eitaa logo
هوای وصال(حضرت آیت الله محمد شجاعی "قدس سره")
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
259 ویدیو
19 فایل
نشرگزیده آثارعالم فرزانه حضرت آیت الله محمد شجاعی "ره" آرشیوصوتی⬇️ @sedaye_sokhaneeshgh حُسن عفاف⬇️⁩ @hosne_efaf هوای وصال⬇️ http://sapp.ir/havayee_vesal https://ble.im/havayee_vesal https://iGap.net/havayee_vesal ادمین⬇ @ghalbee_salim "تبادل نداريم"
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ تا وقتی انسان به خود توجه دارد ، تسلیم شدن در برابر حق امری دشوار است ؛ ولی هر چه از توجه او به خود کاسته شود ، بیش از پیش در برابر حق و فرمان های او تسلیم خواهد بود . 💠 وقتی انسان به طور کامل تسلیم حق شود و از منیّت او چیزی باقی نماند ، حقایق هستی بر او آشکار می شود ؛ چنان که در آیه ( صافات، ۱۰۲- ۱۰۵ ) نیز پس از اشاره به لحظه تسلیم شدن حضرت ابراهیم ( علیه السلام ) و فرزندش از بیان آن اسرار خودداری کرده و پس از 🔅 فلما اسلما و تله للجبین🔅 ، معطوف علیه نیامده است واین عدم بیان ، گویای کشف حقایقی بر حضرت ابراهیم (علیه السلام ) و فرزند ایشان است که تنها برای کسانی قابل درک است که به این مقام رسیده باشند. 💐 تسلیم این دو بزرگوار ، تسلیم ذریّه آن ها را نیز در پی داشت ؛ همان گونه که رسول اکرم { صلوات الله علیه } و ائمه اطهار (علیهم السلام ) به ویژه سیدالشهداء ( علیه السلام ) به چنین مقامی رسیده اند ؛ چنان که خدای تعالی در قرآن کریم درباره پیروان حضرت ابراهیم (علیه السلام ) چنین می فرماید ؛ ✨ ان اولی الناس بابراهیم .......✨ 🔹 آل عمران، آیه ۶۸🔹 ✨ سزاوارترین مردم به ابراهیم آن ها هستند که از او پیروی کردند و [ در عصر او به مکتب او وفادار بودند ، همچنین ] این پیامبر و کسانی که به او ایمان آورده اند [ از همه سزاوارترند ] و خداوند ولی و سرپرست مومنان است ✨... 📚 منبع ؛ کتاب کیمیای وصال ، صفحه ۱۳۸ ، حضرت آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " @havayee_vesal
💠 ..در زیارت عید قربان می خوانیم : 🔸 السلام علیک یا حُجّةَ الْخِصام 🔸 این جمله هم برای همه مومنان هشیار و با شعور ، غیر توجیه گر ، مخلص و متعبد همیشه درس دهنده است . 🔹 سلام بر تو ای حجّت در برابر دشمنی ها با توحید. ▫️ یعنی اگر کسی می خواهد بداند که حجتش کیست ، راهش را باید از چه کسی بگیرد و حجت او در برابر دشمنی هایی که با ، و اساس اسلام می کنند ، کیست ، بداند که حجتش امام حسین " علیه السلام " است. 💠 به عبارت دیگر ، هر کس با هر خصومتی مواجه شد : 🔸 خصومت هایی که با اسلام و می شود ، می گوید می خواهید بدانید در برابر خصومت ها چه کار باید بکنید و بدانید حجتتان کیست ؟ 🔹 به امام حسین " علیه السلام " نگاه کنید جمله بسیار عجیبی است . 📕 برگرفته از کتاب ، صفحه ١۴ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " قدس سره الشريف " @havayee_vesal
مولی الموحّدین امیرالمؤمنین " علیه السلام " فرمودند ؛ ✨ آگاه باشید ! « ریاكاری و تظاهر ، هر چند اندك باشد است » و همنشینی با هوا پرستان ایمان را به دست فراموشی می سپارد ، و را حاضر می كند ، از بر كنار باشید كه با ایمان فاصله دارد ، راستگو ، در راه نجات و بزرگواری است ، اما دروغگو بر لب پرتگاه هلاكت و خواری است . نورزید كه حسد ایمان را « چونان آتشی كه هیزم را خاكستر كند ، نابود می سازد » ، « و با یكدیگر دشمنی و كینه توزی نداشته باشید كه نابود كننده هر چیزی است . » بدانید كه آرزوهای دور و دراز عقل را غافل و یاد خدا را به فراموشی می سپارد ، آرزوهای ناروا را دروغ انگارید كه آرزوها ، فریبنده اند و صاحبش فریب خورده . ✨ 🔹 فرازی از خطبه ۸۶ ، نهج‌البلاغه 🔹 @havayee_vesal
💠 حدیث ثقلین و به نقل از علماء أهل سنت 💠 صحیح ترمذی در باب مناقب اهل بیت علیهم السلام ؛ از جابر بن عبدالله انصاری روایت می کند که گفت ؛ رسول خدا " صلی الله علیه و آله و سلم " را در هنگام حج خود ، در روز دیدم ، در حالیکه بر ناقه قصواء سوار بود و برای مردم خطبه می خواند ، شنیدم که می فرمود ؛ 💠 ای مردم همانا برای شما آن چیزی را باقی می گذارم تا مادامی که آن را گرفتید هرگز گمراه نخواهید شد؛ ✨ کتاب خدا و عترتم اهل بیت است. ✨ و در این باب از ابوذر و ابوسعید و زید بن ارقم و حذیفه بن اسید این حدیث آمده است. محمد بن حکیم ترمذی نیز آن را در کتاب خود ( نوادر الاصول ) آورده است. 📚 منبع : کتاب ینابیع المودة ، شيخ سليمان بن إبراهيم القندوزي الحنفي @havayee_vesal
۱- حدیث که حدیث متواتر است و از جمع کثیری از صحابه روایت شده است ، و جمع بسیار زیادی از علماء فریقین به تواتر آن اعتراف کرده اند ، و از بیش از یکصد طریق از طُرُق شیعه و سنی نقل گردیده است ، و تعابیر کاملاً روشن و مضمون واضح دارد ، کنار گذاشته شد ، و یا توجیه گردید ؛ توجیهی که بطلان و بی معنا بودنش برای هرکسی معلوم است. 🔹 کلام واضح نبی اکرم { صلی الله علیه و آله } در غدیر که فرمودند ؛ ▫️ من کنت مولاه فعلیّ مولاه ▫️ چه ابهامی در بیان مقصود ، یعنی موضوع 💎 ولایت 💎 دارد ، و کدام بیان می تواند بهتر از این باشد؟!. ‼چگونه می شود آن را به معنایی حمل کرد که کردند؟! و اشارتهای این کلام را صاحبان بصیرت چگونه می توانند نادیده بگیرند ؟!. 🔹 هرکسی بهره ای از فهم نکته ها و اشارتها داشته ، و از ذوق اسرار برخوردار باشد ، از این کلام ، و از نکات و اشارات آن می فهمد آنچه باید بفهمد ، و این معنا را به وضوح برداشت کند که ▫️ولایت خدای متعال در ولایت رسول اکرم { صلی الله علیه و آله } متجلّی است ، و ولایت خدا و رسول در مولی الموحّدین علی بن ابی طالب { صلوات الله علیه } ظاهر. ▫️ 🔹دقت شود🔹 🔹 این کلام می گوید ، طریق و راه و را باید با ولایت پروردگار متعال پیمود ، و ولایت پروردگار را باید در ولایت نبی اکرم و علی بن ابیطالب « صلوات الله علیهما » جویا بود. سخن در این مقام بسیار است ، ولکن چه باید کرد که مجال ، مجال مناسب نیست. ۲- حدیث ثقلین هم با اینکه از طُرُق زیادی از فریقین نقل شده است نادیده گرفته شد. این حدیث به وضوح گفت ؛ ▫️ اِنّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ، و انّهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ▫️ 🔹 لکن روشن نشد چرا عترت طاهره { صلوات الله علیهم اجمعین } کنار گذاشته شدند؟! ‼ و چرا در جمله ▫️و انّهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ▫️ تامل به عمل نیامد؟! 🔹 مگر این جمله نمی گوید قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شود ، و در تبیین صحیح و تفسیر درست را فقط با عترت طاهره و با اهل بیت عصمت و طهارت { صلوات الله علیهم اجمعین } می توان یافت؟!. ‼ بالاخره معلوم نگشت چرا این حدیث را مدّعیان معرفت نادیده گرفتند ، و اشارتهای راهگشای آن رانفهمیدند؟!.. این دو مورد ، یعنی حدیث غدیر و حدیث ثقلین را از باب مثال ذکر کردیم ، و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. 📚 منبع ؛ کتاب رساله محبت ، صفحه ۳۵ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " @havayee_vesal
🔘️ من برای این که اخلاق کریمه را به شما بشناسانم ، صحبت می کنم. الآن شما این اخبار را می شنوید. این همه اخبار را می شنوید ، آن مظلومان فلسطین ، آن مظلومان عراق ، الی آخر. اینها کسی راحت بشیند ، اگر چیزی از دستش بر بیاید و راحت بشیند، این فاقد خُلق کریم انسانی و اسلامی و ی است... حتماً فاقد است. باید خودش به حال خودش گریه بکند. 🔸هست در روایات . این اخلاق کریمه را می شمارد ، اینها و اشباه اینها را ، امام می فرماید اگر می بينی اینها در تو نيست ، گریه بکن به حال خودت ، گریه بکن. نقصان در وجود تو هست. 🔷 ببینید ، کسی در وجود خودش ، در روح خودش ، (من از شما سؤال می کنم)، کسی در روح خود عفو را نبیند ، گذشت در برابر جهّال را ، در برابر کسانی که اذیت می کند ، عفو، (عفو شخصی) ، که یک کرامت خلقی است، نبیند، این نقصان هست یا نیست؟ کسی در وجود خودش نبیند ، نقصان است یا نیست؟ همه ی اینها نقصان است. اگر کسی این حالت کریم را که گفتم ؛ نسوزد در برابر این جریاناتی که می گذرد ، در عالم، ( نسبت به مؤمنین ، مستضعفین ، مظلومان ، مسلمانان ، و در هر جای عالم ) ، ببیند و بعد نسوزد این فاقد چیست؟ فاقد خلق کریم است. باید به حال خود گریه بکند.......... 🔘 📀 گزیده ای از فایل صوتی ، " صلی الله علیه و آله و سلم " ( ۱ ) ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " @havayee_vesal