eitaa logo
حسن ملایی | خیمه مهدوی
1.6هزار دنبال‌کننده
970 عکس
549 ویدیو
70 فایل
﷽ 🌺خیمه مهدوی امن‌ترین جای جهان است ✅حجت‌الاسلام حسن‌مُلایی/استاد مرکزتخصصی‌مهدویت. دکترای حوزه (سطح۴).کارشناس صدا و سیما 👈ادمین @admahdi2 👈استاد @h_mollaey
مشاهده در ایتا
دانلود
ملایی قصص آیه 5 بخش3-1.mp3
1.69M
♦️تبیین در رادیو معارف ✅سوره /آیه 5 👈قسمت 3️⃣ 🎤 استاد ⏱03:30 🌍 @hasanmollaey
ملایی قصص آیه 5 بخش3-2.mp3
966.8K
♦️تبیین در رادیو معارف ✅سوره /آیه 5 👈قسمت 4️⃣ 🎤 استاد ⏱02:00 🌍 @hasanmollaey
ملایی قصص آیه 5 بخش 4.mp3
2.67M
♦️تبیین در رادیو معارف ✅سوره /آیه 5 👈قسمت 5️⃣ 🎤 استاد ⏱05:30 🌍 @hasanmollaey
ملایی قصص آیه 5 بخش5-1.mp3
1.88M
♦️تبیین در رادیو معارف ✅سوره /آیه 5 👈قسمت 6️⃣ 🎤 استاد ⏱04:00 🌍 @hasanmollaey
ملایی قصص آیه 5 بخش5-2.mp3
510.2K
♦️تبیین در رادیو معارف ✅سوره /آیه 5 👈قسمت 7️⃣ 🎤 استاد ⏱01:00 🌍 @hasanmollaey
ملایی قصص آیه 5 بخش6.mp3
3.69M
♦️تبیین در رادیو معارف ✅سوره /آیه 5 👈قسمت 8️⃣(پایانی) 🎤 استاد ⏱08:00 🌍 @hasanmollaey
🌸گرچه شد فرمانده‌ام غایب ولی دل خوشم بر نائبش سید علی🌸
گاهی فقط از روی ریا منتظریم هرچند که گفتیم بیا،منتظریم " عَجل لِوَلیکَ الْفَرَج " گویانیم عمریست که در حد دعا، منتظریم 📱 @hasanmollaey
♦️‌قیام پرعبرت ۳۰تیر ملت ‌ایران به رهبری‌ آیت الله ره 👈امام خمینی ره ✅آقای کاشانی از در نجف بودند و یک روحانی بودند. مبارزه با ، آن وقت البته بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگی‌شان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را میشناختم ۶۲/۹/۲۶ 👈امام خامنه‌ای ✅درمورد قیام ۳۰تیر یک تحریف بزرگ تاریخی صورت گرفته و باید بجای روز قیام ۳۰تیر روز بزرگداشت آیت الله کاشانی نام میگرفت چراکه روز حضور در به رهبری است، چراکه وقتی شاه مصدق را از نخست وزیری عزل کرد و قوام را بجایش نصب کرد آقای کاشانی اعلامیه تندی داد که اگر قوام کنار نرود کفن پوش، قیام میکنم ۶۳/۴/۲۹ (فریادملت ص ۱۰۵) 🌍 @hasanmollaey
♦️کرسی علمی/ترویجی ✅گستره‌شناسی در اندیشه حضرت آیت الله العظمی 👈ارائه دهنده: حجت الاسلام حسن ⏰چهارشنبه 98/5/9- ساعت 10-12 🌍 @hasanmollaey
♦️دحوالارض روز مژده و نوید ظهور خلیفه الله بر زمین.... و روز دعا برای ظهور امام زمان ارواحنافداه ✅خدایا در فرج و ظهور اولیاءت تعجیل بفرما ✅امام قائم آنها را ظاهر بگردان... ✅و برای اقامه ی دینت او را نصرت بخش... ✅خدایا با سپاه ملائکه ات او را یاری کن.... ✅خدایا بر او و آباء طاهرینش دورود فرصت ✅و ما را جزء اصحاب و سپاهیانش قرار ده... ✅و ما را در رجعت هم که شده است برگردان ✅تا در زمان دولت و حکومتش از اعوان و یاوران او باشیم... ✅خدایا ما را به درک حضورش به هنگام قیام و ظهورش موفق بگردان ... ✅و بر او درود و سلام فرست، ... ✅و درود و سلام او را نصیب ما بگردان ... 📘فرازی از دعای روز دحوالارض....مفاتیح اعمال ماه ذیقعده... مرکز تخصصی مهدویت قم🔻🔻🔻 ✅ @mahdaviat313ir
♦️گزارشی از کرسی ترویجی گستره و در اندیشه حضرت آیت الله ای 👈ارائه دهنده: حجت الاسلام حسن 1️⃣لزوم توجه جدی به مهدویت و انتظار حضرت آیت الله خامنه‌ای، انتظار ظهور را دارای ظرفیت فوق العاده می‌دانند: اعتقاد به قضيه‌ی مهدی و موضوع ظهور و فَرَج و انتظار، گنجينه‌ی عظيمی است که ملّتها ميتوانند از آن بهرههای فراوانی ببرند... 2️⃣گستره مفهومی انتظار حضرت آیت الله خامنه‌ای انتظار- به عنوان کلیدواژه اصلی مهدویت- را به مثابه حالت درونی و رفتار بیرونی توأم با جهاد می دانند. انتظاری که از آن سخن گفتهاند، فقط نشستن و اشک ريختن نيست؛ انتظار به معنای اين است که ما بايد خود را برای سربازی امام زمان آماده کنيم... بزرگترين وظيفهی منتظران امام زمان اين است که از لحاظ معنوی، اخلاقی و عملی پيوندهای دينی، اعتقادی و عاطفی با مؤمنين و همچنين برای پنجه درافکندن با زورگويان، خود را آماده کنند. 3️⃣گستره موضوعی مهدویت به تبع عمق بخشی در مفهوم مهدویت و انتظار طیف بسیار زیادی از موضوعات تحت پوشش آن قرار میگیرد که مقام معظم رهبری در بین بیانات مهدوی خود به اجمال یا تفصیل به آن پردخته اند: 1.ماهیت مهدویت و انتظار فرج. 2.مبانی اندیشه انتظار(هستی شناختی- انسان شناختی- معرفت شناختی ...) 3.ضرورت، ابعاد و مؤلفه های مهدویت و انتظار 4.ابعاد مهدویت و انتظار(فرهنگی- سیاسی- اجتماعی- اقتصادی و...) 👈بررسی منظومه فکری امام خامنه‌ای نشان می‌دهد،‌ راهبرد انتظار فرج، رفتاری جهادی است که در سه عرصه، کاربرد مؤثر خود ار نشان می‌دهد: الف. انتظار در میدان جهاد اکبر(آمادگی فردی) ب. انتظار در میدان جهاد اصغر(آمادگی برای جهاد فیزیکی و نظامی با دشمن) ج. انتظار در میدان جهاد کبیر(آمادگی و مبارزه در میدان‌های فکری، فرهنگی، اقتصادی،‌ سیاسی و.. با دشمن) 👌ان‌شالله بزودی صوت این نشست نیز برای علاقمه‌مندان، قرار داده خواهد شد. 🌍 @hasanmollaey
♦️کعبه و رمز گشایی ظهور 👈ایام حج و در کنار کعبه، قیامتی برپاست. ⁉️آیا این رخداد، پیامی ندارد؟ آیا این عظمت و جلوه‌نمایی، حاصل رغبت عمومی به این خانه نیست؟ ⁉️وقتی عظمت نماد توحید به رغبت آحاد مسلمین است، آیا ظهور و جلوه نمایی امامی که نه تنها خود نماد ، بلکه جاری کننده حقیقت توحید در کل هستی است[1] نیازمند رغبت و استقبال همه مسلمانان نیست؟ ⁉️آیا این است که به دور مردم می‌چرخد و یا این که برعکس است؟ ⁉️به راستی شأن امام چیست؟ آیا او باید به سراغ فرد فرد انسان‌ها رفته و از آنها تمنای به خویش کند، یا این که این مردم هستند که باید با اشتیاق و روی آوردنی فراگیر، امامت حضرت مهدی عج را به تجلی درآورند و جایگاه وی را سبب شوند؟ ✅این شباهت کعبه و امام، حیرت انگیز است و از همین روست که حضرت س از رسول مکرم اسلام ص نقل فرمود: «مثل الإمام مثل الکعبة إذ تؤتى و لا تأتی؛[2]مثل امام همچون کعبه است که به سویش روی می‌آورند و او به سوی کسی نمی‌شتابد». ✅البته قطعاً مراد این نیست که حضرت مهدی ناظر بر مسلمین نبوده و در فتنه‌ها دستگیر آنان نخواهد بود که او همچون پدری مهربان است، زیرا امام ع در وصف امام فرمود: «امام، همدمی رفیق و پدری مهربان است»[3] و در روایتی از خود امام مهدی نقل شده که ایشان فرمود: «ما در رعایت حال شما کوتاهى نمىکنیم و یاد شما را از خاطر نبردهایم و اگر جز این بود، از هر سو گرفتارى به شما رو مىآورد و دشمنانتان، شما را از میان مىبردند»[4] ؛ بلکه سیطره اسلام با همه ابعادش بر کل جوامع و متحول شدن دنیای ظاهری مردم، تنها با ظهور بُعد و رهبری سیاسی و آن حضرت میسر خواهد بود و این امر جز با میل فراگیر همه مردم نزدیک نخواهد شد که: «إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ...؛[5] 🔸پی‌نوشت: [1]. اشاره به این روایت امام صادق ع که: «إِذَا قَامَ الْقَائِمُ لَا یَبْقَى أَرْضٌ إِلَّا نُودِیَ فِیهَا شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ»؛ نور الثقلین، ج1، ص 362. [2]. کفایةالأثر، ص 198. [3]. الکافی، ج1، ص198. [4]. «إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاء»؛ الاحتجاج، ج2، ص 495. [5]. الکافی، ج3، ص424. حجت‌الاسلام 🌍 @hasanmollaey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔰امام خمینی: گمان نکنند که ما یک ملت گریه هستیم. ما ملتی هستیم که با همین گریه‌ها، یک قدرت ۲۵۰۰ساله را از بین بردیم 📌 مشاهده سایر ویدئوها 👇 🌐 http://yon.ir/51zpE@EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 🔸 🔺قسمت چهارم: زندگی از نظر امام حسین (ع) 🔸 مرگ باعزت، عین حیات است و این متعلق به روح انسان هاست نه جسم آنان. 🔸 ما مثل فرزندان یعقوب، امام زمانمان را به چاه غیبت انداخته ایم. 🔸 ما مثل حر هستیم که امام زمانمان را به بیابان غربت غیبت فرستاده ایم. 🔸 من به حرف یزید نفسم گوش کرده ام. 🔸 ابن زیاد هوای نفسم، من رو جلو تو قرار داده.... 🔸 اما فاطمه (س) رو واسطه آورده ام. 🔸 او پدر مهربان ماست. ما رو هم قبول می کند. مگر حر را قبول نکرد؟... 📲 @hasanmollaey
♦️مختار، منتقم خون امام حسین علیه‌السلام نیست! ✅شیعیان، ظهور آخرین منجی الهی را نیز در راستای قیام حسینی می‌دانند و مهدی موعود(عج) را منتقم خون حسین(ع) بر می‌شمردند و هر صبح، جمعه با ندای «این الطالب بدم المقتول بكربلا» ظهورش را می‌طلبند. ⁉️پخش سریال و منتقم نامیدن مختار در آن، این سؤال را ذهن تداعی می‌کند که آیا مختار منتقام خون سیدالشهدا است یا امام مهدی؟! 👈حجت‌الاسلام ، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم در چند قسمت با عنوان ! به این پرسش پاسخ می‌دهد. 👇👇👇 🌍 @hasanmollaey
حسن ملایی | خیمه مهدوی
♦️مختار، منتقم خون امام حسین علیه‌السلام نیست! ✅شیعیان، ظهور آخرین منجی الهی را نیز در راستای قیام
♦️، خون امام نیست! 👈قسمت اول 🔹بازشناسی اهداف قیام امام حسین(ع) كمك فراوانی به روشن شدن این موضوع می‌كند. ✅اهداف امام حسین(ع) در روز عاشورا به دو گونه «زمانی» و «فرا زمانی» تقسیم می‌شود: بطلان مشروعیت بنی‌امیه از جمله اهداف زمانی این قیام بود. اما قیام حضرت، از حالت یك حادثه در یك زمان محدود در آمده و با تعمیم یافتگی، نوعی بی‌زمانی و یا فرازمانی در آن لحظات همراه شده است؛ به دلیل آن كه ارزش‌های مطرح شده در آن واقعه بزرگ، ارزش‌های محدود به زمان، نبود. ✅با اینكه این قیام، بر ضد یزید بود اما به قدری این ارزش‌ها كلی و فراگیر است كه مربوط به زمان خاصی نیست؛ از این روست كه در زیارت وارث، حركت امام حسین(ع) از زاویه تاریخی و ارزش فراگیر و فرازمانی، در ادامه مسیر انبیاء مطرح شده و وارث آنان تلقی می‌شود. ✅مبارزه با ظلم و ستم، ریشه‌كن شدن بی‌عدالتی، از جمله اهداف فرازمانی عاشورا می‌باشد و لذا قیام امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) دو قیام حق طلبانه، علیه شیطان و سپاهیان ظلمت و باطل است؛ حضرت مهدی(عج) حركت خود را با اعلان برائت از دشمنان اهل‌بیت(ع) و این كه او منتقم خون حسین(ع)، است آغاز می‌كند. ✅قیام مختار به هیچ وجه در حد و اندازه اهداف امام حسین(ع) نیست. به عبارتی، كار مختار بسیار كوچك‌تر از آن بود كه مرهمی بر زخم بزرگ و پر چرك دین بگذارد؛ او تنها چند مهره از جبهه باطل را از بین برد. ✅كربلا، تقابل جاهلیت و تقابل جبهه باطل با حق و عدالت بود. در كربلا، عدالت و حقیقت، قربانی شد؛ بنابراین تا منتقم و موعود آخرالزمان نیاید و ظلم را از گسترة جهان ریشه‌كن نكند، انتقام خون حسین(ع) گرفته نخواهد شد. ✅به خاطر گستردگی و اهداف ارزشمند امام حسین(ع) در روز عاشورا نبایستی دلخوش به قیام و انتقام مختار از جنایتكاران و قاتلان واقعه عاشورا بود و مطالبه واقعی خون شهیدان كربلا از جانب ما، نوعی آمادگی برای ظهور منتقم واقعی آن حضرت است. ✅در این نگاه در لحظه لحظه‌های قیام عاشورا، آموزه‌هایی است برای همه نسل‌ها و عصرها در بی‌كران روزگاران. نتیجه چنین نگاهی، ایجاد هویتی عاشورایی برای انسانها است؛ هویتی كه آدمی را به كوششی مقدس در جهت رهگیری آرمان‌های بلندش فرا می‌خواند. ✅اگر عاشورا را یك حادثه خونبار بدانیم كه با كشته شدن قاتلان و جانیان آن، دردهای قلبی انسان تسكین می‌یابد باید مختار را منتقم خون حسین(ع)، دانست؛ اما آرمان‌ها و اهداف عاشورا چنان بلند مرتبه می‌باشد كه جز آخرین حجت‌الهی را نمی‌توان منتقم خون آن حضرت دانست. ادامه دارد... حجت‌الاسلام 🌍 @hasanmollaey