حضرت آقا:
«رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند»
پ.ن: نه فقط #سرای_ایرانی
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
امام: قهراً مردم وقتی آزاد هستند یک نفر صالح را انتخاب می کنند و آرای عمومی نمی شود خطا بکند. یکوقت یکی می خواهد یک کاری بکند اشتباه می کند، یکوقت یک مملکت سی میلیونی نمی شود اشتباه بکند… و قهراً اشتباه در سی میلیون جمعیت نخواهد شد.
از این بیان امام می توان نتیجه گرفت که وقتی یک انتخاب اشتباه صورت گرفته است، آزادی مردم نقض شده است.
سوال این است که این آزادی چطور از بین می رود؟
یکی از دلائلش همین رسانه و تبلیغات است. رسانه و تبلیغات مانع آزادی است. چرا؟
چون کسی که پول بیشتری دارد می تواند از طریق خریدن رسانه ها تبلیغ بیشتری کند و انتخاب آزادانه افراد را جهت دهد.
هیچ کس نمی تواند منکر اثر رسانه ها باشد و این یعنی حداقل بخشی از آراء کاندیدایی که بیشتر تبلیغ می کند نتیجه مستقیم قدرت اقتصادی اوست که از مجرای رسانه به صندوق ریخته شده و تبدیل به قدرت سیاسی می شود!
فلذاست که مقام معظم رهبری می فرمایند: رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغ کنند نه اینکه عده ای با تبلیغات وسیع به مجلس بروند و عده ای اساسا دیده نشوند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
جناب آقای رائفی پور تحت تاثیر گفتمان غالب، یک اشتباه تحلیلی اساسی دارند. ایشان فکر میکنند اگر بنزین را گران کنیم، خلق نقدینگی متوقف میشود، این گونه نیست، اتفاقا افزایش قیمت بنزین با افزایش تورم و افزایش هزینه تولید و مصرف، نقدینه خواهی را افزایش می دهد. بگذریم از اینکه ادعاهای مطرح شده در مورد ناترازی تولید-مصرف بنزین و تامین هزینه واردات از محل خلق پول همه محل تامل است.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🔴مهدی انجیدنی (مدیر ویراستی) :
خندهدارش اینجاست که #امنیت، در حالی نقل محافل است که
- اطلاعات شخصی، کاری و کشوری را در پلتفرم آمریکایی منتشر می کنیم !
- روی گوشی که اطلاعات مختلف شخصی و سازمانی داریم، همه جور نرم افزار آمریکایی و اسرائیلی هم نصب داریم ! که مشخص نیست چه دسترسیهایی دارند ؟
#تضاد گل درشت !
@hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
سرِ دستور دادن در اقتصاد و تعیین قیمت، اختلافی نیست.
بحث اصلی بر سر این است که چه کسی دستور بدهد و قیمت تعیین کند؟ دولت یا رانت خواران؟
ما دولت را ترجیح میدهیم، رائفی پور و دوستان، رانت خواران، انحصارگران و کسانی که قدرت تعیین قیمت دارند را ارجح میدانند.
@DrRezaGholami
از نظر استاد رائفیپور، هرکسی مخالف گرانی بنزین باشه، پوپولیست و زمین تخت گرای اقتصاده، همینقدر رادیکال
از استاد تقاضا داریم تضمین کند که با گران شدن بنزین، وضع دهک های پایین بهتر میشود
اگر بدبخت تر و فقیر تر شدند، گردن بگیرد و اشتباهش را قبول کند نه اینکه بگوید درست اجرا نشد
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر فرهاد نیلی: ما در علم اقتصاد یک کاریکاتور از انسان می کشیم و آن را نماینده همه ی انسان ها در طول تاریخ در نظر میگیریم و رفتار او را تحلیل میکنیم!
#بدیهیات_علم_اقتصاد :)
#افسانه_علم_اقتصاد
#فریب_بزرگ
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حسن عباسی
دکتر فرهاد نیلی: ما در علم اقتصاد یک کاریکاتور از انسان می کشیم و آن را نماینده همه ی انسان ها در طو
این فیلم را حتما ببینید تا متوجه شوید چرا میگوییم «علم اقتصاد فریب بزرگ است»
علمی که بر پایه یک نگاه کاریکاتوری به انسان و بدون در نظر گرفتن تفاوت انسانها شکل گرفته ، علم نیست، جهل است
بله ما بدیهیات علم اقتصاد را قبول نداریم، چون اصلا آن را علم نمیدانیم
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
امیر عبداللهیان ۲۷ آبان ۱۴۰۲ :« هرگونه هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه را به شدت پاسخ میدهیم»
۱۱ آذر ماه: ۲ تن از پاسداران ایرانی در سوریه به شهادت رسیدند.
۴ دی ماه : سردار سید رضی موسوی در سوریه به شهادت رسید.
منتظر پاسخ شدید هستیم
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از حکمرانی اقتصادی|محمد طاهر رحیمی
🛢 «۷ نکته اقتصادی حول قیمت بنزین»
1⃣ در ادبیات اقتصاد مفهوم «گرانی یا ارزانی» به عنوان معیار قیمتگذاری موضوعیت ندارد،
بلکه مفاهیمی چون «شکاف درآمد-هزینه، شکاف تولید-مصرف، جابجایی تورمی درآمدها، مصرف نامکفی و نیز قیمت نسبی» معیار سیاستگذاری است.
2⃣ قیمت نسبی هم برای کالاهای همسان (نه کالایی با قیمت پیشران و کالاهای معمولی دیگر) مفهوم دارد
3⃣ بهرهمندی چندبرابری دهکهای بالا از بنزین صرفا مبتنی بر محاسبات «هزینه مستقیم» برآورد شده است در حالیکه بنزین و کلا انرژی حائز اثرات غیرمستقیم و متقاطع و دومینووار بر کل ترازنامه بنگاه و خانوار است که در این محاسبه لحاظ نشده است.
4⃣ کارایی «قیمت» برای کاهش مصرف به «کششپذیری مصرف» وابسته است.
🔖 اما به دلیلِ:
«مصرف ۳برابر استاندارد خودرو داخلی، عدم توسعه حملونقل عمومی، وضعیت نامناسب جادهها و فقدان تنوع سبد سوختی کشور» مردم امکان کاهش مصرف سوخت را ندارند پس رشد نرخ بنزین بحران اجتماعی خلق میکند.
5⃣ وقتی لنگر انتظارات تورمی یعنی نرخ ارز ثبات ندارد و ظرف ۱ سال با دو جهش تا بیش از ۱۰۰٪ رشد میکند، رشد قیمت بنزین اثربخش نخواهد بود.
6⃣ وقتی سبد مصرفی مردم با شاخص مخارج مصرفی خصوصی PCE یک دهه با انقباض مواجه بوده، تابآوریاش در مقابل فشار هزینه و فشار انتظاری به کف رسیدهاست.
7⃣ وقتی شرایط اجتماعی کشور به دلیل بحران آبان ۹۸ تا پاییز ۱۴۰۱ مناسب نیست، استفاده از ابزار قیمتی برای بنزین بسیار مخاطره آمیز است.
@Economics_Finance