🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃
🍃🌺
🌺
🍃
🌺🌺 فواید صلوات 🌺🌺
فواید صلوات بقدری زیاد است که به قلم و زبان ناید هم فواید دنیوی دارد و هم فواید اخروی.
یعنی صلوات فرستنده هم در دنیا ثواب میبرد و حوائج دنیائی او بواسطه صلوات برآورده میشود و هم در آخرت موجب خلاصی از عذاب و نجات از هول قیامت میگردد.اینک به چند نمونه از آن فواید اشاره میکنیم:
فواید دنیوی صلوات🔵
✍فایده اول:در اصول کافی است که، رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) فرمودهاند در مقابل صد صلوات حق تعالی صد حاجت را برآورده مینماید.1
✍فایده دوم:با صدای بلند صلوات فرستادن نفاق را برطرف میسازد.2
✍فایده سوم:صلوات فرستادن موجب پاکیزه شدن عملهاست.
✍فایده چهارم:هر کس یک صلوات بفرستد حق تعالی در عافیت را بر روی او میگشاید.
✍فایده پنجم:صلوات فرستادن فقر را برطرف میکند.
✍فایده ششم:هر گاه چیزی از یاد انسان برود و آدمی آن را فراموش کند صلوات موجب میشود که به خاطر آید.3
✍فایده هفتم:صلوات،دشمن دیرین و همیشه در کمین انسان یعنی ابلیس لعین را ذلیل و خوار میکند.
خلاصه اینکه صلوات آتش جهنّم را خاموش می کند.آری وقتی که آتش هوی و هوس و آتش سوزان نفس سرکش به واسطه صلوات بر محمّد و آل محمّد خاموش شد و ظلمات نفس به نور صلوات محو و نابود گردید آن وقت است که انسان از آتش جهنم رهائی یافته و به حریم امن الهی داخل و «لیخرجکم من الظلمات الی النور» را شامل خواهد شد و غایت امر در سایه رحمت خاصّ الهی مأوا کند «و کان بالمؤمنین رحیماً».«طوبی لهم و حسن مأب؛خوشا به حال آنان و حسن عاقبتشان».
فواید اخروی صلوات🟢
فواید صلوات را در ظاهر دانستهای و بدان رسیدهای اما فواید آن را در باطن که در نهایت صعوبت و دشواری است، عقل میخواهد تا بدانی،چشم بصیرت تا ببینی، دلی پاک تا یقین نمائی.
✍فایده اوّل:امام صادق(عليهالسلام) میفرمایند:«هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی صد مرتبه بر او صلوات میفرستد» و فرموده اند:«هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد خدا و ملائکه هزار بار بر او صلوات میفرستد و هر که حق بر او هزار صلوات بفرستد هرگز او را به آتش،عذاب نخواهد کرد و در مقابل هر صلوات ده حسنه به او عطا میفرمایند و هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی ده صلوات بر او میفرستد و ده گناه او را میآمرزد و ده درجه او را بلند میگرداند و از اهل بهشت خواهد شد».4
✍فایده دوم:سزاوارترین و نزدیکترین مردم در روز قیامت به رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) کسی است که در دنیا بر آن حضرت بیشتر صلوات فرستاده باشد.5
✍فایده سوم:رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله)به علی مرتضی (عليهالسلام) میفرماید:«هرکس بر من صلوات بفرستد شفاعت من برای او واجب میشود».6
✍فایده چهارم:حضرت رضا(عليهالسلام) فرمودهاند:«صلوات فرستادن نزد خدا برابراست با تسبیح و تهلیل و تکبیر».7
✍فایده پنجم:حضرت علی بن موسی الرّضا(عليهالسلام) میفرماید:«هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّىاللهعليهوآله) گناهان را میریزاند».8
✍فایده ششم:امیرالمؤمنین علی(عليهالسلام) میفرمایند:«صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شدیدتر است از فرو نشاندن آب، آتش را».9
✍فایده هفتم:صلوات فرستادن در روز قیامت به صورت نوری در آمده در سر،طرف راست،طرف چپ و بالا، و جمیع اعضاء آدمی دیده میشود.10
✍فایده هشتم:هر که بگوید:«اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد(صلّىاللهعليهوآله) خدا به او ثواب هفتاد و دو شهید عنایت میفرماید».
✍فایده نهم:سنگینترین چیز در یوم الحشر(روز قیامت) صلوات است و صلوات، قبر را نورانی میکند.11
✍فایده دهم:فرستنده صلوات داخل آتش جهنّم نمیشود.
✍فایده یازدهم:برای فرستنده صلوات تلخی مرگ و هول و عطش روز قیامت نیست.
📚📚📚📚✍
1. اصول کافی معرب،ص 493.
2. همان،ص 492.
3. جلاء الانهام،ص 255.
4.اصول کافی معرب،ص 493.
5.جامع الاخبار، ص 67.
6.همان.
7.عیون الاخبار، ج 1، ص 294.
8.جامع الاخبار،فصل 28.
9.ثواب الاعمال، ص 184.
10.جامع الاخبار، ص 68.
11. قرب الاسناد، ص 12.
🍃
🌺🍃
🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
@hasaninasab
🔰گزارش استهلال ماه ربیع الاول ۱۴۴۵ ه . ق
💠 الف- مشخصات نجومی هلال در شامگاه جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ (۲۹ صفر ۱۴۴۵)
زمان مقارنه ماه و خورشید: ساعت ۰۵:۱۰ دقیقه روز جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
زمان غروب خورشید: ساعت ۱۸:۱۲
زمان غروب ماه: ساعت ۱۸:۳۳
ارتفاع ماه: ۳.۳ درجه
مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: ۲۱ دقیقه
سن ماه: ۱۳ ساعت و ۰۲ دقیقه
فاصله زاویه ای ماه و خورشید: ۵.۷ درجه
💠 ب ـ پیشبینی تقاویم و نظر کارشناسان رؤیت هلال
تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، و کارشناسان رؤیت هـلال، پیشبـینی کردهاند هـلال ماه ربیع الاول در غـروب روز جمعه در کشور قابل رؤیت نیست. بنابراین ماه صفر ۳۰ روزه بوده و غرّة (اول) ماه ربیع الاول ۱۴۴۵ روز یک شنبه ۲۶ شهریور ماه خواهد بود.
💠 ج ـ گزارشهای رسیده
در همین راستا ستادهای استهلال و گروههای رصدی در سراسرکشور به همراه تجهیزات رصدی درغروب روز جمعه اقدام به استهلال نمودند که نتیجه آن به قرار ذیل است.
۱. مناطقی که برای استهلال اقدام کردند و هلال رؤیت نشد:
استان خراسان رضوی: مشهد، گروه طلاب، تربت حیدریه، نیشابور، درگز، سبزوار، گناباد
استان مرکزی: اراک، ساوه، محلات، فراهان، کمیجان، تفرش
استان خراسان شمالی: بجنورد، آشخانه
استان ایلام: ایوان غرب، آبدانان، دهلران
استان سیستان و بلوچستان: زاهدان، زابل
استان اصفهان: اصفهان، شهرضا
استان تهران: تهران، پرند، شهرری
استان خوزستان: اهواز، دزفول
استان یزد: یزد، میبد، اردکان
استان فارس: شیراز
استان قم: قم، پردیسان
استان گلستان: گرگان
استان اردبیل: اردبیل
🆔 @leader_ahkam
🔴 #زندگی_کبکی_ممنوع
💠 متاسفانه گاهی روحیه #قدرنشناسی، پرتوقعی، #اسراف و چشم هم چشمی، #ناشکری و یا ایراد گرفتنهای بیمنطق بر زندگی مشترک زن و شوهرها حاکم میشود و مثل کبکی که سرش را داخل برف کرده، خوبیهای زندگی خود را نمیبینیم.
💠 یکیاز فرمولهای خوبی که میتواند این روحیههای #منفی را کمرنگ کند سر زدن به #کهنسالان، بیماران، معلولین و افراد بیسرپست بهزیستی است.
💠 گاه مناسب است زن و شوهرها به همراه فرزندان خود در این اماکن حضور پیدا کنند و به #عیادت این افراد بروند.
💠 دیدن محدودیتها و کمبودهای #عاطفی و رفاهی و شرایط سخت دیگران باعث توجه و تفکر در نعمت #سلامتی، نعمت #همنشین و همدم داشتن، نعمت #سرپناه داشتن و نعمتهای زیادی که از آن غافلیم میشود.
@hasaninasab
1_6746944735.mp3
9.44M
استاد #شهریار
طفل بودم دزدکی پیرو علیلم ساختند
آنچه گردون میکند باما نهانی میکند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🟢 چه ایرادی دارد که یک مکتب صرفا بر اساس ارزشهای انسانی و اخلاقی و وجدانی ولی بدون خدا باشد؟
🔹 ممکن است کسی بگوید چه مانعی دارد که ما براساس وجدان انسان که از کارهای اخلاقی لذت میبرد، ولو اینکه خدایی در کار نباشد، معنویت را برقرار کنیم؟
🔸 اصولا اگر انسان فقط به خاطر لذت، ولو لذت معنوی، کاری بکند فقط تا مرز کشته شدن است، تا مرز زندان رفتنهای متوالی است. یعنی اینها (امور اخلاقی مانند زیبایی دوستی) در این حدود به شکل امور تفنّنی و فانتزی درست است، اما به شکل نیازهای عمیق بشری که در مکتب لازم است تا افرادِ پایبند به مکتب به خاطر این ارزشهای معنوی «پاکبازی» و «سربازی» کنند صحیح نیست، یعنی نیاز مکتب به ایمان به معنویات در یک حد خیلی بالاتر و بهتری است.
🔹 لذا اگر کسی مثلا بگوید: امام حسین علیهالسلام به کربلا رفت و خود و جوانانش را به کشتن داد و اهل بیتش را به اسارت داد زیرا وجدانش از خدمت به خلق خدا لذت میبرد، درست نیست، زیرا لذت در پایان به خود انسان برمیگردد و دیگر با «پاکباختگی» جور درنمیآید. این اولا.
🔸ثانیا: اگر خدایی در عالم نباشد و نظام و هدفی در کار نباشد و اگر یک نوع وابستگی باطنی میان اشیاء و انسانها برقرار نباشد، خود لذت بردن که ما بر اساس آن ساخته شدهایم، آیا نباید گفت غلطی در طبیعت است؟ این که من مثلا از نان خوردن فلان بچه یتیم لذت میبرم چه ربطی به من دارد؟ او خود لذت ببرد چرا من لذت ببرم؟ این لذت در این صورت چیزی است شبیه لغو و پوچ، یعنی حکمت و علتی در وجود من ندارد و بیدلیل است.
🔹 ولی اگر بگوییم یک نوع همبستگی در نظام عالم هست و خلقت روی حکمت کار میکند، میان من و سایر افراد یک وابستگی در متن خلقت هست و همه عضو یک پیکریم، آنوقت من که دنبال این لذت میروم، به دنبال امر پوچ و بیهدف از سوی خود نمیروم، دنبال یک اصل متقن در خلقت میروم.
🔸اگر لذت تصادفی باشد و تصادفا من طوری ساخته شدهام که از رسیدن خیر به دیگران لذت میبرم و این لذت برای من هیچ فلسفهای ندارد، در این صورت باز آخرش کار به پوچی و بیهدفی میکشد؛ یعنی طبیعت از کار خود هدفی نداشته و کار لغوی انجام داده است و من دارم دنبال آن کار لغو طبیعت میروم و فیالمثل خود را به عنوان سرباز برای دفاع از مردم به خاطر لذتی که میبرم فدا میکنم؛ اما خود لذت چیست؟ نمیدانم، بلکه اینچنین ساخته شدهام (مانند اینکه انسان گاه شش انگشتی ساخته میشود). در این صورت طبیعت کار پوچی انجام میدهد و کار من هم پوچ است و این دیگر ارزش و هدف نیست.
🔹 این که هدف من بر اساس لذتی است که به غلط در من گذاشته شده است و آنچه هدف من در آن است [یعنی خلقت و طبیعت] خود بیهدف است، زندگی مرا از پوچی خارج نمیکند.
🔸 پس در عین اینکه ما قائل به وجدان اخلاقی میشویم و میگوییم انسان بالفطره از کار خوب لذت و از کار بد رنج میبرد، اگر پای خدا و خلقت و هدف داشتن خلقت در میان نباشد، کار ما از پوچی خارج نمیشود. ولی آنجا که این وجدان اخلاقی هست (و ما معتقدیم که واقعا وجود دارد) اما من خود میفهمم که این وجدان را خدا برای این قرار داده است که من کار باهدفی را انجام دهم و در متن خلقت، من و آن یتیم و آن پیرزن عضو یک پیکر هستیم و واقعا جزء یک نقشه و طرح هستیم و از یک مشیّت ازلی پیروی میکنیم و به دنبال یک حکمت میرویم و هدف خلقت و خالق خلقت را تأمین میکنیم، در این صورت این امر معنوی پوچ نیست بلکه حقیقی و واقعی است.
🔹 پس هر مکتبی نیاز دارد به چنین هدفها و ارزشهای معنوی، و به صرف شرکت در منافع و بر اساس آن نمیتوان یک مکتب انسانی جامع به وجود آورد،
استاد مطهری، هدف زندگی، ص۴۷-۴۳ (با تلخیص)
@hasaninasab
✅ چگونه جامعه، یک فرد نیمهخوب را به یک فرد بد تبدیل میکند؟
@hasaninasab
اینفوگرافی بیانــات مقــام معظــم رهبری
در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت
1402/6/29
@hasaninasab
26.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑شعرغافل گیر کننده و اعتراضی به برخی مسئولان و آقازاده های آنها، در یادواره شهدا که برخی حاضران از شنیدن آن جا خوردند!
🌷🌷
╭ 🌸 -⊰ ✨ ۞﷽۞ ✨ ⊱- 🌼 ╮
💠 غسل جنابت از حرام کفایت از وضو می کند
⁉️ سوال:
کسی که نعوذ بالله از راه حرام جنب شود ( مثل خود اراضایی ) آیا برای نماز همین غسل کفایت می کند یا باید بعد از غسل وضو بگیرد؟
✍🏻 پاسخ:
🔹آیت الله خامنه ای : در فرض سؤال کفایت می کند.
🔸 آیت الله سیستانی: بله کفایت میکند البته اگر لواط بدون انزال منی باشد بنابر احتیاط واجب وضو هم بگیرد.
🔹 آیت الله مکارم شیرازی : تمام غسلهاى واجب و همچنین غسلهاى مستحبّى که با دلیل معتبر ثابت شده (مثل غسل جمعه، غسل احرام، غسل شبهاى قدر و مانند آن) کفایت از وضو مى کند.
🔸 آیت الله وحید خراسانی : اگر در اثر خودارضایی (نعوذ بالله) منی خارج شود غسل جنابت برای نماز کافی است و در لواط (نعوذ بالله) هم چنانچه منی خارج شود غسل جنابت برای نماز کافی است ولی اگر منی بیرون نیامده بنابراحتیاط واجب جمع کند بین وضو و غسل در صورتی که قبلا وضو نداشته و اگر وضو داشته غسل کفایت می کند.
🔍منبع:استفتا از سایت مراجع عظام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥هر مرضی قابل درمان است بجز مرض حماقت، چرا که...
💎سخنان آیةالله جوادی آملی را بشنوید
@hasaninasab
مشروح خطبه های نمازجمعه روداب خراسان۱۴۰۲.۶.۳۱.mp3
20.65M
#انتقال امامت ازعصرحضوربه عصرغیبت.
#مجاهدت مضاعف امام یازدهم.
#جنگ ترکیبی دشمن ودفاع مقدس.
#دفاع مقدس وتحریف دشمنان.
@hasaninasab