🌱... سَيِّدِى مَنْ لِى وَمَنْ يَرْحَمُنِى إِنْ لَمْ تَرْحَمْنِى...
🌈 ای آقای من، که را دارم و چه کسی بر من رحم میکند، اگر تو به من رحم نکنی...
#مناجات #ابوحمزه_ثمالی
💢سوال :
آیا اگر در دهانم خونی ایجاد شود، روزهام باطل میشود؟
✅ پاسخ: 👇👇
چنانچه خون دهان عمداً از گلو پایین نرود، روزه باطل نمیشود. ولی اگر خون را عمداً فرو دهد، روزهاش باطل است و فرقى نمیکند که در فرو بردن آن ضرورتی باشد یا خیر. بلى، در صورتیکه ضرورت ایجاب کند، کفّاره ندارد.
✴️ البته اگر خون در آب دهان مستهلک شود، محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نیست، و هم چنین در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فرو بردن آن اشکال ندارد و به صحت روزه ضرر نمىزند.
#احکام_روزه
#خون_دهان
*ء*-----------------*ء*
📚 منبع:
[1]. تبریزى، جواد، استفتاءات جدید، ج2، ص 132، قم، اول، بیتا.
[2]. بهجت، محمد تقى ، استفتاءات، ج2، ص 345، ، دفتر حضرت آیة الله بهجت، قم، اول، 1428 ه ق.
[3]. خامنهاى، سید على، أجوبة الاستفتاءات، ص 159، دفتر معظم له، قم، اول، 1424 ه ق؛ امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، گردآورنده: بنیهاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج1، ص 975، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ هشتم، 1424ق.
---------------------------
نقل از کانال زمزم احکام در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹آثارمحبت به اهل خانه
🌟امام صادق (علیه السلام):
العبدُ کلَّما إزدادَ للنسّاء حُبّا إزْدادَ فی الایمانِ فضلاً.
💎هر چه محبت مرد بر زنش بیشتر گردد بر فضیلت ایمانش افزوده می شود.
📚 من لایحضرالفقیه،جلد3،ص251
🌹به همسرتان محبت کنید🌹
دعای روز نهم
اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.
خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت وراهنمائیم کن در آن به برهان وراههاى درخشانت وبگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.
🔴روزی که صدام توسط خلبانان ایرانی تحقیر شد!
🔹صدام حسین برای تحقیر خلبانان ارتش ایران در تلوزیون عراق اعلام کرد به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به ۵۰مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یکسال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد
🔹تنها ۱۵۰دقیقه پس از مصاحبهی صدام شهید عباس دوران، شهید علیرضا یاسینی و سرهنگ کیومرث حیدریان نیروگاه بصره را بمباران کردند.
🔹۲۶ آوریل روز جهانی خلبان بر تیزپروازان ایرانزمین مبارک باد...
سخنرانی حاج آقای اسلامی روز نهم ماه مبارک رمضان
*سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با رسول الله (سلام الله علیهما)
در رابطه با سن ازدواج حضرت خدیجه با پیامبر ص یک قول که مشهور شده است این است که ایشان در چهل سالگی با پیامبر ص ازدواج کردند و قبل از پیامبر ازدواج کرده بودند. این قول هشام بن عروه است و اگرچه بیشتر نقل شده است اما از دیدگاه اهل تحقیق و مورخان قول ضعیفی است به طوری که حاکم نیشابوری بعد از نقل قول هشام بن عروه ، این قول را شاذ و ضعیف می داند.
«توفیت خدیجة بنت خویلد (رضی الله عنها) وهی ابنة خمس وستین سنة، هذا قول شاذ. (مستدرک حاکم ج 3 ص 182)
همچنین بيهقي میگويد: «... بلغت خديجة خمساً وستين سنة، ويقال: خمسين سنة، وهو أصح ... .بعضی میگويند: سن حضرت خديجه (در هنگام وفات) 65 ساله بود و برخی ديگر گفته اند: در آن وقت ايشان 50 ساله بوده است كه قول صحيح هم همين است.» اگر سن حضرت خدیجه را در هنگام وفات 65 سال بدانیم با توجه به این که ایشان 25 سال با پیامبر زندگی کرده اند سن ایشان هنگام ازدواج با پیامبر 40 سال بوده است در حالی که بیهقی بعد از اینکه می گوید برخی (هشام بن عروه) گفته اند حضرت خدیجه در 65 سالگی وفات کرده است. ادامه می دهد که برخی قایل به این هستند که حضرت خدیجه در 50 سالگی وفات کرده است و بیهقی این قول را اصح و درست تر می داند با این حساب سن حضرت خدیجه در هنگان ازدواج با پیامبر 25 سال بوده است نه 40 سال. همان طور که بیهقی در جای دیگر به این قول تصریح می کند که :«أن النبي (صلی الله علیه و آله و سلم) زوج بها وهو ابن خمس وعشرين سنة قبل أن يبعثه الله نبياً بخمس عشرة سنة. ازدواج رسول خدا با حضرت خديجه 15 سال قبل از بعثت بوده است.»
بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت،50 ساله باشند و 15 سال قبل از بعثت هم ازدواج نموده باشند، با این حساب سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، در زمان ازدواج با پیامبر اکرم 25 سال بوده است.
حلبی هم در این باره می نویسد :«تزوجها رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) وهی یومئذ ... وقیل خمس وعشرین. پیامبر با خدیجه ازدواج نمود، و در آن هنگام قولی وجود دارد که خدیجه در سن بیست وپنج سالگی بوده است.» قول دیگر که قول اکثر محققین و مورخین است این است که سن ایشان را در زمان ازدواج 28 سال بوده است. ابنعماد حنبلی از علمای اهل سنت در شذرات الذهب میگوید: «ورجح کثیرون أنها ابنة ثمان وعشرین. بسیاری از مورخین قول 28 سال را برای حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم ترجیح دادهاند.»
حاکم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابناسحاق (سیره نویس مشهور) نقل میکند: «کان لها یوم تزوجها ثمان وعشرون سنة.خدیجه در زمان ازدواجش با پیامبر، بیست و هشت ساله بود.»
بلاذری هم به عنوان یک قول، 28 سال را ذکر نموده است. ابنسعد، ذهبی، إربلی، ابنعساکر به نقل از ابنعباس میگویند: «وروی عن ابنعباس قال: کانت خدیجة یوم تزوجها رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم) ابنة ثمان وعشرین سنة. (خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود).
إربلی در جای دیگر به نقل از ابنحماد میگوید: «وقال ابن حماد بلغنی أن رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) تزوج خدیجة علی اثنتی عشرة أوقیة ذهباً وهی یومئذ ابنة ثمانی وعشرین سنة. حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.» با این حساب روشن شد که بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود 25 تا 28 سال دانستهاند. و در آن زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است.
استاد جعفر مرتضی در کتاب «الصّحیح من سیرة النّبی صلی الله علیه و آله» مینویسد:
بعضی روایات بر این دلالت دارد که خدیجه، قبل از پیامبر، دو ازدواج کرده بود، ولی ما در صحّت این روایات شک داریم. زیرا ابن شهر آشوب گفته: احمد بلاذری و ابوالقاسم کوفی در کتاب هایشان و سیّد مرتضی در شافی و ابو جعفر در تلخیص، روایت کرده اند که پیامبر صلی الله علیه و آله با خدیجه ازدواج کرد در حالی که باکره بود
سخنرانی حاج آقای اسلامی روز دهم ماه مبارک رمضان