eitaa logo
هوای بهاری (مدرسه مدیریت🇮🇷)
142 دنبال‌کننده
529 عکس
6 ویدیو
6 فایل
🟢⚪️🔴 در این کانال با اندیشه‌های مدیریتی دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 آشنا می شویم 🆔 @havaye_bahary https://eitaa.com/havaye_bahary 📘 منبع: کتاب #نظریه_مدیریت_ایرانی 🌐 https://modiriatirani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش 📚✨ انسان تا ابد نیازمند دانش است. دانش نور و چراغ راه است. امامان ما فرموده اند: «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشاء» دانش راه را باز می‌کند. ⁉️📚 چطور می‌توانیم به دانش بی‌اعتماد باشیم؟ هرچقدر دانشگاه‌ها گسترش پیدا کنند، هرچقدر تمایل عمومی به مطالعه و کسب دانشهای جدید گسترش پیدا کند، زندگی بهتر، متمدنانه‌تر و انسانی‌تری را تجربه خواهیم کرد. ✨📖 «هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ: آیا آن‌هایی که می‌دانند با آن‌هایی که نمی‌دانند مساوی‌اند؟» آیا عالم و جاهل مساوی‌اند؟ حتما کسانی که دانش بیشتری دارند سطح بالاتری از زندگی را تجربه خواهند کرد. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۱ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش: ⁉️📚 آیا علم حدی دارد؟ تصور کنید مجموعه دانش‌هایی که امروز داریم یک‌دفعه ده برابر شوند. در این صورت ، همه مناسبات‌مان اصلاح می‌شوند. بسیاری از مشکلات کنونی کشور ناشی از ضعف دانش است. 🐔🥚 این‌که می‌بینید چهل سال است داریم مشکل مرغ و تخم‌مرغ را تجربه می‌کنیم نشان می‌دهد دانش‌مان در این زمینه‌ها رشد نکرده‌است. 🔝📚 اگر دانش رشد کند، مشکلاتی مانند مشکل مسکن، بیکاری، تجارت، مسائل فرهنگی و نحوه هزینه‌کرد نیز حل می‌شوند. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۲ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش: 🏛 حتی همین بحث‌هایی که درباره دایره دخالت دولت، حد دولت، مجوزها، ساختارها، بودجه و امثال آن مطرح کردیم که چهل سال و بلکه هفتاد سال است درگیر آن هستیم، به‌دلیل ضعف دانش است. 👨‍🏫 اگر علوم انسانی و دانش مدیریت ما ارتقا پیدا کند، این مسائل حل می‌شوند. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۳ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 مشکلات کشور ناشی از ضعف دانش: 📚 دانش اداره کشور، دانش بودجه‌ریزی، دانش تحصیل منابع، دانش کنترل‌ها و نظارت‌ها و دانش برنامه‌ریزی، نمونه‌های دیگری هستند که اگر ارتقا پیدا کنند ضعف‌ها برطرف می‌شوند. 📚 ما نیازمند همه دانش‌ها هستیم. دانشمندان تمام علوم، همه عزیز و محترم هستند. هیچ علمی را نمی‌توانیم کنار بگذاریم. یادمان باشد که تمام علوم از آسمان‌اند، چون منبع و منشأ علم، خدای متعال است. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۴ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 علم را محدود نکنیم: ⛪️ من دیده‌ام که بعضی‌ها مسائل دینی و ارزشی را وارد حوزه علمی می‌کنند، درحالی‌که در حوزه علم، اصلاً مسائل ارزشی و دینی مصطلح قابلیت ورود ندارد، 🏫 مگر آن که آموزه دینی و ارزشی به زبان و بیان علمی و استدلالی بیان شود و در نتیجه با روش علمی قابل ارزیابی باشد. نه اینکه در برابر یک دیدگاه، از ابزار تکفیر، تخطئه و نفی کلی استفاده شود. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۵ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 علم را محدود نکنیم: 🔰 ما می‌توانیم بگوییم یک گزاره علمی ناقص است و اشکال دارد، اما نمی‌توانیم بگوییم به‌طور مبنایی هیچ یا باطل است. علم که نمی‌تواند باطل باشد. 🔰 البته علم به‌معنای محصول اندیشیدن و کشف حقیقتی تازه‌ است. علم نمی‌تواند منفی باشد، چون از آسمان است. 🔰 مثال روشن آن بحث‌های آقای فروید در روان‌شناسی است. زاویه‌ نگاه ایشان به انسان را نمی‌توان نفی کرد. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۶ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 علم را محدود نکنیم: ♦️بحث دانش ناقص انسانها بحث داستان فیل مولوی است 🐘 فیلی را داخل یک اتاق تاریک گذاشته بودند و افراد می‌خواستند لمس کنند و تعریف کنند. یک نفر پای فیل را گرفته بود و می‌گفت فیل یک ستون است. یک نفر خرطوم فیل را گرفته بود و می‌گفت شیلنگ است. یک‌ نفر به کمر فیل دست زده بود و فکر می‌کرد یک تخت است. 🐘 فیل خودش بود، اما هرکدام از آن‌ها قسمتی از فیل را دیده بودند. دیدِ آن‌ها ناقص بود. فیل فقط پا نیست. فیل، فیل است که پا هم دارد. فیل خرطوم نیست، عاج نیست، ولی همه این‌ها را دارد. 🧑‍🎓 هرکس براساس ظرفیت و امکانات خود تلاش کرده‌است حقایقی را کشف کند. هرکس هرچه را کشف کرده کنار بقیه کشفیات می‌گذاریم و آن‌وقت است که تصویر کامل‌تر می‌شود. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۷ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 ضرورت هم‌افزایی و تجمیع دانش‌ها: 👨‍🏫📚 من به هم‌افزایی و همکاری در علم و تجمیع علوم معتقدم. هیچ‌کس را نباید پس زد. باید گفت هرکس در نتیجه اندیشه‌ورزی واقعی به هر نتیجه‌ای رسیده‌است، آن را روی میز بگذارد تا در کنار دستاوردهای دیگران قرار بگیرد، چون زندگی اجتماعی متعلق به همه ماست. 🗺💁‍♂ همه داریم در این فضا زندگی می‌کنیم. بهبود زندگی اجتماعی متعلق به همه و آرمان همه است. دانش، پایه و لازمه و پیشگام بهبود زندگی اجتماعی است. 🧑‍🏫🗣 هرکس هر علمی دارد بیاورد. اشکالی ندارد. مباحثه می‌کنیم، مباحثه نه برای نفی، بلکه برای تکمیل و اصلاح و ارتقا. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۸ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
🔴 خلاصه سخن: 👨‍🏫 عرضم را خلاصه می‌کنم. انسان و جامعه تا ابد نیازمند رشد علمی هستند. هیچ دانشی نباید محدود شود و از عرصه پژوهش و ارتقا کنار برود. من معتقدم بهترین جامعه، جامعه‌ای است که از انسان‌های عالِم تشکیل شده باشد. 👷👨‍🔧 فرقی نمی‌کند چه شغلی داشته باشند. این ممکن است به طور مستقیم ربطی به شغل نداشته باشد یا حداقل بخش مهمی از آن مستقیماً به شغل ربطی نداشته باشد. یک نفر ممکن است کفاشی کند، اما فلسفه و ریاضیات بداند، منطق و فیزیک وشیمی بداند، روان‌شناسی و حسابداری و علم مدیریت بداند. ❓چه اشکالی دارد؟ ✨😇 دانش سطح فهم و دریافت انسان از عالَم را بالا می‌برد و افق نگاه انسان را گسترده‌تر می‌کند و فضایی برای رشد انسانیتِ انسان و شکوفایی او باز می‌کند. 👨‍🏫🤲 امیدوارم همان‌طورکه سال‌های سال، بلکه قرن‌ها، ایرانی‌ها در عرصه دانش پیشگام و پیشتاز بوده اند، ان‌شاءالله در آینده نزدیک هم سهم خودشان را در توسعه دانش بشری به‌خوبی ایفا کنند. 📖 کتاب: «نظریه مدیریت ایرانی»/۳۴۹ 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary
توسعه علمی.rar
17.2M
مجموعه عکس نوشته های مربوط به مبحث توسعه علمی 🆔 @havaye_bahary 🌐 https://eitaa.com/havaye_bahary