هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداقوت دلاور!
🔹لطفا این توضیحات معاون شهرسازی شهرداری تهران مبنی بر ورود چینیها به عرصه ساخت و ساز مسکن در پایتخت ایران اسلامی را بشنوید و سپس توضیحات ایشان را با این گلایه رهبر معظم انقلاب تطبیق دهید: "در مسئلهی مسکن، ما وابستگی نداریم به خارج؛ زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طراحی اینها مال خودمان است. بنابراین به مسئلهی مسکن باید رسید. ما در قضیّه مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید میبینید" (۱۴۰۱/۶/۱۵).
🔹برخلاف گلایه رهبری، تاکنون زمین را از مردم دریغ کرده بودند، حالا هم که تصمیم گرفتهاند چینیها را بیاورند تا طرحها را برایمان اجرا کنند! پیشنهاد میکنم که مصالح را هم از کشورهای خارجی وارد کنند تا ولایت پذیریِ تام و تمامشان را به همگان ثابت کنند! برادران گرامی که شعارتان تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام است! خداقوت بابت این همه توجه به گلایهها و فرمایشات رهبری و خداقوت بابت این همه الگوسازی برای جهان اسلام با آویزان شدن به برادران چینی!
@baladetayyeb
«تشکّر میکنم از ورزشکارانی که حاشیههای ارزشی را به ورزشِ خودشان افزودند و اضافه کردند؛ سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دستشان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند، روی پرچم سجده کردند. اینها خیلی کارهای مهمّی است؛ اینها کارهایی است که تشخّص ورزشکار ایرانی ـ اسلامی را، بلکه هویّت ملّت ایران را در مقابل چشم صدها میلیون تماشاگر نشان میدهد و ثبت میکند؛ اینها کارهای کوچکی نیست. این سجده با سجدهای که انسان در خانه میکند یا در مسجد میکند، خیلی فرق دارد»
رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«شاهکار مسکنی تروریسم دنیای اقتصاد»!
رسانه منحط و تروریسم اقتصادی دنیای اقتصاد در مطلبی عجیب به نقد فرهاد نیلی از بزرگان خود پرداخته و مینویسد:
«این ایده که خانه باید آنقدر بزرگ باشد تا میهمانان شب بتوانند در خانه اقامت کنند یا بتوان از آنها در خانه پذیرایی کرد، نیازمند تغییر است.
اقتصادیتر آن است که متراژ خانهها کوچکتر و اقامت میهمانان در هتلها انجام و پذیرایی در رستورانها صورت گیرد.»
این متن در ادامه جالبتر شده و میبافد که:
«اجارهنشین بودن با تحرک اقتصادی سازگارتر است و با توجه به لزوم جابهجایی جمعیت کشور در طول زمان از شهرهای داخلی به سمت سواحل خلیجفارس جای افسوس یا تاسف ندارد! نباید طوری این مساله را برای جامعه مطرح کرد که احساس بدبختی یا سرخوردگی کند.»
اینها را گذاشتم تا بدانید برای افزایش رفاه و معیشت خود در مرحله اول حرف چه کسانی را نباید گوش دهید و عاملین کوچک شدن سفره خود و تئوریزهکنندگان از بین رفتن روابط خانوادگی و اجتماعی را خوب بشناسید.
این شناخت در انتخابات آتی و پس از آن در گشایش معیشتی زندگی شما بسیار موثر خواهد بود.
لیبرالها از زالو خونخوارترند و حتی از آخرین قطره خون شما هم نخواهند گذشت..
هوشیار باشیم.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«این نکتهای است که این برادر عزیزمان، جوان عزیزمان گفتند،که در ذهن من هم بود و آن، #سرمربی_ایرانی است؛ اعتقاد من همیشه این بوده. یک وقتی هم برای فوتبال یک سرمربّی ایرانی بود [که وقتی] آمدند پیش من، تشکّر کردم از اینکه یک سرمربّی ایرانی گذاشته شده؛ واقعاً هم عقیدهام این است. من حالا وارد نمیشوم در این مسائل، یعنی کارهای اجرائی است، مربوط به مسئولین خودش است، بنده دخالتی نمیکنم که بگویم این کار بشود، این کار نشود؛ امّا واقعاً معتقدم که شایسته است برای کشور ما که در ورزش، سرمربّیهای باشگاهها، فدراسیونها و مجموعهها ایرانی باشند. یعنی واقعاً لزومی ندارد؛ حالا بعضیها بیخودی احساس لزوم میکنند و میخواهند این را اثبات کنند، بنده توی کَتم نمیرود که این واقعاً یک چیز لازمی است؛ نه نخیر، از اینکه الحمدلله یک سرمربّیِ ایرانی و توانستهاند این جوانها را به اینجا برسانند، من خیلی خوشحال هستم.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
دنیای پارادوکسها!
🔹اخیرا یادداشت کوتاهی به دستم رسید به این شرح: "یکی از آشنایان تعریف میکرد که مدت کوتاهی از سکونتشان در خانهی جدیدشان نگذشته بود که متوجه شدند صدای همسایه مجاور بهآسانی از دیوارها عبور کرده و در خانه آنان به گوش میرسد. همسایه آنان زوج جوانی بودند و خصوصیترین صحبتهایشان نیز بهراحتی قابلشنیدن بود. نه آنکه آن زوج بیپروا بودند، بلکه دیوارهای حائل آنقدر نازک بود که توانی برای مقاومت در برابر صداهای آنان را نداشت. آنان مانده بودند که چه کنند؟ آیا به همسایه تذکر بدهند؟ چه بگویند و اصلا چگونه بگویند؟ همکار دیگری هم قبلاً برایم از چنین مشکلی گفته بود. مساله این همکار هم شنیدن چنین صداهایی بود. نه آنکه همسایهشان آدم بینزاکتی باشد. بسیار هم مبادیآداب بود. اما دیوارها بی حیا بودند. در نهایت آن همکارم به دلیل داشتن دو نوجوان مجبور شد محل سکونتش را تغییر دهد. بهراستی در این مساله، تقصیر از ساکنان کدام طرف دیوارهاست؟ کسی که در خانهاش تمام کارهای معمولی یک زندگی متعارف را انجام می دهد یا همسایگانی که ناخواسته صدای آنان را میشنوند؟ به نظر، هیچکدام مقصر نیستند! در کشوری که امور شخصی و خانوادگی و حریم خصوصی این قدر حرمت دارد چرا دیوارها بیحیا شدهاند؟"
🔹در تکمیل این یادداشت عرض میشود که این دیوارها نیستند که بیحیا شدهاند! اساسا دیوار، دیوار است و حیا و عفاف برای آن معنایی ندارد؛ بلکه این خود ما هستیم که با تعریف بستر کنشگریِ دیوارها به آنها معنا میبخشیم و آنها را باحیا یا بیحیا میکنیم. اگر بخواهم شفافتر عرض کنم باعرض معذرت این خود ما هستیم که بیحیا شدهایم که با این نوع معماری، دیواری که مطابق با تعریف لغتنامهها ذاتا بایستی حائل میان دو چیز باشد را با معادلهای پارادوکسگونه، به دریدن پردههای حیا و عفاف وادار کردهایم! دقیقا از جنس همان پارادوکسی که این روزها در طراحی مسکنِ آپارتمانی شاهدش هستیم؛ مسکنی که اساسا طبق معنایش باید محل سکن و آرامش باشد را با طراحی اشتباه، به محلی برای استرس و اضطراب تبدیل کردهایم؛ اضطراب اینکه جست و خیز کودک معصوممان سبب اعتراض همسایه نشود و یا استرس اینکه بازشوها و پنجرههای برونگرا، به ابزاری برای نقض حریم خصوصی ما از سمت بلوک مقابل تبدیل نشود! دنیای عجیبی است این دنیای پارادوکسها!
@baladetayyeb
هدایت شده از مُنحطّ
تحلیل علمی وضعیت مطلوب مسکن:
خانهها باید نهایتا ۲۵ متر باشند!
اینگونه هم مصرف گاز پایین میآید!
هم مصرف میلگرد و سیمان!
هم مصرف سایر مصرف مصالح ساختمانی!
هم مصرف برق!
هم مصرف آب!
هم مصرف انسان!
هم مصرف غذا!
هم مصرف گوشت!
هم مصرف بنزین!
هم مصرف زندگی!
شاید بپرسید چگونه؟
ببینید!
در مورد گاز و برق و مصالح ساختمانی که مشخص است!
اما وقتی خانه ۲۵ متری دارید اولین کاری که میکنید این است که ازدواج نمیکنید!
ازدواج که نکنید تولید انسان پایین میآید! طبیعتا تولید که پایین بیاید مصرف هم پایین میآید!
خانواده که نباشد طبیعتا غذا پختن و میهمانی و رفت و آمد هم کم میشود. مصرف بنزین و گوشت و مرغ و ... هم کم میشود!
اینها که کم شود دیگر مردم زندگی را اسراف نمیکنند. آدم باید هر چیزی را به اندازه مصرف کند. حالا برخی دارا هستند و باید بیشتر زندگی کنند و برخی ندارند و کمتر!
برنده کیست؟
کسی که زودتر به خط پایان میرسد! پس کسی که زودتر زندگی را تمام میکند باید خوشحال باشد. زندگی یک بازی کودکانه است. چرا باید اینقدر زندگی کنیم؟ باید تقسیم کار کنیم. اینگونه اقتصادیتر است. برخی شرایط زندگی را فراهم کنند. برخی زندگی کنند.
فلذا نیازی نیست همه در خانههای صدمتری و بالاتر زندگی کنند. آخرش که دومتر قبر است! خوب است مردم تمرین کنند شیوه زندگی کردن در برزخ را. این به تقوا نزدیکتر است!
ترجمه یادداشت علی سرزعیم/دنیای اقتصاد
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
دنیای افتضاح و ارتجاع سرخ و سیاه!
🔹مجله آرشیتکت (اولین مجله تخصصی معماری در دوره پهلوی) حدود ۸۰ سال قبل چنین نوشت: "در کشورهای اروپا، خانه احتیاج به حیاط ندارد، حوض لازم ندارد چون که زندگی در خانه بیشتر در اتاق میگذرد. بنابراین راه حلی که آنها برای مسکن دادن اشخاص پیدا کردهاند از هر حیث مقرون به صرفهتر است. به این معنی که از ساختمانهای بزرگ دارای چندین طبقه و هر طبقه دارای چندین آپارتمان و با اتاقهای متعدد استفاده میشود... ممکن است یک قسمت از احتیاجات ساختمان از قبیل مستراح و حمام و آشپزخانه و غیره را بین چند خانواده مشترک پیشبینی نمود".
🔹حالا لطفا این یادداشت اخیر روزنامه دنیای اقتصاد را ملاحظه کرده و ببینید که اخلاف همان نسل غربزده، چطور بعد از حدود ۸۰ سال، دوباره با ارتجاع سرخ و سیاه، در حال تکرار همان حرفهایی هستند که اسلافشان سالها قبل گفته بودند. خزعبلاتی که کلید واژه اصلیاش واژه مقرون به صرفه است اما مقرون به صرفهای که در محاسبات آن، هزینههای پنهان کوچکترین جایی ندارد حتی اگر آن هزینه، نابودی تمدن، هویت و سبک زندگی ما باشد. آقای دنیای اقتصاد (دنیای افتضاح)، اگر اسلامی فکر نمیکنی لااقل ایرانی باش. کجای ایران (چه قبل و چه بعد از اسلام) توصیه به لانههایی میکردند که از شدت ضیق و تنگی، حتی جای خواب برای استراحت شبانه مهمان را نداشته باشد؟!
@baladetayyeb
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
صداوسیما هیچ خط قرمزی برای مناظره ندارد به جز یک مساله
یعنی در مورد ولایت فقیه و اصل جمهوری اسلامی و مباحث اقتصادی و قانون اساسی و مباحث اعتقادی مناظره برگزار میکند
اما در مورد یک مساله هرگز حاضر به مناظره نیست:
تبلیغات بازرگانی
این خط قرمز صدا و سیماست چون حیاتش به آن وابسته است
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
تمام حرف دنیای اقتصاد این است:
چرا مردم در جمهوری اسلامی ایران رفاه بیشتری دارند نسبت به مردم اروپا؟
چرا مردم ما انتظار خانههای بزرگتر از ۸۰ متری را دارند اما مردم اروپا از زندگی در خانههای بسیار کوچک حتی نمیتوانند احساس بدبختی کنند؟
چرا مردم ما میتوانند مهمانیهای بزرگ بگیرند اما در اروپا زن و شوهر باید هر کدام جداگانه پول غذای خود را حساب کنند؟
چرا در اروپا ۲۰۰ هزار نفر به خاطر سرما میمیرند اما در ایران مردن به خاطر سرما قابل تصور هم نیست؟
اینها نمیتوانند رفاه مردم ایران را ببینند، چون تمام چیزهایی که به عنوان علم اقتصاد خواندهاند زیر سوال میرود
نمیخواهند باور کنند که جمهوری اسلامی مردم را به سطحی از رفاه رسانده که مردم اروپا و آمریکا در خواب هم نمیتوانند ببینند.
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
مرز ۸۸۹۱ کیلومتری آمریکا و کانادا، طولانیترین مرز دو کشور در جهان است. هر ویال انسولین در کانادا ۱۲ دلار و در آمریکا ۹۸ دلار است. اگر تنها و تنها روش مقابله با قاچاق، گرانسازی است، چرا کاناداییها از این ابزار جادویی برای جلوگیری از قاچاق انسولین به آمریکا استفاده نمیکنند؟
@syjebraily
هدایت شده از اندیشکده قصد
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 سید امیرحسین حسینی؛ پژوهشگر اندیشکده قصد در برنامه کتاب قانون شبکه یک سیما:
▫️تقاضای طبیعی سالانه خودرو در کشور حدود ۱.۵میلیون به همراه چندین میلیون تقاضای انباشته تعویض خودروهای فرسوده است!
▪️طبق آمار وزارت صمت، ۸۵درصد قدرت خرید مردم ایران برای خودرو بین ۱۵۰ تا ۵۵۰میلیون است و هر سیاست تولیدی و وارداتی که نتواند خودروی باکیفیت در این بازه قیمتی تامین کند قطعا «ناکارآمد» است.
▫️ارزیابی نرخ خودروهای وارداتی باکیفیتتر از نمونه داخلی نشان میدهد که این خودروها بیش از ۱میلیارد تومان در کشور مبدا قیمت داشته و حداقل بین ۱.۵ تا ۲میلیارد تومان به دست مصرفکننده میرسد.
▪️در شرایطی که بهخاطر روشن کردن کولر در منازل، برق صنایع قطع میگردد، واردات خودروهای برقی و تاسیس چندین هزار ایستگاه شارژ در کشور یک سیاست ناکارآمد است.
▫️راهکار حل مشکلات صنعت خودروی کشور، «آزادسازی تولید خودرو» برای همه نخبگان و متخصصینی هست که قادر به تولید خودروی باکیفیت هستند اما قانون مانع آنها شده است.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
استاد میگه چون قیمت گاز مفت است، ثروتمندان اسراف میکنن
بعد میگه طرح ما گران کردن نیست،طرح ما اینه که پرمصرف ها از کم مصرف ها گاز بخرن😐
الان چیشد؟ یعنی قیمت گاز مهم نبوده، همینکه فروشندهی گاز تغییر کنه، دیگه نمیتونن اسراف کنن😂
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
حکمرانی مطلوب از نظر استاد:
ثروتمندان میتوانند بنزین و گاز را هرجور که دوست دارند مصرف کنند و هدر بدهند
فقط کافیست بنزین و گاز را به جای اینکه از دولت بخرند، از دهک های پایین بخرند، به همان قیمت مفت، چون طرح ایشان گران کردن نیست
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
بزرگترین زیرساخت قابل اتکایی که حکومت با توزیع سراسری و ارزان انرژی سرپا نگه داشته، نهاد خانواده است
رفاه ایجاد شده از مسیر تولید ثروت و اشتغالزایی را هم داریم در اروپا و آمریکا میبینیم، نابودی خانواده و ۲۰۰ هزار فوتی در زمستان در اثر سرما
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مهمترین ابزار انقلاب اسلامی در برابر جنگ اقتصادی که علیه ما راه انداختند "حجاب" است
شاید بگویید چه ربطی وجود دارد بین حجاب و دلار؟! بین حجاب و تحریم؟! بین حجاب و جنگ اقتصادی؟!
مفصل است!
اما خلاصهاش این است که پناهگاه ما در این جنگ تمام عیار، خانواده بوده و خانواده زیر خیمه حجاب و چادر زن شکل میگیرد.
این پناهگاه مقدس مردم را از آسیبهای اساسی جنگ اقتصادی حفظ کرد و شمایی که در زمینه تبلیغ حجاب و عفاف فعالیت میکنی در حقیقت یک کار ویژه اقتصادی انجام میدهی. سرباز و فرمانده جنگ اقتصادی هستی. تقویت بنیان خانواده یعنی تقویت اقتصاد فرهنگی جمهوری اسلامی و این اتفاق نمیافتد مگر با حفظ حریم عفت و حیا با حجاب.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
حکمرانی بنزین یعنی چی؟
یعنی دولت بررسی کند و برنامه ریزی کند که مثلا شصت درصد از مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بیست درصد از خودرو شخصی و بیست درصد هر دو.
طبیعی است باید قدری به آن شصت درصد یارانه حمل و نقل بدهد (مترو و اتوبوس و ...) قدری هم به صاحبان خودرو!
نه همه می توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند
نه همه می توانند از خودرو شخصی استفاده کنند
در نتیجه اینکه بگوییم آنها که خودرو ندارند باید از بنزین استفاده کنند همانقدر مضحک است که بگوییم آنها که خودرو دارند باید از یارانه مترو سهم ببرند.
هیچ کدام از مردم دوست ندارند در ترافیک بمانند
هیچ کدام دوست ندارند خستگی رانندگی را تحمل کنند اگر حمل و نقل عمومی به صرفه و در دسترس باشد
اما وقتی نیست، شما نمی توانید با شلاق قیمت و گران کردن مردم را مجبور کنید کم مصرف کنند و ...
البته اگر از شیوه های غیرقیمتی استفاده کردید و مردم خودشان مصرفشان را کاهش دادند خیلی هم خوب است. اما با سیاست قیمتی قطعا غلطه
اما چرا مردم ساعت ها در ترافیک می مانند و از مترو و حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند؟
اگر فشار و شلوغی مترو و بی آر تی و ... را در نظر نگیریم حقیقتا بسیاری از مردم "مجبورند"
سوال اساسی در مساله "بنزین" این است که چرا باید چهار میلیون نفر هر روز صبح مجبور باشند به تهران سفر کنند؟
آیا قطار حومه شهری در ایران وجود دارد؟
مهم تر از قطار درون شهری و قطار بین شهری، قطار حومه است. قطاری که شهرها و شهرکهای نزدیک را به هم متصل می کند.
و از اینها مهم تر چرا باید این سبک زندگی و نظم اجتماعی را ادامه دهیم؟ چرا باید مردم اینقدر نیاز داشته باشند از خانه و محله شان فاصله بگیرند برای کسب رزق و روزی؟
چرا به فکر مهاجرت معکوس نیستیم؟
علتش یک چیز است!
سیاست گران کن و حکمرانی کن خیلی ساده تر است. دردسرش کمتر است. گور پدر مردم و عدالت و له شدن عده ای زیر چرخهای توسعه!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
سید رضی استاد اقتصاد حوزه و دانشگاه: چنان به بانک و بورس و بیمه و دلار و خودرو مشغولمان کردهاند که از مسائل مهمی چون کشاورزی که رکن غذای مردم است غافل شدهایم...هنر، عوض کردن زمین بازی است.مجلس تمدنساز در زمین بازی لیبرالها بازی نمیکند.
در #اقتصاد_مقاومتی کشاورزی بر صنعت و این دو بر تجارت مقدمند.
#تقدم_کشاورزی_بر_صنعت
@hzamanim
آپشن عجله دارم تو اسنپ
حکایت همون نون کنجدی هست که بعضی نانواها میزنن بدون اینکه کسی درخواست داشته باشه
اگه به جای کنجدی، ساده بزنه ۳ نفر کارشون راه میفته ولی این ۳ نفر رو توی صف نگه میداره تا برای کسایی که عجله دارن یه راه فرار از صف درست کنه و خودش هم پول بیشتری بگیره
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از احمد نبویان
وجود گزینه «عجله دارم» در تاکسیهای اینترنتی، دو کاربرد بیشتر نداره:
یک حالت زمانی که مسافر واقعاً عجله داره و سامانه از این مشکل سوءاستفاده میکنه برای #تلکه_کردن یک آدم گرفتار و مضطر
حالت دوم هم مربوط به افراد برخوردارتر جامعه میشه که با پرداخت مبلغ بالاتر، براحتی در اولویت اختصاص تاکسی قرار میگیرند؛ یعنی #تبعیض به نفع سرمایهداران
💠 احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از 🇱🇧 ابنسبیل|محسن آقایی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اما فوتبال
این قمار تخدیری بی رحم
یک صندوق سرمایه گذاری معمولا کم بازده، با حجم سرمایهی بسیار بالا و سود بسیار پایین، هزار بهش بسپاری یک بهت بر نمی گردونه
یک قاره باید اشک بریزند تا یک کشور بخندد، ورزشی به غایت پیش بینی نا پذیر و چموش، طوری که قهرمان یک مسابقه، هرگز لزوما بهترین تیم آن مسابقات نیست، پنالتیهای سهوی، هند، تکنولوژی، غفلت، آسیب دیدگی، شرایط روحی روانی، خطای داوری و ... برای همچین موجودیتی تاسف از باخت و غرور از برد نقاشی روی باد است.
ای کاش اینقدر موضوعیت نمیداشت
ای کاش اینقدر دل بستهاش نبودیم
ای کاش برد و باختهای واقعی تری ما را به جشن و عزا می کشید ...
وقتی بیشتر از فوتبال بدم میآید که می بینم خوب بازی کردیم و اگر گل سوم قطری ها و سرنوشت شوت جهانبخش جایش عوض شده بود، همه بدون کوچکترین تغییر دیگری از کیفیت بازی و ... راضی می بودند.
اشکال در عقدههای ماست، سندش هم اینکه اگر بی خود و بی جهت برایمان پنالتی می گرفتند و بیخود و بیجهت گلهای حریف را مردود اعلام میکردند و به ظلم ما را برنده اعلام می کردند، از الان خوشحال تر بودیم.
کاش چیز دیگری قلبهای مان را بهم گره زده بود تا اینقدر منت این سیرک بی حساب کتاب را نمی کشیدیم ...
اما فعلا دوران گلادیاتور هاست
دوران خشونت، بی معنایی
دوران غفلت و تخدیر
دوران پادشاهی فوتبال
محسن آقایی
https://eitaa.com/joinchat/3260219638C2be0324dcb
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
وقتی دولت احمق یک نرم افزار راه اندازی نمی کند و یا رانندگان را توانمند نمی کند که یک پلتفرم مثل اسنپ راه بیاندازند آنوقت رانندگان اسنپ مجبور می شوند اجیر چند سرمایه دار شوند
مشکل اصلی آنجاست. مشکل این است که اسنپ یا باید در مالکیت دولت باشد و رایگان در اختیار اسنپی ها قرار دهد بدون کمیسیون و این حرفها
یا باید اسنپ به شکل تعاونی در اختیار همه رانندگان اسنپ باشد و خودشان مدیریت کنند این پلتفرم رو
وقتی این اتفاق نمیفته هم مردم ضرر میکنند هم رانندگان اسنپ و فقط سودش در جیب عده ای سرمایه دار می رود
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«۶۵۰۰میلیارد بدون وثیقه جهت خدمت»
جناب محسن رضایی خواهشمندم یکی از این نامههای سفارش برای پرداخت وام ۶۵۰۰میلیاردی بدون وثیقه را برای بنده نیز بنویسید.
قول میدهم «جهت خدمترسانی به ملت شریف ایران» یک شرکت هواپیمایی تاسیس و به عنوان یک کارآفرین موفق به پیشرفت اقتصاد کشور کمک نمایم.
مگر من چه چیزی از آقای «عبدالرضا موسوی در هواپیمایی زاگرس» یا آقای «آزمون در سرای ایرانی» یا آقای «انصاری در بانک آینده و مالک ایرانمال» و هزاران «آقای» دیگر کمتر دارم که باید از این ثروتهای بادآورده محروم باشم؟
برادر محسن!
فکر میکردم فقط برای گرانکردن بنزین توصیهنامه مینویسید و از اندیشکدههای لیبرال اقتصادی کشور تشکر میکنید.
اما ظاهرا به عنوان معاون اقتصادی رییسجمهور اختیارات زیادی دست شما هست.
من و میلیونها جوان ایرانی دیگر که برکت انقلاب اسلامی دارای تحصیلات عالیه هستیم طبق «بند ب اصل ۴۳ قانون اساسی» همین جمهوری اسلامی، نفری ۶۵۰۰میلیارد تومان وام بدون وثیقه، بدون سود و بدون ضامن میخواهیم.
اگر نمیتوانید پرداخت کنید؛ توصیهنامه را لغو، استعفای خود را امضا و برای همیشه از صحنه سیاست محو شوید تا بیش از این خاطر مردم از حضور شما مسئولین ناکارآمد، مکدر نگردد.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco