هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
شاه بیت مشکلات اقتصادی کشور: عدم توجه به ارزش #پول_ملی.
این بی توجهی هم در سطح متصدیان و هم در سطح مردم عمومیت دارد.
طیفهایی که از کاهش ارزش پول ملی منتفع می شوند هم به تقویت این بیتوجهی و بیزاری از پول ملی دامن میزنند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
من حسن عباسی
کارزار «درخواست احیاء بند ۲ اصل ۴۳ و بند ب سیاست های کلی اصل ۴۴» را امضا کردم.
لطفا چند ثانیه وقت بگذارید و این کارزار را امضا کنید
https://www.karzar.net/108096
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
41.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«فیلم رفراندوم اصل۴۳ قانون اساسی توسط دانشجویان»!
نمایندگی مجلس برای کسی که قانون اساسی را قبول ندارد حرام شرعی است.
بهترین شاخص انتخاب نامزد، آشنایی با قانون اساسی است و اگر اقتصاد برای شما مهم است نقشه راه اقتصادی انقلاب اسلامی در اصل۴۳ قانون اساسی آمده است.
کسی که از انحصار و احتکار فروشگاههای زنجیرهای بزرگمقیاس دفاع میکند، بندهای ۲ و ۵ #اصل_۴۳ قانون اساسی را قبول ندارد!
کسی که انحصار مجوزهای تولیدی را میپذیرد که ابزار تولید را در اختیار گروههای خاص قرار میدهد، به بند ۲ #اصل_۴۳ قانون اساسی پایبند نیست!
کسی که با حمایت از مرتفعسازی، امکان تامین مسکن ارزان و تامین نیازهای اساسی انسان در مسیر رشد او را از بین میبرد، خلاف بند اول #اصل_۴۳ قانون اساسی عمل کرده است!
کسی که به جای #آزادسازی_تولید خودرو و لوازم خانگی و نساجی و...، از واردات حرف میزند، بر خلاف بند ۸ #اصل_۴۳ قانون اساسی حرف زده است!
کسی که با تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای ضروری مخالفت میکند و طرفدار سیاستهای #گرانسازی است، بند اول #اصل_۴۳ را نقض کرده است!
کسی که از #بانک_خصوصی حمایت میکند بند ۵ #اصل_۴۳ را قبول ندارد!
کسی که از شکاف حقوق و دستمزد دفاع میکند و به تعیین سقف و کف دستمزد اعتراض دارد به بند ۳ #اصل_۴۳ پایبند نیست!
کسی که با خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی و صنعتی مخالف است بند ۹ #اصل_۴۳ را انکار کرده است!
با چشم باز ببینید به چه کسی رای میدهید.
لیست نامزدهای معتقد به اجرای اصل۴۳ قانون اساسی
📺سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مرامنامه #مکتب_گرانکن
راهی نمانده تا همه را ما گران کنیم
ارزان چو مانده هرچه بگو تا گران کنیم
رسمی دگر نباشد و با هر بهانهای
باید گران شود همهچی یا گران کنیم
اسراف میشود اگر آب و هوا کنون
گر شد نهان، اگر که نه...پیدا گران کنیم
باید اگر که مصرف ننجون شده زیاد
ننجونِ خندهرویِ تپل را گران کنیم
گور رفاه مردمِ محروم...عاقبت
ما میرویم تا ته خط با "گران کنیم"
باید سیاستی بکنیم آنچنان که خلق
راضی به این شوند سراپا گران کنیم
هم برق و نان و مرغ و هرآنچه که میشود
هم گاز را میانهی سرما گران کنیم
بنزین اگر گران نشود دود میشود
بهر هوایِ عالم بالا گران کنیم
مردم که فهم و عقل ندارند! زین سبب
راهی که مانده یکّه و تنها: گران کنیم
باید رها شود سگ و در بند، سنگ کرد
دولت رود کنار که درجا گران کنیم
فولاد را به قیمت خون پدر دهیم
اینجا گران کنیم و هم آنجا گران کنیم
سرکوبِ حقِّ کارگران از حقوق ماست
محصول هیدروکربوری اما گران کنیم
اعمال خیر مردم ایران شده زیاد
چون پر شده است جنت الاعلی گران کنیم
اصلا گران به معنی با ارزش است و ما
تا می شود به خاطر معنا گران کنیم
دنیا برای اهل خدا نیست جز ضرر
باید برای محشر کبری گران کنیم
تا زیر چرخ توسعه له گردد آدمی
یا کم شود فشار تقاضا، گران کنیم
باید گران کنیم که راهی نمانده است
راهی نمانده تا همه را ما گران کنیم...
#نه_به_نئولیبرالیسم
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دیدید زن و مرد تو استادیوم آزادی کنار هم نشستن، هیچی هم نشد ولی شما سالهاست با عروسیهای مختلط مخالفت میکنید و چالش الکی درست کردید؟
#نفهم
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ امام خامنهای به صورتیهایی که به هر بهانهای به دنبال عادی سازی حضور بانوان در استادیوم فوتبال هستن و فرق یک برنامه قرآنی مثل محفل با فوتبال رو هم متوجه نمیشن
بفرستید برای صورتیها
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساخت پمپ هیدرولیک در کارگاه های کوچک کشور پاکستان
اینکه گاهی سعی میکنند تولید را یک امر بسیار پیچیده نشان دهند برای این است که "مردم" همچنان اجیر بمانند و تولیدکننده نشوند.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
۴ میلیارد دلار خرج واردات بنزین کنیم تا هزینه حمل و نقل رو برای همه ی مردم کاهش بدیم و رفاه همهی مردم رو تامین کنیم بهتره
یا اینکه ۲۰۰ هزارتا تویوتا کرولا وارد کنیم که با توجه به تقاضای میلیونی خودرو، هیچ فایدهای نداره و فقط به نفع دلالها و بچه پولدارهاست؟
قطعا برای کشور ما خوب نیست که وارد کنندهی بنزین باشیم، اما راه حل گران کردن نیست
این افراد هم دغدغه شان این نیست که چرا ما وارد کننده شدیم، حرفشان این است که پولش را مردم بدهند، اصلا ۱۰۰ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم
اما راه حل درست چیست؟
راه حل این است که دولت جلوی قاچاق بنزین را بگیرد
تولید را افزایش بدهد
خودروهای گازسوز و کم مصرف تولید کند
فرهنگ سازی کند
حمل و نقل عمومی ارزان و با کیفیت را گسترش دهد
وقتی دولت ارادهای برای انجام این کارها ندارد، تاوانش را مردم نباید پس بدهند
پس وظیفه دولت است که ۴ میلیارد دلار هزینه کند تا حمل و نقل ارزان را برای همهی مردم تامین کند
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
*سوخت ارزان است، مردم اسراف میکنند.
مگه سوخت را خودرو مصرف نمیکند؟
*بله. ولی بیخودی میسوزانند، دور دور و سفر غیرضرور و...
مگر هزینه حرکت خودرو فقط سوخت است؟ استهلاک، تعمیرات، قطعات، تعویض روغن و.. چی، اونها هم ارزان هستند؟
اسراف، دلیل موجهی برای افزایش قیمت سوخت نیست.
@DrRezaGholami
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع قابل تقدیر رییس جمهور:
تعیین قیمت توسط عرضه و تقاضا به معنای انفعال دولت و عدم نظارت آن بر فرایند قیمتگذاری نیست.
تعیین قیمت توسط بازار، درجایی معنا پیدا میکند که سوداگری نباشد، دشمن نخواهد اخلال ایجاد کند و مردم را اذیت کند.
دولت به نمایندگی از ملت وظیفه دارد که کنترل قیمت را به نحوی که منافع و حقوق تولیدکننده و مصرف کننده حفظ نماید، انجام دهد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
از صدراعظم آلمان میخواهیم بابت سهلانگاری جوان ایرانی در تصادف خودروی BMW با درخت که منجر به فوت راننده ۱۸ ساله آن در اصفهان شد پاسخگو باشد.
مسخرتون نیستیم که چندمیلیارد پول بیزبان بدیم بعد خون جوانان سهلانگار و بیقانون ما که قوانین رانندگی را رعایت نمیکنند را در شیشه کنید!!
وزیر صمت باید پاسخگوی کیفیت نامناسب خودروهای وارداتی و چرایی عدم رسیدن به هدفگذاری کمی و کیفی تولید ملی باشد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
آدرس غلط!
کشتهها را به کیفیت خودرو نسبت دادن یک اشتباه محض است
رتبه تلفات جادهای عربستان هفتم دنیاست و رتبه ایران ۶۰
حتی یک خودرو تولیدی و پراید و... هم در عربستان وجود ندارد
فلذا لطف کنید اگر به مجلس رفتید اینگونه با تحلیلهای غلط قانونگذاری نکنید
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بالای پنجاه درصد تصادفات، علتشون عدم توجه به جلو هست، حالا یا به خاطر خواب آلودگی، یا تلفن همراه یا ...
سرعت و سبقت غیرمجاز هم جزء علتهای پرتکرار تصادفات جرحی و فوتی هست
مردم بنز و بی ام و هم که سوار بشن وقتی به جلو توجه نکنن، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز داشته باشن، باز هم تصادف میکنن
این هزینهی واردات رو اگه خرج فرهنگسازی، تجهیزات پلیس راهنمایی رانندگی مثل دوربین کنترل سرعت و ایمن سازی جادهها کنید، قطعا تاثیرش چندین برابره
وقتی راهکار رو صرفا واردات میدونید، یعنی کاهش تصادفات برای شما اهمیتی نداره
یعنی بزار مردم تصادف کنن، مهم نیست، همین که تلفات ندیم کافیه
البته با توجه به رتبه هفتم عربستان در تلفات جادهای با وجود اینکه ۱۰۰ درصد خودروهاشون خارجیه، قطعا خودروهای وارداتی هم نمیتونن تاثیر چندانی در کاهش تلفات داشته باشن.
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
پس این پولدارهایی که بنزینهای وارداتی رو اسراف میکنن کجان؟
ما که هرچی نگاه کردیم تو جادهها، ۹۰ درصد خودروها، پراید و پژو و سمند و تیبا و ساینا بودن
الکی میگن بیتالمال داره خرج میشه برای واردات بنزین که پولدارها مصرف کنن، تا بعدا بتونن به اسم عدالت بنزین رو گران کنن
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«تولید کامیون در کارگاههای پاکستان»
توی پاکستان اینجوریه که میری توی یه کارگاه وسط بیابون و میگی یه کامیون میخوای
اونا هم چند روزه برات میسازن و تحویلت میدن
فکر کنید تولید خودرو در ایران آزاد بشه
به جای اینکه مجبور باشیم توی سایت ایرانخودرو و سایپا ثبت نام کنیم
میریم راستهی خودروسازها ، میگیم یه تیبا میخوایم
قیمت ها و مدت زمان تحویل و شرایط مختلف رو بررسی میکنیم و به یکی از تولیدکنندهها سفارش میدیم
رفع انحصار تولید یعنی همین، یعنی همه بتونن تولید کنن، نه اینکه چندتا شرکت واردکننده رو هم اضافه کنیم به جمع انحصارگران
جهش تولید با مشارکت مردم هم دقیقا همینه، یعنی اجازه بدیم هرکسی که توانش رو داره، تولید کننده باشه نه فقط سرمایهداران
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
📌مبنای فکری بند دوم اصل ۴۳ در کلام رهبری
🔹متن بند دوم اصل ۴۳:
تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند ...
🔸متن سخنرانی حضرت آقا:
شما مى بينيد در جوامع سرمايه دارى، چه جوامع پيشرفته ى سرمايه دارى و چه جوامع عقب افتاده ى سرمايه دارى ... يك عده ى معدودى آزادانه تلاش ميكنند، فعاليت ميكنند، ثروت درمى آورند، معادنى دارند، معادن ديگرى را ميگيرند؛ كارخانجاتى دارند، كارخانجات ديگرى را ايجاد ميكنند، داير ميكنند ... ديگران چه كسبه ى جزء، چه كارگران، چه كارگران معادن، چه كارگران كشاورزى، چه كارگران كارخانجات، در حقيقت ريزه خوار خوان آنها و استفاده كننده از زيادى ثروت آنها و گوشه ى سفره ى آنها هستند؛ خودشان امكان تلاش، امكان توليد، امكان بهره بردارى، امكان كار سازنده، امكان توليد ثروت به آن معناى حقيقى ندارند ... پس بنابراين راه درست اقتصاد آزاد در جامعه ى اسلامى اين نيست كه ما اين آزادى را فقط در اختيار آن كسانى قرار بدهيم كه قدرت مانور اقتصادى دارند، بلكه علاوه ى بر اينكه افرادى كه قدرت حركت و فعاليت اقتصادى دارند، آنها بايد كار اقتصادى بكنند، بايد وضع جامعه، نظام جامعه، قوانين جامعه، كيفيت ارتباطات جامعه به شكلى باشد كه همه ى مردم، يعنى همه ى آن كسانى كه قدرت كار دارند، آنها همه بتوانند فعاليت آزاد اقتصادى كنند و از كار خودشان منتفع بشوند. (متن کامل سخنرانی حضرت آقا)
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
@jebhetse
هدایت شده از تحلیل سیاسی|محمدرضا قرایی
✅نقشه سمت چپ :
ماشینهای پر فروش،
در ایران : پراید(سایپا)! 🤦♂
عربستان: هیوندا اکسنت😲
✅ جدول آمار سمت راست :
مرگ و میر ناشی از تصادفات :
عربستانِ با خودروهای لوکس و با بدنه ی قوی!! : رتبه 7 دنیا رو در مرگ و میر ناشی از تصادفات، برای خودش ثبت کرده !
ایران با پراااید! : رتبه 60 در دنیا !!
❌مرگ و میر ناشی از تصادفات صرفا معلول کیفیت خودرو نیست!
بلکه حاکی از عدم رعایت مقررات راهنمایی رانندگی است.
#خود_تحقیر_نباشیم 😇😉✋
📎منبع : https://www.theglobaleconomy.com/rankings/mortality_traffic_accidents/
https://eitaa.com/mohammad_gharayi_tahili
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
اگر بنا بود خودروهای وارداتی آمار تلفات رانندگی را کاهش دهند، میبایست در تصادف امروز پژوپارس و سوناتا در سمنان کمتر از ۵نفر فوت میشدند.
اما متاسفانه رانندگی پرخطر، جان ۹ هموطن را از ما گرفت.
قصه بهانه کردن تلفات رانندگی برای واردات خودروهای میلیاردی، ماجرای دلسوزی نیست زیرا خوب میدانند فریب است و تاثیری ندارد و فقط منافع ذینفعان و سرمایهداران را تامین میکند..
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
#خودرو همزمان با اینکه یک وسیله نقلیه است، خود یک #رسانه پرقدرت است که سالهاست برای تحقیر ایران و ایرانی به کار گرفته شده است.
راهکار مقابله با این تحقیر، فقط و فقط ساخت نمونه های برتر آن توسط جوانان ایرانی است.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمد نبویان
این خودروی زیبا را دو جوان ایرانی تولید کردهاند،
اما نمیتوانند از آن در هیچکجای مملکت استفاده کنند!
چرا؟
چون طبق قانون، #انحصار_تولید_خودرو فقط برای شرکتهایی است که بتوانند در سال حداقل ۱۰۰ هزار خودرو تولید کنند!!!
لذا کارگاههای کوچک و کارخانههای متوسط در ایران (برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته و پیشرو در صنعت خودرو) نمیتوانند وارد عرصه تولید خودرو شده و انحصار تولید را بشکنند؛
نمایندگانِ مجلسِ بیخبر و بیاطلاع (و خدایینکرده ذینفع) هم بدنبال گسترش واردات هستند نه رفع انحصار تولید؛
💠 احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian