هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
به بهانه ساخت خیابان غذا در شیراز
🔹طبق اخبار منتشر شده، شهرداری شیراز قصد دارد تا پایان آبان ماه، خیابان غذا را در این کلانشهر افتتاح کند. خیابانی که طبق مصاحبه مدیر سازمان سرمایهگذاری شهرداری شیراز، محوریت آن با غذاهای فست فودی است و به دنبال اهدافی نظیر زیست شبانه است. در این خصوص چند نکته تقدیم میشود:
🔹اولا در شهر اسلامی ایرانی، گرچه به همه کاربریها توجه میشود اما اصالت و محوریت با انگارههای معنوی است و نه مادی و اینکه خیابان مهمی از شهر را صرفا با غذا نامگذاری کنیم و وجوه مادی و غیر معنوی شهر را برجسته کنیم و به آنها در مقابل وجوه معنوی شهر اصالت دهیم از انگارههای سبک زندگی غربی است که چنین کاری تناسب چندانی با شیراز که سومین حرم اهل بیت(ع) است ندارد.
🔹ثانیا حیات شبانه که به عنوان یکی از اهداف چنین خیابانی مطرح شده است در تعارض آشکار با سبک زندگی اسلامی است. قرآن کریم روز را بستر تلاش و شب را مایه آرامش معرفی کرده است: "هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيه: اوست كسى كه براى شما شب را قرار داد تا در آن بياراميد" (یونس/۶۷). لذا اینکه بخواهیم خیابانی را با این هدف احداث کنیم که شهروندان شبها را به جای آرمیدن و آمادگی برای تلاش روزانه، در آن به شب نشینی و پرسه زنی شبانه بپردازند از شاخصههای سبک زندگی غربی است که هیچ تناسبی با فرهنگ بومی ما ندارد.
🔹ثالثا اینکه در چنین خیابانی، محوریت با غذاهای فست فودی است نیز بر زشتی کار افزوده است؛ غذاهایی که علاوه بر مضرات متعدد برای سلامتی شهروندان، از شاخصههای سبک زندگی غربی است که متاسفانه طی چند دهه اخیر به فرهنگ ما تحمیل شده است؛ واضح است که دامن زدن به چنین تحمیلی از سوی ارگانهای عمومی و حاکمیتی که باید پاسدار سبک زندگی بومی ما باشند هیج توجیهی ندارد. مدیران محترم توجه بفرمایند که غذای فست فودی، سبک زندگی و تبعات متناسب با خودش را به دنبال میآورد و اگر چنین سبک زندگی را ترویج کردیم باید منتظر چیدن میوههای اخلاقی و فرهنگیاش هم باشیم.
🔹رابعا طبق اخبار واصله و حسب مصاحبه برخی مدیران شهرداری شیراز، الگوی چنین خیابانی در شیراز، خیابان سی تیر در تهران بوده که چنین الگوبرداری بر زشتی کار افزوده است. اینکه مدیران محترم شیرازی، معضلات فرهنگی اجتماعی خیابان سی تیر تهران را ندیدهاند و به جای آنکه به دنبال حراست از هویت بومی شیراز باشند دنبالهرو تجربههای اشتباه پایتخت و تهرانیزه کردن این شهر تاریخی فرهنگی هستند نشان دهنده آن است که درک درستی از جایگاه ویژه فرهنگی و تاریخی این شهر در سپهر تمدن بومی ما ندارند. امید است مدیران سایر شهرها و کلانشهرها به جای تهرانیزه کردن شهرهایشان، به ظرفیتها و داشتههای بومی شهرهای خودشان بیاندیشند.
@baladetayyeb
طرف تو اینستاگرامش با ۱M فالوور، یه دونه پست در حمایت از فلسطین نداشته، بعد دعوتش کردن تلویزیون راجب فلسطین حرف بزنه که مثلا نشون بدن همه جریانات سیاسی حامی فلسطین هستن
دقیقا مثل قضیه همون مجری هست که تو تلویزیون چادریه، تو اینستاگرام بدحجاب
همه اینستاگرامشونو باور میکنن
#آذری_جهرمی
حسن عباسی
@hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
کاش آموزش و پرورش تمام کتب اقتصادی و اجتماعی و مفاهیم فرهنگی و سیاسی رو حذف می کرد و به یک نسل از بچه های ایران فقط یاد می داد:
پول نباید کار کند...
آنوقت ظرف کمتر از بیست سال ایران گلستانی می شد که در مخیله مان هم نمی گنجد...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از مُنحطّ
زنان طلاهای پنهانی هستند که اگر در کارخانهها و کارگاهها و فروشگاهها و شرکتها اجیر شوند میتوانند اقتصاد ایران را شکوفا کنند. هرچند ممکن است فرهنگ و جامعه را نابود کنند که البته خیلی اهمیتی ندارد.
زنان ویژگیهای منحصر به فردی دارند که اگر وارد بازار کار شوند و خانه و خانواده را رها کنند میتوانند به افرایش چند برابری سود سرمایهداران منجر شوند.
آنها جاذبه جنسیتی دارند و برای فروش مناسبند و مشتری می آورند و باعث رونق میشوند.
آنها قانعترند و دستمزد پایینتری می گیرند و هزینه تولید را پایین میآورند. هرچند پایین آمدن هزینه تولید به تورم ارتباطی ندارد و تورم فقط یک پدیده پولی است اما اگر زنان اجیر سرمایهداران شوند تورم هم کاهش پیدا میکند.
زنانی که در خانه کار میکنند باعث رکود میشوند. از طرفی خودشان تولید میکنند و مثلا نان رستورانها و هتلها را آجر میکنند که امری غیراخلاقی است و نباید غیراخلاقی رفتار بکنند.
از طرفی وقتی پول ندارند نمیتوانند خرید زیاد بکنند و فقط پدرشان و شوهرشان طلا میخرند و گردنشان میاندازند.
زنان نمیدانند که خودشان کالا...ببخشید طلا هستند و باید به اقتصاد خدمت کنند.
ما به عنوان یک #رسانه_منحط اصیل از دولتمردان میخواهیم که تا میتوانند نقش زنان را از مادر بودن و همسر بودن به اجیر بودن و منشی بودن و فروشنده بودن و مصرفکننده بودن تغییر دهند.
باتشکر
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
هدایت شده از بیداری ملت
🔴شب سخت و پر از تلفات صهیونیستها در غزه
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شب گذشته برای اسرائیل سختتر از حمله هفتم اکتبر بود، زیرا دهها نفر از نیروهای آن در درگیری با مقاومت کشته شدند و جنازههای آنها در خیابانها رها شده است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
در خبرها آمده که #ارز لازم برای واردات #خودرو باید از خارج نیما تأمین شود!
دقیقا از کجا؟ از بازار قاچاق (50 تومانی)؟
اون وقت، دیگه اون بازار قاچاق نیست بلکه بازار رسمی دیگری است که نرخ آن هم مورد حمایت سیاستگذار است. یعنی 4 نرخ رسمی برای یک اقتصاد کوچک: 50، 38، 41 و 28 تومان.
قرار بود به سمت یک نرخ حرکت کنیم، فعلأ 4 نرخی شدیم.
نکنيد این کار را آقای فرزین @mrfarzin_ir. بانک مرکزی باید تأمین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را تقبل کند و نه تنها به بازار قاچاق رسمیت ندهد بلکه آن را کوچک کند.
https://eitaa.com/DrRezaGholami
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو دقیقه درس اخلاق با پینوشتی معمارانه
🔹"انسان نباید بَر داشته باشد؛ به من برخورد یعنی من بر دارم!" لطفا این دو دقیقه از درس اخلاق استاد فقیهی را گوش بفرمایید. بیان شیوای ایشان ترجمان معمارانهای هم دارد؛ به خانههای سنتی دقت کردهاید؟ غالبا حیاط آنها در مرکز خانه بود و گرداگرد آن حیاط مرکزی، اتاقها بود. لذا در چنان خانهای نما رو به سمت داخل و قلب ساختمان بود و خانه از بیرون، هیچ بروز و ظهور و نمایی نداشت. به نحوی که نمای بیرونی، صرفا دیواری ساده و بدون هر نوع بازشو بود و هیچ بَر و جلوهای نداشت.
🔹اما در مسکن معاصر با حذف حیاط مرکزی و با جابجایی نمای خانه از درون خانه به بَر و بیرون خانه، هم مفهوم حریم و محرمیت مخدوش شده است و هم چون نما از حالت درونی و انفسی، به حالت بیرونی و آفاقی تغییر یافته به ابزاری برای تفاخر، تکاثر و تفرعن تبدیل شده است. به نحوی که برخلاف شهر سنتی که همه خانهها (چه خانههای فقرا و چه اغنیا) از بیرون شبیه یکدیگر و در کمال سادگی بودند اما در شهر معاصر، چون نما کاملا در بَر بیرونی خانهها بروز مییابد لذا به عاملی برای تشدید اختلاف طبقاتی و به رخ کشیدن ثروت و مکنت و شکلگیری مفهوم بالاشهر و پایین شهر تبدیل شده است. اینکه برخلاف شهر معاصر که جلوه تکبر است شهر سنتی جلوه تواضع بود ریشه در همین موضوع دارد.
🔹پینوشت: درس اخلاق استاد فقیهی هر هفته جمعه شبها بعد از نماز در مسجد خاتم الانبیا پردیسان قم برگزار میشود. آنهایی که ساکن قم نیستند هم میتوانند با عضویت در کانال مسجد خاتم الانبیا، هر هفته صوت درس استاد را دریافت کنند.
@baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این خانم خبرنگار از شمال غزه میگه برخلاف چیزی که دشمن میگه ما در شمال در بیت لاهیا در تل الزعتر و بقیه مناطق در خونه هامون هستیم و صدای مردم در خیابونها شنیده میشه
جایی نرفتیم و هستیم
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
سید حسن نصرالله: تمام جنبش های مقاومت مدیون جمهوری اسلامی ایران و رهبری امام خامنه ای هستند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
سید حسن نصرالله :
زمان به ما کمک میکند، در طول تاریخ اینگونه بوده است.
زمان به نفع دشمن نیست.
شکست نظامی در میدان
عدم تسلیم مردم در غزه با وجود کشتارهایی که در نوار رخ می دهد
تغییر افکار عمومی جهانی و مواضع کشورها
ترس از گشودن جبهه های بیشتر
فشارهای مردمی وضعیت اقتصادی و
فشار خانواده های اسرای اسقاطیل در غزه
همه این عوامل باعث فشار بر دشمن می شود. این فشار باید ادامه پیدا کند. همه ما باید صبور باشیم. ما به افقی می نگریم که مقاومت، غزه و فلسطین پیروز شود و دشمن در رسیدن به اهدافش موفق نباشد.
@hassanabbasi1374