eitaa logo
در حسرت وصال
27 دنبال‌کننده
96 عکس
15 ویدیو
0 فایل
مکانی برای بیان دغدغه های اجتماعی و بیان موضوعات روز پذیرای نظرات شما هستم @sabokball
مشاهده در ایتا
دانلود
اهداء کتاب آداب الصلاة و چند توصیه 🔻 | 25 آذر 🔹«‏‏‏ ‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏ کتاب «آداب الصلوة» را که خود از آن بهره ای نبردم جز تأسف بر قصور و تقصیر بر‏‎ ‎‏ایام گذشته که توانایی بر خودسازی داشتم، و حسرت و ندامت در روزگار پیری که دستم‏‎ ‎‏تهی و بارم سنگین و راهم بس دراز و پایم لنگ و آوای رحیل در گوش است، هدیه‏‎ ‎‏کردم به فرزند عزیزم «احمد» که از قدرت جوانی کامیاب است؛ شاید او ـ ان شاءالله ‏‎ ‎‏تعالی ـ از محتویات آن که از کتاب کریم و سنّت شریف و افادات بزرگان فراهم شده‏‎ ‎‏است، بهره مند شود و به معراج حقیقی از رهنمایی اهل معرفت راه یابد، و دل از این‏‎ ‎‏ظلمتکده برکَند، و به مقصد اصلی انسانیت که انبیای عظام و اولیای کرام ـ علیهم‏‎ ‎‏صلوات الله و سلامه ـ و اهل الله بر آن راه یافتند و دیگران را دعوت فرمودند، توفیق یابد.‏ 🔸پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به‏‎ ‎‏حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکر الله بری،‏‎ ‎‏هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب‏‎ ‎‏در پیشگاه حق است.‏ ‏‏ 🔻فرزندم! پس از من ممکن است پیشنهاد خدمتی بر تو شود، در صورتی که قصدت‏‎ ‎‏خدمت به جمهوری اسلامی و اسلام عزیز است رد مکن؛ و اگر خدای نخواسته برای‏‎ ‎‏هواهای نفسانی و ارضای شهوات است، از آن اجتناب کن که مقامات دنیوی ارزش آن‏‎ ‎‏ندارد که خود را در راه آنها تباه کنی.‏ 🔹خداوندا! ما ضعیف و ناتوانیم و عقب افتاده از قافلۀ سالکان، تو خود از ما دستگیری‏‎ ‎‏فرما. ‏‏رَبَّنا عامِلْنا بِفَضْلِکَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِکَ.‏ والسلام علی عبادالله الصالحین.‏ ‏‏23 ربیع الاول 1405/ 25 آذر 1363‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏‏» (25 آذر 1363/صحیفه امام، ج19، ص 119) ◀️ پی نوشت: امروز اگرچه فرزند امام در بین ما نیست اما جفاهای بسیاری در حق فرزندان معنوی امام روا می دارند، فرزندانی که توصیه امام را به جان پذیرفته و هراسی از حرف مردم ندارند و در راه حق ثابت قدم و استوار هستند. خوب است مسئولین کشور به توصیه امام توجه کنند تا برای دنیای فانی خود را تباه نسازند.
جو سازی روانی دشمن / توصیه امام به نسل های آینده | 26 آذر 🔸من الآن به شما آقایان و به ملت ایران این گزارش را می دهم که سن من دیگر مقتضی‏‎ ‎‏این نیست که ببینم این چیزها را، من می روم، اما شما توجه بکنید، شما متوجه باشید. اینها‏‎ ‎‏شروع کردند که از اول یک بسازند که این حکومت را بشکنند و بعد بروند سراغ‏‎ ‎‏رئیس جمهورتان و مجلستان و بعد بروند سراغ روحانیون و مسئله را از حالا این جوری‏‎ ‎‏شروع کردند و شما از حالا باید بیدار این مطلب باشید. بی خود نیست که انسان‏‎ ‎‏یکدفعه می بیند که در قم حرف درمی آید، در بازارها حرف درمی آید، در مساجد‏‎ ‎‏حرف درمی آید، در منابر حرف در می آید، در منزلهای علما حرف درمی آید، همه اش‏‎ ‎‏هم شبیه هم. اگر شما دیدید که یک مطلبی شبیه به هم در همه جا شد بدانید که این دست‏‎ ‎‏دیگری در کار است، همین طور من باب نشده است.‏ ‏🔹الآن وضع این شده است که انسان می نشیند در اینجا می بیند که همه چیز یادشان رفته،‏‎ ‎‏الاّ اینکه کمبود، . مگر کسی منکر این است که است. اما شما یادتان رفته‏‎ ‎‏است و شما بعضی هایتان یادتان است قضیۀ زمانی که ریختند اینجا، شما دیدید‏ ‏که نان چه وضعی داشت، برنج چه وضعی داشت، گرانیها چه وضعی داشتند. آن وقت به‏‎ ‎‏پول آن وقت که یک قرانش به قدر صد تومان حالا گاهی ارزش داشت. آن وقت برنج‏‎ ‎‏نمی دانم شده بود دوازده تومان، قند شده بود چهل تومان، نمی دانم چی از این بساطی‏‎ ‎‏بود که بعضی آقایان مطلع اند. (26 آذر 1362، صحیفه امام، ج 18، ص 250 و 251)
امام خمینی خطاب به آیت الله مصباح: حدس شما صائب بود. وقتی امام در قیطریه تحت نظر و زندانی بودند، کم و بیش چند نفری اجازه ملاقات با ایشان را پیدا کردند. از این فرصت استفاده ای شد و سعی کردم جریانات را دقیقا همان طور که واقع شده برای امام منعکس کنم و آن پیش بینی هایی را که می توانستم بکنم خدمتشان عرض بکنم. یک نامه خیلی مفصل نوشتم، در آن نامه پیش بینی کرده بودم که شما انشاءالله به زودی آزاد می شوید و پیشنهاد من این است که با هر گروهی به این صورت برخورد بشود. خواست خدا این بود که طولی نکشید حضرت امام آزاد شدند. هنگامی که به ملاقات امام رفتم جمعیت فراوانی جمع شده بود و چون همه مردم فهمیده بودند اجتماع عظیمی بود. من وقتی رفتم دست ایشان را ببوسم، نگاهشان به من که افتاد، لبخند بسیار جذابی که هنوز شیرینی آن را فراموش نمیکنم و لبخند بسیار ملیحی بود، بر لبانشان نشست و فرمودند حدس شما صائب بود. (ذوالشهادتین امام، ص 97-100)
حرکت برای خدا و قدم گذاشتن در راه او ویژگی بارز شخصیت آیت الله مصباح یزدی بود.
ارتباط آگاهانه با خداوند/1 🔻امتیاز اساسی دعوت پیامبران بر دعوت سایر مصلحان - که بیشتر بر پایه زندگی دنیوی مردم صورت می پذیرفته، مثل دعوت به مبارزه با ظلم و احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت - یاد آور همین نکته است که این زندگی محدود و زود گذر آخرین منزل گاه انسان نیست، بلکه مقدمه ای برای کسب سعادت ابدی و پلی برای رسیدن به جهان جاودان آخرت می باشد، چنانکه قرآن می فرماید: بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى إِنَّ هَذَا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولَى صُحُفِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى. (به سوی خود سازی، آیت الله مصباح یزدی، ص 147)
یکی از دوستان نقل می کرد چند شب پیش خواب دیدم بعد از جلسه ی حضرت آقا همراه ایشان شدم و خواستم از بدی یکی از کسانی که در مظان اصلی شرکت در انتخابات رییس جمهوری است بگویم و از رفتار و عملکرد بدش صحبت کنم... حضرت آقا هر بار با صحبت های خود نگذاشتند اسمی از آن شخص به میان آورم... در پایان که داشتند می رفتند یک نکته گفتند که فکر میکنم مناسب برای جبهه انقلاب باشد... فرمودند تقوای خود را زیاد کنید در زمینه فردی ... خداوند به سبب همین تقوای شما باعث می شود که کلام شما اثر گذار شود و کسانی که در جبهه انقلاب هستند توسط مردم انتخاب شوند...
در کلام امام 🔻 زوری 🔹‏در نقلی است که پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ دیدند که عده ای از این کفار‏‎ ‎‏را دارند می آورند، اسیر کردند می آورند و عبور می دهند؛ فرمودند که اینها را ما ـ قریب‏‎ ‎‏به این معنا ـ می خواهیم به ببریم، و اینها را با می کشند طرف !‏‎ انبیا‏‎ ‎‏ـ علیهم السلام ـ برای سعادت بشر مبعوث شده اند؛ یعنی سعادت همه جانبۀ بشر: سعادت‏‎ ‎‏دنیای بشر، سعادت حیات دیگر بشر. آنها می خواستند که انسانها را به کمال لایق به‏‎ ‎‏انسانیت برسانند. 🔸ما می خواهیم این دولتها را مستقل کنیم، راضی نمی شوند! ما می گوییم شما‏‎ ‎‏خودتان مستقلاً در مملکت خودتان، در مقدرات مملکت خودتان باید دخالت داشته‏‎ ‎‏باشید، آنها می گویند ما می خواهیم باشیم! لفظاً نمی گویند، عملاً اینطور است. ما‏‎ ‎‏می خواهیم ارتش را از این مستشارهای امریکایی و آقابالاسرها نجات بدهیم، این گردن‏‎ ‎‏کلفتهای ارتش راضی نمی شوند به این امر، می خواهند زیر بار باشند. این همان چیزی‏‎ ‎‏است که پیغمبر اکرم فرمود که با ما اینها را داریم می کشیم طرف ، طرف‏ #‏سعادت. 🔹ما باید این گردن کلفتها را با بکشیم طرف سعادت. ما می خواهیم شما آقا‏‎ ‎‏باشید، شما می گویید می خواهیم نوکر باشیم! ما می گوییم شما باید خودتان کشور‏‎ ‎‏خودتان را اداره بکنید، خودتان لشکر خودتان را اداره بکنید، منافع مملکتْ مال خودتان‏‎ ‎‏باشد، ذخایر مملکت برای این بیچاره هایی باشد که در زاغه ها نشسته اند، شماها راضی‏‎ ‎‏نمی شوید. راضی نیستید که خودتان هم آدم بشوید! ما می خواهیم شما را کنیم، شما‏‎ ‎‏آدم نمی خواهید بشوید. 🔸ما می خواهیم شما را از زیر بار بیرون کنیم، شما می گویید که ما‏‎ ‎‏می خواهیم زیر بار استعمار باشیم! نمی رسد، ما باید تو‏‏[‏‏ی‏‎ ‎‏]‏‏سرتان بزنیم تا بیرون‏‎ ‎‏بروید. ما باید بکنیم تا از زیر این بار بیرونتان بکشیم، دستتان را بگیریم با ‏‎ ‎‏بیرونتان بکشیم؛ شما نمی رسد. ارتشیهای ما بدانند ما می خواهیم اینها را‏‎ ‎‏مستقلشان کنیم، این دو ـ سه نفری که در رأس واقع شدند نمی گذارند. جلوی این دو ـ سه‏‎ ‎‏نفر را بگیرند، اینها را بیرونشان کنند. دولتیهای ما بدانند ما می خواهیم دولت مستقل‏‎ ‎‏ایجاد کنیم، این نوکرها نمی گذارند. بیرونشان کنید، الزامشان کنید که کنار بروند.‏ 🔹ما می خواهیم که این ارتش ما یک ارتش مستقلی باشد که یک سرهنگی از امریکا‏‎ ‎‏نیاید اینجا ارتشبد را بکوبد. ارتشبد! ما می خواهیم تو را بدهیم، تو می گویی‏‎ ‎‏نمی خواهم؟! نمی رسد، به باید بدهیم! 🔸ما صلاح جامعه را می خواهیم؛ ما تَبَع پیغمبرهایی هستیم که آمده اند برای ‎ ‎‏جامعه، آمده اند برای اینکه جامعه را به سعادت برسانند. آنهایی که کورند و نمی فهمند،‏‎ ‎‏آنها را با می خواهد به سلامت و به سعادت برساند؛ آنها که بینا هستند می روند‏‎ ‎‏دنبالش. ما به تَبَع آنها می خواهیم این جامعۀ خودمان را کنیم. ما از این‏‎ ‎‏گرفتاریهایی که ایران دارد و جامعۀ ما دارد متأثریم، متأسفیم. جامعۀ می خواهد‏‎ ‎#‏نجات بدهد شما را. شما را با می گوییم که تبعیت کنید از اسلام و قواعد اسلام؛ اگر‏‎ ‎‏پذیرفتید، آنهایی که جنایاتشان زیاد نیست از ما هستند، توبه اگر کردند؛ و اگر نپذیرفتید،‏‎ ‎‏با @زور به شما تحمیل می کنیم که بپذیرید یعنی حق را بپذیرید، یعنی از جنایت دست‏‎ ‎‏بردارید. به ، به ، به فشار فریاد ملت ـ همان طوری که فریاد ملت آن انگل را‏‎ ‎‏بیرونش کرد، فریاد ملت، شما ریشۀ ‏‏[‏‏انگلی را‏‏]‏‏ که دیگر چیزی هم نیستید بیرونتان‏‎ ‎‏می کند. (صحیفه امام، ج 5، ص 543-550)
پارک = ویلا 🔹زندگی به این نیست که پارک چند طبقه‏‎ آدم داشته باشد. چه بسا اشخاص‏‎ ‎‏پارکهای چند طبقه دارند لکن زندگی شان جهنم است. ( صحیفه امام، ج 6، ص 444) پی نوشت : تا اواسط زمان رضاخان به جای کلمۀ «ویلا»، در مورد خانه های بزرگ، کلمۀ «پارک» معمول بود مثل پارک اتابک.
تقوا رمز پیروزی