خطبه اول.
امام جمعه روداب در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی در بحثی پیرامون معاویه کیست و یا امام حسن مجتبی ع با چه کسی مقابله میکرد، با استفاده از آیه ۱۷ سوره اعراف که میفرماید شیطان از جلو، پشت سر ،چپ وراست به انسان حمله میکند، با استفاده از حدیثی از علی علیه السلام گفت: و ان معاویهیأتی المرء من بین یدیه ومن خلفه وعن یمینه وعن شماله ، معاویه مثل شیطان از جلو ،پشت سر، راست وچپ حمله میکند یعنی با استفاده از سختافزارها و نرمافزارها در جنگی ترکیبی از همه جا میتواند به انسان حمله کند.
او با روشهایی مثل تهمت، تبلیغات، جنگ نظامی مردم را بر آن داشت تا برضد علی ع وامام حسن علیه السلام قیام کنندکه میتوان به عنوان مثال به حسن بصری اشاره کرد که تربیت شده به دست معاویه است.
@hasaninasab
خطبه دوم.
🔵 کار دشمن معرفی گروههای تاثیرگذار در جامعه مثل زنان از دیدگاه خود است.
🔹 حجت الاسلام حسنی نسب در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تشکر از دولت و مردم عراق در جریان اربعین و ابراز همدردی با مردم دو کشور مراکش و لیبی به خاطر سیل و زلزله و تشکر از برگزاری مراسمات پیامبراسلام و امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام گفت: اهل بیت آماج جنگ روایتها بودهاند. جنگ روایتها یعنی برنده بودن کسی که داستانش پذیرفته شود و آنها با استفاده از زمان و جذابیت به جنگ اهل بیت آمدهاند.
🔹 ایشان با بیان دو روش در جنگ روایتها از طریق دشمن گفت: فضاسازی کاذب و معرفی گروههای تاثیرگذار در جامعه از دیدگاه خود روشهاییست که در جنگ روایتها از آن استفاده میکنند. آنها زن را از دیدگاه خود معرفی میکنند و کشورهایی مثل فرانسه که در سال ۲۰۲۲ ۱۱۸ زن توسط همسرانشان کشته شدهاند یا کشوری مثل آلمان که در سال ۲۰۱۹ /۱۱۷ زن کشته شده اند، دیدگاه خودشان درباره زنان را با استفاده از جنگ روایتها بیان میکنند و کشوری مثل فرانسه که ۳۰۰ دانش آموز محجبه را به مدارس راه نمیدهد، زن را برای ما معرفی مینمایند که راه مبارزه با آن جهاد تبیین است همان که رهبری معظم بارها بیان فرموده اند.
@hasaninasab
24.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزیده ای ازخطبه های نمازجمعه۱۴۰۲.۶.۲۴
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃
🍃🌺
🌺
🍃
🌺🌺 فواید صلوات 🌺🌺
فواید صلوات بقدری زیاد است که به قلم و زبان ناید هم فواید دنیوی دارد و هم فواید اخروی.
یعنی صلوات فرستنده هم در دنیا ثواب میبرد و حوائج دنیائی او بواسطه صلوات برآورده میشود و هم در آخرت موجب خلاصی از عذاب و نجات از هول قیامت میگردد.اینک به چند نمونه از آن فواید اشاره میکنیم:
فواید دنیوی صلوات🔵
✍فایده اول:در اصول کافی است که، رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) فرمودهاند در مقابل صد صلوات حق تعالی صد حاجت را برآورده مینماید.1
✍فایده دوم:با صدای بلند صلوات فرستادن نفاق را برطرف میسازد.2
✍فایده سوم:صلوات فرستادن موجب پاکیزه شدن عملهاست.
✍فایده چهارم:هر کس یک صلوات بفرستد حق تعالی در عافیت را بر روی او میگشاید.
✍فایده پنجم:صلوات فرستادن فقر را برطرف میکند.
✍فایده ششم:هر گاه چیزی از یاد انسان برود و آدمی آن را فراموش کند صلوات موجب میشود که به خاطر آید.3
✍فایده هفتم:صلوات،دشمن دیرین و همیشه در کمین انسان یعنی ابلیس لعین را ذلیل و خوار میکند.
خلاصه اینکه صلوات آتش جهنّم را خاموش می کند.آری وقتی که آتش هوی و هوس و آتش سوزان نفس سرکش به واسطه صلوات بر محمّد و آل محمّد خاموش شد و ظلمات نفس به نور صلوات محو و نابود گردید آن وقت است که انسان از آتش جهنم رهائی یافته و به حریم امن الهی داخل و «لیخرجکم من الظلمات الی النور» را شامل خواهد شد و غایت امر در سایه رحمت خاصّ الهی مأوا کند «و کان بالمؤمنین رحیماً».«طوبی لهم و حسن مأب؛خوشا به حال آنان و حسن عاقبتشان».
فواید اخروی صلوات🟢
فواید صلوات را در ظاهر دانستهای و بدان رسیدهای اما فواید آن را در باطن که در نهایت صعوبت و دشواری است، عقل میخواهد تا بدانی،چشم بصیرت تا ببینی، دلی پاک تا یقین نمائی.
✍فایده اوّل:امام صادق(عليهالسلام) میفرمایند:«هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی صد مرتبه بر او صلوات میفرستد» و فرموده اند:«هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد خدا و ملائکه هزار بار بر او صلوات میفرستد و هر که حق بر او هزار صلوات بفرستد هرگز او را به آتش،عذاب نخواهد کرد و در مقابل هر صلوات ده حسنه به او عطا میفرمایند و هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی ده صلوات بر او میفرستد و ده گناه او را میآمرزد و ده درجه او را بلند میگرداند و از اهل بهشت خواهد شد».4
✍فایده دوم:سزاوارترین و نزدیکترین مردم در روز قیامت به رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) کسی است که در دنیا بر آن حضرت بیشتر صلوات فرستاده باشد.5
✍فایده سوم:رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله)به علی مرتضی (عليهالسلام) میفرماید:«هرکس بر من صلوات بفرستد شفاعت من برای او واجب میشود».6
✍فایده چهارم:حضرت رضا(عليهالسلام) فرمودهاند:«صلوات فرستادن نزد خدا برابراست با تسبیح و تهلیل و تکبیر».7
✍فایده پنجم:حضرت علی بن موسی الرّضا(عليهالسلام) میفرماید:«هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلّىاللهعليهوآله) گناهان را میریزاند».8
✍فایده ششم:امیرالمؤمنین علی(عليهالسلام) میفرمایند:«صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شدیدتر است از فرو نشاندن آب، آتش را».9
✍فایده هفتم:صلوات فرستادن در روز قیامت به صورت نوری در آمده در سر،طرف راست،طرف چپ و بالا، و جمیع اعضاء آدمی دیده میشود.10
✍فایده هشتم:هر که بگوید:«اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد(صلّىاللهعليهوآله) خدا به او ثواب هفتاد و دو شهید عنایت میفرماید».
✍فایده نهم:سنگینترین چیز در یوم الحشر(روز قیامت) صلوات است و صلوات، قبر را نورانی میکند.11
✍فایده دهم:فرستنده صلوات داخل آتش جهنّم نمیشود.
✍فایده یازدهم:برای فرستنده صلوات تلخی مرگ و هول و عطش روز قیامت نیست.
📚📚📚📚✍
1. اصول کافی معرب،ص 493.
2. همان،ص 492.
3. جلاء الانهام،ص 255.
4.اصول کافی معرب،ص 493.
5.جامع الاخبار، ص 67.
6.همان.
7.عیون الاخبار، ج 1، ص 294.
8.جامع الاخبار،فصل 28.
9.ثواب الاعمال، ص 184.
10.جامع الاخبار، ص 68.
11. قرب الاسناد، ص 12.
🍃
🌺🍃
🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
@hasaninasab
🔰گزارش استهلال ماه ربیع الاول ۱۴۴۵ ه . ق
💠 الف- مشخصات نجومی هلال در شامگاه جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ (۲۹ صفر ۱۴۴۵)
زمان مقارنه ماه و خورشید: ساعت ۰۵:۱۰ دقیقه روز جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
زمان غروب خورشید: ساعت ۱۸:۱۲
زمان غروب ماه: ساعت ۱۸:۳۳
ارتفاع ماه: ۳.۳ درجه
مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: ۲۱ دقیقه
سن ماه: ۱۳ ساعت و ۰۲ دقیقه
فاصله زاویه ای ماه و خورشید: ۵.۷ درجه
💠 ب ـ پیشبینی تقاویم و نظر کارشناسان رؤیت هلال
تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، و کارشناسان رؤیت هـلال، پیشبـینی کردهاند هـلال ماه ربیع الاول در غـروب روز جمعه در کشور قابل رؤیت نیست. بنابراین ماه صفر ۳۰ روزه بوده و غرّة (اول) ماه ربیع الاول ۱۴۴۵ روز یک شنبه ۲۶ شهریور ماه خواهد بود.
💠 ج ـ گزارشهای رسیده
در همین راستا ستادهای استهلال و گروههای رصدی در سراسرکشور به همراه تجهیزات رصدی درغروب روز جمعه اقدام به استهلال نمودند که نتیجه آن به قرار ذیل است.
۱. مناطقی که برای استهلال اقدام کردند و هلال رؤیت نشد:
استان خراسان رضوی: مشهد، گروه طلاب، تربت حیدریه، نیشابور، درگز، سبزوار، گناباد
استان مرکزی: اراک، ساوه، محلات، فراهان، کمیجان، تفرش
استان خراسان شمالی: بجنورد، آشخانه
استان ایلام: ایوان غرب، آبدانان، دهلران
استان سیستان و بلوچستان: زاهدان، زابل
استان اصفهان: اصفهان، شهرضا
استان تهران: تهران، پرند، شهرری
استان خوزستان: اهواز، دزفول
استان یزد: یزد، میبد، اردکان
استان فارس: شیراز
استان قم: قم، پردیسان
استان گلستان: گرگان
استان اردبیل: اردبیل
🆔 @leader_ahkam
🔴 #زندگی_کبکی_ممنوع
💠 متاسفانه گاهی روحیه #قدرنشناسی، پرتوقعی، #اسراف و چشم هم چشمی، #ناشکری و یا ایراد گرفتنهای بیمنطق بر زندگی مشترک زن و شوهرها حاکم میشود و مثل کبکی که سرش را داخل برف کرده، خوبیهای زندگی خود را نمیبینیم.
💠 یکیاز فرمولهای خوبی که میتواند این روحیههای #منفی را کمرنگ کند سر زدن به #کهنسالان، بیماران، معلولین و افراد بیسرپست بهزیستی است.
💠 گاه مناسب است زن و شوهرها به همراه فرزندان خود در این اماکن حضور پیدا کنند و به #عیادت این افراد بروند.
💠 دیدن محدودیتها و کمبودهای #عاطفی و رفاهی و شرایط سخت دیگران باعث توجه و تفکر در نعمت #سلامتی، نعمت #همنشین و همدم داشتن، نعمت #سرپناه داشتن و نعمتهای زیادی که از آن غافلیم میشود.
@hasaninasab
1_6746944735.mp3
9.44M
استاد #شهریار
طفل بودم دزدکی پیرو علیلم ساختند
آنچه گردون میکند باما نهانی میکند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🟢 چه ایرادی دارد که یک مکتب صرفا بر اساس ارزشهای انسانی و اخلاقی و وجدانی ولی بدون خدا باشد؟
🔹 ممکن است کسی بگوید چه مانعی دارد که ما براساس وجدان انسان که از کارهای اخلاقی لذت میبرد، ولو اینکه خدایی در کار نباشد، معنویت را برقرار کنیم؟
🔸 اصولا اگر انسان فقط به خاطر لذت، ولو لذت معنوی، کاری بکند فقط تا مرز کشته شدن است، تا مرز زندان رفتنهای متوالی است. یعنی اینها (امور اخلاقی مانند زیبایی دوستی) در این حدود به شکل امور تفنّنی و فانتزی درست است، اما به شکل نیازهای عمیق بشری که در مکتب لازم است تا افرادِ پایبند به مکتب به خاطر این ارزشهای معنوی «پاکبازی» و «سربازی» کنند صحیح نیست، یعنی نیاز مکتب به ایمان به معنویات در یک حد خیلی بالاتر و بهتری است.
🔹 لذا اگر کسی مثلا بگوید: امام حسین علیهالسلام به کربلا رفت و خود و جوانانش را به کشتن داد و اهل بیتش را به اسارت داد زیرا وجدانش از خدمت به خلق خدا لذت میبرد، درست نیست، زیرا لذت در پایان به خود انسان برمیگردد و دیگر با «پاکباختگی» جور درنمیآید. این اولا.
🔸ثانیا: اگر خدایی در عالم نباشد و نظام و هدفی در کار نباشد و اگر یک نوع وابستگی باطنی میان اشیاء و انسانها برقرار نباشد، خود لذت بردن که ما بر اساس آن ساخته شدهایم، آیا نباید گفت غلطی در طبیعت است؟ این که من مثلا از نان خوردن فلان بچه یتیم لذت میبرم چه ربطی به من دارد؟ او خود لذت ببرد چرا من لذت ببرم؟ این لذت در این صورت چیزی است شبیه لغو و پوچ، یعنی حکمت و علتی در وجود من ندارد و بیدلیل است.
🔹 ولی اگر بگوییم یک نوع همبستگی در نظام عالم هست و خلقت روی حکمت کار میکند، میان من و سایر افراد یک وابستگی در متن خلقت هست و همه عضو یک پیکریم، آنوقت من که دنبال این لذت میروم، به دنبال امر پوچ و بیهدف از سوی خود نمیروم، دنبال یک اصل متقن در خلقت میروم.
🔸اگر لذت تصادفی باشد و تصادفا من طوری ساخته شدهام که از رسیدن خیر به دیگران لذت میبرم و این لذت برای من هیچ فلسفهای ندارد، در این صورت باز آخرش کار به پوچی و بیهدفی میکشد؛ یعنی طبیعت از کار خود هدفی نداشته و کار لغوی انجام داده است و من دارم دنبال آن کار لغو طبیعت میروم و فیالمثل خود را به عنوان سرباز برای دفاع از مردم به خاطر لذتی که میبرم فدا میکنم؛ اما خود لذت چیست؟ نمیدانم، بلکه اینچنین ساخته شدهام (مانند اینکه انسان گاه شش انگشتی ساخته میشود). در این صورت طبیعت کار پوچی انجام میدهد و کار من هم پوچ است و این دیگر ارزش و هدف نیست.
🔹 این که هدف من بر اساس لذتی است که به غلط در من گذاشته شده است و آنچه هدف من در آن است [یعنی خلقت و طبیعت] خود بیهدف است، زندگی مرا از پوچی خارج نمیکند.
🔸 پس در عین اینکه ما قائل به وجدان اخلاقی میشویم و میگوییم انسان بالفطره از کار خوب لذت و از کار بد رنج میبرد، اگر پای خدا و خلقت و هدف داشتن خلقت در میان نباشد، کار ما از پوچی خارج نمیشود. ولی آنجا که این وجدان اخلاقی هست (و ما معتقدیم که واقعا وجود دارد) اما من خود میفهمم که این وجدان را خدا برای این قرار داده است که من کار باهدفی را انجام دهم و در متن خلقت، من و آن یتیم و آن پیرزن عضو یک پیکر هستیم و واقعا جزء یک نقشه و طرح هستیم و از یک مشیّت ازلی پیروی میکنیم و به دنبال یک حکمت میرویم و هدف خلقت و خالق خلقت را تأمین میکنیم، در این صورت این امر معنوی پوچ نیست بلکه حقیقی و واقعی است.
🔹 پس هر مکتبی نیاز دارد به چنین هدفها و ارزشهای معنوی، و به صرف شرکت در منافع و بر اساس آن نمیتوان یک مکتب انسانی جامع به وجود آورد،
استاد مطهری، هدف زندگی، ص۴۷-۴۳ (با تلخیص)
@hasaninasab
✅ چگونه جامعه، یک فرد نیمهخوب را به یک فرد بد تبدیل میکند؟
@hasaninasab
اینفوگرافی بیانــات مقــام معظــم رهبری
در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت
1402/6/29
@hasaninasab
26.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑شعرغافل گیر کننده و اعتراضی به برخی مسئولان و آقازاده های آنها، در یادواره شهدا که برخی حاضران از شنیدن آن جا خوردند!
🌷🌷
╭ 🌸 -⊰ ✨ ۞﷽۞ ✨ ⊱- 🌼 ╮
💠 غسل جنابت از حرام کفایت از وضو می کند
⁉️ سوال:
کسی که نعوذ بالله از راه حرام جنب شود ( مثل خود اراضایی ) آیا برای نماز همین غسل کفایت می کند یا باید بعد از غسل وضو بگیرد؟
✍🏻 پاسخ:
🔹آیت الله خامنه ای : در فرض سؤال کفایت می کند.
🔸 آیت الله سیستانی: بله کفایت میکند البته اگر لواط بدون انزال منی باشد بنابر احتیاط واجب وضو هم بگیرد.
🔹 آیت الله مکارم شیرازی : تمام غسلهاى واجب و همچنین غسلهاى مستحبّى که با دلیل معتبر ثابت شده (مثل غسل جمعه، غسل احرام، غسل شبهاى قدر و مانند آن) کفایت از وضو مى کند.
🔸 آیت الله وحید خراسانی : اگر در اثر خودارضایی (نعوذ بالله) منی خارج شود غسل جنابت برای نماز کافی است و در لواط (نعوذ بالله) هم چنانچه منی خارج شود غسل جنابت برای نماز کافی است ولی اگر منی بیرون نیامده بنابراحتیاط واجب جمع کند بین وضو و غسل در صورتی که قبلا وضو نداشته و اگر وضو داشته غسل کفایت می کند.
🔍منبع:استفتا از سایت مراجع عظام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥هر مرضی قابل درمان است بجز مرض حماقت، چرا که...
💎سخنان آیةالله جوادی آملی را بشنوید
@hasaninasab
مشروح خطبه های نمازجمعه روداب خراسان۱۴۰۲.۶.۳۱.mp3
20.65M
#انتقال امامت ازعصرحضوربه عصرغیبت.
#مجاهدت مضاعف امام یازدهم.
#جنگ ترکیبی دشمن ودفاع مقدس.
#دفاع مقدس وتحریف دشمنان.
@hasaninasab
خطبه اول .
امام جمعه روداب در خطبه اول نماز جمعه، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی در رابطه با مجاهدت مضاعف امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام حسن علیه السلام در آستانه انتقال از عصر حضور به عصر غیبت کارهای بسیار بزرگی را انجام داد که یکی ازآین کارهای مهم و حیاتی این بود که باید شیعیان را با بحران جدیدی که با آن روبرو بودند آشنا نموده و از طرفی در این بحران باید میدانستندکه بایدبه چه کسانی باید مراجعه کنند.
کوتاه بودن دوران زعامت امام حسن علیه السلام و این همه کارهای بزرگ با شرایط حاد سیاسی و اختناقی که در آن زمان حاکم بود یکی دیگر از شاهکارهای امام یازدهم علیه السلام است وازطرفی مردم بایدبا شناساندن فرقه های ضاله ،راه امامت را دریابند.
@hasaninasab
خطبه دوم.
🔵 در آغاز هفته دفاع مقدس با شهدا و امام شهدا پیمان میبندیم که تا آخرین نفس در مقابل استکبار بایستیم و از خون شهدا دفاع کنیم.
امام جمعه روداب در خطبه دوم نماز جمعه ضمن برشمردن مناسبتهای هفته مثل آغاز هفته دفاع مقدس شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و روز سرباز، آغاز سال تحصیلی جدید درباره جنگ ترکیبی دشمن گفت:
🔹 یکی از کارهای دشمنان به تحریف کشاندن وقایع جنگ است که مقام معظم رهبری در سخنرانیهای خود به آن اشاره مینمایند ،جنگ تحمیلی جنگی بود که بر دو کشور ایران و عراق توسط حاکم بعثی تحمیل شد جنگ فارس و عرب نبود بلکه جنگ ایران با چندین کشور اروپایی و آمریکایی بود.
🔹 بعضی میخواهند چهره منافقین را کمرنگ جلوه دهند در حالی که آنان بدترین شیوهها را در مقابل مردم ایران به کار بستند.
🔹 رسانه دشمن جنگ و دفاع منطقی ما را تبدیل به یک کار هیجانی و احساسی میکند در حالی که فرمانده جنگ یعنی امام بر اساس درایت و منطق جنگ را میچرخاند ووعده ای ازرزمندگان نخبگان حوزه ودانشگاه بودند.
🔹دشمن، امروز نیز حتی سفر ریاست محترم جمهور به سازمان ملل را تحریف میکند، ایشان با صلابت تمام، از مواضع جمهوری اسلامی دفاع نموده و حقوق بشر آمریکایی را با حدود ۹ سوال به چالش کشاند .
🔹ایشان افزود در اولین روز از هفته دفاع مقدس با شهدا و امام شهدا تجدید بیعت میکنیم و به آنهاعرض میکنیم که تا آخرین نفس و قطره خون در مقابل استکبار می ایستیم.
@hasaninasab
آماده سازی جایگاه نماز جمعه توسط ستادنمازجمعه خواهران ,باتشکرازستادخواهران.
@hasaninasab
حضورحجه الاسلام والمسلمین ایزدی مدیردفترنمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان وحاج آقا صداقت مدیررسانه ای دفتردرجمع نمازگزاران جمعه روداب.
@hasaninasab
تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در نماز جمعه اهدای جوایز ارزنده به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی
مکان : شهر روداب.
@hasaninasab
تاریخ: 1402/06/3۱
#دفاع_مقدس
#دفاع_ماندگار
غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای گمنام شهر روداب به همراه مسئولین و بسیجیان
مکان : شهر روداب
تاریخ: 1402/06/3۱
#دفاع_مقدس
#دفاع_ماندگار.
@hasaninasab
همایش پیاده روی خانوادگی از مزار شهدای گمنام به سمت مزار شهیدان شهر روداب و مصلی نماز جمعه
مکان : شهر روداب
تاریخ: 1402/06/3۱
#دفاع_مقدس
#دفاع_ماندگار
@hasaninasab
🔹خروجیهای حوزه علمیه در دفاع مقدس:
۳ هزار و ۸۹۰ شهید
۳ هزار جانباز
۳۰۰ آزاده
۹۳ شهید روحانی مفقود الاثر
۱۵۶ شهید روحانی ترور
۳۰ شهید مجتهد مسلّم
۷۰ شهید روحانی غواص
۵۶۷ شهید در عملیات کربلای ۵
و به لحاظ جمعیت،۶ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم اسلام و میهن کرده است!
@hasaninasab