آیاممکن است زن دوقلب داشته باشد؟؟
بله اینرا قرآن ثابت کرده..
درجلسه ای که عده زیادی ازدانشجویان شرکت داشتند استاد از فصاحت و بلاغت و دقت قرآن سخن می گفت که اگر کلمه ای در آن جابجا شود کل معنی عوض می شود و مثلها می زد.
دانشجویی پاشد و گفت من این را قبول ندارم.
در قرآن آیاتی است که سست وبی پایه اند.
به این دلیل مثلا این آیه.
(( ﻣَّﺎ ﺟَﻌَﻞَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟِﺮَﺟُﻞٍ ﻣِّﻦ ﻗَﻠْﺒَﻴْﻦِﻓِﻲﺟَﻮْﻓِﻪِ )) .
خداوند در درون هیچ مردی دو تا قلب قرارنداده.
چرا گفته مرد و نگفت درون هیچ بشری..
و تمام مردم بجز یک قلب ندارند.
چه مرد باشند و چه زن..
در این لحظه سکوتی سنگین در سالن حکم فرما شد.
وچشم ها متوجه استاد شد و همه منتظر جوابی قانع کننده.
سخن دانشجو تا اینجا درست به نظرمی رسید چه مرد چه زن یک قلب دارند
چرا قرآن فقط اشاره به مرد کرده.؟؟
پاسخ را بشنوید و به اعجاز ودقت قرآن پی ببرید.
که بدون دقت و تفکر عمیق محال است به آن برسید.
استاد گفت بله مرد از محالات است دوتا قلب درون سینه داشته باشد
ولی زن وقتی باردار شد براستی دو قلب درون سینه اش دارد
قلب خودش و قلب طفلی که حامله است.!!
توجه کردید دقت انتخاب کلمات قرآنی را واقعا معجزه از این بالاتر و خداوند واقعا باحکمت کلمات را انتخاب و در جای مناسب در قرآن قرار داده است .
راستی چرا میت در آن دنیا میگوید اگر مرا دوباره بدنیا برگردانی صدقه می دهم
چرا صدقه را انتخاب کرد؟:
( ﺭﺏ ﻟﻮﻻ ﺃﺧﺮﺗﻨﻲ إلى أﺟﻞ ﻗﺮﻳﺐ ﻓﺄﺻﺪّﻕ ) ؟
چرا نگفت به حج و عمره میروم،
یا نماز میخوانم؟ .یا روزه میگیرم ؟
اهل علم میگویند
برای اینکه بعد از مرگ اثر صدقه را در آن دنیا دیده که فقط به آن اشاره می کند.
زیرا موُمن در روز قیامت در سایه صدقه اش قرار دارد.
پس تا می توانید صدقه بدهید
هم برای خودتان هم به نیابت مردگانتان.
چرا که آنان آرزوی بازگشت و دادن صدقه دارند.
باز گشت آنان ممکن نیست شما بجای آنان صدقه بدهید.
و فرزندانتان را هم به این کار عادت دهید.
دیه هرکدام از اعضاء بدن چقدر است
🔹شکستی دندان: از ۳۰تا ۶۰میلیون تومان
🔹کبودی گردن: ۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان
🔹خون ریزی بینی: ۲۴میلیون تومان
🔹شکستگی بینی: ۱۲۰میلیون تومان
🔹شکستگی فک: ۶۰۰میلیون تومان
🔹کبودی لب: ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان
🔹شکستگی ابرو: ۱۲۰میلیون تومان
🔹شکستگی سر: ۱۲۰میلیون تومان
🔹بیضه چپ: ۸۰۰میلیون تومان
((زیرا بیضه چپ نقش اصلی در تولید مثل و بلوغ و تولید هورمونهای مردانه را بر عهده دارد.))
🔹بیضه راست: ۴۰۰ میلیون تومان
🌺حدیث روز سهشنبه 🌺
حضرت محمد
صلی الله علیه واله وسلم:
هرکس که خواهد خانه اش آباد و پر نعمت باشد
به ذکر شش گانه زیر بپردازد:
1️⃣ اول آنکه در آغاز هرکار بگوید: بسم الله الرحمن الرحیم.
2️⃣ دوم آنکه چون نعمتی از راه حلال نصیبش شد، بگوید الحمدالله رب العالمین.
3️⃣ سوم آنکه چون خطا و لغزشی کند بگوید: استغفرالله ربی و اتوب الیه.
4️⃣ چهارم آنکه چون غم و اندوه براو هجوم آورد بگوید : لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.
5️⃣ پنجم آنکه چون تدبیرکار کند،گوید ماشاالله.
6️⃣ ششم آنکه چون از ستمگری هراسی کند بگوید: حسبناالله و نعم الوکیل.
🍒🍒🍒🍒
📚کتاب :نشان از بی نشان ها،علی مقدادی اصفهانی
🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این رو ببینید و اگه جرات کردید دوباره داخل «لیوان های کاغذی»، ( لیوان هایی که سازمان بهداشت به استفاده از آن توصیه میکند ) چای یا نوشیدنی داغ بخورید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبری چنین میانه میدانم آرزوست...
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا شهر مکه فرودگاه ندارد .... دیدن این فیلم خیلی خیلی عالی است
💐این فیلم رو ببینید
واقعآ جالبی است💐
🌹تحليل لغوى كلمه على🌹
عين، لام، ياء
عين على چشمه ای است که با آب زلال ولایتش شیعه را سیراب می کند. (ينحدر عني السيل)
عین علی از شدت ظلمهايى كه ديد پر از خار بود وتنها مرهمش صبر بود ( صبرت و في العين قذى)
عين على همان طلايي است كه درب بهشت از آن ساخته شده و صدای کوبیده شدن آن ذکر یاعلی است ( طنت و قالت فی طنینها یا علی)
عین علی همان عین الله است ( أنا عين الله في أرضه) كه شاهد بر اعمال ماست.
لام علي:
لام علي همان (لولا على لما خلقتك) است.
لام على همان (ولولا أنت يا على لم يعرف المؤمنون بعدى)
ياء على:
ياء على همان ( يا أيها الذين آمنوا) در سراسر قرآن است.
یاء على يقظه شيعه است.
و ياء على همان عبارتى است كه بچه شیعه با آن زبان باز می کند (یا علی)
🌹🌹یااااااااا علیییییییی🌹🌹
🌹تحليل صرفى كلمه على🌹
اسم يا فعل يا حرف: على اسم اعظم است.
معرفه يا نكره: على معرفه است دوست و دشمن او را مى شناسند ولى بشريت به معرفت كامل او نرسيد( ياعلى ما عرفك الا الله و أنا)
مجرد يا مزيد: على مجرد از هرگونه رجس است.
جامد یا مشتق: علی مشتق است نورش از نور خدا مشتق شده(کنت أنا ومحمد نورا واحدا من نور الله عزوجل) واسمش از اسم خدا مشتق شده(أنا اشتق الله اسمي من اسمه فهو العالي وأنا علي)
مصدر يا غير مصدر: مصدر ائمه است (أبوالأئمة)
مذكر يا مؤنث: اولين مذكرى است كه به پیامبر ایمان آورد.
مفرد يا مثنى يا جمع: على مفرد است دنيا همانند على نزاده( عقمت النساء أن يأتين بمثل علي بن أبي طالب)
مثنى است: ( وأنفسنا و أنفسكم)، ( أنا محمد ومحمد أنا، أنا من محمد و محمد منى)
جمع است: على جمع اضداد است به وقت جنگ شیر میدان و به وقت شب یتیم نوازترین بود.
منصرف یا غیرمنصرف: على منصرف به ذات ربوبى بود.
على غيرمنصرف بود چون هیچ وقت کسر نگرفت و شکست نخورد فتح همراه همیشگی او در جنگها بود.
مقصور یاممدود یا..: علی مقصور در اله بود و عقلها مقصور از فهم علی بود و هست و خواهد بود.
نام علی ممدود در تاریخ بشریت است.
حق علی از جانب مردم منقوص بود حقش را هیچ وقت ادا نکردند.
و علی صحیحترین صحیح است. وشبه صحیح مطلق (پروردگارش) است (أنا عین الله أنا لسان الله أنا يدالله)
وزن: ضربة علي يوم الخندق أفضل من عبادة الثقلين. على كه وزن ندارد ( لا يقاس بنا أحد) على خود ميزان است( ياعلى أنت الميزان)
🌹 تحلیل نحوی علی 🌹
علی به عنوان نائب فاعل معرفی شد ولی به دلایل جهل نسبت به او و رغبت در اخفاء نام او و عدم تعلق غرضى از ذكرش حذف شد.
با اين حال او همیشه مبتدای واجب التقدیم بود. آنقدر معرفه بود که نیازی به مسوغ نداشت.
در همه افعالش مشبه به فعل پیامبر بود و نافی جنس غیر خدا بود. ضمیرش همیشه فصل بین حق و باطل می داد. علی استثنای منقطع بود چون از جنس هیچ کس نبود. علی اسم مخصوصی بود که همیشه مدح می شد.
علی همیشه اشتغال به پروردگارش داشت و تنازع بین جنود رحمانی و شیطانی در او راه نداشت. چون همیشه منادایش الله بود و استغاثه اش فقط به درگاه او بودو جز لأجل او عمل نمى كرد.
در هر ظرف مكانى و زمانى مفعول معه او خدايش بود. و هميشه حال ثابته داشت. همه به حقش تعدى كردند ولى او همچنان مشغول اغراء مردم به سوى حق بود.
آری علی سراسر تفضیل بود و همه زمینیان و آسمانیان را متعجب منه خود کرد.
و اکنون پس از قرنها، حب علی همچنان تمییز دهنده است...
🌹 تحلیل بلاغی علی 🌹
علی را به چه تشبیه کنم؟ مشبه به برای او وجود ندارد؛ یعنی استعاره مکنیه است! ولی مجاز در او راه ندارد. علی سراسر حقیقت است. تمام محسّنات لفظیه و معنویه را دارد. علی جناس تام با پیامبر داشت. نور او از نور پروردگارش اقتباس شده.
رفتار علی در میدان جنگ با رفتارش در خرابه های کوفه طباق داشت.
علی در کشتن افراد در میدان جنگ توریه می کرد و کشتن را فقط در افرادی محصور می کرد که تمام نسلشان در قید شیطان بودند.
در بیان حق ایجاز داشت و در هدایت مردم اطناب به کار می برد. و در قضاوت مساوات سرلوحه او بود.
تصور همگان از علی، آنان را به تصدیق علی سوق می داد.
فصل میان حق و باطل علی، بشریت را وصل به پروردگار کرد.
آری بلاغت در پیشگاه علی، آموخت که باید معانی را به شکل بدیعی بیان کرد..