eitaa logo
در حسرت وصال
33 دنبال‌کننده
69 عکس
12 ویدیو
0 فایل
مکانی برای بیان دغدغه های اجتماعی و بیان موضوعات روز پذیرای نظرات شما هستیم @sabokball
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 وقتی شرق جواب علوی بروجردی را داد 🔸جناب آقای علوی بروجردی در صحبت های اخیر خود به نفی اقتصاد اسلامی می پردازد گویی هر آن چه که تاکنون در جامعه اتفاق افتاده اسلامی بوده است؛ رهبر انقلاب بارها این موضوع را مطرح کردند که ما ادعای اسلامی بودن نداریم و در حال جرکت به سمت اسلامی شدن هستیم؛ 🔻در جایی صحبت های خود به نفی اقتصاد دولتی می پردازد و می گوید: «این تفکر بود که ما از سوسیالیسم یاد گرفتیم، که سرمایه ضد ارزش است و سرمایه دار زالو صفت است. این تفکر در بین ما افتاد و ما انقلاب را اینطور آغاز کردیم اقتصاد دولتی همه­ گیر شد، نوع صنایع دست دولت افتاد در حالی که عقلای دنیا همه جای دنیا دست دولت را همیشه خالی می کنند.» 🔹اما چه کسانی اقتصاد را دولتی کردند و مخالف واگذاری آن به مردم بودند، روزنامه شرق در شماره امروز خود به این مطلب پرداخته است : «عمده نیروهای حزب جمهوری اسلامی و در رأس آن جامعه روحانیت مبارز و جمعیت مؤتلفه اسلامی به سمت اقتصاد باز و ترویج و تقویت‌ بخش خصوصی پیش رفتند و این رویکرد با نظر غالب اعضای هیئت دولت در تضاد بود. کابینه میرحسین موسوی نیز به‌این‌ترتیب نمایشی بود از صف‌بندی سیاست‌مردان منتقد با یکدیگر که اگر در جبهه چپ کابینه، موسوی صدرنشین بود و در کنار او بهزاد نبوی (وزیر صنایع)، محمد خاتمی (وزیر فرهنگ) و محمدعلی نجفی (وزیر علوم) قرار داشتند، در آن‌ سوی میدان کابینه نیز علی‌اکبر ناطق‌نوری در مقام وزیر کشور قرار داشت و رقبای دیگر نیز یک ‌به ‌یک ایستاده بودند؛ حبیب‌الله عسگراولادی (وزیر بازرگانی)، احمد توکلی (وزیر کار)، علی‌اکبر ولایتی (وزیر خارجه) و مرتضی نبوی (وزیر پست). در همان روزی که کابینه موسوی به مجلس معرفی شده بود، مخالفت‌هایی که با برخی وزرا صورت گرفت، نشانه‌ای از همین اختلاف‌نظرها داشت. ازجمله مرتضی الویری در مخالفت با وزارت عسگراولادی مسلمان گفته بود: «وی و کسانی که با ایشان هستند به یک بازرگانی آزاد معتقدند و این یک اشکال بزرگ دارد. سیاست ایشان در تجارت آهن، نشان‌دهنده این امر است». از آن‌ سو عسگراولادی به همراه برخی از وزاری همفکر، نامه‌‏ای به امام خمینی‌(ره) می‌نویسند و از سیاست‌های میرحسین موسوی گله می‌کنند. عسگراولادی، ناطق‌نوری، ولایتی، توکلی، رفیق‌دوست، مرتضی نبوی و پرورش در بخشی از نامه خود نوشته بودند: «عده‌ای در دولت به دنبال دولتی‌کردن مردم هستند و عده‌ای به دنبال مردمی‌کردن دولت... اگر بخواهیم از این بن‌بستی که دچار آن شده‌ایم، بیرون بیاییم و قفل اقتصاد کشور باز شود، باید به‌دنبال مردمی‌کردن اقتصاد باشیم». 🔷حال قضاوت به عهده شماست؛ کسانی که تفکرات خود را به انقلاب تحمیل کردند و سبب پدید آمدن این شرایط شده به جای پاسخگویی بابت عملکرد غلط خود، طلبکار نظام شده و اصل نظام را زیر سوال می برند و با شانتاژ صحبت های نادرستی شبیه صحبت های علوی بروجردی قصد دارند نظام را ناکارآمد جلوه داده و اسلام را فاقد نظامات اجتماعی نشان دهند.
هدف واقعی از مذاکره و تعلیق فعالیت های هسته ای چیست؟ 🔻این روزها که با زمزمه روی کار آمدن بایدن دوباره حرف از مذاکره بر سر زبان عده ای جاهل افتاده است خوب است به بازخوانی نظرات برخی از دشمنان جمهوری اسلامی پیرامون هدف اصلی از مذاکرات بپردازیم. 🔸نکته ای که باید به آن توجه شود این است که همواره تعلیق فعالیت های هسته ای پای ثابت مذاکرات و از بدیهی ترین تعهدات از طرف جهموری اسلامی به شمار می رود که در مقابل تقریبا هیچ به دست ما می رسد و این تعلیق در برابر بد عهدی کامل آمریکا و اروپا همچنان ادامه پیدا می کند. 🔴 اما هدف از این تعلیق¬ها چیست؟ نرسیدن ایران به اوج. نکته ای که ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی صریحا به آن اشاره می کند: «داستان واقعی، ستیز میان ایران اتمی و سرنگونی رژیم آیت الله ها در ایران است. اگر ما بتوانیم برنامه هسته ای ایران را شش یا هشت یا ده سال عقب بیندازیم ، این شانس خوب را خواهیم داشت که رژیم به اوج نرسد.» (کتاب پیرامونی ص 322) و یا در جایی دیگر تاخیر در برنامه هسته ای ایران را فرصتی برای تغییر رژیم در ایران بیان می کنند. (کتاب پیرامونی ص 323) 🔹تعلیق و مذاکره ابزاری است برای عقب مانده نگهداشتن ایران اسلامی از اهداف عالی خود و پس اوج گرفتن جمهوری اسلامی و خودکفایی کامل ایران اسلامی در تمام زمینه ها دشمنان هیچ راهی برای نفوذ و اعمال فشار در برابر ایران نخواهند داشت. 🔸تجربه چندین ساله ثابت کرده است که از طریق مذاکره چیزی عاید ملت ایران نخواهد شد. اگر فلسطینیان با مذاکره توانستند حق خود را بگیرند ایران هم می تواند به حقوق خود از طریق مذاکره دست پیدا کند. تنها با قدرت مند شدن و به اوج رسیدن است که مشکلات و تحریم ها از بین خواهند رفت نه امضای کری. 🔸لا يلسع المومن، من جُحْرٍ مرتين. رسول اکرم (ص) (مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.)
شنیده اید بگندد نمک؟ ... نمک گندید که دزد گردنه اینک خزانه دار شده است
چرایی از سر گیری ترور دانشمندان هسته ای 🔻پس از شکسته شدن تعلیقها و اوج گیری فعالیت های هسته ای ترور های هسته ای آغاز شد، در زمان اوبامای دموکرات نه ترامپ دیوانه. 🔹چند نکته سبب ادامه نیافتن این ترور ها بود که ذکر آن ها خالی از لطف نیست اول هشیاری و توجه نیروهای امنیتی و پر شدن خلا های امنیتی خصوصا بعداز فتنه 88 دوم لو رفتن دست دشمن در انجام عملیات ها و در نتیجه شکست در ترور های بعدی سوم هزینه بر بودن عملیات های ترور در پی لو رفتن سناریو های قبل چهارم رسیدن به اهداف خود از طریق مذاکره و ... 🔸اما چه چیزی باعث می شود که بعد از 9 سال دشمن با وجود افزایش هزینه ها دوباره موتور ترورخود را روشن کند؟ 🔻نکته ای که جای توجه دارد این است که دشمن در این سال ها به وسیله مذاکرات به اهداف خود دست یافته و از رسیدن ایران اسلامی به اوج قله جلوگیری کرده است، نکته ای که ایهود باراک به آن تصریح دارد: « اگر ما بتوانیم برنامه هسته ای ایران را شش یا هشت یا ده سال عقب بیندازیم ، این شانس خوب را خواهیم داشت که رژیم به اوج نرسد.» (کتاب پیرامونی ص 322) اما با نزدیک شدن به پایان عمر دولت منفعل چه خطری را احساس کرده اند که مسیر ترور را با توجه به هزینه های زیادش پی گرفتند؟ 🔴روشن شدن بی اثر بودن مذاکرات، و بی فایده بودن ادامه برجام که چیزی جز خسارت محض نصیب ایران نکرد و احتمال از سرگیری فعالیت های هسته ای پس از پایان این دولت ضرار همانگونه که در سال 84 بعد از طی کردن مسیر تعلیق توسط دولت اصلاحات اتفاق افتاد را می توان از عوامل پذیرش این هزینه ها از سوی دشمنان جمهوری اسلامی دانست. 🔸اگر در ترورهای قبلی از یک یا دو نفر استفاده میشد در این ترور از تیم های مختلفی استفاده شد که خود نشان دهنده افزایش هزینه ها برای دشمن و هشیاری نیروهای داخلی است که با توجه به این ترور کور نیازمند هشیاری بیشتر آنان است. 🔹همانگونه که امام راحل می فرمایند: اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت دانشمند باشد؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت قرآن باشد؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت علمای دین باشند؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت احکام اسلام باشد. اسرائیل به دست عمال سیاه خود،می‌خواهد اقتصاد شما را قبضه کند؛ می‌خواهد زراعت و تجارت شما را از بین ببرد؛ می‌خواهد در این مملکت، دارای ثروتی نباشد، ثروتها را تصاحب کند به دست عمال خود. این چیزهایی که مانع هستند، چیزهایی که سد راه هستند، این سدها را می‌شکند؛ قرآن سد راه است، باید شکسته شود.. (صحیفه امام خمینی، ج۱ ، ص ۲۴۴) 🔹روزی ایران اسلامی را با مذاکره متوقف می کنند و وقتی پایان یافتن عمر تعلیق و مذاکره را ببینند ترور های کور خود را از پی میگیرند تا به این طریق از پیشرفت و اوج گیری جمهوری اسلامی جلوگیری کنند. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
خودباوری‏ رمز موفقیت / ما می توانیم 🔻 22 آذر 🔹«‏‏باید ما فکر کنیم که چنانچه خودمان بخواهیم کار بکنیم می توانیم. افکارمان را باید به‏‎ ‎‏کار بیندازیم. شما ملاحظه می کنید در همین چند وقتی که این جنگ بوده است بسیاری‏‎ ‎‏افکار خودشان را به کار انداخته اند و بسیاری از چیزها را درست کرده اند. می توانیم در‏‎ ‎‏طول یک مدت دراز ما از همه چیز مستغنی بشویم، از همه کس مستغنی بشویم. وقتی که‏‎ ‎‏ما می توانیم خودمان را مستغنی کنیم، جوانهایمان را مستغنی کنیم، باید کوشش بکنیم.‏‎ ‎‏باید همه مان دست به هم بدهیم تا اینکه این وابستگی به خارج را از بین ببریم. 🔸آنها هم‏‎ ‎‏همیشه با تبلیغات به ما حکومت می کنند. خارجیها با تبلیغ حکومت می کنند به ما و دامنۀ‏‎ ‎‏تبلیغشان هم بیشتر راجع به این مسائل زیاد بود. شاید بسیاری از این اساتیدی که خیلی بند‏‎ ‎‏و باری نداشتند و متمایل به غرب یا شرق بودند، اینها هم این تبلیغات را می کردند که: «ما‏‎ ‎‏باید وابسته باشیم، زندگی نمی شود کرد بدون وابستگی». خیر، مسئله اینطور نیست.‏» (22 آذر 1360/صحیفه امام، ج15، ص 432) ◀️ پی نوشت: این روزها هم دولت مردانی روزهای پایانی حیات سیاسی خود را می گذارنند که همان تبلیغات را می کنند و علنا می گویند : من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم. (روحانی، 26 دی 98) به گفته امام کسانی چنین تبلیغاتی را می کنند که بند و باری ندارند و متمایل به غرب یا شرق هستند. البته جناب رییس جمهور جرأت تصریح به این نکته را ندارند که منظورشان از رابطه با دنیا، رابطه با غرب و آمریکا است و گرنه درهای دنیا در شرق و غرب عالم به روی ایران باز است از همسایگان ایران گرفته تا چین و روسیه و ونزوئلا و دیگر کشور ها.
پیام هشت ماده ای به قوه قضاییه 🔻 | 24 آذر امروز سالروز صدور پیام هشت ماده ای امام خمینی به قوه قضاییه درباره اسلامی شدن قوانین است، خوب است بخش از هایی از این پیام را با هم مرور کنیم. 🔹«‏‏‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏ ‏‏ در تعقیب تذکر به لزوم اسلامی نمودن تمام ارگانهای دولتی بویژه دستگاههای‏‎ ‎‏قضایی و لزوم جانشین نمودن احکام الله در نظام جمهوری اسلامی به جای احکام‏‎ ‎‏طاغوتی رژیم جبار سابق، لازم است تذکراتی به جمیع متصدیان امور داده شود. امید‏‎ ‎‏است ان شاءالله تعالی با تسریع در عمل، این تذکرات را مورد توجه قرار دهند:‏ 🔸باید همه بدانیم که پس از استقرار حاکمیت اسلام و ثبات و قدرت نظام جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی با تأیید و عنایات خداوند قادر کریم و توجه حضرت خاتم الاوصیا و بقیة الله ‏‎ ‎‏ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ و پشتیبانی بی نظیر ملت متعهد ارجمند از نظام و حکومت، قابل‏‎ ‎‏قبول و تحمل نیست که به اسم انقلاب و انقلابی بودن خدای نخواسته به کسی ظلم شود،‏‎ ‎‏و کارهای خلاف مقررات الهی و اخلاق کریم اسلامی از اشخاص بی توجه به معنویات‏‎ ‎‏صادر شود.‏ 🔹باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت‏‎ ‎‏نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همۀ جهات به کارهای خویش ادامه دهند، و اسلام‏‎ ‎‏بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند، و قوۀ قضاییه را در دادخواهیها و اجرای‏‎ ‎‏عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند، و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و‏‎ ‎‏کمیته ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهدۀ همگان‏ ‏است، و کار بستن آن موجب رضای خداوند و سعادت دنیا و آخرت می باشد، و تخلف‏‎ ‎‏از آن موجب غضب خداوند قهار و عذاب آخرت و تعقیب و جزای دنیوی است. از‏‎ ‎‏خداوند کریم خواهانم که همۀ ما را از لغزشها و خطاها حفظ فرماید، و جمهوری اسلامی‏‎ ‎‏را تأیید فرموده و آن را به حکومت عالَمی قائم آل محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ متصل‏‎ ‎‏فرماید «اِنّه قریب مجیب». والسلام علی عبادالله الصالحین.‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏‏» (24آذر 1361/صحیفه امام، ج17، ص 139)
اهداء کتاب آداب الصلاة و چند توصیه 🔻 | 25 آذر 🔹«‏‏‏ ‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏ کتاب «آداب الصلوة» را که خود از آن بهره ای نبردم جز تأسف بر قصور و تقصیر بر‏‎ ‎‏ایام گذشته که توانایی بر خودسازی داشتم، و حسرت و ندامت در روزگار پیری که دستم‏‎ ‎‏تهی و بارم سنگین و راهم بس دراز و پایم لنگ و آوای رحیل در گوش است، هدیه‏‎ ‎‏کردم به فرزند عزیزم «احمد» که از قدرت جوانی کامیاب است؛ شاید او ـ ان شاءالله ‏‎ ‎‏تعالی ـ از محتویات آن که از کتاب کریم و سنّت شریف و افادات بزرگان فراهم شده‏‎ ‎‏است، بهره مند شود و به معراج حقیقی از رهنمایی اهل معرفت راه یابد، و دل از این‏‎ ‎‏ظلمتکده برکَند، و به مقصد اصلی انسانیت که انبیای عظام و اولیای کرام ـ علیهم‏‎ ‎‏صلوات الله و سلامه ـ و اهل الله بر آن راه یافتند و دیگران را دعوت فرمودند، توفیق یابد.‏ 🔸پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به‏‎ ‎‏حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکر الله بری،‏‎ ‎‏هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب‏‎ ‎‏در پیشگاه حق است.‏ ‏‏ 🔻فرزندم! پس از من ممکن است پیشنهاد خدمتی بر تو شود، در صورتی که قصدت‏‎ ‎‏خدمت به جمهوری اسلامی و اسلام عزیز است رد مکن؛ و اگر خدای نخواسته برای‏‎ ‎‏هواهای نفسانی و ارضای شهوات است، از آن اجتناب کن که مقامات دنیوی ارزش آن‏‎ ‎‏ندارد که خود را در راه آنها تباه کنی.‏ 🔹خداوندا! ما ضعیف و ناتوانیم و عقب افتاده از قافلۀ سالکان، تو خود از ما دستگیری‏‎ ‎‏فرما. ‏‏رَبَّنا عامِلْنا بِفَضْلِکَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِکَ.‏ والسلام علی عبادالله الصالحین.‏ ‏‏23 ربیع الاول 1405/ 25 آذر 1363‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏‏» (25 آذر 1363/صحیفه امام، ج19، ص 119) ◀️ پی نوشت: امروز اگرچه فرزند امام در بین ما نیست اما جفاهای بسیاری در حق فرزندان معنوی امام روا می دارند، فرزندانی که توصیه امام را به جان پذیرفته و هراسی از حرف مردم ندارند و در راه حق ثابت قدم و استوار هستند. خوب است مسئولین کشور به توصیه امام توجه کنند تا برای دنیای فانی خود را تباه نسازند.
جو سازی روانی دشمن / توصیه امام به نسل های آینده | 26 آذر 🔸من الآن به شما آقایان و به ملت ایران این گزارش را می دهم که سن من دیگر مقتضی‏‎ ‎‏این نیست که ببینم این چیزها را، من می روم، اما شما توجه بکنید، شما متوجه باشید. اینها‏‎ ‎‏شروع کردند که از اول یک بسازند که این حکومت را بشکنند و بعد بروند سراغ‏‎ ‎‏رئیس جمهورتان و مجلستان و بعد بروند سراغ روحانیون و مسئله را از حالا این جوری‏‎ ‎‏شروع کردند و شما از حالا باید بیدار این مطلب باشید. بی خود نیست که انسان‏‎ ‎‏یکدفعه می بیند که در قم حرف درمی آید، در بازارها حرف درمی آید، در مساجد‏‎ ‎‏حرف درمی آید، در منابر حرف در می آید، در منزلهای علما حرف درمی آید، همه اش‏‎ ‎‏هم شبیه هم. اگر شما دیدید که یک مطلبی شبیه به هم در همه جا شد بدانید که این دست‏‎ ‎‏دیگری در کار است، همین طور من باب نشده است.‏ ‏🔹الآن وضع این شده است که انسان می نشیند در اینجا می بیند که همه چیز یادشان رفته،‏‎ ‎‏الاّ اینکه کمبود، . مگر کسی منکر این است که است. اما شما یادتان رفته‏‎ ‎‏است و شما بعضی هایتان یادتان است قضیۀ زمانی که ریختند اینجا، شما دیدید‏ ‏که نان چه وضعی داشت، برنج چه وضعی داشت، گرانیها چه وضعی داشتند. آن وقت به‏‎ ‎‏پول آن وقت که یک قرانش به قدر صد تومان حالا گاهی ارزش داشت. آن وقت برنج‏‎ ‎‏نمی دانم شده بود دوازده تومان، قند شده بود چهل تومان، نمی دانم چی از این بساطی‏‎ ‎‏بود که بعضی آقایان مطلع اند. (26 آذر 1362، صحیفه امام، ج 18، ص 250 و 251)
امام خمینی خطاب به آیت الله مصباح: حدس شما صائب بود. وقتی امام در قیطریه تحت نظر و زندانی بودند، کم و بیش چند نفری اجازه ملاقات با ایشان را پیدا کردند. از این فرصت استفاده ای شد و سعی کردم جریانات را دقیقا همان طور که واقع شده برای امام منعکس کنم و آن پیش بینی هایی را که می توانستم بکنم خدمتشان عرض بکنم. یک نامه خیلی مفصل نوشتم، در آن نامه پیش بینی کرده بودم که شما انشاءالله به زودی آزاد می شوید و پیشنهاد من این است که با هر گروهی به این صورت برخورد بشود. خواست خدا این بود که طولی نکشید حضرت امام آزاد شدند. هنگامی که به ملاقات امام رفتم جمعیت فراوانی جمع شده بود و چون همه مردم فهمیده بودند اجتماع عظیمی بود. من وقتی رفتم دست ایشان را ببوسم، نگاهشان به من که افتاد، لبخند بسیار جذابی که هنوز شیرینی آن را فراموش نمیکنم و لبخند بسیار ملیحی بود، بر لبانشان نشست و فرمودند حدس شما صائب بود. (ذوالشهادتین امام، ص 97-100)
حرکت برای خدا و قدم گذاشتن در راه او ویژگی بارز شخصیت آیت الله مصباح یزدی بود.
ارتباط آگاهانه با خداوند/1 🔻امتیاز اساسی دعوت پیامبران بر دعوت سایر مصلحان - که بیشتر بر پایه زندگی دنیوی مردم صورت می پذیرفته، مثل دعوت به مبارزه با ظلم و احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت - یاد آور همین نکته است که این زندگی محدود و زود گذر آخرین منزل گاه انسان نیست، بلکه مقدمه ای برای کسب سعادت ابدی و پلی برای رسیدن به جهان جاودان آخرت می باشد، چنانکه قرآن می فرماید: بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى إِنَّ هَذَا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولَى صُحُفِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى. (به سوی خود سازی، آیت الله مصباح یزدی، ص 147)
یکی از دوستان نقل می کرد چند شب پیش خواب دیدم بعد از جلسه ی حضرت آقا همراه ایشان شدم و خواستم از بدی یکی از کسانی که در مظان اصلی شرکت در انتخابات رییس جمهوری است بگویم و از رفتار و عملکرد بدش صحبت کنم... حضرت آقا هر بار با صحبت های خود نگذاشتند اسمی از آن شخص به میان آورم... در پایان که داشتند می رفتند یک نکته گفتند که فکر میکنم مناسب برای جبهه انقلاب باشد... فرمودند تقوای خود را زیاد کنید در زمینه فردی ... خداوند به سبب همین تقوای شما باعث می شود که کلام شما اثر گذار شود و کسانی که در جبهه انقلاب هستند توسط مردم انتخاب شوند...
در کلام امام 🔻 زوری 🔹‏در نقلی است که پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ دیدند که عده ای از این کفار‏‎ ‎‏را دارند می آورند، اسیر کردند می آورند و عبور می دهند؛ فرمودند که اینها را ما ـ قریب‏‎ ‎‏به این معنا ـ می خواهیم به ببریم، و اینها را با می کشند طرف !‏‎ انبیا‏‎ ‎‏ـ علیهم السلام ـ برای سعادت بشر مبعوث شده اند؛ یعنی سعادت همه جانبۀ بشر: سعادت‏‎ ‎‏دنیای بشر، سعادت حیات دیگر بشر. آنها می خواستند که انسانها را به کمال لایق به‏‎ ‎‏انسانیت برسانند. 🔸ما می خواهیم این دولتها را مستقل کنیم، راضی نمی شوند! ما می گوییم شما‏‎ ‎‏خودتان مستقلاً در مملکت خودتان، در مقدرات مملکت خودتان باید دخالت داشته‏‎ ‎‏باشید، آنها می گویند ما می خواهیم باشیم! لفظاً نمی گویند، عملاً اینطور است. ما‏‎ ‎‏می خواهیم ارتش را از این مستشارهای امریکایی و آقابالاسرها نجات بدهیم، این گردن‏‎ ‎‏کلفتهای ارتش راضی نمی شوند به این امر، می خواهند زیر بار باشند. این همان چیزی‏‎ ‎‏است که پیغمبر اکرم فرمود که با ما اینها را داریم می کشیم طرف ، طرف‏ #‏سعادت. 🔹ما باید این گردن کلفتها را با بکشیم طرف سعادت. ما می خواهیم شما آقا‏‎ ‎‏باشید، شما می گویید می خواهیم نوکر باشیم! ما می گوییم شما باید خودتان کشور‏‎ ‎‏خودتان را اداره بکنید، خودتان لشکر خودتان را اداره بکنید، منافع مملکتْ مال خودتان‏‎ ‎‏باشد، ذخایر مملکت برای این بیچاره هایی باشد که در زاغه ها نشسته اند، شماها راضی‏‎ ‎‏نمی شوید. راضی نیستید که خودتان هم آدم بشوید! ما می خواهیم شما را کنیم، شما‏‎ ‎‏آدم نمی خواهید بشوید. 🔸ما می خواهیم شما را از زیر بار بیرون کنیم، شما می گویید که ما‏‎ ‎‏می خواهیم زیر بار استعمار باشیم! نمی رسد، ما باید تو‏‏[‏‏ی‏‎ ‎‏]‏‏سرتان بزنیم تا بیرون‏‎ ‎‏بروید. ما باید بکنیم تا از زیر این بار بیرونتان بکشیم، دستتان را بگیریم با ‏‎ ‎‏بیرونتان بکشیم؛ شما نمی رسد. ارتشیهای ما بدانند ما می خواهیم اینها را‏‎ ‎‏مستقلشان کنیم، این دو ـ سه نفری که در رأس واقع شدند نمی گذارند. جلوی این دو ـ سه‏‎ ‎‏نفر را بگیرند، اینها را بیرونشان کنند. دولتیهای ما بدانند ما می خواهیم دولت مستقل‏‎ ‎‏ایجاد کنیم، این نوکرها نمی گذارند. بیرونشان کنید، الزامشان کنید که کنار بروند.‏ 🔹ما می خواهیم که این ارتش ما یک ارتش مستقلی باشد که یک سرهنگی از امریکا‏‎ ‎‏نیاید اینجا ارتشبد را بکوبد. ارتشبد! ما می خواهیم تو را بدهیم، تو می گویی‏‎ ‎‏نمی خواهم؟! نمی رسد، به باید بدهیم! 🔸ما صلاح جامعه را می خواهیم؛ ما تَبَع پیغمبرهایی هستیم که آمده اند برای ‎ ‎‏جامعه، آمده اند برای اینکه جامعه را به سعادت برسانند. آنهایی که کورند و نمی فهمند،‏‎ ‎‏آنها را با می خواهد به سلامت و به سعادت برساند؛ آنها که بینا هستند می روند‏‎ ‎‏دنبالش. ما به تَبَع آنها می خواهیم این جامعۀ خودمان را کنیم. ما از این‏‎ ‎‏گرفتاریهایی که ایران دارد و جامعۀ ما دارد متأثریم، متأسفیم. جامعۀ می خواهد‏‎ ‎#‏نجات بدهد شما را. شما را با می گوییم که تبعیت کنید از اسلام و قواعد اسلام؛ اگر‏‎ ‎‏پذیرفتید، آنهایی که جنایاتشان زیاد نیست از ما هستند، توبه اگر کردند؛ و اگر نپذیرفتید،‏‎ ‎‏با @زور به شما تحمیل می کنیم که بپذیرید یعنی حق را بپذیرید، یعنی از جنایت دست‏‎ ‎‏بردارید. به ، به ، به فشار فریاد ملت ـ همان طوری که فریاد ملت آن انگل را‏‎ ‎‏بیرونش کرد، فریاد ملت، شما ریشۀ ‏‏[‏‏انگلی را‏‏]‏‏ که دیگر چیزی هم نیستید بیرونتان‏‎ ‎‏می کند. (صحیفه امام، ج 5، ص 543-550)
پارک = ویلا 🔹زندگی به این نیست که پارک چند طبقه‏‎ آدم داشته باشد. چه بسا اشخاص‏‎ ‎‏پارکهای چند طبقه دارند لکن زندگی شان جهنم است. ( صحیفه امام، ج 6، ص 444) پی نوشت : تا اواسط زمان رضاخان به جای کلمۀ «ویلا»، در مورد خانه های بزرگ، کلمۀ «پارک» معمول بود مثل پارک اتابک.
تقوا رمز پیروزی
خدای تعالی می فرماید [به ] نقل از بعضی که در وقت حشر می گویند: «خدایا چرا مرا کور محشور کردی با آنکه در دنیا چشم داشتم؟» جواب می فرماید: «چون تو آیات ما را فراموش کردی امروز فراموش شدی‏‎. ای بیچاره، تو چشم ملکی ظاهر بین داشتی، ولی باطن و ملکوتت کور بود. کوری خودت را حالا ادراک کردی، و الا از اوّل کور بودی، چشم بصیرت باطنی که آیات خدا را به آن می بینند نداشتی.
‏هان ای عزیز گوش دل باز کن و دامن همت به کمر زن و به حال بدبختی خود رحم کن، شاید بتوانی خود را به صورت انسان گردانی و از این عالم به صورت آدمی بیرون روی که آن وقت از اهل نجات و سعادتی. مبادا گمان کنی این ها موعظه و خطابه است، این ها همه نتیجه برهان حکمی حکمای عظام و کشف اصحاب ریاضت و اخبار صادقین و معصومین است،
این نیز پوشیده نماند که هیچ یک از انبیاء عظام، علیهم السلام، جلو شهوت و غضب و وهم را به طور کلی نگرفته اند، و هیچ داعی إلی الله تا کنون نگفته است باید شهوت را بکلی کشت و نائره غضب را بکلی خاموش کرد و تدبیر «وهم» را از دست داد، بلکه فرموده اند باید جلو آنها را گرفت که در تحت میزان عقلی و قانون الهی انجام وظیفه دهند.
هر کس هر چه قوی هم باشد و هر قدر به آمال و آرزویش هم برسد، باز هزار یک آمالش را به دست نیاورده، بلکه در این عالم ممکن نیست آمال انسان اداره شود و هر کس به آرزویش برسد، برای اینکه این عالم دار مزاحمت است و موادّ این عالم از اجرای اراده ما تعصی دارند، و میل و آرزوی ما نیز محدود به حدّی نیست.‏
قوّه شهویه در انسان طوری است که اگر زنهای یک شهر، به فرض محال، به دست او بیاید، باز متوجه زنهای شهر دیگر است. و اگر از یک مملکت نصیبش شد، متوجه مملکت دیگر است. و همیشه آنچه ندارد می خواهد. با اینکه این ها که گفته شد فرضی است محال و خیالی است خام، با وجود این تنور شهوت باز فروزان است و انسان به آرزوی خود نرسیده.‏
اولا باید بدانی که شیخ صدوق، که این حدیث از اوست، کسی است که تمام علماء اعلام از او کوچکی می کنند و او را به جلالت قدر می شناسند. آن بزرگوار کسی است که به دعای امام، علیه السلام، متولد شده. آن کسی است که مورد لطف امام زمان، علیه السّلام و عجّل الله تعالی فرجه، بوده، و نویسنده به طریقهای عدیده از بزرگان علماء امامیه، علیهم رضوان الله، متصل به شیخ صدوق حدیث را نقل می کند، و مشایخ بین ما و صدوق همه از بزرگان و ثقات اصحاب اند. پس اگر از اهل ایمانی باید به این حدیث عقیده مند باشی.‏ (شرح چهل حدیث، ص 22) پی نوشت: احادیث سهو النبی هم از شیخ صدوق است. فتامل