چه غم که خلق به حسن تو عیب می گیرند
همیشه زخم زبان خون بهای زیبایی است
#فاضل_نظری
تحریف امام
🔵 کتاب های مختلفی پیرامون انقلاب و امام و جریان های موجود در کشور در دوران قبل از انقلاب نگارش یافته اند که هرکدام بنا به دغدغه خود مواردی را بیان کرده اند و در مواردی سکوت کرده اند یکی از این کتاب های شاخص کتاب جریان ها و سازمان های رسول جعفریان است که همواره مورد توجه بوده و در نوع خود کار بی نظیری می باشد اما در همین کتاب که از سوی بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب حاشیه خورده است علاوه براینکه برای تحقق نهضت امام شریک قائل شده است در مواردی به تحریف و کمرنگ کردن نقش امام رحمة علیه پرداخته است. که در اینجا به دو مورد از آن خواهیم پرداخت.
🔴 مورد اول درباره نوشتن کتاب کشف اسرار امام خمینی در رد اسرار هزارساله حکمی زاده است که بنا به گفته برخی از علماء وقتی که امام دیدند که این کتاب در بین برخی طلاب تاثیر گذاشته درس خود را تعطیل کردند و تا وقتی که تالیف این کتاب به اتمام نرسید به تدریس نپرداختند.(نهضت امام ج1 ص 54) و هیچکس ادعای همراهی با امام را در تدوین این کتاب نداشته است. اما وقتی متن کتاب سازمان ها و جریان ها را مطالعه می کنیم بدون شاهد و یا مدرکی ادعا می شود که امام این کتاب را با همراهی برخی شاگردان و با برنامه جامعی که به همراه آنان تدوین کرده بودند نوشته است که در نتیجه طراحی و تدوین آن را به شاگردان نسبت می دهد؛ و سعی در کمرنگ کردن نقش امام در نوشتن این کتاب دارد، در حالی هیچکس چنین ادعایی درباره همراهی با امام درباره طراحی و تدوین این کتاب نداشته است.
🔴 مورد دوم در جایی است که ادعا می کند امام تا پیروزی انقلاب درصدد به دست آورن حکومت نبوده است و صرفا به نظارت فقهاء و اجرای قوانین اسلام قانع بوده است؛ نکته ای که برای تایید آن دست به دامان سخنان امام درباره عدم دخالت در دولت می شود که با کمی تامل و تعمق تفاوت بین حکومت و دولت روشن خواهد بود. جدای از این بحث این ادعای بزرگی است که امام راحل تا پیروزی انقلاب اسلامی چنین نگاهی داشتند؛ روشن ترین دلیل بر رد آن درس های ولایت فقیه امام در نجف است که در آن به حاکمیت ولی فقیه تصریح شده است.(ر.ک کتاب ولایت فقیه امام خمینی) علاوه بر این از ابتدای شکل گیری نهضت امام شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه هدف اصلی از شکل گیری مبارزه شناساندن وجهه اصلی نظام حاکم و کنار زدن آن و برقراری حکومت اسلامی بوده است.
#تحریف_امام
استعمار پیر در کشور های مستقل همچنان ادامه دارد!
🔵 یکی از استعمارگران پیر تاریخ جهان که همچنان دارای مستعمره است انگلیس است. سیاست استعماری انگلیس هزینه کردن از منابع خود همان کشور بر علیه آن کشور و منافع خود است که همچنان ادامه دارد.
🔴 در گذشته وقتی انگلیسی ها با ما جنگیدند این انگلیسی ها نبودند که با ما جنگیدند بلکه هندی هایی بودند که با پول خراجی که انگلیسی ها از مردم هند می گرفتند برای خود اجیر کرده بودند.
🔴 وقتی انگلیسی ها جنوب ایران را اشغال کردند پس از مدتی پلیس جنوب را تاسیس کردند هزینه پلیس جنوب به واسطه ی درآمد های نفتی ایران تامین می شد اما وظیفه اصلی پلیس جنوب چه بود؟ تامین امنیت تاسیسات نفتی که انگلستان نفت آن را بر طبق قرار داد استعماری دارسی به یغما می برد. یعنی از پول نفت ما برای به یغما بردن نفت ما.
🔴 و همین انگلیسی ها از پول نفت ما برای نفوذ در سیاستمداران و نمایندگان مجلس بهره می بردند. از پول نفت ما خرج کردند تا سیاستمداران و نمایندگان مجلس بر طبق منافع انگلیسی ها رفتار نمایند. از پول نفت ما بر علیه ما و به سود منافع خودشان...
🔻 سیاستی که تا کنون نیز ادامه دارد...
نمونه آن جشن روز ملی انگلستان در سفارت آن کشور است...
که خبر آن سر و صدای زیادی به پا کرد.
🔴 از پول ما برای منافع خودشان...
سیاست دائمی انگلستان در مستعمرات که در کشور های مستقل هم رواج دارد...
#روباه_پیر
نقدی بر نوشته اخیر سعیده منتظری
🔶 قال رسول الله (ص):«مَن أصبحَ و لَم يَهتَمَّ بامور المسلمين فليس بمسلم.»
کسی که صبح کند و اهتمامی به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست.
🔻 خانم سعیده منتظری متولد آبان 47 می باشند و هم اکنون 51 سال سن دارند. بنا به گفته خود ایشان در سال 96 برای اولین بار در انتخابات شرکت کرده اند که جای بسی تامل دارند. انتخابات یکی از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین راه مشارکت و تاثیر گذاری در جامعه است. چطور شده است که خانمی که نگوییم 50 سال بلکه 35 سال (از زمانی که انقلاب شکل گرفته و ایشان حق رای دادن داشته است) از مشارکت در جامعه به دور بوده است و مسائل جامعه برای او اهمیتی نداشته حتی در دورانی که پدرش قائم مقامی را به عهده داشته، به یکباره دم از دیانت و مردم میزند در حالی که که به مصداق همین روایت مسلمان هم نیست.
🔴 جالب است بدانید، ایشان که از حامیان اصلی فتنه گران است حتی در انتخابات سال 88 هم شرکت نکرده... و بعد از انتخابات به دنبال مدعیان دروغین به دنبال رای نداده خود در میان فتنه گران بوده است.
جدای از این بحث موضوع نامه اخیر ایشان است که در آن به سفسطه پرداخته است.
♦ دم از امام میزنند...
از امامی که هیچ قبولش ندارند و برای مطامع خود از تحریف و تقطیع سخنان امام هم ابائی ندارند.
🔵 خوب است دوستان متن کامل سخنان امام در 12 بهمن 57 را ملاحظه کنند چه اینکه خانم منتظری حتما چند بار آن را خوانده و متن مورد نظر خود را برای تقطیع انتخاب کرده اند.
🔵 امام خمینی در آن صحبت اصل حکومت پهلوی را غیر قانونی می دانند و اعلام می کنند این حکومت به زور سرنیزه شکل گرفت بر فرض که قبول کنیم که با سر نیزه نبوده و مردم در انتخاب آن دخالت داشته اند آیا مردم آن زمان حق انتخاب برای مردم دهه های بعد را دارند؟
🔵 امام در همان سخنان پاسخ این سوالات را بیان می کنند. مراد امام از انتخاب گذشتگان برای آیندگان در صورتی است که مردم در زمان حال هیچ نقشی در حکومت نداشته باشند. این مطلب از ادامه سخنان امام در مورد عدم نقش مردم در انتخابات و صوری بودن انتخابات کاملا روشن است. نه در زمانی که مردم کاملا در حکومت نقش داشته و تمامی امور حکومت به نوعی با مردم گره خورده است.
🔴 چه کوردلند کسانی که رژیم پر از اختناق پهلوی را با حکومت جمهوری اسلامی مقایسه می کنند. نظامی که بارها در سال های مختلف خود را به رای عموم مردم گذاشته است و همیشه شاهد مشارکت بالای مردم بوده است. راهپیمایی هایی که هر ساله در روز های 22 بهمن و روز قدس برگزار می گردد خود گواهی بر مقبولیت نظام و رهبری در بین مردم است چه اینکه سفر های شخص رهبری به اقصی نقاط کشور با استقبال میلیونی مردم مواجه می شود. این حضور و مشارکت مردم چه معنایی دارد جز علاقه جامعه به تداوم این راه و تایید راهی که پدران و گذشتگانشان طی کرده اند.
چه کنیم که عده ای خود را به کوری و کری می زنند به تعبیر قرآن «صُمٌ بُکمٌ عُمیٌ فَهُم لایَعقلون» هستند.
🔴 عقل سلیم نداشته شما گمان کرده است که ملاک همان همه پرسی سال 57 است اما کسی که آزاده باشد و با بصیرت ببیند همانگونه که دشمنان جمهوری اسلامی اذعان کرده اند ملاک و پشتوانه جمهوری اسلامی حمایت های همه جانبه مردم است که به انحاء مختلف در این 40 سال خود را نشان داده است.
🔷 سی سال از رهبری امام ما می گذرد...
جایگاهی که نمایندگان مردم بر دوش او گذاشتند و تا کنون نسل حاضر و جوانان مومن نشان دادند که بر عهدی که بزرگان خود با امام ما بستند، استوار و ثابت قدم هستند.
🔶 سی سال که چیزی نیست...
🔶 تا کور شود هرآنکه نتواند دید...
روحانیت بی درد جامعه
چند روز پیش در صف نانوایی سنگک ایستاده بودم...
رسیدن نوبتم نزدیک بود...
که یک روحانی حدودا 45 ساله با چهره ای نورانی به جلوی صف آمد...
گمان کردم یک نان میخواهد و در صف تکی میخواهد بایستد...
وقتی جلو آمد و با شاطر نانوایی صحبت کرد، فهمیدم که تعدادی نان میخواسته و از قبل سفارش داده...
در نگاه اول از نوع رفتار آن روحانی خوشم نیامد. خصوصا وقتی به این فکر میکنم که روحانیت باید در کنار مردم باشد و به پیرمردی که مدت هاست قبل از من در صف ایستاده...
دلم میخواست سادگی و مثل مردم بودن روحانیت را می دیدم... چیزی که از این نوع رفتار به ذهنم آمد خوی برتر بودن و اشرافی گری بود...
در همین افکار بودم و در حال تاسف خوردن به حال چنین روحانیتی که نان هایی که سفارش داده بود را تحویل گرفت...
نان های سنگک کنجدی که حدودا 5 عدد بود...
وقتی به آن پیرمرد ساده و نگاه هایش می نگریستم و به آن روحانی بی درد جامعه که در چنین شرایطی و با این اوضاع بد اقتصادی در حال گرفتن چنین نان هایی است؛ تاسفم بیشتر شد...
سر خود را پایین انداخته و به این فکر میکردم چرا روحانیونی هستند که شرایط را درک نمی کنند و با رفتار خود نمک به زخم جامعه می پاشند...
در همین افکار که چشم هایی که به پایین دوخته شده بود به کفش های حاج آقا دوخته شد...
اول توجهم به این جلب شد که مچ پای حاج آقا مثل جوانان امروزی از کفش بیرون است که البته شاید اتفاقی بوده و خیلی هم مهم نبود، هرچند باید سعی شود که این تشبه ها صورت نگیرد...
در همین حین ناگهان چشم به مارک کفش افتاد...
اسکیچرز...
بهترین و گرانترین برند کفش...
چیزی برای تاسف خوردن باقی نمانده بود...
جز آهی از دل...
روحانیتی که درد جامعه را نمیفهمد و سعی میکند بی تفاوت از آن بگذرد...
و به قول معروف در اجتماع آقایی کند، بی آنکه هم درد جامعه باشد...
سنگ های نان ها را جدا کرد و بعد از جمع کردن نان هایش آرام آرام به سمت ماشین پژو یا آردی خود حرکت کرد...
وقتی نتوانست با دست های پر از نان درب ماشینش را باز کند، پیرمردی که آن سو تر نشسته بود برای احترام با عجله بلند شد تا درب ماشین را باز کند...
با این سبک زندگی برخی روحانیت فکر نمیکنم آقایی و احترام مردم به آن ها زیاد دوام بیاورد...
و روحانی بی دردی که آرام آرام حرکت کرد و از نانوایی دور شد و من ماندم ذهنی پر از آه و افسوس...
#روحانیت_بی_درد_جامعه
🔵 شاگردی که نشانی از اساتید خود ندارد...
🔴 چند روز پیش به طور اتفاقی به رساله آقای جوادی آملی برخوردم...
در ابتدا توجهم به جلد کتاب و عبارت آیت الله العظمی جلب شد...
سریعا یاد العبد افتادم...
استادمان می گفت زمانی آقای جوادی آملی از شرکت کنندگان نماز آیت الله بهجت در مسجد خانم فاطمه زهرا بود...
و وقتی به یاد این افتادم که نماز بر پیکر آیت الله بهجت توسط آقای جوادی آملی اقامه شد...
🔵 بی اختیار فکرم درگیر شد
تقصیر من نیست...
دلم دنبال شباهت میگشت...
بین امام و ماموم...
بین استاد و شاگرد...
ولی چه فایده...
حداقل اگر العظمی آن نبود شاید دلم آرام تر بود...
🔴 درگیر همین افکار بودم که با ورق زدن صفحات ابتدایی آن باز فکرم بیشتر درگیر شد...
مهری در صفحات اول رساله خورده بود،
اهدایی!!!
🔷 که باز یاد آن افتادم که دفتر آیت الله بهجت هیچ وقت رساله خود را به کسی هدیه نمی داد...
که این البته سیره علماء بوده است...
🔵 امام خمینی هم که حق استادی به گردن آقای جوادی آملی دارد، هیچ وقت رساله خود را به کسی هدیه نمیداد...
🔵 امام خمینی و آیت الله بهجت هم آقازاده داشتند...
ولی هیچ وقت نسبت به دفتر و عملکرد اطرافیان خود بی تفاوت نبودند، حتی در روزهای آخر عمر...
🔵 ولی در دوره ای به سر می بریم که علماء و مراجع به علت کارهای فراوان و افزایش سن امور خود رو به آقازاده ها واگذار کرده اند... که یا نظارتی بر عملکردشان ندارند و یا سکوت کردند که هیچکدام مناسب شان مرجعیت نیست...
والعاقبه للمتقین.
دارد دلم برای شما پیر می شود...
انگار قرار نیست تا به ابد زندگی کنم...
وقتی نمانده... کی عطشم سیر می شود...
حاجت به شهد عطای شماست...
باز آ و طلب کن دل ویرانه ما را...
🔶 اسم رمزی که از دهان دولت بیرون آمد...
🔵 تداوم اغتشاشات و هماهنگی در چند شهر مختلف نشان از برنامه ریزی قبلی و آمادگی برای این اغتشاش ها دارد...
🔴 همگی منتظر اعلام رمز شروع عملیات بودند...
🔵 وقتی به نحوه اعلام گرانی بنزین دقت کنید متوجه خواهید که همچون رمز عملیات بسیار مخفیانه و بدون اطلاع هیچکس آرام و بی سر و صدا عده ای را شوکه کرد...
ولی عده دیگر که منتظر بودند کار را شروع کردند...
🔵 اما با این وجود عده ای به حمایت رهبری از تصمیم و نحوه مواجهه ایشان با موضوع اشکال میگیرند...
که خوب است به چند نکته اشاره کرد...
🔵 رهبری هیچ وقت با تصمیمی که مراجع قانونی کشور بگیرند مخالفتی نخواهند کرد...
چرا که رییس جمهور منتخب مردم است و حکومت دیکتاتوری نیست و حضرت امام هم تا وقتی بنی صدر رییس جمهور بود با توجه به خیانت های او هیچ وقت با تصمیمات او مخالفت نکردند...
🔵 نکته بعدی اینکه بعد از شروع عملیات توسط دشمن با اسم رمز دولت دیگر با لغو یک طرح عملیات خاتمه نمیابد بلکه دشمن را برای حمله به اصل نظام جسورتر میکند...
🔴 باید به این نکته توجه داشت که گرانی بنزین رمز عملیات دشمن بوده است و حتی اگر بزنین هم گران نمیشد دشمن با آمادگی کامل در صدد بحران آفرینی برای کشور بود... دیر یا زود
🔵 بهترین کار در چنین حالتی مقابله و خاموش کردن آتش فتنه است نه پا پس کشیدن...
🔴 نوام چامسکی
او یک یهودی الاصل ساکن آمریکا می باشد.
که تذبذب در آراء او به شدت به چشم میخورد.
شاید ثابت ترین نظر رو او را در باب انتقاد از سیاست خارجی آمریکا بتوان دانست. هر چند در همین انتقاد ها گاهی همراهی هم صورت می گیرد.
نکته قابل توجه دیگر در نشر افکار و سخنان او در رسانه های داخلی است. رسانه های غیر انقلابی با ترویج و پخش سخنان ضد حکومت آمریکا از او تمجید می کنند و هیچ اشاره ای به مخالفت چامسکی با جمهوری اسلامی ایران و همراهی با مخالفان ایران نمی کنند.
باید توجه کرد که نوام چامسکی مثل جان بولتون نیست که با بهانه یا بدون بهانه به دنبال براندازی نظام ایران باشد ولی هرجا بهانه ای معقول برای ضدیت با جمهوری اسلامی بیابد از دشمنی با انقلاب اسلامی ایران کوتاهی نخواهد کرد.
هوشیار باشیم دشمن رو به صرف معقول بودنش دوست تصور نکنیم.
🔴 تبریزیان! خودی یا نفوذی؟
🔹 چند روزی است که آتش زدن کتاب در فضای مجازی به یکی از موضوعات اصلی تبدیل شده است.
♦️ حرکتی که هیچ جای دفاع ندارد.
🔹 عده ای با طرح این مطلب که این کار برای 2 یا 3 سال پیش بوده است سعی دارند که انتشار آن را در این اوضاع به اردوگاه رقیب منتسب کرده و هدف آن را دور کردن از مشکلات اصلی کشور مطرح کنند.
🔻 در حالی که اگر به کانال دفتر شخص مزبور مراجعه کنید می بینید که در روز پنجشنبه سوم بهمن 98 این پیام در کانال ایشان درج می شود :
(در آینده نزدیک مراسم سوزاندن کتاب هاریسون خواهیم داشت)
🔻 که پس از آن کلیپ سوزاندن کتاب به طور گسترده در فضای مجازی پخش می گردد.
کلیپی که بنابر شواهد در اختیار دفتر ایشان بوده است نه شخص دیگر.
🔴 اگر هم جنگ رسانه ای دشمن برای دور کردن از مسائل مهم کشور باشد باید به دنبال نفوذی در دفتر ایشان و شخص خودشان باشیم.
🔹 تا بهانه ای به دشمن ندهیم کسی قدرت موج سواری ندارد. نفوذی ها و افراد فرصت طلب را دریابیم.
کانال روزهای زندگی
@rozhaye
🔴 کرونا چگونه به ایران رسید؟ (فرضیه)
🔹 ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد اوضاع بحرانی شد و باعث آسیب دیدن اقتصاد چین شد در همان حال عده ای از افراد بهایی و نزدیک به اسرائیل با ساخت ویدیو هایی به زبان فارسی شروع به ترساندن مردم ایران از ویروس کرونا کردند...
🔸 اما تلاش آن ها بی نتیجه ماند و خبری از ویروس کرونا در ایران نشد...
🔻 به یک باره سفیر سوییس در یک نشست خبری حاضر شد و ادعا کرد که داروهایی که مدت ها بود مورد نیاز مردم بود به یکباره توسط سفارت سوییس به ایران وارد شد...
🔴 داروهایی که مورد نیاز بیماران خاص بود...
🔸 آن طور که گفته شد یکی از فوتی های قم جانباز بوده و نیازمند داروهای خاص...
🔹 پیدا کنید پرتقال فروش را...
🔴 هیچ وقت به دشمن اعتماد نکنید...
✅ تبعیت از ولایت راه رسیدن به آرزوها
🔸 ولایت پذیری یا تبعیت از آن کلماتی شناخته شده هستند که وقتی درباره آن ها صحبت میکنیم معمولا به استدلال های منطقی می رسیم که ولی و سرپرست جامعه با اشراف و اطلاعات دقیقی که دارد راه درست را برای جامعه انتخاب می کند، بنابراین باید از آن تبعیت کنیم.
🔹 اما اینجا بحث فراتر از این موضوع است، نکته ای که جالب است این است که اصلا چه سنخیتی بین تبعیت از ولایت و رسیدن به آرزوهاست؟؟؟
🔴 نفوذ
یکی از نزدیکان و مشاوران رئیس جمهور یوگسلاوی -ژنرال تیتو- پس از 30 سال فعالیت، به جرم جاسوسی دستگیر می شود. وقتی از او می پرسند وظیفه ات در این سال ها چه بود؟ جواب می دهد: من اطلاعاتی را رد و بدل نمی کردم، ولی وظیفه ام این بوده است که در نظام حکومتی یوگسلاوی، هر کسی که کار درست می کرد را خراب کنم و هر آدمی که کار خراب کن بود بزرگش کنم؛ در این مدت من این کار را می کردم.
#نفوذ
🔵 توضیحات اردشیر زاهدی از نحوه روی کار آمدن محمدرضا پهلوی
《اصولا اگر انگلستان و آمریکا نبودند در همان شهریور 1320 که اعلی حضرت رضا شاه از کشور تبعید شدند، بساط سلطنت پهلوی جمع آوری می شد. همه می دانند که در جریان کنفرانس تهران، استالین قضیه تشکیل جمهوری و حکومت مردمی را در ایران مطرح و خواستار بر کناری اعلی حضرت شده و گفته بود که صلاح نیست سرنوشت یک ملت کهن سال به دست یک جوان بی تجربه سپرده شود، اما چرچیل و روزولت با نظر استالین مخالفت کرده و خواستار بقای سلطنت خاندان پهلوی و پادشاهی اعلی حضرت محمدرضا شاه شده بودند و اگر پافشاری این دو رهبر غربی نبود در همان شهریور 1320 در ایران جمهوری اعلام می شد.》
#نفوذ_بیگانگان
🔴 افراط و تفریط هر دو سم هستند...
🔹 با نگاهی به این روزها به یک نفر بر میخوریم که در فضای مجازی بیشتر مطرح شد... #سید_حسن_آقا_میری
شخصی که روحانی بوده و خود را روحانی می داند هر چند خلع لباس شده باشد...
نکته ای که باید به آن توجه کرد دلیل خلع لباس وی هست که به ظاهر همین دلیل سبب مطرح شدن او در این روزها هم هست...
🔻 و آن هم عبارت است از اباحه گری...
اگر بخواهیم اباحه گری را معنا کنیم شاید بتوان گفت غلبه بشارت ها بر انذارها... در اسلام هم تبشیر هست هم تنذیر... هردو در کنار هم...
اما وقتی یکی بر دیگری ترجیح داده شود و دیگری کنار گذاشته شود سبب افراط و تفریط می گردد. و خدایی نخواسته سبب عبور از خط قرمزها در دین می گردد.
🔹 در روایات هست که بزرگترین گناه کوچک شمردن آن گناه است. که اباحه گری یکی از مصادیق بارز آن است.
🔻 در مورد اتفاقات اخیر فضای مجازی هم همین نکته قابل ذکر است اما نباید به وجهه مثبت این ماجرا نپرداخت.
🔹 بعد از دیدن گفتگوهای زنده #سید_حسن_آقا_میری یاد یکی از صحبت های #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی افتادم آنجا که می گوید ارتباط باید با همه برقرار باشد و ارتباط حزب اللهی با حزب اللهی را قبول ندارد و می گوید همه فرزندان ما هستند حتی آن خانم بد حجاب یا بی حجاب.
🔻 #سید_حسن_آقا_میری این باب را باز کرده است اما دچار تفریط گشته است و پا را از خط قرمز در دین فراتر گذاشته است.
🔹 دیروز دیدم که درباره صحبتش با آن خانم اینگونه میگفت که صحبت با نامحرم در همه جا هست مثلا در همین تلویزیون ولی به من چیز میگویند.
🔹 یاد همان روایت افتادم که بزرگترین گناه کوچک شمردن گناه است. کسی نگفت که چرا شما با نامحرم صحبت کردید و لایو گذاشتید. ای کاش کلیپ هایی که از گفتگوی شما پخش شد را می دیدید. همه گفتند چرا خط قرمز را رد کردید؟ چرا با نامحرم شوخی و خنده کردید؟ (حتما روایات در این باب را خوانده اید) چرا به آواز خونی او گوش دادید و با او همراه شدید؟
عبور از این خط قرمز های دین است که سبب اعتراض ها به شما می گردد. وگرنه اعتراض ها به دیگر لایو های شما انقدرها هم مورد توجه قرار نمی گیرد. هرچند اهل افراط و تفریط همه جا هستند.
#سید_حسن_آقا_میری
🔵 مغفرت
🔸و سارعوا الی مغفره من ربکم...
مغفرت با توبه متفاوت است...
توبه به معنای پشیمانی و بازگشت است
🔻اما مغفرت فراتر از آن است و نیاز به تدارک و جبران گذشته دارد...
یعنی صرف پشیمانی کفایت نمی کند بلکه باید عقب ماندگی ها و غفلت های گذشته را جبران کرد...
🔸انی لغفار لمن تاب و آمن و عمل صالحا...
تلاش کنیم تا مورد مغفرت الهی قرار بگیریم.
انشاءالله
#سحر_نونزدهم_ماه_مبارک_رمضان
#سلام_من_قلبی_لبیروت
عمق استراتژیک نفوذ جمهوری اسلامی در بین مردم منطقه است، نه دولت ها. نکته ای که نباید از آن غفلت کرد و با خلط مبحث آن را نشانه ضعف جمهوری اسلامی دانست.
نکته دومی که باید به آن توجه کرد ضعف و ناکارآمدی دولت غرب زده داخلی است؛ که وقتی از عهده اداره خویش بر نمی آید و ملتمسانه به دولت های غربی، دنبال دلار های بلوکه شده خود است چگونه میتواند ملجا و پناهی برای دولت ها و ملت های مظلوم منطقه باشد؟
غرب زدگان حاکم بر اداره کشور با عدم توجه به توان داخلی و عزت مندی در روابط با غرب این نگاه را به دولت های منطقه القاء میکنند که تنها راه نجات دوستی و همراهی با غرب است.
یادداشت
رمز عاقبت بخیری شهید رجایی، پیوند با اسلام و روحانیت
شهید رجایی یکی از معدود افرادی است که در جریان مبارزه با رژیم شاهنشاهی با اکثر گروه های مخالف ارتباط و همکاری داشته است؛ وحتی دستگیری و محکومیت وی بخاطر ارتباط با نهضت آزادی، مجاهدین خلق و شخص بهرام آرام می باشد.{اسناد ساواک} اما نکته ای که قابل توجه است ارتباط او با مسجد و روحانیت است و همواره حضور پر رنگ او در جلسات مسجد هدایت دیده می شود. و این ارتباط همواره از انحراف وی جلوگیری کرده آن جا که بسم الله الرحمن الرحیم در بیانیه های مجاهدین خلق حذف می شود از آن ها فاصله میگیرد.{نقل از همسر} و آن جایی که مجاهدین قصد ترور امام جمعه تهران را دارند آن ها را از این کار نهی میکند و آن را فراهم کردن زمینه برای زدن روحانیت از طرف رژیم می بیند. همواره اسلام خط قرمز او بود، زمانی که در زندان بود افراد جوان و ساده ای که جذب مجاهدین شده بودند را به سمت اسلام سوق میداد و از انحراف بیشتر آنان جلوگیری میکرد و سعی در حفظ نماد ها و شعائر اسلامی مثل نماز جماعت در زندان داشت.{اسناد ساواک} اما راز پایبندی و تقید او را باید در ارتباط تنگاتنگ که با روحانیت و حضور مستمر در جلسات مذهبی پیگیری کرد. به واسطه حضور پر رنگ او در مسجد هدایت با دبیرستان کمال آشنا می شود و از آن جا ارتباط او با محمد جواد باهنر شکل می گیرد جایی که یدالله سحابی و مهندس بازرگان هم هست ولی ارتباط او با باهنر به نحوی دیگر رقم میخورد و تا آخر عمر ادامه پیدا می کند.
رمز عاقبت به خیری او را باید در پایبندی به اسلام و روحانیت جست و جو کرد.
پی نوشت
گروه هایی مثل مجاهدین خلق که راه خود را از اسلام جدا کردند و جز تباهی به چیزی دست نیافتند و گروه هایی که در ظاهر تقید به اسلام دارند ولی راه خود را از روحانیت جدا کردند و از اسلام ناب محمدی فاصله گرفتند؛ همچون نهضت آزادی و جریان انحرافی نمونه ای از این انحرافات هستند که شهید رجایی با توجه به ارتباطات و همکاری با اکثر گروه های ضد رژیم از این انحرافات مصون ماند و تاثیری از آنان نپذیرفت.
نفوذ چراغ خاموش اسراییل در عراق و پیامد های آن
نفوذ و حضور اسراییل در کردستان عراق به مدت ها قبل بر می گردد؛ که به بهانه حضور یهودیان در مناطق کرد نشین از اوایل تشکیل رژیم صهیونیستی شکل دیگری به خود گرفت و تلاش های زیادی برای تقویت رابطه از سوی اسراییل انجام شد. که می توان به کمک های پزشکی و نظامی از سوی اسرائیل اشاره کرد که حتی منجر به سفر ملا مصطفی بارزانی در سال 1968 به اسراییل شده و با استقبال کم نظیر صهیونیست ها مواجه می شود.{ نفوذ اسراییل در عراق و تاثیر آن بر امنیت ملی ایران ص 121-123}
هاشم عقراوی پس از جدا شدن از کردها در مصاحبه ای می گوید: « من به چشم خود دو مشاور اسراییلی را در مرکز فرماندهی بارزانی دیده ام. بارزانی نیز دوبار از اسراییل دیدار کرده است.»
همچنین عبید الله بارزانی، یکی از فرزندان ملا مصطفی که از زندان پدرش فرار کرده بود و به دولت عراق پناهنده شده بود در مصاحبه ای می گوید:« پدرم پیوسته به صورت کامل به اسراییلی ها تکیه داشت و همیشه افسران اسراییلی، پدر خائن من را همراهی می کردند و دو برادر کودن و نادان من یعنی برزان و مسعود دستورات پدر پیرم را بدون داشتن هیچ گونه استقلال فکری اجرا می کردند.» {همان، ص 137}
این حضور پس از سقوط صدام نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که در اجلاس هفتم وزرای خارجه کشور های همسایه عراق از سوی کشور های مختلف هشدارهایی به مسئولان عراقی درباره حضور اسراییل در مناطق شمالی عراق داده شد؛ موضوعی که همواره از سوی مقامات عراقی نفی شده است اما شواهد و قرائن فراوانی برای آن وجود دارد.{همان، ص 148}
به علاوه پس از اشغال عراق توسط آمریکا شرکت های اسراییلی به طور غیر مستقیم در پی مشارکت در بازسازی عراق بر آمدند که خود زمینه نفوذ آنان را افزایش می دهد.
همچنین پس از اشغال عراق طبق اسناد عوامل موساد نقش قابل توجهی در ترور شخصیت های دینی و علمی عراق داشته اند همچنین در بازجویی های زندان ابوغریب هم حضور اسراییلی مشهود است.{همان، ص 150-153}
باید به این نکته توجه داشت که یهودیت و خصوصا صهیونیسم خود را قوم برتر می داند و در تمام روابط خود به دنبال استعمار و بهره کشی از طرف مقابل است که در این همکاری ها هم این استثمار مشهود است.
چه در روابط با کردها که دو هدف را دنبال می کند اول فراری دادن یهودی های موجود در عراق به واسطه کردها دوم مشغول کردن نیروهای عراقی به کرد ها و عدم تمرکز نیروهای عراقی بر مسئله فلسطین
چه در مسئله حضور در بازسازی عراق که به دنبال منافع اقتصادی، نفتی و استفاده از منابع آبی عراق می باشد.
کشورهای منطقه باید توجه داشته باشند که اسراییل همانند آمریکا به دنبال گاو شیرده می گردد. و از این روابط تنها اسرائیل سود خواهد برد و برای آن ها سود و منفعتی جز لکه ننگ و خیانت بر پیشانی آنان باقی نخواهد گذاشت.
ر.ک نفوذ اسراییل در عراق و تاثیر آن بر امنیت ملی ایران، علیرضا خسروی
اگر تجاوز عراق را اغماض کنیم، یک مساله معنوی را اغماض کرده ایم یعنی یک گروه ظالم را ما تشویق کرده ایم.
امام خمینی 1361/22/3
🔵جهت برطرف شدن جمود فکری علی مطهری
🔻جناب آقای علی مطهری فرزند ناخلف شهید مطهری اخیرا در مطلبی به انتقاد از عدم تایید مصوبه شورای شهر تهران در نام گذاری خیابانی به نام بازرگان پرداخته است؛ یادداشتی که سراسر آن بزرگنمایی و وارونه نشان دادن حقایق است؛
🔴در جایی از یادداشت خبر از تایید مهندس بازرگان توسط امام برای نخست وزیری دولت موقت می دهد بدون آن که اشاره ای به عدم رضایت قلبی امام و مشی ایشان بر تایید نظرات جمعی را بیان کند.
🔷خوب است دوباره این کلمات امام را درباره نهضت آزادی و راس آن مهدی بازرگان مرور کنیم:
«به حسب این پروندههای قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در #سفارت_امریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در #حکومت_موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و مستشاران او دست و پا میزدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران میخورد که قرنها سر بلند نمیکرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را #منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بیمورد در #تفسیر_قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است »(30بهمن1366، صحیفه امام، ج 20، ص 481)
همچنین امام در نامه عزل منتظری به مخالفت خود با نخست وزیری بازرگان تصریح می کند: «واللّه قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی میدانستم.» 6/1/1368
🔴 علی مطهری در جایی دیگر بیان می کند « ... اختلاف نظر در برخي موضوعات باعث نشد كه[امام] از بهكارگيري او خودداري كنند.»
و چنین استدلال می کند: «اين رويه بايد راهنما و الگوي ما باشد. اينكه فردي در موضوعي، نظري غير از نظر رسمي نظام داشته باشد دليل بر انقلابي نبودن او و پياده كردن وي از قطار انقلاب نيست.»
🔷خوب است نظر قاطع امام پس از مشاهده انحرافات آنان باردیگر ذکر شود تا عده ای متجاهل به بافته های تاریخی خود استدلال نکنند.
«... نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند.» (همان)
🔴کسی امام را گول نزد، فقط امام دیکتاتور نبود
🔵 اخیرا محسن مهدیان با یادداشتی تحت عنوان «آیا هاشمی امام را گول زد؟» به تحلیل مسئله قطعنامه و بیان اخیر مقام معظم رهبری درباره مدبرانه بودن آن پرداخته است؛ یادداشتی که سراسر آن پر از توجیهات بی دلیل می باشد.
🔻امام خمینی (ره) درباره مسائل داخلی تا جایی که ضربه به اصل نظام وارد نشود تابع اکثریت بودند؛ مثال مشخص و روشن آن نخست وزیری بازرگان است که در نامه 6/1/68 قسم یاد می کنند که با نخست وزیری بازرگان مخالف بودند. در جریان قائم مقامی منتظری نیز همینطور لکن جایی که دیدند ادامه قائم مقامی باعث ضربه به اصل نظام می شود شخصا ورود کرده و منتظری را کنار می گذارند.
🔴 خوب است در جریان جنگ هم به این موضوع دقت شود که امام کلیه امور مربوط به جنگ را به شورای عالی دفاع واگذار می کنند که در نامه 20/7/59 به آن اشاره شده است و این رویه تا پایان جنگ و اصلاح قانون اساسی ادامه داشته است. در نتیجه امام به تنهایی تصمیم نمی گرفتند چه اینکه رویه و روش امام هم اینچنین نبوده است.
🔵 بعد از فتح خرمشهر نظر شخصی امام بر عدم ادامه جنگ و ورود به خاک عراق بوده است. (این به معنای صلح بی قید و شرط نیست.) ولی از آن جایی که نظر شورای عالی دفاع ادامه جنگ و شکست کامل عراق است امام سکوت کرده و هیچگاه از نظر شخصی خود سخنی به میان نمی آورند. (روزگار قائم مقامی، ص 265)
🔻در موضوع قطعنامه هم قضیه از همین قرار است؛ شورای عالی دفاع تصمیم به قبول قطعنامه می گیرد در حالی که از کلمه «جام زهر» نظر امام کاملا مشخص است ولی تصمیم آن ها را می پذیرد و قبول می کند.
🔸تدبیر با توجه به اوضاع موجود سنجیده می شود چه اینکه در زمان امام حسن (ع) با توجه به شرایط موجود تصمیم امام (ع) می شود نرمش قهرمانانه.
🔴بازرگان را درست نقد کنیم!
🔷«وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ» (مائده آیه 8)
🔻در مورد نهضت آزادی و شخص آقای بازرگان انتقادات زیاد و درستی وجود دارد، و انحرافات فکری بازرگان که سبب به وجود آمدن جریان هایی شبیه مجاهدین خلق شده کاملا روشن است.
🔴 اما نکته ای که به نظر در آن عدالت رعایت نشده است نسبت مخالفت با جنگ به طور مطلق به بازرگان است؛ بازرگان با ادامه جنگ بعد آزاد سازی خرمشهر مخالف است. که البته امام (ره) هم پس از آزادی خرمشهر این نظر را داشتند ولی نظر جمعی شورای دفاع مبنی بر ادامه جنگ را میپذیرند.
🔷البته باید تاکید شود که مراد از صلح و عدم ادامه جنگ صلح بی قید و شرط یا صلح ذلیلانه نیست. همانگونه حجت الاسلام سید حمید روحانی می فرمایند: «امام پس از فتح خرمشهر، پیشنهادِ توقف جنگ را داد، به شرطِ آنکه صدام از دیگر سرزمینهای اشغال شده خارج شود لیکن فرماندهانِ جنگ و جبهه با این پیشنهاد مخالف بودند.» (روزگار قائم مقامی، ص 265)
🔸و می توان صحبت های امام (ره) درباره تنبیه متجاوز در 22 خرداد 61 را اینگونه تفسیر کرد که با مذاکرات صلح هم می شود متجاوز را تنبیه کرد.
چه اینکه امام (ره) در مهر سال 61 به این موضوع تصریح می کند: «ما بارها اعلام کرده ایم که خواهان پایان جنگ و طالب صلحی هستیم که متجاوز را تنبیه و خسارات جنگ را بپردازند و اینهمه انسان بیگناه را که از خانه و زندگی خود آواره کرده اند به شهر و دیار خود باز گردانند.» (صحیفه امام، ج 17 ص 32)
🔻 بازرگان هم در نامه اسفند 62 به این موضوع اشاره میکند: «عرض این تذکر نیز لازم است که نهضت آزادی ایران به هیچ وجه نمیگوید دست تضرع و تمنا و توبه تسلیم پیش عراق دراز کنیم یا سازشکار با ظالمها و همکار جهانخوارها و از خدا بیخبرها بشویم، یا به صلح تحمیلی خفتباری تن در دهیم.» (نامه بازرگان به امام 3/12/62)
🔷 بازرگان تا بهار سال 63 نظر خود و نهضت آزادی را علنی اعلام نمی کند؛ حتی در اسفند 62 یعنی حدود یک سال و نیم بعد از فتح خرمشهر نامه خود در مخالفت با ادامه جنگ را به صورت محرمانه برای امام (ره) ارسال می کند.
🔸جالب است در همین نامه بازرگان می گوید: «در عین حال باید بگوییم که اختلاف نظر ما در این مسائل موجب آن نیست که علم مخالفت در مقابل جنگ اسلامی برافراشته و آب به آسیای دشمنان بریزیم.» (نامه بازرگان به امام 3/12/62)
🔴 اما به یکباره از سال 63 تا انتهای جنگ از کسانی می شوند که علم مخالفت با جنگ برداشته، سبب تضعیف جامعه و نیروهای خودی می شوند. و فاصله به وجود آمده میان خود و مردم را بیشتر می کنند. و به جایی می رسند که به تعبیر مقام معظم رهبری خسرالدنیا و الآخره می شوند.
🔷«آن آقایی که خودش -به حسب آنچه که ما میبینیم- خسرالدنیا و الآخره است، بر میدارد مینویسد که «ملت ایران خسر الدنیا و الآخره شدهاند»! کسی که این را میگوید، حقیقتاً خسر الدنیا و الآخره است.» (بیانات در دیدار کارگران و معلمان 15/2/72)
🔴 امام و ادامه جنگ بعد از آزادی خرمشهر
🔷موضوعی که شبهات زیادی پیرامون آن مطرح است و شاید تا کنون تمام زوایای آن روشن نشده است مساله ادامه جنگ بعد از آزادی خرمشهر است که مخالفان و موافقانی دارند. فرماندهان جنگ هم برای ادامه جنگ توجیحات خاص خود را دارند.
🔸اما نظر امام (ره) پس از آزاد سازی خرمشهر درباره ادامه جنگ چه بود؟ مطلبی که به طور واضح و صریح کمتر به آن پرداخته شده است.
🔻حجت الإسلام سیدحمید روحانی در این باره می گوید:
«در مورد جنگ، امام (ره) بعد از فتح خرمشهر فرمود دیگر وارد خاک عراق نشوید. تا دیروز سرباز عراقی انگیزه نداشته، او را به زور برای جنگیدن آورده اند[اگر] وارد خاک عراق بشوید او با دل و جان می جنگد. آن تعصّب باعث می شود این جنگ خیلی طولانی شود.» (روزگار قائم مقامی، ص 266)
🔸اما حاضر به پذیرش صلح به هر قیمتی هم نبودند. حجت الاسلام سید حمید روحانی در جایی دیگر می گوید: «امام پس از فتح خرمشهر، پیشنهادِ توقف جنگ را داد، به شرطِ آنکه صدام از دیگر سرزمینهای اشغال شده خارج شود» (روزگار قائم مقامی، ص 265)
🔻امام (ره) در 22 خرداد 61 چند روز پس از آزادی خرمشهر سخنانی درباره مجازات متجاوز بیان می کنند که عده ای از آن تعبیر به موافقت امام (ره) با ادامه جنگ برای تنبیه متجاوز می نمایند.
🔷 در پاسخ باید گفت تنبیه و مجازات متجاوز با صلح هم امکان پذیر است که امام (ره) به این نکته در پاسخ به پیام تبریک رییس جمهور گینه تصریح می کند: «ما بارها اعلام کرده ایم که خواهان پایان جنگ و طالب صلحی هستیم که متجاوز را تنبیه و خسارات جنگ را بپردازند و این همه انسان بیگناه را که از خانه و زندگی خود آواره کرده اند به شهر و دیار خود باز گردانند.» (صحیفه امام، ج 17 ص 32، 12مهر61)
🔸با این تفاسیر مشخص می شود که نظر امام (ره) پیگیری مذاکرات صلح و عدم اسرار بر ادامه جنگ بوده است اما اعضای شورای عالی دفاع با این پیشنهاد مخالفت کردند.
🔻این نکته هم قابل ذکر است که ممکن بود مذاکرات صلح به نتیجه نرسد و میدان جنگ نتیجه مذاکرات را مشخص کند. اما در همان حد هم مورد اعتنا قرار نگرفت و فرماندهانِ جبهه و جنگ سر مست از فتح خرمشهر دنبال پیروزی های دیگر و فتح کامل عراق بودند.
🔵 چرا امام (ره) نظر خود را اعمال نکرد؟
روش امام (ره) در اداره امور جامعه هیچگاه اعمال نظر شخصی و تصمیم فردی نبوده است مگر اینکه اصل نظام آسیب ببیند.
🔻مدیزیت جنگ هم به همین نحو بوده است؛ امام (ره) در 20 مهر 59 یعنی تقریبا بیست روز پس از آغاز حمله همه جانبه عراق کلیه امور مربوط به جنگ را به شورای عالی دفاع واگذار می کنند؛ از این رو تصمیم این شورا برای ادامه جنگ را می پذیرند.
🔴 و اما قطعنامه...
🔷 6 سال از آزادی خرمشهر گذشت؛ چه خسارت هایی که به بار نیامد، کربلای 4 با همه شهدایش در همین سال ها اتفاق افتاد.
🔻 آن هایی که روزی ساز ادامه جنگ می زدند دست از پا دراز تر تقاضای صلح و پذیرش قطعنامه می کردند تا جایی که خود جرئت نمی کردند جلو بروند و واسطه می فرستادند؛ حجت الاسلام سید حمید روحانی می گوید: «قبل از این که امام (ره) آتش بس را بپذیرند، شاید یک سال قبلش بود؛ او را [آقای موسوی اردبیلی] جلو انداخته بودند که برود و به امام (ره) بگوید که جنگ به بن بست کشیده و باید آتش بس را بپذیرید؛ رفت و به امام (ره) گفت و امام (ره) فرمود: حالا دیگر؟! آن روزی که من گفتم جنگ را متوقّف کنید و ادامه ندهید آقایان می خواستند تا بغداد بروند، حالا به من می گویند باید آتش بس را بپذیریم! این حرفی بود که خود آقای موسوی اردبیلی برای من تعریف کردند.» (روزگار قائم مقامی، ص 266)
⚫️ و اینگونه جام زهر را به امام (ره) نوشاندند بدون اینکه پیروزی خاصی به دست بیاورند؛ آتش بسی که ممکن بود 6 سال پیش هم بدون این همه خسارت های جبران ناپذیر حاصل شود.
♦️گاهی فکر میکنم دیکتاتوری چقدر خوب است...