eitaa logo
هوای بهاری (مدرسه مدیریت🇮🇷)
141 دنبال‌کننده
542 عکس
6 ویدیو
7 فایل
🟢⚪️🔴 در این کانال با اندیشه‌های مدیریتی دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 آشنا می شویم 🆔 @havaye_bahary https://eitaa.com/havaye_bahary 📘 منبع: کتاب #نظریه_مدیریت_ایرانی 🌐 https://modiriatirani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اهمیت لوکوموتیوهای علمی: ☢️ در دوره‌ای، ما انرژی هسته‌ای را که از لوکوموتیوهای اصلی و پیشران‌های اصلی علم و تکنولوژی در دنیاست فعال کردیم. ☢️ بعضی‌ها از روی آگاهی و بسیاری هم از روی بی‌اطلاعی می‌گفتند: ⁉️ "چرا و به چه علت ما انرژی هسته‌ای می‌خواهیم؟" 📡🗣 البته از بیرون کشور هم به‌طور گسترده در این آتش دمیده می‌شد. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۳۷ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 اهمیت لوکوموتیوهای علمی: ✨💰 اگر می‌خواهیم فقر را ریشه‌کن کنیم، باید در دانش پیشرفت کنیم. اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشت و سلامت مردم را حل کنیم، باید در دانش پیشرفت کنیم. 🚂🖐 خیال نکنیم که اگر ما لوکوموتیوهای علمی را کنار گذاشتیم، می‌توانیم در دانش سلامت، پزشکی، اقتصاد، رفاه و صنعت، پیشرفت داشته باشیم. این کار ناممکن است، زیرا این‌ها مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته‌اند. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۳۸ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 اهمیت لوکوموتیوهای علمی: 🚂 درصورتی‌که لوکوموتیو را کنار بگذاریم ، مثل واگن‌هایی می‌شوند که مجبوریم آن‌ها را هل بدهیم. 🚂 این پدیده در یک دوره طولانی اتفاق افتاد که از منابع و جیب ملت دائماً هزینه شد ولی دستاورد قابل ملاحظه ای در رشد و پیشرفت دانش نداشتیم. 🚂 الان هم دستاوردها با ده یا پانزده برابر هزینه‌ای که در دیگر کشورها برای آن‌ها می‌شود به‌دست می‌آید ، چون لوکوموتیو را برداشته‌ایم و داریم هل می‌دهیم. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۳۹ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 وقتی علوم پیشران فعال شدند، حتی علوم انسانی هم فعال شد: 👨‍🏫 در مقطعی که ما نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هسته‌ای و هوافضا را فعال کردیم، همه دانشگاه‌ها و همه رشته‌ها فعال شدند. 🧑‍🎓 حتی رشته‌های علوم انسانی که به‌ظاهر بی‌ارتباط به‌نظر می‌رسند فعال شدند. وقتی سطح دانش بالا می‌رود، مناسبات اجتماعی بهتر می‌شود. 📚 برای مثال، روان‌شناسی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مدیریت، حسابداری و بقیه علوم هم رشد می‌کنند و عرصه‌های جدیدی برای آن‌ها باز می‌شود؛ چون سطح مناسبات بالاتر رفته‌ و جامعه در سطح بالاتری قرار گرفته‌است. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۰ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش 📚✨ انسان تا ابد نیازمند دانش است. دانش نور و چراغ راه است. امامان ما فرموده اند: «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشاء» دانش راه را باز می‌کند. ⁉️📚 چطور می‌توانیم به دانش بی‌اعتماد باشیم؟ هرچقدر دانشگاه‌ها گسترش پیدا کنند، هرچقدر تمایل عمومی به مطالعه و کسب دانشهای جدید گسترش پیدا کند، زندگی بهتر، متمدنانه‌تر و انسانی‌تری را تجربه خواهیم کرد. ✨📖 «هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ: آیا آن‌هایی که می‌دانند با آن‌هایی که نمی‌دانند مساوی‌اند؟» آیا عالم و جاهل مساوی‌اند؟ حتما کسانی که دانش بیشتری دارند سطح بالاتری از زندگی را تجربه خواهند کرد. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۱ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش: ⁉️📚 آیا علم حدی دارد؟ تصور کنید مجموعه دانش‌هایی که امروز داریم یک‌دفعه ده برابر شوند. در این صورت ، همه مناسبات‌مان اصلاح می‌شوند. بسیاری از مشکلات کنونی کشور ناشی از ضعف دانش است. 🐔🥚 این‌که می‌بینید چهل سال است داریم مشکل مرغ و تخم‌مرغ را تجربه می‌کنیم نشان می‌دهد دانش‌مان در این زمینه‌ها رشد نکرده‌است. 🔝📚 اگر دانش رشد کند، مشکلاتی مانند مشکل مسکن، بیکاری، تجارت، مسائل فرهنگی و نحوه هزینه‌کرد نیز حل می‌شوند. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۲ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش: 🏛 حتی همین بحث‌هایی که درباره دایره دخالت دولت، حد دولت، مجوزها، ساختارها، بودجه و امثال آن مطرح کردیم که چهل سال و بلکه هفتاد سال است درگیر آن هستیم، به‌دلیل ضعف دانش است. 👨‍🏫 اگر علوم انسانی و دانش مدیریت ما ارتقا پیدا کند، این مسائل حل می‌شوند. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۳ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش: 📚 دانش اداره کشور، دانش بودجه‌ریزی، دانش تحصیل منابع، دانش کنترل‌ها و نظارت‌ها و دانش برنامه‌ریزی، نمونه‌های دیگری هستند که اگر ارتقا پیدا کنند ضعف‌ها برطرف می‌شوند. 📚 ما نیازمند همه دانش‌ها هستیم. دانشمندان تمام علوم، همه عزیز و محترم هستند. هیچ علمی را نمی‌توانیم کنار بگذاریم. یادمان باشد که تمام علوم از آسمان‌اند، چون منبع و منشأ علم، خدای متعال است. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۴ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 علم را محدود نکنیم: ⛪️ من دیده‌ام که بعضی‌ها مسائل دینی و ارزشی را وارد حوزه علمی می‌کنند، درحالی‌که در حوزه علم، اصلاً مسائل ارزشی و دینی مصطلح قابلیت ورود ندارد، 🏫 مگر آن که آموزه دینی و ارزشی به زبان و بیان علمی و استدلالی بیان شود و در نتیجه با روش علمی قابل ارزیابی باشد. نه اینکه در برابر یک دیدگاه، از ابزار تکفیر، تخطئه و نفی کلی استفاده شود. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۵ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 علم را محدود نکنیم: 🔰 ما می‌توانیم بگوییم یک گزاره علمی ناقص است و اشکال دارد، اما نمی‌توانیم بگوییم به‌طور مبنایی هیچ یا باطل است. علم که نمی‌تواند باطل باشد. 🔰 البته علم به‌معنای محصول اندیشیدن و کشف حقیقتی تازه‌ است. علم نمی‌تواند منفی باشد، چون از آسمان است. 🔰 مثال روشن آن بحث‌های آقای فروید در روان‌شناسی است. زاویه‌ نگاه ایشان به انسان را نمی‌توان نفی کرد. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۶ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary