eitaa logo
در حسرت وصال
27 دنبال‌کننده
95 عکس
15 ویدیو
0 فایل
مکانی برای بیان دغدغه های اجتماعی و بیان موضوعات روز پذیرای نظرات شما هستم @sabokball
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴جنگ روایت ها در قاتل عنکبوتی چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ✳️«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند». مقام معظم رهبری 21/09/1400 🔹روایت ها نقش تاثیر گذاری در شکل گیری حافظه تاریخی ملت ها دارند و خواهند داشت، و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر خودمان وقایع جامعه خود را روایت نکنیم باید منتظر روایت مسموم دشمنان و القای آن به جامعه باشیم. 🔸اسمی که این روزها بر سر زبان ها افتاده است شخصی به نام سعید حنایی است، و دو روایت موجود از او و . 🔹بی انصافی است اگر این دو فیلم دو روی یک سکه دیده شوند، فیلمی که تعصب و جمود فکری را علت قتل ها بیان می کند و فیلمی که دین و مذهب را علت آن می داند. 🔸فیلم عنکبوت روایتی است در تقابل با عنکبوت مقدس که قصد به چالش کشیدن دین را دارد، روایت خودی و روایت دشمن. 🔹طبیعی است که در بیان یک واقعه مشترکات زیادی وجود داشته باشد، چون موضوع تفاوتی نکرده و فقط روایت ها متفاوت است، و نزدیکی اسم ها به یکدیگر این تقابل را آشکار می کند. 🔸پیش تولید فیلم عنکبوت مقدس از مدت ها پیش یعنی حدود سال 95 کلید خورده بود و حتی قصد فیلمبرداری و ساخت آن را در ایران داشتند که با جلوگیری از ساخت آن و سپس همه گیری کرونا در جهان روند ساخت آن به تاخیر می افتد و فرصت مناسبی را برای روایت این موضوع با نگاهی دیگر به وجود می آید. 🔹به هر حال روایت خودی سعید حنایی در سال 98 ساخته می شود و از آن جایی که موضوع آن جنجالی و التهاب آفرین است تا روایت مخالفی نباشد نیازی به مطرح کردن آن در جامعه دیده نمی شود. 🔸اما سرانجام روایت دشمن از این واقعه کامل می شود و بهترین کار به جای سکوت و شاهد مسموم شدن جامعه بودن، بیان حقایق و روایت صحیح از این واقعه است؛ امری که چند ماه قبل به تحقق پیوست. 🔹با فراگیری این روایت در جامعه و با توجه به اینکه اولین روایت موجود بود در نتیجه روایت دوم کمتر مورد توجه قرار می گرفت و به حاشیه می رفت، و روایت دوم برای دیده شدن نیاز به دوپینگ داشت و آن چیزی نبود جز اهدای جایزه کن به زنی معلوم الحال با اندک سابقه ای در بازیگری. 🔸در واقع فرانسه با اهدای این جایزه از هدر رفتن هزاران یورویی که برای ساخت این فیلم ضد دینی هزینه شده بود جلوگیری کرد. 🔹اما غافل از آن که مردم ما اگرچه ممکن است در بعضی موضوعات با نظام اسلامی اختلافاتی داشته باشند ولی به هیچ وجه از اعتقادات خود کوتاه نخواهند آمد، همانگونه که در فتنه 88 نشان دادند و بساط آن را در پی اهانت به مقدسات دینی در 9 دی جمع کردند. ✳️ما تجربه کردیم در این دیر مکافات با آل علی هر در افتاد ور افتاد ✍️ محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal
🔴صحابه امام، سمپات مجاهدین خلق دوشنبه, 16 خرداد 1401 🔻به مناسبت درگذشت حجت الاسلام سید محمود دعایی 🔹کسانی که با تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی رحمت الله علیه آشنایی دارند به این نکته واقف اند که بسیاری از همراهان امام گرایش به مبارزه مسلحانه داشتند و طبیعتا اکثریت این طیف از حامیان مجاهدین خلق (منافقین) بودند، که در آن زمان در صف اول مبارزه مسلحانه فعالیت می کرد و این حمایت و همکاری تا زمانی که انحراف مجاهدین خلق و کنار گذاشتن اسلام از مبارزه علنی نشده بود، ادامه داشت. 🔸امام خمینی (ره) با توجه به عدم اعتقاد به مبارزه مسلحانه و با توجه به بصیرتی که نسبت به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) داشتند، با تمام فشارهایی که توسط اطرافیان ایشان برای حمایت از سازمان مجاهدین خلق وارد می شد هیچ گاه حاضر به حمایت از سازمان مجاهدین نشدند. 🔹همراهان امام در این قضیه به دو طیف تقسیم می شوند 🔻کسانی که با توجه میل باطنی خود به سازمان مجاهدین در برابر نظر امام مبنی بر عدم حمایت از این سازمان سر تسلیم فرود آورده و به تبعیت از امام می پردازند. 🔻و گروهی که با توجه به مخالفت امام با این سازمان علاوه بر حمایت از آن به همکاری با آن نیز می پرداختند. 🔸مرحوم حجت الاسلام دعایی در میان طیف دوم قرار می گیرد تا جایی که به سمپاتی سازمان مجاهدین خلق می رسد. حسین روحانی یکی از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق در یک مصاحبه تلویزیونی که در زندان اوین انجام داد می گوید: ... از جمله مسئولیت هایی که باز به من داده شد در خارج از کشور، ملاقات با امام بود ... درباره این ملاقات از طرف داخل به من توصیه شد، یعنی به من و تراب حق شناس توصیه شد که با امام تماس بگیرید و امام را در جریان مسائل داخلی و مسائل سازمان بگذارید و اگر امکان داشته باشد ایشان اعلامیه ای بدهند در پشتیبانی از زندانیان در شرف اعدام یعنی رهبران و مسئولین مجاهد ما. من مسئولیت این کار را به عهده گرفتم و از طریق آقای سید محمود دعایی که در آن روز سمپات ما بود در سال 51 موفق شدم که جلسات متعددی با امام داشته باشم ... (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 590و591) 🔹همچنین آقای دعایی درباره برخورد خود با امام درباره سازمان مجاهدین و سمپاتی خود چنین می گوید : ... من سمپات این سازمان بودم، من ساعت ها با امام صحبت می کردم که بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که به دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد. در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یک ساعت و نیم صحبت گریه ام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام را از این سازمان و از راه آنها و شیوه کار آنها کسب بکنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات رابطه ارگانیک با این سازمان داشتم، چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تایید بگیرم، نتوانستم و این را هیچکس نتوانست ... (روزنامه جمهوری اسلامی، شماره 317، تیر 59، ص 3 و نهضت امام خمینی، ج 3، ص 593) 🔸آقای دعایی که در راه خدمت به سازمان از هر فرصتی بهره می گرفت درباره فرازی از اعلامیه امام که آمده بود « ... با این استعمارزدگان بی عاطفه با روی عبوس و چهره متنفر مواجه شوید» به امام پیشنهاد داد که به جای واژه «عبوس»، «قهر آمیز» گذاشته شود. این پیشنهاد مورد پذیرش امام قرار گرفت و فراز بالا اینگونه آورده شد! «با این استعمارزدگان بی عاطفه با روی قهرآمیز و چهره متنفر مواجه شوید». در پی پخش این اعلامیه، نامبرده و دیگر دار و دسته سازمان، در بوق و کرنا دمیدند که امام از مردم خواسته است در برابر رژیم شاه، به مبارزه قهرآمیز دست بزنند و بدین گونه راه سازمان را ستوده است!! (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 594) 🔹شگرد دیگری که سازمان در راه پوشیده داشتن موضع امام در برابر بیراهه پویی ها و کژ اندیشی های سازمان به کار گرفت، بهره برداری از برنامه رادیویی بود که از سوی آقای دعایی زیر عنوان «نهضت روحانیت» از بوق تبلیغاتی رژیم بعثی عراق اجرا می شد و سالیان درازی بعثی ها توانستند از این برنامه برای پوشیده داشتن ماهیت ضد اسلامی و غیر مردمی خود بهره برداری کنند و آن گاه که نامبرده (دعایی) به سازمان پیوست، از این برنامه بیشترین و پربارترین تبلیغات را برای سازمان انجام داد. این برنامه در فریب و گمراهی نسل جوان مسلمان و پیوست آنان به سازمان نقش بسزایی داشت. ( نهضت امام خمینی، ج 3، ص 595) ✍️ محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal
🔴تحریف امام به سبک سید حسن خمینی چهارشنبه, 25 خرداد 1401 🔹اخیرا سید حسن خمینی (11 خرداد 1401) در دیدار با جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن بیان تاثیرات انقلاب اسلامی بر قضیه فلسطین به بیان این جمله کلی می پردازد که : «امام، راه حل هیچ مشکلی را از لوله تفنگ نمی دانست.» 🔸اما با بازخوانی سیره امام و بیانات ایشان به مواردی بر میخوریم که امام نه تنها لوله تفنگ یا همان مبارزه مسلحانه را جایز دانسته اند بلکه آن را واجب کرده اند. 🔹هرچند در پس پرده ی این کلام یادگار امام، صلح کل و سازش کار بودن امام را می توان برداشت کرد، یا اینکه امام همیشه اهل مذاکره بوده است، اما در مورد قضیه فلسطین این موضوع کاملا بر عکس است. 🔸در دورانی که هیچ یک از علمای اهل سنت فتوایی مبنی بر شرعی بودن عملیات استشهادی بر ضد رژیم صهیونیستی نمی دهند، امام خمینی اولین عالم جهان اسلام است که اینگونه عملیات ها را تایید می کند. 🔹هنگامیکه در کشور فلسطین و در میان رزمندگان آن مشکلاتی در باب مسئله استشهاد بوجود آمد و جبهۀ ملی در سوریه و لبنان و اردن و فلسطین نتوانست رأی وفتوایی بدست آورد، احمد جبریل نامه‌ای در این رابطه به امام خمینی(ره) فرستاد و از ایشان استفتاء نمود و رأی ایشان را حول مسئله استشهاد علیه دشمن صهیونیستی در فلسطین جویا شد. جواب امام تأخیر نداشت، وی فتوای خود را به آقای جبریل ارسال کرد و ضمن آن فرمود:‏ «‏‏هر که با دشمن صهیونیستی مواجه گردد و به جنگ پردازد و کشته شود، شهید است و عملیات شهادت‌طلبانه علیه دشمن صهیونیستی نیز از مقوله شهادت است چرا که شهادت نیز در استشهاد منظور گردیده است». (رویارویی با تهدیدات معاصر در اندیشۀ امام خمینی، ج 1، ص 276) 🔸در این میان خوب است ذکر شود که امام همه یهود مهاجر را دشمن می دانستند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان از اعضای اصلی دفتر حضرت امام (ره) و شاگرد ایشان در نجف درباره دیدار شهید فتحی شقاقی رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین با امام خمینی که در کتاب «در سایه آفتاب» نقل شده است خاطره جالبی دارند: 🔹«دکتر فتحی شقاقی دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در یکی از سفرهایش به ایران قبل از ملاقات با امام، با آقای منتظری به ‌عنوان قائم ‌مقام رهبری در قم ملاقات کرد و سپس به جماران آمد و به ملاقات امام تشرف یافت. بعد از این دو ملاقات از نگاه متفاوت و حتی متضاد امام ‌خمینی و قائم ‌مقام صحبت کرد. او می‌گفت در ملاقات با قائم ‌مقام توصیه بر این بود که درگیری‌ها باید محدود به نیروهای نظامی، امنیتی و امثال این‌ها در رژیم صهیونیستی باشد اما در ملاقات با امام در حالی که حضرت امام حسب ظاهر هیچ‌گونه اطلاعی از صحبت‌‌های آقای منتظری نداشتند و از ناحیه دکتر شقاقی هم سؤالی در این زمینه مطرح نشده بود، حضرت امام در ضمن صحبت‌هایشان با قاطعیت تمام فرمودند: «یهود مهاجر به فلسطین با یهود در سایر کشورها فرق دارد. یهود در فلسطین با هر خصوصیتی اعم از مسلح و غیر مسلح، دولتی و غیردولتی همگی غاصب و دشمن محسوب می‌شوند» 🔸در کنار ذکر این مطالب در باب مبارزه مسلحانه باید گفت امام خمینی برای مبارزه مسلحانه شرایطی را قائل بودند که آن را تنها در برابر رژیم پهلوی، با شرایط موجود در ایام نهضت به سلاح نمی دانستند. 🔹امام علل مخالفت خود را با اقدام مسلحانه چنين بيان كرده بود: 🔻1. با ترور فردى نتيجه‏اى عايد نمى‏شود. هر يک از مقامات دولتى كه كشته شود، نيروهاى ديگرى جايگزين مى‏شوند و همان سياست يا بدتر از آن را دنبال مى‏كنند. 🔻2. ما را در دنيا تروريست معرفى خواهند كرد و حرف‏هاى منطقى ما به زير سؤال خواهد رفت. 🔻3. حركت‏هاى اينگونه‏اى با هرج و مرج، ناامنى و آشوب و بلوا همراه خواهد بود و استقلال و امنيت كشور را با خطر جدى مواجه خواهد كرد. (نهضت امام خمینی، دفتر اول، ص1126) 🔸همانگونه که از علل بیان شده مشخص است امام ترور فردی راه ثمر بخشی برای سرنگونی رژیم طاغوت نمی دیدند نه اینکه به طور کلی مبارزه مسلحانه را نفی کنند. 🔹حجت الاسلام سید حمید روحانی در این باره می گوید: امام با مبارزه مسلحانه مخالف نبودند، از این رو در سخنرانی تاریخی 15 خرداد 57 موضع خود را پیرامون مبارزه قهرآمیز و مسلحانه این گونه اعلام کردند: «بر همه ما لازم است بر ضد شاه قیام کنیم، قیام قلمی، قیام قولی و هر وقت توانستیم باید با سلاح قیام کنیم. اگر توانستم اول کسی که اسلحه به دوش می گیرد خود من هستم ...». لیکن امام برای مبارزه قهرآمیز، شرایط و ویژگی هایی در نظر داشتند که بدون به دست آوردن آن شرایط دست بردن به اسلحه را ناروا می دانستند. (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 591) والعاقبه للمتقین ✍️ محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal
🔻تحلیلی از شهید دیالمه درباره ترور های اول انقلاب 🔹در بین روحانیون افرادی وجود دارند که بعد مبارزاتی دارند، اما از نظر ایدئولوژیک قوی نیستند؛ برای همین دشمنان با آنها کاری ندارند‌. آنها روی افرادی که صاحب نظر هستند و بعدها می توانند برای این گروهک ها خطرناک باشند دست می گذارند. (طراح هدایتی، ص ۱۴) @hasrat_vesal
🔸روستايي كه كاروان اهل‌بيت(ع) را سنگباران كرد و هزار و چهارصد سال بعد پاسخ گرفت خاطره ای شنیدنی از شهید چمران ❇️ حاج محمد نوروزي خاطره‌اي شنيدني از بيان كرد: «به‌واسطه امام موسي صدر رفته بوديم لبنان. يك روز شهيد چمران مرا صدا زد و گفت: محمد بيا! رفتم كنارش. روي يك تپه به حالت نيم‌خيز دراز كشيد و در حالي‌كه دوربيني به دست داشت گفت: بيا ببين. در سينه‌كش يك تپه، يك روستا را به من نشان داد و گفت: ببين! دوربين را گرفتم و ديدم. چمران به من گفت: اين روستا، روستايي است كه وقتي كاروان امام حسين(ع) در راه شام بودند، اهالي اين روستا براي كاروانيان، نان و غذا آورده‌اند. بعد چمران با دستش يك روستاي ديگري را به من نشان داد و گفت: آنجا را هم ببين! با دوربين نگاه كردم. تقريبا فاصله زيادي باهم نداشتند؛ و ما چون از روي بلندي مي‌ديديم، خوب به هر دو روستا اشراف داشتيم. شهيد چمران گفت: تمام اهالي اين روستا، وقتي كاروان اهل‌بيت(ع) به اينجا رسيدند، اهل‌بيت(ع) را سنگباران كرده و هلهله كردند! بعد شهيد چمران به من گفت: هر دو روستا در تيررس موشك‌هاي اسرائيلي هستند؛ اما تا زماني كه من به ياد دارم آن روستايي كه براي اهل‌بيت(ع) غذا آوردند يك فروند موشك اسرائيلي‌ها هم به آن برخورد نكرده است! اما اين يكي روستا، هر بار اسرائيلي‌ها موشك مي‌زنند انگار فقط بايد به اين روستا بخورد و هرچه موشك است نصيب اين روستايي مي‌شود كه اهل‌بيت حسين(ع) را سنگباران كرده‌اند و ما هم هر تدبيري انديشيديم كه اين روستا بمباران نشود، نشد كه نشد!» 🔸 منبع: نشریه معارف شماره 99، اخبار فرهنگی http://maarefmags.ir/node/2914 @hasrat_vesal
همچنین آنهایی که خواب برجام را می بینند... @hasrat_vesal
🔴چمران از لبنان تا شیراز سه شنبه, 7 تیر 1401 🔹«یادم هست در یکی از سفرهایی که به روستاها می‌رفت، همراهش بودم. داخل ماشین هدیه‌ای به من داد - اولین هدیه‌اش به من بود و هنوز ازدواج نکرده بودیم - خیلی خوشحال شدم و همان‌جا باز کردم و دیدم روسری است، یک روسری قرمز با گل‌های درشت. من جا خوردم، اما او لبخند زد و به شیرینی گفت: «بچه‌ها دوست دارند شما را با روسری ببینند.» از آن وقت روسری گذاشتم و مانده. من می‌دانستم بچه‌ها به مصطفی حمله می‌کنند که چرا شما خانمی را که حجاب ندارد می‌آوری موسسه، اما برایم عجیب بود که مصطفی خیلی سعی می‌کرد - خودم متوجه می‌شدم - مرا به بچه‌ها نزدیک کند. می‌گفت: «ایشان خیلی خوبند. این طور که شما فکر می‌کنید نیست. به خاطر شما می‌آیند موسسه و می‌خواهند از شما یاد بگیرند. ان‌شاءالله خودمان یادش می‌دهیم.» نگفت این حجابش درست نیست، مثل ما نیست، فامیل و اقوامش آن‌چنانی‌اند. این‌ها خیلی روی من تاثیر گذاشت. او مرا مثل یک بچه کوچک قدم به قدم جلو برد، به اسلام آورد.» (چمران به روایت همسر شهید) 🔸این روزها که سالگرد شهادت شهید چمران را پشت سر می گذاشتیم و مشغول یادنامه ها بودیم، به یکباره نام چمران از جایی دیگر بلند شد: بلوار شهید چمران شیراز... 🔹بلواری که مزین به نام چمران بود ولی نه بخاطر اسم چمران بلکه بخاطر رفتاری هنجار شکنانه بر سر زبان ها افتاد. 🔸در واکنش به این اتفاق سخنان مختلفی مطرح گردید از لزوم برخورد با گردانندگان و شرکت کنندگان در این شوی زننده تا نقش نهادهای مختلف در شکل گیری چنین ناهنجاری ها... 🔹که سخن درست همان برخورد با هدایت کنندگان و نهادهای کوتاهی کننده است، همانگونه که در کتاب در سایه آفتاب از امام خمینی نقل شده : روزی امام از امام زاده قاسم به زیارت امام زاده صالح واقع در میدان تجریش می روند در بازگشت در حالی که در خیابان دربند پیاده به سوی امام زاده قاسم می رفته اند چند جوان ولگرد با متلک و حرف ها و حرکت های موهن امام را مسخره می کنند و امام بدون هیچ عکس العملی با بزرگواری می گذرند. بعد از این ماجرا شخصی که همراه و میزبان امام بود، از این صحنه به خصوص به سبب آن که امام مهمان او و محله او بود، عذرخواهی و اظهار تاثر و شرمندگی می کند. امام که هیچ اثری از ناراحتی در چهره اش نبود می فرماید: «من از این بچه ها ناراحت نشدم. این ها تقصیری ندارند. من اگر روزی قدرت پیدا کنم به حساب آن کسانی که این بچه های معصوم را این طور تربیت و گمراه کرده اند خواهم رسید!». 🔻چه کسانی این بچه های معصوم را این چنین تربیت کرده اند؟؟؟ 🔹8 سال بزرگترین نهاد تربیتی کشور دست کسانی بود که فقط کدخدا را می دیدند، غربزدگانی که مثل تقی زاده ها می خواستند از سر تا پا فرنگی شویم و قائل بودند برای آموزش و پرورش هم باید از غرب سند وارد کنیم. 🔻و ثمره اجرای آشکار و مخفی سند 2030 جز این نخواهد بود... 🔹بلوار چمران شیراز یک نمونه است... اگر به سراسر کشور حتی شهرهای مذهبی نگاهی بیندازیم با نسلی مواجه خواهیم شد که 8 سال کامل در حال هویت زدایی از آن بوده اند... از حذف شهدا و آرمان های انقلاب از کتاب های درسی گرفته تا آموزش رقص و پایکوبی به اسم ورزش صبحگاهی... 🔴نسلی بی هویت!!! 🔹و هرچه صدای رهبر انقلاب، مراجع، علما و انقلابیون آگاه بلند شد کسی به آن توجهی نکرد جز در ظاهر! و عملا سعی کردند بی سر و صدا، همان مفاد سند 2030 را اجرایی کنند؛ چه بسا هنوز هم بقایای آن باقی باشد. 🔸خیانتی به اسلام و انقلاب شکل گرفت که به این سادگی جبران نخواهد شد و هیچکس پاسخگوی آن نیست! ✳️شما اگر بتوانید این بچه ها را تربیت کنید به طوری که از اول بار بیایند به اینکه‏‎ ‎‏خداخواه باشند، توجه به خدا داشته باشند، شما اگر عبودیت الله را و پیوند با خدا را به این‏‎ ‎‏بچه ها تزریق کنید، و بچه ها زود قبول می کنند امر را، اگر عبودیت خدا را به اینها و تربیت‏‎ ‎‏الهی را و آنکه هر چه هست از اوست به اینها القا کنید، و آنها بپذیرند، خدمت کردید به‏‎ ‎‏این جامعه؛ بعدها دسترنجهای شما ارزشمند خواهند شد. و اگر خدای نخواسته بر خلاف‏‎ ‎‏این باشد به این امانت، خدای نخواسته هر کس کرده باشد خیانت کرده است. و این غیر‏‎ ‎‏از همۀ خیانتهاست. خیانت به انسان است؛ خیانت به اسلام است؛ خیانت به عبودیت الله ‏‎ ‎‏است.‏ ( صحیفه امام، ج 14، ص 40) اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ✍️محمد مهدی محلوجی @hasrat_vesal
✳️خسی در میقات/۱ بازخوانی کتاب خسی در میقات جلال آل احمد به مناسبت ایام حج 🔻جده 🔹پنج و نیم صبح راه افتادیم، از مهرآباد. و هشت و نیم اینجا بودیم. هفت و نیم به وقت محلی. و پذیرایی در طیاره، صبحانه، بی چای یا قهوه؛ نانی و تکه مرغی و یک تخم مرغ توی جعبه ای. و انگ شرکت هواپیمایی رویش. اما حاجی بعد از این ها مدتی مشکوک بودند که می شود خورد یا نه؟ ذبح شرعی شده یا نه؟ نفهمیدم چه شد تا شک برطرف شد. شاید حمله دارمان باعث شد، که در تقسیم غذا چنان با خدمه طیاره شرکت می کرد که انگار خودش از جیب داده. ... 🔸یادم است صبح در آشیانه حجاج فرودگاه تهران نماز خواندم. نمی دانم پس از چندین سال. لابد پس از ترک نماز در کلاس اول دانشگاه. روزگاری بود ها! وضو می گرفتم و نماز می خواندم. و گاهی نماز شب! گرچه آن آخری ها مهر زیر پیشانی نمی گذاشتم و همین شد مقدمه تکفیر. ولی راستش حالا دیگر حالش نیست. احساس میکنم که ریا است. یعنی درست در نمی آید. ریا هم نباشد ایمان که نیست. فقط برای این که همرنگ جماعت باشی. 🔴آخر راه افتاده ای بروی حج و آن وقت نماز نخوانی؟ @hasrat_vesal
🔴خمینی نامه بنی صدر 🔹بنی صدر قبل از انقلاب و در جریان مبارزات اقدام به چاپ خبرنامه ای در اروپا می نماید. 🔸وی ادعا می کند به علت آن که در خبرنامه او مرتب نام امام خمینی آورده شده به «خمینی نامه» معروف شده است. 🔹با این حال پس طرح مباحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی در سال 1348 توسط امام خمینی، او حاضر نمی شود اسمی از این مباحث در خبرنامه خود بیاورد یا به آن اشاره ای بکند. (ر.ک، نهضت امام خمینی، ج 2، ص 736) @hasrat_vesal
🔻زمان در گذر است... 🔸دو سال پیاپی سکه ضرب شد... 🔹یکی به نام پهلوی و دیگری به نام جمهوری اسلامی... 🔸باور وقوع چنین اتفاقی برای خیلی ها سخت بود. @hasrat_vesal
🔻نامه های تجاری تاریخی 🔹این نامه برای سال ۱۳۲۵ هست یعنی ۷۶ سال پیش به این زیبایی و تمیزی... ✳️خودم که از دیدنش خیلی تعجب کردم... @hasrat_vesal
🔴توصیه امام خمینی به حاج احمد آقا که برای تمام طلاب مفید است 🔸امام خمینی در سال ۱۳۴۹ که بحث مرجعیت ایشان پس از فوت آیت الله حکیم مطرح می شود، در نامه ای خطاب به حاج احمد آقا که آن زمان در قم بودند تذکر می دهد که در مسائل و کشکمش هایی که درباره مرجعیت ایشان می شود ورود نکنند. 🔷در پایان این نامه نصیحتی پدرانه می فرمایند که برای تمامی طلاب مفید است: ✳️از اول همان طور که درس می خوانی و مباحثه میکنی تدریس هم بکن ولو برای یک نفر. (نهضت امام خمینی، ج ۲، ص ۷۹۴) @hasrat_vesal