eitaa logo
در حسرت وصال
27 دنبال‌کننده
95 عکس
15 ویدیو
0 فایل
مکانی برای بیان دغدغه های اجتماعی و بیان موضوعات روز پذیرای نظرات شما هستم @sabokball
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴دخالتی صحیح نیست که سبب بی نظمی بشود، باید ارشاد بشود 🔻بیانات امام خمینی در دیدار ائمه جمعه 🔹خوب پیغمبر سفارش کرده است که باید اهتمام ‏‏[‏‏به‏‏]‏‏ امور مسلمین ‏‏[‏‏داشته باشید‏‏]‏‎ ‎‏اهتمام به امور مسلمین فقط همین است که ما بگوییم نماز چند رکعت است و شک بین‏‎ ‎‏کذا چی است؟ این اهتمام به امور مسلمین است؟ مسئله گویی که اهتمام به امور مسلمین‏‎ ‎‏نیست. امور مسلمین عبارت از امور سیاسی مسلمین است، امور اجتماعی مسلمین است،‏‎ ‎‏گرفتاریهای مسلمین است و کسی که اهتمام به این نکند، به حسب آن روایت، ‏‏فَلَیْسَ‏‎ ‎‏بِمُسْلِمْ‏. و ما امیدواریم که لا اقل از این دنیا نرویم و مشمول این نشویم که ‏‏[‏‏بگویند:‏‎ ‎‏]‏‏شما‏‎ ‎‏مسلم نبودید؛ برای اینکه در امور مسلمین اهتمام نداشتید. ما باید دنبال این مسئله باشیم‏‎ ‎‏که با اهتمام تمام، بر امور مسلمین نظارت تام و تمام بر امور داشته باشیم.‏ 🔸‏‏البته من نمی گویم که دخالت ، این دخالت و بی نظمی ‏‏[‏‏باشد.‏‏]‏‏ این صحیح نیست، باید ارشاد بشود، باید گفته بشود. @hasrat_vesal
🔴طعن به آن کسی وارد بشود که در امور مسلمین دخالت نمی کند 🔻بیانات امام خمینی در دیدار ائمه جمعه 🔹این طور نباشد که توی مسجد‏‎ ‎‏اگر یک امام جماعتی، جمعه ای بخواهد یک کلمه ای بگوید که مربوط به اجتماع‏‎ ‎‏مسلمین است، مورد طعن واقع بشود: «این چرا این طور کرده است؟» بیایند و اورا طعنش‏‎ ‎‏بدهند. این جور نباشد دیگر. طعن به آن ‏‏[‏‏کسی‏‏]‏‏ وارد بشود که در امور مسلمین دخالت‏‎ ‎‏نمی کند، کناره گیری می کند، عزلت می کند. @hasrat_vesal
تناقضات مسعودی خمینی 🔻کهولت سن باعث فراموشی شده یا سعی دارند چیزی را مخفی کنند؟ 🔸بعد از انتشار نامه آقای آذری قمی به مقام معظم رهبری و انکار آن توسط عده ای خبرگزاری فارس سراغ آقای مسعودی خمینی که در آن نامه به آن اشاره شده است رفته است و درباره سوالاتی پرسیده است متن کامل آن را در لینک زیر می توانید ببینید. https://www.farsnews.ir/qom/news/14000824000815 🔹همانگونه که در ابتدای مصاحبه آمده است در نامه مذکور اشاره ای به نام آقای مسعودی خمینی شده است «تفصیل مطالب را اگر میل مبارک باشد از آقای مسعودی سوال داشته باشید.» 🔸اما وقتی به مصاحبه مذکور مراجعه می کنید آقای مسعودی خمینی بیان می کند که هیچ اطلاعی از محتوا نامه ها و احوال آقای آذری قمی نداشته است. « برگشتم و آقای آذری مجددا پیگیری کردند و بنده گفتم که نامه را تقدیم رهبری کردم و ایشان برخلاف نامه قبلی چهره شان باز شد و خوشحال شدند ایشان گفتند که بله من دچار یک تلاطم مغزی شده بودم که الحمدلله یک شب به قمربنی هاشم متوسل شدم و از آن ناراحتی بیرون آمدم.» 🔹در حالی وقتی در نامه عنوان شده است تفصیل مطلب را از آقای مسعودی بپرسید حتما آقای آذری قمی آقای مسعودی را در جریان موضوع قرار داده اند و این خلاف ادعای آقای مسعودی خمینی است. @hasrat_vesal
🔻حکومت مرده ها 🔹چندی پیش منفورترین افراد نزد مردم ایران دست به هک چند ثانیه ای پخش اینترنتی برخی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی زدند. 🔸افرادی که برای رهبری خود از جنازه پوسیده کمک می گیرند. 🔴خداوند دشمنان ما را از احمق ترین افراد قرار داده است.... 🔹و این نشانگر فقر رهبری در جبهه مقابل می باشد ... یاد سخن یکی از اساتیدم در ذهن تداعی می شود: دشمنان جمهوری اسلامی در عین اتحاد بر ضدیت با جمهوری اسلامی درون خود دارای اختلافات زیاد و فراوانی هستند... 🔸شاید در جمع بندی این مطلب به توان گفت دشمنان خارج نشین جمهوری اسلامی همان مخالفان شاه در 40 سال پیش هستند که هیچگاه نتوانستند در بین توده های مردمی جایگاهی برای خود به دست آورند و این امام ره بود که نتوانست با نفوذ در بین توده ها رهبری مردم را به دست گیرد... کاری از دست هیچ حزب و گروهی ساخته نبود... 🔹اکنون همان گروه ها که جایگاهی در نظام اسلامی برای خود نمیبینند با ریزه خواری از امریکا و دشمنان جمهوری اسلامی با چنین رفتارهایی سعی در بقای حیات دارند با دوشیدن گاو های شیرده منطقه و جهانی... ▪️که این رو سیاهی هم به ذغال خواهد ماند... @hasrat_vesal
🔻ای کاش روحانی نماها و مداحانی که با پیروی از بیت شیرازی، ابلهانه به دنبال خط سکولاریسم دینی هستند، می دانستند که اگر جمهوری اسلامی از بین برود نه اسمی از اسلام باقی خواهد ماند نه خاکستری از آنان. @hasrat_vesal
🔴داعش بود وقتی داعش نبود (1) 🔹زمین فوتبال نزدیک خانه ما شده بود محل رفت و آمد هلی کوپترها؛ یعنی نمی توانستند بنیشینند، فقط نزدیک زمین می شدند و کماندوها می پریدند پایین. خیلی خوب یادم است. این ها آن قدر درشت هیکل بودند، از دور که می دیدیشان هول می کردی. 🔸صورت هایشان سیاه بود و خودشان، اندازه دو تا آدم معمولی. حالا همین ها می افتادند به جان جوان ها و بچه های مردم؛ یک ذره هم رحم نداشتند. پیر و جوان سرشان نمی شد، زن و مرد هم همینطور. یکهو می ریختند سر مردم و اگر کسی گیرشان می افتاد، حسابش با کرام الکاتبین بود. 🔹یک بار نوجوانی را گرفتند زیر مشت و لگد. آن قدر بچه را زدند که مجال پیدا نمی کرد سرش را بالا بیاورد. ترس جانش را کردند یا خدا رحم انداخت توی دلشان نمی دانم ، دست از کتک زدنش برداشتند. طفلک افتاد روی زمین و خون از دهان و بینی اش می ریخت روی آسفالت خیابان. 🔸ترسیدم بروم جلو؛ حتی نتوانستم روی پا بایستم، نشستم. دلم می خواست داد بزنم، ولی اصلا صدایم در نمی آمد. دهانم خشک شده بود. مگر کسی می توانست مقابلشان بایستد؟ پشت دیوار یک خانه، خودم را قایم کرده بودم، بلکه شرشان را کم کنند تا بروم و به داد بچه برسم. با وحشت و بهت تماشا می کردم، ولی انگار خیال رفتن نداشتند. 🔹گوشه خیابان، آتشی که روشن کرده بودند، خاکستر شده بود. پسرک را مجبور کردند بایستد روی خاکستر داغ. دیگر طاقت نیاوردم بایستم. برگشتم خانه و هی با خودم گفتم خدا ریشه تان را بکَند که جوان مردم اسیرتان شد. نفهمیدم آخر سر چه بلایی سرش آوردند. (خاطرات اشرف سادات منتظری، کتاب تنها گریه کن، ص 86و87) @hasrat_vesal‌
دست نوشته آیت الله بهجت درباره جهاد تبیین در 14 سال پیش 🔹ورود به مناسب دانیه، متوسطه، عالیه اگر بدانی به گناه میفتی حرام است. 🔸اما شما مجلس محل عناوین اولیه نیست بلکه محل عناوین ثانویه است. 🔹در عناوین ثانویه زعیم (مقام ولایت) نظر می دهد. 🔸تبیین بیانات او و استدلالات او در مجلس وظیفه شماست. 🔹او جزافه نمی گوید. بر مبنای استدلال و دلیل می گوید. آن را در مجلس برای نمایندگان بیان کنید. @hasrat_vesal
شهید نامجو الگوی تراز انقلاب 🔹شاید بتوان گفت کمتر کسی است که شهید نامجو رو بشناسد و صرفا به عنوان یک فرمانده نظامی شناخته می شود. 🔸اما عملکرد او چیزی فراتر از یک فرمانده نظامی نشان می دهد 🔹در زمینه‌های آموزشی و به ویژه آگاهی‌های سیاسی نیز اقدامات مفیدی را در دوران تصدی‌اش به عنوان فرمانده دانشکده افسری انجام داد؛ دعوت از اساتید آگاه و انقلابی دانشگاهی برای ارتقای بینش سیاسی دانشجویان از جمله اقداماتی بود که شهید نامجو از همان ابتدای پذیرش مسوولیتش در دانشکده با جدیت تمام دنبال کرد. او به این هم بسنده نکرد و با سپردن مسوولیت تهیه کتاب‌هایی با عنوان «تاریخ سیاسی معاصر» به سید جلال الدین مدنی برای تدریس در دانشکده افسری، گام بلند دیگری برداشت تا افسران آینده این مرز و بوم تاریخ سیاسی معاصر کشورشان را بهتر بشناسند و بدانند که دستکم در ۱۰۰ سال گذشته بر این مرز و بوم چه رفته است. درس دیگری با عنوان «شناخت امپریالیسم» نیز از جمله ابتکارات آموزش سیاسی شهید نامجو بود که با حضور اساتید مجرب تدریس می‌شد.
فلسطینی شیعه بزودی ....
🔴جنگ روایت ها در قاتل عنکبوتی چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ✳️«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند». مقام معظم رهبری 21/09/1400 🔹روایت ها نقش تاثیر گذاری در شکل گیری حافظه تاریخی ملت ها دارند و خواهند داشت، و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر خودمان وقایع جامعه خود را روایت نکنیم باید منتظر روایت مسموم دشمنان و القای آن به جامعه باشیم. 🔸اسمی که این روزها بر سر زبان ها افتاده است شخصی به نام سعید حنایی است، و دو روایت موجود از او و . 🔹بی انصافی است اگر این دو فیلم دو روی یک سکه دیده شوند، فیلمی که تعصب و جمود فکری را علت قتل ها بیان می کند و فیلمی که دین و مذهب را علت آن می داند. 🔸فیلم عنکبوت روایتی است در تقابل با عنکبوت مقدس که قصد به چالش کشیدن دین را دارد، روایت خودی و روایت دشمن. 🔹طبیعی است که در بیان یک واقعه مشترکات زیادی وجود داشته باشد، چون موضوع تفاوتی نکرده و فقط روایت ها متفاوت است، و نزدیکی اسم ها به یکدیگر این تقابل را آشکار می کند. 🔸پیش تولید فیلم عنکبوت مقدس از مدت ها پیش یعنی حدود سال 95 کلید خورده بود و حتی قصد فیلمبرداری و ساخت آن را در ایران داشتند که با جلوگیری از ساخت آن و سپس همه گیری کرونا در جهان روند ساخت آن به تاخیر می افتد و فرصت مناسبی را برای روایت این موضوع با نگاهی دیگر به وجود می آید. 🔹به هر حال روایت خودی سعید حنایی در سال 98 ساخته می شود و از آن جایی که موضوع آن جنجالی و التهاب آفرین است تا روایت مخالفی نباشد نیازی به مطرح کردن آن در جامعه دیده نمی شود. 🔸اما سرانجام روایت دشمن از این واقعه کامل می شود و بهترین کار به جای سکوت و شاهد مسموم شدن جامعه بودن، بیان حقایق و روایت صحیح از این واقعه است؛ امری که چند ماه قبل به تحقق پیوست. 🔹با فراگیری این روایت در جامعه و با توجه به اینکه اولین روایت موجود بود در نتیجه روایت دوم کمتر مورد توجه قرار می گرفت و به حاشیه می رفت، و روایت دوم برای دیده شدن نیاز به دوپینگ داشت و آن چیزی نبود جز اهدای جایزه کن به زنی معلوم الحال با اندک سابقه ای در بازیگری. 🔸در واقع فرانسه با اهدای این جایزه از هدر رفتن هزاران یورویی که برای ساخت این فیلم ضد دینی هزینه شده بود جلوگیری کرد. 🔹اما غافل از آن که مردم ما اگرچه ممکن است در بعضی موضوعات با نظام اسلامی اختلافاتی داشته باشند ولی به هیچ وجه از اعتقادات خود کوتاه نخواهند آمد، همانگونه که در فتنه 88 نشان دادند و بساط آن را در پی اهانت به مقدسات دینی در 9 دی جمع کردند. ✳️ما تجربه کردیم در این دیر مکافات با آل علی هر در افتاد ور افتاد ✍️ محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal
🔴صحابه امام، سمپات مجاهدین خلق دوشنبه, 16 خرداد 1401 🔻به مناسبت درگذشت حجت الاسلام سید محمود دعایی 🔹کسانی که با تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی رحمت الله علیه آشنایی دارند به این نکته واقف اند که بسیاری از همراهان امام گرایش به مبارزه مسلحانه داشتند و طبیعتا اکثریت این طیف از حامیان مجاهدین خلق (منافقین) بودند، که در آن زمان در صف اول مبارزه مسلحانه فعالیت می کرد و این حمایت و همکاری تا زمانی که انحراف مجاهدین خلق و کنار گذاشتن اسلام از مبارزه علنی نشده بود، ادامه داشت. 🔸امام خمینی (ره) با توجه به عدم اعتقاد به مبارزه مسلحانه و با توجه به بصیرتی که نسبت به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) داشتند، با تمام فشارهایی که توسط اطرافیان ایشان برای حمایت از سازمان مجاهدین خلق وارد می شد هیچ گاه حاضر به حمایت از سازمان مجاهدین نشدند. 🔹همراهان امام در این قضیه به دو طیف تقسیم می شوند 🔻کسانی که با توجه میل باطنی خود به سازمان مجاهدین در برابر نظر امام مبنی بر عدم حمایت از این سازمان سر تسلیم فرود آورده و به تبعیت از امام می پردازند. 🔻و گروهی که با توجه به مخالفت امام با این سازمان علاوه بر حمایت از آن به همکاری با آن نیز می پرداختند. 🔸مرحوم حجت الاسلام دعایی در میان طیف دوم قرار می گیرد تا جایی که به سمپاتی سازمان مجاهدین خلق می رسد. حسین روحانی یکی از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق در یک مصاحبه تلویزیونی که در زندان اوین انجام داد می گوید: ... از جمله مسئولیت هایی که باز به من داده شد در خارج از کشور، ملاقات با امام بود ... درباره این ملاقات از طرف داخل به من توصیه شد، یعنی به من و تراب حق شناس توصیه شد که با امام تماس بگیرید و امام را در جریان مسائل داخلی و مسائل سازمان بگذارید و اگر امکان داشته باشد ایشان اعلامیه ای بدهند در پشتیبانی از زندانیان در شرف اعدام یعنی رهبران و مسئولین مجاهد ما. من مسئولیت این کار را به عهده گرفتم و از طریق آقای سید محمود دعایی که در آن روز سمپات ما بود در سال 51 موفق شدم که جلسات متعددی با امام داشته باشم ... (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 590و591) 🔹همچنین آقای دعایی درباره برخورد خود با امام درباره سازمان مجاهدین و سمپاتی خود چنین می گوید : ... من سمپات این سازمان بودم، من ساعت ها با امام صحبت می کردم که بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که به دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد. در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یک ساعت و نیم صحبت گریه ام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام را از این سازمان و از راه آنها و شیوه کار آنها کسب بکنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات رابطه ارگانیک با این سازمان داشتم، چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تایید بگیرم، نتوانستم و این را هیچکس نتوانست ... (روزنامه جمهوری اسلامی، شماره 317، تیر 59، ص 3 و نهضت امام خمینی، ج 3، ص 593) 🔸آقای دعایی که در راه خدمت به سازمان از هر فرصتی بهره می گرفت درباره فرازی از اعلامیه امام که آمده بود « ... با این استعمارزدگان بی عاطفه با روی عبوس و چهره متنفر مواجه شوید» به امام پیشنهاد داد که به جای واژه «عبوس»، «قهر آمیز» گذاشته شود. این پیشنهاد مورد پذیرش امام قرار گرفت و فراز بالا اینگونه آورده شد! «با این استعمارزدگان بی عاطفه با روی قهرآمیز و چهره متنفر مواجه شوید». در پی پخش این اعلامیه، نامبرده و دیگر دار و دسته سازمان، در بوق و کرنا دمیدند که امام از مردم خواسته است در برابر رژیم شاه، به مبارزه قهرآمیز دست بزنند و بدین گونه راه سازمان را ستوده است!! (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 594) 🔹شگرد دیگری که سازمان در راه پوشیده داشتن موضع امام در برابر بیراهه پویی ها و کژ اندیشی های سازمان به کار گرفت، بهره برداری از برنامه رادیویی بود که از سوی آقای دعایی زیر عنوان «نهضت روحانیت» از بوق تبلیغاتی رژیم بعثی عراق اجرا می شد و سالیان درازی بعثی ها توانستند از این برنامه برای پوشیده داشتن ماهیت ضد اسلامی و غیر مردمی خود بهره برداری کنند و آن گاه که نامبرده (دعایی) به سازمان پیوست، از این برنامه بیشترین و پربارترین تبلیغات را برای سازمان انجام داد. این برنامه در فریب و گمراهی نسل جوان مسلمان و پیوست آنان به سازمان نقش بسزایی داشت. ( نهضت امام خمینی، ج 3، ص 595) ✍️ محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal
🔴تحریف امام به سبک سید حسن خمینی چهارشنبه, 25 خرداد 1401 🔹اخیرا سید حسن خمینی (11 خرداد 1401) در دیدار با جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن بیان تاثیرات انقلاب اسلامی بر قضیه فلسطین به بیان این جمله کلی می پردازد که : «امام، راه حل هیچ مشکلی را از لوله تفنگ نمی دانست.» 🔸اما با بازخوانی سیره امام و بیانات ایشان به مواردی بر میخوریم که امام نه تنها لوله تفنگ یا همان مبارزه مسلحانه را جایز دانسته اند بلکه آن را واجب کرده اند. 🔹هرچند در پس پرده ی این کلام یادگار امام، صلح کل و سازش کار بودن امام را می توان برداشت کرد، یا اینکه امام همیشه اهل مذاکره بوده است، اما در مورد قضیه فلسطین این موضوع کاملا بر عکس است. 🔸در دورانی که هیچ یک از علمای اهل سنت فتوایی مبنی بر شرعی بودن عملیات استشهادی بر ضد رژیم صهیونیستی نمی دهند، امام خمینی اولین عالم جهان اسلام است که اینگونه عملیات ها را تایید می کند. 🔹هنگامیکه در کشور فلسطین و در میان رزمندگان آن مشکلاتی در باب مسئله استشهاد بوجود آمد و جبهۀ ملی در سوریه و لبنان و اردن و فلسطین نتوانست رأی وفتوایی بدست آورد، احمد جبریل نامه‌ای در این رابطه به امام خمینی(ره) فرستاد و از ایشان استفتاء نمود و رأی ایشان را حول مسئله استشهاد علیه دشمن صهیونیستی در فلسطین جویا شد. جواب امام تأخیر نداشت، وی فتوای خود را به آقای جبریل ارسال کرد و ضمن آن فرمود:‏ «‏‏هر که با دشمن صهیونیستی مواجه گردد و به جنگ پردازد و کشته شود، شهید است و عملیات شهادت‌طلبانه علیه دشمن صهیونیستی نیز از مقوله شهادت است چرا که شهادت نیز در استشهاد منظور گردیده است». (رویارویی با تهدیدات معاصر در اندیشۀ امام خمینی، ج 1، ص 276) 🔸در این میان خوب است ذکر شود که امام همه یهود مهاجر را دشمن می دانستند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان از اعضای اصلی دفتر حضرت امام (ره) و شاگرد ایشان در نجف درباره دیدار شهید فتحی شقاقی رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین با امام خمینی که در کتاب «در سایه آفتاب» نقل شده است خاطره جالبی دارند: 🔹«دکتر فتحی شقاقی دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در یکی از سفرهایش به ایران قبل از ملاقات با امام، با آقای منتظری به ‌عنوان قائم ‌مقام رهبری در قم ملاقات کرد و سپس به جماران آمد و به ملاقات امام تشرف یافت. بعد از این دو ملاقات از نگاه متفاوت و حتی متضاد امام ‌خمینی و قائم ‌مقام صحبت کرد. او می‌گفت در ملاقات با قائم ‌مقام توصیه بر این بود که درگیری‌ها باید محدود به نیروهای نظامی، امنیتی و امثال این‌ها در رژیم صهیونیستی باشد اما در ملاقات با امام در حالی که حضرت امام حسب ظاهر هیچ‌گونه اطلاعی از صحبت‌‌های آقای منتظری نداشتند و از ناحیه دکتر شقاقی هم سؤالی در این زمینه مطرح نشده بود، حضرت امام در ضمن صحبت‌هایشان با قاطعیت تمام فرمودند: «یهود مهاجر به فلسطین با یهود در سایر کشورها فرق دارد. یهود در فلسطین با هر خصوصیتی اعم از مسلح و غیر مسلح، دولتی و غیردولتی همگی غاصب و دشمن محسوب می‌شوند» 🔸در کنار ذکر این مطالب در باب مبارزه مسلحانه باید گفت امام خمینی برای مبارزه مسلحانه شرایطی را قائل بودند که آن را تنها در برابر رژیم پهلوی، با شرایط موجود در ایام نهضت به سلاح نمی دانستند. 🔹امام علل مخالفت خود را با اقدام مسلحانه چنين بيان كرده بود: 🔻1. با ترور فردى نتيجه‏اى عايد نمى‏شود. هر يک از مقامات دولتى كه كشته شود، نيروهاى ديگرى جايگزين مى‏شوند و همان سياست يا بدتر از آن را دنبال مى‏كنند. 🔻2. ما را در دنيا تروريست معرفى خواهند كرد و حرف‏هاى منطقى ما به زير سؤال خواهد رفت. 🔻3. حركت‏هاى اينگونه‏اى با هرج و مرج، ناامنى و آشوب و بلوا همراه خواهد بود و استقلال و امنيت كشور را با خطر جدى مواجه خواهد كرد. (نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص1126) 🔸همانگونه که از علل بیان شده مشخص است امام ترور فردی راه ثمر بخشی برای سرنگونی رژیم طاغوت نمی دیدند نه اینکه به طور کلی مبارزه مسلحانه را نفی کنند. 🔹حجت الاسلام سید حمید روحانی در این باره می گوید: امام با مبارزه مسلحانه مخالف نبودند، از این رو در سخنرانی تاریخی 15 خرداد 57 موضع خود را پیرامون مبارزه قهرآمیز و مسلحانه این گونه اعلام کردند: «بر همه ما لازم است بر ضد شاه قیام کنیم، قیام قلمی، قیام قولی و هر وقت توانستیم باید با سلاح قیام کنیم. اگر توانستم اول کسی که اسلحه به دوش می گیرد خود من هستم ...». لیکن امام برای مبارزه قهرآمیز، شرایط و ویژگی هایی در نظر داشتند که بدون به دست آوردن آن شرایط دست بردن به اسلحه را ناروا می دانستند. (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 591) والعاقبه للمتقین ✍️ محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal