ليبراليسم به دليل قوت اديان، با يك سلسله چالش های جدي روبروست و به شكل فعلی باقی نخواهد ماند».
✅ مشیّت الهی بر این است که آیین پیامبر رحمت (ص) عالمگیر شود؛ حتی اگر مستکبران، طاقت از کف بدهند و یقه بدرند. لیبرالیسم با ادعای تساهل، دلربایی می کرد اما حالا پرخاشگر و ستیزه جو شده. این یعنی شلیک به اعتبار و اقتدار خویش. ضمنا به بیان شریف امیر مومنان (ع) "مَنْ صَارَعَ الْحَقَّ، صَرَعَهُ. هر كس با حقّ در آویخت، حقّ او را به خاک افكند".
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا کتابی رو منتشر کرده تحت عنوان «باختن بازی طولانی»، با موضوع چرا سیاست رژیم چینج در خاورمیانه شکست خورده؟!
١) واقعا آمریکا طبق ادعای FDD بدنبال دفاع از دموکراسی در منطقه ماست؟
٢) میتونیم پیشنهاد بدیم #شکست_را_بپذیرید؟
✍ سید ایمان بِیدختی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از اخبار استراتژیک
🔴 لیست برندهای فرانسوی تحریم شده توسط مسلمانان جهان.
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
🔰 دکتر فواد ایزدی در مصاحبه ای گفته:
"برای آمریکاییها این موضوع بسیار مهم است که از بهمنماه که دولت جدید وارد کاخ سفید میشود تا مرداد ۱۴۰۰ که دولت جدید در ایران شروع بهکار میکند، با ایران به یک توافق دست پیدا کنند، چرا که نگران هستند باز مجبور شوند با فردی مثل سعید جلیلی مذاکره کنند."
🔸 این حرف دکتر فواد ایزدی یک حرف صرفا سیاسی نیست، یک واقعیت راهبردی است. امریکایی ها خوب می دانند چند ماه باقی مانده تا خرداد ۱۴۰۰ احتمالا آخرین زمانی است که می توانند از ایران پای میز مذاکره مثل برجام باج بگیرند و بعد از آن دوران سختی خواهند داشت.
💬 تعبیری که وندی شرمن در کتاب خاطراتش از مذاکرات با جلیلی توصیف میکند را به یاد آورید:
🔸 "جلیلی ما را پای میز مذاکره عذاب می داد اما انتخاب روحانی همه ما را امیدوار کرد..."
✍ امیرحسین ثابتی
@Sabetitelegram
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
💐 هوالحکیم
با عرض سلام
◀️ به اطلاع میرساند جلسات دورهی "استراتژی برای نوجوانان" از طریق سایت کودکان استراتژیست به آدرس www.strategistkids.ir و یا از طریق انتشارات اندیشکده یقین ۰۲۱۷۷۹۸۴۱۸۱ قابل دریافت میباشد.
◀️ لینک فهرست جلسات استراتژی برای نوجوانان در سایت 👇👇
http://strategistkids.ir/?page_id=35&id=1#course_session
🔺 به مناسبت ۸ آبان ماه #روز_نوجوان
#نوجوان_تراز
#نوجوان_استراتژیست_آینده
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قصهی یک مرد ...
🌹 #سردار_فاتح_جنگ_جهانی_چهارم
💚 #ساعت_عاشقی - ۱:۲۰ بامداد جمعه
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔰 خطرناک تر از بایدن و ترامپ
✍ محمد ایمانی
@IMANImohamad51
🔹 مسئله این نیست که بایدن خطرناکتر است یا ترامپ؟
خطر واقعی، حلقه آلودهای است که در فضای رسانهای داخل کشور، به هر نوع تاکتیک نخ نمای آمریکا، بها و ضریب میدهد.
🔹 اگر دولت آمریکا قصد فریب میکند، اینها بزکچی میشوند و سیمای شیطان را با فضایل نداشته میآرایند؛
و اگر بنا را بر اِرعاب می گذارد، اینها حربه کُند او را صیقل میدهند و هراس افکنی پیشه میکنند.
🔹 دموکرات ها باشند یا جمهوریخواهان، اینها مامورند به آمریکای فرتوت هیبت ببخشند و ایران قدرتمند را فاقد چاره و ناچار از نوشتن دیکته آمریکا پای میز مذاکره وانمود کنند.
🔹 به شهادت اسناد فراوان، این جماعت یکی از عوامل اصلی ماندگاری تحریمها هستند؛ چه زمانهایی که خواستار تشدید تحریمها برای به زانو درآمدن ایران شدند؛ و چه زمانهایی که با ارسال پالس ضعف و ناتوانی، به دشمن مستاصل روحیه دادند.
🔹 بایدن و ترامپ آن قدری خطرناک نیستند که منافقین و نفوذیها خطرناکند؛ منافقین از کفار بدترند و باید با آنها سرسختانه و به عنوان دشمن مسلّم و مقدّم برخورد کرد.
اگر خط منافقین که خط تحریف است، با غیرت ملی و روشنگری و اعتراض نخبگان شکسته شود، قطعا خط تحریم شکستنی است.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اگر بخشی از مداحها و جامعه مومنین؛دچار اشتباه و عوام زدگی نسبت به برخی مناسک و نسبتهای مذهبی-تاریخی باشند،راهش تشکیک در مظلومیت معصومین نیست!راهش انکار تاریخ نیست؛راهش مبارزه علیه عوام زدگی است! فرق این دو واضح و روشن است
دهباشیها از انحراف مطالبات از فرانسه چه سودی میبرند؟
🇱🇧 پوریا-فاضل 🇮🇷
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
به صورت زنده مناظره حجه الاسلام حامد کاشانی و حسین دهباشی را دارم می بینم. تقریبا شباهتی به «مناظره» ندارد و بیشتر شبیه گفتگوی یک مجری پر اشتباه با یک کارشناس خبره تاریخ اسلام است.
مثل این می ماند یک دانش آموز 10 ساله با یک دانشمند فیزیک هسته ای به گفتگو بنشیند.
امیرحسین ثابتی
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این ۲دقیقه به شخصیت دروغگو #دهباشی پی ببرید!
حامد کاشانی:سند بیارید
دهباشی:این قسمت را فریز کنیم
کاشانی:بحث وحدت مهمه
دهباشی:شما که وحدت رو هوا کردید
کاشانی:این بهتانه، متاسفم
دهباشی:بهتان زدم،عذر خواستم!
کاشانی:یه سند قرن یکم بیارید
دهباشی:سند ندارم
کاشانی:اشتباه فرمودید پس
محمـد پازوکی
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
تاجزاده سخنگوی معاندان با صراحت گفته #جمهوری اسلامی را قبول ندارد و با وقاحت تمام حذف #رهبری را آرزو کرده!
از این عنصر عقدهای که زنجیر پاره کرده جز این توقعی نیست، اما #اصلاحطلبان درون نظام چرا در این باره موضعگیری و مرزبندی نمی کنند؟ نکند شیرش کردهاند که حرف دلشان را بزند!
seyed mohammad hosseini
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
مشکل فقط روحانی نیست!
بعد از یکهفته جسارت مکرون به پیامبر اکرم(ص) هیچ خبری از روئسای جمهور پیشین ایران(احمدی نژاد و خاتمی) که ظاهرا پیرو آئین حضرت محمد(ص) هستند در محکومیت این اظهارات نیست؟!
یادگارِ یادگار امام(ره) هم سکوت!
دست جمهوری اسلامی نمک ندارد، یا پیامبر این قدر غریب است؟
رسول شکری نیا
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
🔰 محافظهکاری؛ قتلگاه انقلاب، تحولخواهی؛ گام دوم انقلاب
❓ چه کسانی جامعه را به محافظهکاری دعوت میکنند و از تحول باز میدارند؟
💯 محافظهکارها ترسوهایی هستند که ما را به هماهنگی با ظالمان دعوت میکنند
♨️ لِهشدن مردم در زیر چرخ توسعه، از نظر محافظهکارها امری طبیعی است!
➖ در وجود ما دو احساس هست که باهم میجنگند؛ محافظهکاری و تحولخواهی. حفظ وضع موجود و داراییهای موجود، وضعیت بدی را برای انسان پدید میآورد. خدا از انسان انتظار دارد به تغییر و تحول تن بدهد؛ ولی طبع انسان به محافظهکاری بیشتر میل میکند.
➖ رهبر انقلاب سالها پیش فرمود: محافظهکاری قتلگاه انقلاب است (۷۹/۱۲/۰۹) و اخیراً فرمود که ما به تحول نیاز داریم. (۹۹/۳/۱۴) ما باید ببینیم نسبت جامعهمان با این دو مفهوم چیست؟ چه کسانی جامعه را به محافظهکاری دعوت میکنند و از تحول باز میدارند؟ و چه کسانی جامعه را به تحول دعوت میکنند؟
➖ در جامعۀ ما جریان محافظهکار، همان جریانی است که ما را به هضم شدن در هاضمۀ جهانی دعوت میکند، به بیتحرکی و پذیرفتن این نظم جهانی دعوت میکند؛ همین نظم ظالمانۀ حاکم بر جهان که خیلی راحت یمن و سوریه را ویران میکنند و زنان و کودکان را میکشند.
➖ محافظهکارها میگویند «همینطوری خوب است!» شاید محافظهکارها این مشکلات را برای یک جامعه طبیعی میدانند! کمااینکه میگفتند: اگر بخشی از مردم هم زیر چرخ توسعه له بشوند اشکال ندارد! یعنی لهشدنِ مردم محروم را طبیعی میدانند!
➖ مدیران و مسئولان ما باید تحولخواه باشند. تحولخواه کسی است که میخواهد اوضاع را بهطور اساسی و ریشهای تغییر بدهد تا دیگر بسیاری از مشکلات پدید نیاید. معنا ندارد مدام رانتخواری بشود و بعد، قوۀ قضائیه بیاید و رانتخوارها را بگیرد! یا اینکه یک مسئولی کار نکند تا مردم به مشکل بخورند و تظاهرات کنند و تازه آنوقت مشکل را حل کند!
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت هنر - ۹۹.۶.۱۰
👈🏼 متن کامل:
Panahian.ir/post/6530
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students