eitaa logo
هوای وصال(حضرت آیت الله محمد شجاعی "قدس سره")
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
255 ویدیو
19 فایل
نشرگزیده آثارعالم فرزانه حضرت آیت الله محمد شجاعی "ره" آرشیوصوتی⬇️ @sedaye_sokhaneeshgh حُسن عفاف⬇️⁩ @hosne_efaf هوای وصال⬇️ http://sapp.ir/havayee_vesal https://ble.im/havayee_vesal https://iGap.net/havayee_vesal ادمین⬇ @ghalbee_salim "تبادل نداريم"
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ▫️پروردگارا ! ما پناه به تو مى بريم و از وسوسه هاى ديو رجيم ، و حيله و نيرنگها و دلبستگى به آرزوها و نويدها و فريب ها و دامهاى او. و از اين كه در گمراهى ما طمع بندد و از طاعت تو باز گرداند ، و به نافرمانى تو ما را زبون سازد و از اين كه هر چه را به نظر ما زيبا نمايد ، ما آن را زيبا ببينيم و آنچه را پيش ما زشت جلوه دهد و بر ما دشوار گردد. خدايا به عبادت خود ، او را از پيش ما دور گردان ، و به پايدارى ما در دوستى تو او را مقهور ساز و ميان ما و او پرده اى در آويز كه نتواند دريد و سدى استوار كن كه نتواند شكافت.▫️ 💎 فرازی از دعای ۱۷ ، 💎 @havayee_vesal
هوای وصال(حضرت آیت الله محمد شجاعی "قدس سره")
✨معنای #فقر و اقسام آن در اصطلاح عرف ✨ فقر به معنای احتیاج و نیاز است ودر اصطلاح عامه مردم به معنای
▫️در حقیقت فکر و قلب زاهد به وحشت توجه دارد و این وحشت خود نوعی اشتغال شمرده می شود که در مرحله خود ، او را از یاد حق تعالی باز می دارد؛ 🔹 چنانکه مرحوم نراقی در این زمینه مثالی نیکو بیان می کنند و می گوید : ▫️ دو عاشق را در نظر بگیرید که در محضر معشوق خود هستند و در برابر آن ها رقیبی نیز حضور دارد. حال عاشقی که در خود از رقیب در وحشت و از وجود او هراسان است را در نظر بگیرید . به طور حتم قلب او به میزان آن هراس از توجه به معشوق باز می‌ماند ؛ 🔹در حالیکه آن عاشقی که اصلاً به وجود رقیب توجه ندارد تا در پی آن در هراس باشد ، به طور کامل در جمال معشوق خود محو می شود عشق کامل‌تری خواهد داشت. ممدوح و مورد نظر معصومان "علیهم السلام " در باب ( امکانات مادی ) همین مرتبه از فقر است ▫️ 📚منبع : کتاب کیمیای وصال ، صفحه ۲۰۶ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی "رضوان الله علیه " @havayee_vesal
🔹هر حُسن و هر جمالى ، و هر خوبى و هر كمالى مخصوص او و از آن اوست ؛🔹 🔅له ما فى السّموات و ما فى الارض و انّ اللّه لهو الغنىّ الحميد🔅 «آيه ۶۴، سوره حج » طبعاً هر مدح و ثنايى ، و هر حمد و ستايشى مخصوص او و متوجه به اوست ، چه مدح كننده و حمد گو او را مدح كند و حمد گويد ، و چه به زعم خويش و به اشتباه و خطا ، غير او را مدح و ستايش كند ؛ 🔹الحمدالله ، و له الحمد🔹 ✨و اين ، معنى « الحمد لله رب العالمين » است كه هر روز و هر شب در ها و در مقام ، اظهار مى كنيم. معنى اين جمله و مقصود از آن ، تنها اين نيست كه بايد فقط او را حمد و ثناء گفت ، و تنها اين نيست كه حمد و ثناء ، مخصوص اوست. علاوه بر اينها ، اين معنى هم مقصود است كه هر حمد و هر ثنايى از هر حمد گو و ثناگويى ، در خصوص هر چيزى و هر كسى ، چه بداند و چه نداند ، متوجه حضرت حقّ مى شود و به او مى رسد...✨ 📚 منبع ؛ کتاب مقالات جلد دوم ، صفحه ۱۹۸ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی ٰ رضوان الله علیه ٰ @havayee_vesal
حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی "رضوان الله علیه " : 🔸عزت را حفظ بکنید 🔸 ▫️امیرالمؤمنین "صلوات الله علیه" فرمودند که در برخورد با مؤمنین، برخورد تو ، باید برخورد توأم با (مضمون بیان اين است ) حرمت ، احترام ، بشاشت و ادب و دلسوزی باشد. 💎به همه ی مؤمنین وقتی برخورد می کنی ، با بشاشت و حرمت و ادب و احترام. اینها که است، ▫️آداب▫️. ✨ولی این غیر از این است که در برابر کسی خشوع و خضوع بکنی برای چی ؟ برای دنیا. ▫️از آن جهت عزّت خود را فرمود چه بکن؟ حفظ بکن حرمت افراد را نگه دار. ادب را نگه دار. با بشاشت روبرو باش. دلسوز باش. با لین کلام،. .. اینها را مواظبت کن. 💠 اما از این طرف مواظبت کن ، نلرزی ، چون مثلاً این آدم دستش چیزی هست هست ،، از و امثال اینها ، برایش خشوع برای دنیا نکنی و عزت خودت را حفظ کن. 📀منبع : فایل صوتی ( ) @havayee_vesal
۱- حدیث غدیر که حدیث متواتر است و از جمع کثیری از صحابه روایت شده است ، و جمع بسیار زیادی از علماء فریقین به تواتر آن اعتراف کرده اند ، و از بیش از یکصد طریق از طُرُق شیعه و سنی نقل گردیده است ، و تعابیر کاملاً روشن و مضمون واضح دارد ، کنار گذاشته شد ، و یا توجیه گردید ؛ توجیهی که بطلان و بی معنا بودنش برای هرکسی معلوم است. 🔹 کلام واضح نبی اکرم { صلی الله علیه و آله } در غدیر که فرمودند ؛ ▫️ من کنت مولاه فعلیّ مولاه ▫️ چه ابهامی در بیان مقصود ، یعنی موضوع 💎 ولایت 💎 دارد ، و کدام بیان می تواند بهتر از این باشد؟!. ‼چگونه می شود آن را به معنایی حمل کرد که کردند؟! و اشارتهای این کلام را صاحبان بصیرت چگونه می توانند نادیده بگیرند؟!. 🔹 هرکسی بهره ای از فهم نکته ها و اشارتها داشته ، و از ذوق اسرار توحید برخوردار باشد ، از این کلام ، و از نکات و اشارات آن می فهمد آنچه باید بفهمد ، و این معنا را به وضوح برداشت کند که ▫️ولایت خدای متعال در ولایت رسول اکرم { صلی الله علیه و آله } متجلّی است ، و ولایت خدا و رسول در مولی الموحّدین علی بن ابی طالب { صلوات الله علیه } ظاهر. ▫️ 🔹دقت شود🔹 🔹 این کلام می گوید ، طریق و راه و را باید با ولایت پروردگار متعال پیمود ، و ولایت پروردگار را باید در ولایت نبی اکرم و علی بن ابیطالب « صلوات الله علیهما » جویا بود. سخن در این مقام بسیار است ، ولکن چه باید کرد که مجال ، مجال مناسب نیست. ۲- حدیث ثقلین هم با اینکه از طُرُق زیادی از فریقین نقل شده است نادیده گرفته شد. این حدیث به وضوح گفت ؛ ▫️ اِنّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ، و انّهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ▫️ 🔹 لکن روشن نشد چرا عترت طاهره { صلوات الله علیهم اجمعین } کنار گذاشته شدند؟! ‼ و چرا در جمله ▫️و انّهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ▫️ تامل به عمل نیامد؟! 🔹 مگر این جمله نمی گوید قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شود ، و در تبیین صحیح و تفسیر درست را فقط با عترت طاهره و با اهل بیت عصمت و طهارت { صلوات الله علیهم اجمعین } می توان یافت؟!. ‼ بالاخره معلوم نگشت چرا این حدیث را مدّعیان معرفت نادیده گرفتند ، و اشارتهای راهگشای آن رانفهمیدند؟!.. این دو مورد ، یعنی حدیث غدیر و حدیث ثقلین را از باب مثال ذکر کردیم ، و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. 📚 منبع ؛ کتاب رساله محبت ، صفحه ۳۵ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " @havayee_vesal
💠 معنای در اصطلاح تزکیه و الی الله .. 💠 @havayee_vesal
﷽ 💎 اینک منم ای خدای من ، که در پیشگاهت به خاکساری در،افتاده ام، منم که خطاها پشتم را گرانبار کرده ، و منم که گناهان عمرم را به تباهی برده، و منم که از سر جهالت ، تورا نافرمانی کرده ام، در صورتیکه تو شایسته این نبودی که من چنین کنم. ای خدای من، آیا اگر کسی تو را بخواند بر او رحمت می آوری تا در بکوشم ؟ یا کسی را که به درگاهت بنالد می آمرزی تا در گریه شتاب کنم ؟ یا از کسی که از سرِفروتنی صورت به خاک درگاهت بساید در می گذری؟ یا کسی را که به پیشگاهت از سرِ اعتماد ، از و نداری خود شکوه کند بی نیاز می گردانی؟ اى خداى من! آن را كه بخشنده اى جز تو ندارد نوميد مگردان و آن كه از تو بى نياز نيست و كسى به داد او نمى رسد خوار مكن. اى خداى من! درود بر محمد "صلوات الله علیه" و آل او فرست ، و از من روى بر مگردان ، كه روى به تو آورده ام و مرا نوميد مكن كه به تو اميدوارم و مرا از پيش خود مران كه در خدمت تو ايستاده ام. تويى كه خود را به رحمت و مهر توصیف کرده ای ، پس درود بر محمد " صلوات الله علیه " و آل او فرست ، و بر من رحم کن. و تو خود را بخشنده نامیدی ، پس برمن ببخشای .... اى خداى من ! سپاس تو را ، چه بسيار عيب كه پوشيدى بر من و مرا رسوا نكردى ، و چه بسيار كه پنهان كردى و مرا بدان شهره نساختى ، و بسا آلودگى ها كه بدان دست زدم و تو پرده من ندريدى و ننگ آن را بر من ننهادى و پيش همسايگان و عيوب جويان كه از نعمت تو بر من رشك مى برند آنها را آشكار ننمودى .💎 ✨ برگرفته از فرازهایی دعای ۱۶، @havayee_vesal
▪️بنال ای دل ، که در نای زمان ، فریاد را کشتند ▪️بهین ، آموزگار مکتب ارشاد ، را کشتند ▪️اساتید جهان ، باید به سوگ علم بنشینند ▪️که در دانشگه هستی ، بزرگ استاد را کشتند ▪️به جرم پاسداري از حريم عترت و قرآن ▪️رئيس مذهب و الگوي عدل و داد را كشتند 🏴 شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه ، امام جعفر صادق " علیه السلام " را به ساحت مقدس فرزند بزرگوارشان امام موسی بن جعفر " علیه السلام " و ساحت مقدس امام زمان " عجل الله تعالی فرجه الشریف " و شما عزاداران تسلیت عرض می نماییم . ▪️التماس دعا ▪️ @havayee_vesal
151. فنا شدن در غیر خدا - دنیا-.mp3
6.26M
📀 ؛ در خصوص : « شدن در ، ( دنیا یعنی غیر خدا . حالا هر چه باشد ، پول باشد ، ریاست باشد ، شهرت باشد و جمال باشد ....... ) شما را غافل گردانیده است از .... » [ با مجاهدت می توان به و رسید ] از فرمایشات ارزشمند حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " @havayee_vesal @sedaye_sokhaneeshgh
" سلام الله علیها " ⚫️ ابو بصیر از امام صادق " صلوات الله علیه " نقل می کند که فرمودند ؛ « فی تسبیح فاطمة " صلی الله علیها " یبدأ بالتکبیر أربعاً و ثلاثین، ثمّ التحمید ثلاثاً و ثلاثین ، ثمّ التسبیح ثلاثاً و ثلاثین » ▫️ در تسبیح فاطمه " صلی الله علیها " با «تکبیر » یعنی با « الله اکبر » شروع می کند، و سی و چهار بار « تکبیر » می گوید ، و سپس سی و سه بار به « تحمید » می پردازد ، یعنی « الحمدلله » می گوید ، و سپس سی و سه بار « تسبیح » می کند ، یعنی « سبحان الله » می گوید. ▫️ « فروع کافی، کتاب الصلاة ، باب التعقیب بعد الصلاة و الدعاء » ◾️ در « ترتیب » و در « عدد » حسابها هست که برای اهل آن تا حدودی معلوم ، و برای محجوبان هم مستور است ....◾️ 📓 منبع : مقالات جلد سوم ، صفحه ۹۳ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی « رضوان الله علیه » @havayee_vesal