۴ میلیارد دلار خرج واردات بنزین کنیم تا هزینه حمل و نقل رو برای همه ی مردم کاهش بدیم و رفاه همهی مردم رو تامین کنیم بهتره
یا اینکه ۲۰۰ هزارتا تویوتا کرولا وارد کنیم که با توجه به تقاضای میلیونی خودرو، هیچ فایدهای نداره و فقط به نفع دلالها و بچه پولدارهاست؟
قطعا برای کشور ما خوب نیست که وارد کنندهی بنزین باشیم، اما راه حل گران کردن نیست
این افراد هم دغدغه شان این نیست که چرا ما وارد کننده شدیم، حرفشان این است که پولش را مردم بدهند، اصلا ۱۰۰ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم
اما راه حل درست چیست؟
راه حل این است که دولت جلوی قاچاق بنزین را بگیرد
تولید را افزایش بدهد
خودروهای گازسوز و کم مصرف تولید کند
فرهنگ سازی کند
حمل و نقل عمومی ارزان و با کیفیت را گسترش دهد
وقتی دولت ارادهای برای انجام این کارها ندارد، تاوانش را مردم نباید پس بدهند
پس وظیفه دولت است که ۴ میلیارد دلار هزینه کند تا حمل و نقل ارزان را برای همهی مردم تامین کند
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
*سوخت ارزان است، مردم اسراف میکنند.
مگه سوخت را خودرو مصرف نمیکند؟
*بله. ولی بیخودی میسوزانند، دور دور و سفر غیرضرور و...
مگر هزینه حرکت خودرو فقط سوخت است؟ استهلاک، تعمیرات، قطعات، تعویض روغن و.. چی، اونها هم ارزان هستند؟
اسراف، دلیل موجهی برای افزایش قیمت سوخت نیست.
@DrRezaGholami
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضع قابل تقدیر رییس جمهور:
تعیین قیمت توسط عرضه و تقاضا به معنای انفعال دولت و عدم نظارت آن بر فرایند قیمتگذاری نیست.
تعیین قیمت توسط بازار، درجایی معنا پیدا میکند که سوداگری نباشد، دشمن نخواهد اخلال ایجاد کند و مردم را اذیت کند.
دولت به نمایندگی از ملت وظیفه دارد که کنترل قیمت را به نحوی که منافع و حقوق تولیدکننده و مصرف کننده حفظ نماید، انجام دهد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
از صدراعظم آلمان میخواهیم بابت سهلانگاری جوان ایرانی در تصادف خودروی BMW با درخت که منجر به فوت راننده ۱۸ ساله آن در اصفهان شد پاسخگو باشد.
مسخرتون نیستیم که چندمیلیارد پول بیزبان بدیم بعد خون جوانان سهلانگار و بیقانون ما که قوانین رانندگی را رعایت نمیکنند را در شیشه کنید!!
وزیر صمت باید پاسخگوی کیفیت نامناسب خودروهای وارداتی و چرایی عدم رسیدن به هدفگذاری کمی و کیفی تولید ملی باشد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
آدرس غلط!
کشتهها را به کیفیت خودرو نسبت دادن یک اشتباه محض است
رتبه تلفات جادهای عربستان هفتم دنیاست و رتبه ایران ۶۰
حتی یک خودرو تولیدی و پراید و... هم در عربستان وجود ندارد
فلذا لطف کنید اگر به مجلس رفتید اینگونه با تحلیلهای غلط قانونگذاری نکنید
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بالای پنجاه درصد تصادفات، علتشون عدم توجه به جلو هست، حالا یا به خاطر خواب آلودگی، یا تلفن همراه یا ...
سرعت و سبقت غیرمجاز هم جزء علتهای پرتکرار تصادفات جرحی و فوتی هست
مردم بنز و بی ام و هم که سوار بشن وقتی به جلو توجه نکنن، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز داشته باشن، باز هم تصادف میکنن
این هزینهی واردات رو اگه خرج فرهنگسازی، تجهیزات پلیس راهنمایی رانندگی مثل دوربین کنترل سرعت و ایمن سازی جادهها کنید، قطعا تاثیرش چندین برابره
وقتی راهکار رو صرفا واردات میدونید، یعنی کاهش تصادفات برای شما اهمیتی نداره
یعنی بزار مردم تصادف کنن، مهم نیست، همین که تلفات ندیم کافیه
البته با توجه به رتبه هفتم عربستان در تلفات جادهای با وجود اینکه ۱۰۰ درصد خودروهاشون خارجیه، قطعا خودروهای وارداتی هم نمیتونن تاثیر چندانی در کاهش تلفات داشته باشن.
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
پس این پولدارهایی که بنزینهای وارداتی رو اسراف میکنن کجان؟
ما که هرچی نگاه کردیم تو جادهها، ۹۰ درصد خودروها، پراید و پژو و سمند و تیبا و ساینا بودن
الکی میگن بیتالمال داره خرج میشه برای واردات بنزین که پولدارها مصرف کنن، تا بعدا بتونن به اسم عدالت بنزین رو گران کنن
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«تولید کامیون در کارگاههای پاکستان»
توی پاکستان اینجوریه که میری توی یه کارگاه وسط بیابون و میگی یه کامیون میخوای
اونا هم چند روزه برات میسازن و تحویلت میدن
فکر کنید تولید خودرو در ایران آزاد بشه
به جای اینکه مجبور باشیم توی سایت ایرانخودرو و سایپا ثبت نام کنیم
میریم راستهی خودروسازها ، میگیم یه تیبا میخوایم
قیمت ها و مدت زمان تحویل و شرایط مختلف رو بررسی میکنیم و به یکی از تولیدکنندهها سفارش میدیم
رفع انحصار تولید یعنی همین، یعنی همه بتونن تولید کنن، نه اینکه چندتا شرکت واردکننده رو هم اضافه کنیم به جمع انحصارگران
جهش تولید با مشارکت مردم هم دقیقا همینه، یعنی اجازه بدیم هرکسی که توانش رو داره، تولید کننده باشه نه فقط سرمایهداران
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374