هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
رائفی پور در «حمایت از واردات خودروهای میلیاردی» میگوید به نام مستضعفان و به کام سرمایهداران!
رائفیپور راست میگوید
به نام مستضعفان و باوعده خودروی ۲۰۰میلیونی و بنز به قیمت ۲۰۶،
خودروهای ۱ تا ۲میلیاردی وارد میکنند!
جناب رائفی به نام مستضعفان و به کام بچه پولدارهای میلیاردر توییت واردات خودرو میزند..
حتما ایشان وضع مالی خوبی دارد و میلیاردر شده است اما ما پیادهها ماشین ۲۰۰میلیونی میخواهیم..
به عنوان یک پژوهشگر اقتصادی با تمرکز ۲ساله در حوزه خودرو آمادگی خود را برای گفتگوی تبیینی با استاد یا نماینده ایشان در موضوع بررسی مسائل و راهکارهای حوزه خودرو در کشور به ویژه بحث «واردات» اعلام مینمایم.
حتما برای روشنتر شدن فضای گفتگوی علمی پیرامون خودرو موثر است.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادر رائفی پور در حال خواندن نامه آقا به امام هستند و قطعا به این نظر امام و آقا اعتقاد دارند. نامه ای که آقا در جواب امام نوشتند.
دقت بفرمایید!
مبنای فقهی و موارد و احکامی که امام نوشتند و آقا آنها را جزء مسلمات می دانند و «همه ی آنها» را قبول دارند عبارتند از:
... جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، مالیات، جلوگیری از گرانفروشی، قیمت گذاری و ...
(متن کامل)
منبع: صحیفه امام- جلد 20- صفحه 452
امام به صراحت می فرمایند دولت حق دارد این دخالت هایی که حتی خلاف احکام اولیه اسلام است را انجام دهد. آقا هم می فرمایند اینها جزء مسلمات است و همه ی آنها را قبول دارند.
والسلام
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیۀ الهیه است، باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ یک پدیدۀ بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد: مثلاً خیابان کِشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. نظام وظیفه، و اعزام الزامی به جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و منع احتکار در غیر دو ـ سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گرانفروشی، قیمت گذاری، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است، بنابر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها.
صحیفه امام / جلد 20 / صفحه 452
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳: ۲۶ هزار دلار
نیسان آلتیما ۲۰۲۳: ۲۵ هزار دلار
هیوندا النترا ۲۰۲۳: ۲۲ هزار دلار
و ...
همگی بیش از یک میلیارد تومان در مبدأ، که قطعاً با اضافه شدن هزینههای متعارف انتقال و واردات بیشتر هم خواهد شد
مبنای موضعگیری برخی از دوستان انقلابی در مدح و ستایش واردات خودرو، بر آب است
قدرت رسانهای دشمن در این جنگ شناختی به حدی است که برخی از نیروهای انقلابی که در عرصه سیاست و فرهنگ به غربزدهها حمله میکنند، در اقتصاد حرف آنها را تکرا میکنند!
#مافیای_واردات
✍ احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian
🛑مخالفت ما با واردات خودرو به معنی دفاع از وضعیت فعلی خودروسازی در کشور نیست
این یک دوگانه غلط هست که در ذهن مردم ساخته اند
دوگانهی «تولید انحصاری» و «واردات خودرو»
انگار ما مجبوریم بین این دو گزینه، یکی را انتخاب کنیم و هیچ انتخاب سومی وجود ندارد
حتی اگر انتخاب سومی هم وجود نداشت، باز هم با واردات خودرو مخالف بودیم چون هیچ مشکلی را حل نمیکند و اساسا راه حل نیست
اما در موضوع خودرو گزینه سومی هم وجود دارد که همان آزاد کردن تولید خودرو است
🔶آزادسازی تولید خودرو یعنی چی؟ مگه الان آزاد نیست؟
فرض کنید شما این مهارت را دارید که در کارگاه خودتان یا اصلا در حیاط منزل خودتان یک خودرو مونتاژ کنید
مثلا تمامی قطعات خودرو را از بازار تهیه کنید و با مونتاژ قطعات یک خودرو تولید کنید
(همین الان بسیاری از مکانیک های خودرو چنین مهارتی را دارند)
آیا به این خودرو تولید شده توسط شما، پلاک میدهند؟
خیر
حتی اگر شما ادعا کنید که این خودرو استانداردهای لازم را دارد و میتواند آزمون های مربوطه را پاس کند، باز هم به شما پلاک نمیدهند
در این مثال شما فقط یک خودرو تولید کردید
جالبه بدونید یکی از شرایطی که تولید کننده خودرو باید داشته باشد، این است که سالانه ۱۰۰ هزار خودرو تولید کند
خب طبیعتا با این قوانین، فقط کسانی میتوانند وارد عرصه تولید خودرو شوند که سرمایه عظیمی داشته باشند
بنابراین تولید خودرو آزاد نیست، و به همین دلیل انحصار به وجود آمده است و شکستن این انحصار با واردات خودرو حاصل نمیشود.بلکه انحصار جدیدی در حوزه واردات خودرو به وجود میآید.
✏️حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
یک زمانی هم خبر #برجام و توافق با آمریکا، قیمت ها را کاهش میداد
اما امروز برای همه روشن شده که برجام در عمل و اجرا، خسارت محض بود
استاد لطفا بفرمایید واردات خودروهای بالای یک میلیارد، در عمل و اجرا چه تاثیری در کاهش قیمت دارد و چه نفعی برای مستضعفان؟!
#رائفی_پور
✏️حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از مشفقون
جهت اطلاع علمای قم و عقلای قوم! ومردم متدین ما که مراقبند، نان حلال بخورند...
«بخت آزمایی» به اسم سرزمین موج های آبی در مشهد...
🔸 مدتی است به صورت مکرر! سرزمین موج های آبی مشهد، در صداوسیما تبلیغ می شود!
🔸 اگر از این نکته که در حال معرفی چهره ای «غیر امام رضایی» و «غیر زیارتی» از مشهد، به مردم ما به ویژه کودکان است! بگذریم...
مشکل این است که عملا در حال فروش بلیط بخت آزمایی است و صداوسیما هم آن را ترویج می کند.
🔸 بزرگواری به بنده گفت ولی من باور نکردم!
خودم با سرزمین موج های آبی تماس گرفتم و پرسیدم. متأسفانه با خرید بلیط و لو اصلا به استخر نروید در قرعه کشی شرکت داده می شوید!!
🔸 می توانید به صورت آنلاین، یک دفعه ده بلیط بلکه صد بلیط بخرید! تا امتیازتان در قرعه کشی بیشتر بشود و هیچ نیازی نیست به استخر بروید.
🔸 فارغ از حکم شرعی بخت آزمایی که نظر مراجع ما در مورد حرمت آن مشخص هست، آیا ترویج چنین فرهنگ باطل و تنبل پروری به صلاح جامعه هست!؟
🔸 مگر رهبری نفرمودند که این کارها را نکنید!
چرا گوش نمی دهند!؟
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده
اینهمه گوش فلک را کر کردند که برویم واردات کنیم تا بازار رقابتی شود.. تا ایران خودرو و سایپا خون مردم را در شیشه نکنند
آخر سر هم، خود ایران خودرو و سایپا بروند خودرو وارد کنند.. آنهم با قیمت ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
خب اگه قرار بود رقابت بوجود بیاد، همین کار رو که پارس خودرو و مدیران خودرو هم داشتند میکردند😂
چند درصد مردم ایران میتوانند خودروی ۱ونیم میلیاردی بخرند؟
#مافیای_واردات
#فریب_بزرگ
@tahliltamadoni
حضرت آقا:
«رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند»
پ.ن: نه فقط #سرای_ایرانی
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374