ayatollah shooshtari - hosne zan be khoda.mp3
1.87M
نهایتِ حُسن ظن ، به حضرت سبحان
آیت الله عبدالقائم شوشتری قدس سره
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✔️ کانال رسمی آیت الله عبدالقائم شوشتری
👇👇👇👇
🆔 @gham_e_esheg
ayatollah shooshtari - 1.mp3
5.53M
جز آن ساعت که با یاد تو بگذشت ... مرا در زندگانی حاصلی نیست
آیت الله عبدالقائم شوشتری قدس سره
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✔️ کانال رسمی آیت الله عبدالقائم شوشتری
👇👇👇👇
🆔 @gham_e_esheg
وصیت نامه اخلاقی آیت الله شوشتری (ره).pdf
5.51M
وصیت نامه اخلاقی آیت الله عبدالقائم شوشتری رحمة الله علیه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✔️ کانال رسمی آیت الله عبدالقائم شوشتری
👇👇👇👇
🆔 @gham_e_esheg
🔴علی قلهکی فعال رسانهای اصولگرا:
برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرکهای سازمانی زندگی کرده، در محیطهای ایزوله سیر میکنند و فهمی از فضای عمومی کشور ندارند!
تبعاتِ تصمیماتِ اشتباه آنها را قشرِ مُتدینی میدهند که توسط تودهی مردم، حامی گشت ارشاد به حساب میآیند!
😶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🕌 اینجا مسجدی در ازبکستان است که دارای سی حجره به تعداد جزء های قرآن کریم است که روی دیوار هر اتاق یک جزء کامل با خطی زیبا و واضح حک شده است به طوری که فردی که در اتاق نشسته می تواند بدون عینک بخواند،
💠 این مسجد یک شاهکار اسلامی با زیبایی فوق العاده محسوب می شود.🕌
هدایت شده از بینش راهبردی
*بخش دوم*
بیتردید حجاب در کشور ایران، هم واجب شرعی است و هم قانون رسمی. اما آیا راهکارهای علمی و اجرایی برای حل این معضل فرهنگی وجود دارد؟ آیا میتوان این مسئلهای که با عملکرد دشمنان و برخی از مسئولین، امنیتی شده را به جایگاه فرهنگی خود بازگرداند؟
بله، حتما.
برای مواجهه با این معضل فرهنگی، میتوان ۵ دسته (۱+۴) مشخص کرد.
*دسته اول: شامل افراد و مجموعههایی که برای امنیتیشدن این پدیده در کشور یا در خارج از کشور پروژه گرفتهاند. از جمله مسیح علینژاد، عروسکهای خیابانی، بهاییها و یهودیهای پروژه بگیر*
*دسته دوم: سلبریتیها و خانوادههای مسئولین*
*دسته سوم: اینفلوئنسرها، بلاگرها و فعالین فضای مجازی در یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و...*
*دسته چهارم: صنف پوشاک، کسب و کارها و شاغلین آنها* (پاساژها، کافه و رستورانها)
*و دسته پنجم: مردم عادی*
در مورد دسته اول باید کار اطلاعاتی- انتظامی و قضایی صورت بگیرد و با آنها برخورد جدی شود.
با دسته دوم نیز با جدیت دستگاه قضایی و به طور علنی مواجهه کرد.
دسته سوم و چهارم، در قالب جریمه و توقیف (پلمب و ابطال پروانه کسب) برخورد شود.
با شناسایی کانونهای بحرانی در ۴ دسته اول و پایش و برخورد مستمر با آنها، پس از گذشت چند ماه، تاثیراتش را در کفِ جامعه و روی سطح پنجم خواهید دید.
و تازه پس از موجِ اول مواجهه سلبی با ۴ دسته مذکور، نوبت به مواجهه ایجابی با دسته پنجم میرسد.
بنابراین گشت ارشاد میبایست در چهار سطح اول رقم بخورد که متاسفانه همچون قبل صرفا در لایه مردم عمل میکند. مردم نجیبی که سالها زیر فشار جنگ، تحریمها و مشکلات اقتصادی قرار داشته و حالا با استرس گشت ارشاد در کف خیابانهای شهرهای بزرگ و دوقطبیشدن جامعه مواجه شدهاند.
پایان بخش دوم؛ ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
هدایت شده از بینش راهبردی
این متن نوشته بنده نیست
فرستهی یکی از عزیزان نخبه است که ماهها روی این مساله کار کرده اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس دستگاه قضا: با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج میکنیم
🔹گاهی اوقات با صدور احکام محرومیتهای اجتماعی زندگی فرد را فلج میکنیم. کارت ملی فرد را بهعنوان محرومیت ضبط میکنیم! با این کار زندگی مردم فلج میشود.
🔹دربارۀ ممنوعالخروجی باید به افراد اطلاع داده شود، طرف نرود در فرودگاه ببیند ممنوعالخروج است.
🔴 بدحجابی در دهه ۶۰ و خودسرها
( تیتر از مولّف نیست)
📝 جعفر شیرعلینیا
💢ششم شهریور 1363 هواپیمایی ایرانی ربوده شد. مقصد نهایی هواپیماربایان بغداد پایتخت عراق بود. مسافران یکهفته در عراق بودند و علاوه بر بازدید از بخشهایی از شهر بغداد و بازار این شهر به زیارت کربلا نیز برده شدند. در هتلی مستقر بودند و دوربینهای عراقی از آنها فیلم میگرفتند و در تلویزیون عراق پخش میکردند.
📌در این میانه یکی از صحنههایی که از تلویزیون عراق پخش شد، در یادداشت روزانهی هاشمی رفسنجانی بازتاب پیدا کرد؛ 7شهریور63؛ «امروز مسافران هواپیمای ربودهشده را برای زیارت به کربلا بردهاند. فیلمی که از سیمای عراق پخش کردهاند، خیلی از زنان مسافر را بیحجاب نشان داده است.»
📌13 شهریور پس از یک هفته چالش و پیگیری، عراق حاضر نشد هواپیما را پس بدهد اما مسافران و خدمهی پرواز با یک پرواز هلندی وارد تهران شدند. این بازگشتها میتواند صحنهی یک استقبال ملی باشد اما به روایت هاشمی در فرودگاه برای مسافران اتفاق عجیبی افتاد؛ «حدود سی نفر از آنها را دادستانی انقلاب [تهران]، برای تحقیق در مورد رفتار آنها در عراق از فرودگاه به زندان اوین برده. به نظر میرسد [دادستانی انقلاب] کار خوبی نکرده، تذکر دادم که آزادشان کنند.»
📌حدود یک ماه قبل از این اتفاق دادستان عمومی تهران بیانیهی تندی داده بود که متولیان ادارات، مکانهای عمومی، هتلها، تالارهای برگزارکنندهی جشن عروسی باید بانوانی را که «رعایت حجاب و پوشش صحیح اسلامی را نمیکنند»، راه ندهند وگرنه خودشان تحت تعقیب قرار میگیرند.
📌همین ایام چند روزی تهران شاهد تظاهراتهایی علیه بدحجابی بود که گاه با خشونتهایی عجیب و غریب همراه میشد. ناطق نوری وزیر کشور در سخنانی با وجود انتقاد از بدحجابیها از کارهای انجام گرفته در این تظاهراتها هم انتقاد کرد و گفت: «آیا شما انقلابی هستید؟ قطعا حزبالله مشت به چشم بیحجاب نمیزند. تیغ نمیکشد و نسبتِ زنا به کسی نمیدهد.»(روزنامه اطلاعات، 6مرداد1363)
📌هاشمی رفسنجانی در خطبههای نمازجمعه با حمله به بدحجابها، از اصل اعتراضها دفاع کرد و گفت: «اگر منتسبین حکومت وظیفهشان را بهخوبی انجام ندهند، مردم خودشان وارد صحنه میشوند.» اما میگفت هنوز لازم نیست مردم برای مقابله با بیحجابی به صحنه بیایند و هر وقت لازم شد از مردم میخواهند که بیایند. هاشمی برخی کارهای خشن را کار حزباللهیها نمیدانست اما به حزباللهیها توصیه میکرد: «شما که به یک آدم بیحجاب فحش میدهید، او هم ممکن است به مقدسات شما فحش دهد.»(روزنامه اطلاعات، 6مرداد1363)
حضور موتورسواران در تظاهراتها چهرهی وحشتناکی به اعتراضها علیه بیحجابی میداد و زنها و بچهها را وحشتزده میکرد؛ وحشتی که با شکستن شیشههای مغازهها چندبرابر میشد.
📌سوم مرداد هاشمی روایتی از جلسهی سران قوا با حضور امام دارد؛ «شب، مهمان احمدآقا بودیم. آقایان ولایتی، اردبیلی، خامنهای و [میرحسین] موسوی بودند. امام هم در این جلسه شرکت کردند؛ حالشان خوب است. دربارهی تظاهرات حزبالله علیه بیحجابی بحث شد. بعضی فکر میکنند کار خوبی شده است و انجام این تظاهرات تهدیدی برای بیحجابها بوده است.»
📌با وجود انتقادها از تندرویها، دوباره این تظاهراتها با همین روش در سال64 تکرار شد. اواخر فروردین 64 دوباره تهران صحنهی تظاهرات علیه بیحجابی بود. یادداشت هاشمی در 28 فروردین بسیار خواندنی است: «شب مهمان نخستوزیر بودیم؛ در آنجا دربارهی حرکات موتورسواران حزباللهی در خیابانها و برخورد آنها با افراد بیبندوبار که این روزها اوج گرفته است بحث شد. مقرر شد، بدون اینکه انتقاد تندی از آنها شود، از عملشان جلوگیری شود، زیرا اعلامیهی بیامضایی برای دعوت به تظاهرات علیه جنگ پخش شده و شاید لازم باشد که در روز شنبه نیروهای حزباللهی هم در خیابانها باشند.» آنها در خیابان ماندند و اعتراضهای خشن تا چند روز ادامه یافت. هاشمی، 1 اردیبهشت: «آقای ناطق، تلفنی، مشکل کنترل حزباللهیها را مطرح کرد؛ مخصوصا پس از تایید رئیسجمهور در نمازجمعهی گذشته. قرار شد که با خود آقای خامنهای صحبت شود که مشکل را حل کنند.»
📌دو روز بعد رئیسجمهور مصاحبه کرد: «این تظاهرات هر چه بود و هرگونه بود و هر چند روزى بود، كافى است و دیگر ادامه پیدا نكند... بعضى اتفاقات كه افتاده از جمله وارد یك مطب شدن یا مثلا داخل یك كافه كه چاى میخوردهاند رفتن، كار حزباللهیها نبوده و كار گروههاى نفوذى است... احساسات مردم را در مقابل بدحجابى و گرایش به فساد و فحشا و منكرات قبول میكنیم و مردم را محق میدانیم، اما آن احساسات و تندروىها را قبول نمىكنیم.»(روزنامهجمهوری، 4ارديبهشت64)
📢 چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟! / ازدواج ۱۵ درصد و فرزندآوری بیش از ۵ درصد کاهش داشته
📝 روزنامه هم میهن نوشت:
◀️ در واقع مردم از ازدواج و فرزندآوری رویگردان نشدهاند بلکه سیاستهای نادرست اقتصادی آنان را ناامید از ازدواج و فرزندآوری کرده است. لذا صدها هزار میلیاردی که باید صرف اشتغال و سرمایهگذاری میشد در چاه ویل این قانون ریخته شد و نتیجه آن کاهش ۱۵ درصدی ازدواج و کاهش بیش از ۵ درصدی فرزندآوری و افزایش مرگ و میر و کاهش میانگین سن افراد فوتشده است.
حقیقتاً نمیدانم اصرار بر طرحهای سرمایهسوز و تکرار تجربههایی که سودی نداشتند و ندارند چیست! آن هم در سختترین شرایطی که با دشمنان اصلیمان شاخ به شاخ شدهایم و بعد از شکاف پاییز ۴۰۱ به انسجام اجتماعی نیاز داریم!
نه قائل به بحثوگفتگو هستند و نه متوجه شرایط کشور! عادت این جماعت، تبدیل پیروزیها به شکست و تبدیل شادیها به نگرانی و عزاست!
✅ #داود_مدرسی_یان