32.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"سکینه بنتالحسین علیهماالسلام" که شما اسمش را در کربلا شنیدهاید و دختر امام و برادرزاده و شاگرد زینب سلام الله علیها است؛ او یکی از مشعلهای معرفت عربی در همه تاریخ اسلام تا امروز است. کسانی که زینب و پدر زینب سلام الله علیها و پدر سکینه را قبول نداشتند و ندارند، اعتراف میکنند که "سکینه علیهاسلام یک مشعل معرفت و دانش" است.
رهبر معظم انقلاب
۱۳۷۰/۸/۲۲
🏴 ۵ ربیع الاول رحلت شهادتگونه حضرت سکینه بنتالحسین علیهماالسلام بر محبین اهل بیت علیهمالسلام تسلیت و تعزیت باد
🏴⃟🕊🕯჻ᭂ࿐✰
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
#اطلاعیه_پژوهش
💢 پوستر بخش پژوهش
اولین جشنواره فرهنگی - هنری و دانش بنیان فَردُخت استان قم
🖇 با مشارکت کلیه حوزههای علمیه و دانشگاهها و پژوهشکدههای سطح استان
♨️ رقابت در سه سطح
ویژندها و تولیدیها | آزاد| دانشجویی و دانشآموزی
🔆 محورهای پژوهش :
_تاریخ و فرهنگ
_اقتصاد
_هویت و تمدن سازی
_بهداشت و سلامت
_فناوری و تکنولوژی
🗓 باتوجه به استقبال پژوهشگران مهلت ثبت نام تا ٣٠ شهریورماه تمدید شد
🗓مهلت ارسال آثار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳
🔻ریزموضوعات جشنواره استانی فردخت در ادامه ضمیمه میگردد👇
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
#پژوهش
#جشنواره_استانی_فردخت
💢این بخش پژوهش شامل ۵ محور زیر است:
١|🌐 محور فناوری و تکنولوژی :
_ تکنولوژی هوشمند در طراحی لباس
_ مدیریت و تکنولوژی تولید پوشاک
_ کاربرد هوش مصنوعی در طراحی لباس
_ منسوجات هوشمند ، درمانی (منسوجات آروماسی ، منسوجات معطر)
٢|🧬 محور بهداشت و سلامت :
_ تاثیر پوشش در حفظ سلامت روانی اجتماع
_ تاثیر پوشش در حفظ سلامت روانی خانواده
_ تاثیرات متقابل نوع پوشش بر سلامت جسم زنان و مردان
_ تاثیرات متقابل نوع پوشش بر سلامت جسم کودک و نوجوان
_ تاثیرات متقابل نوع پوشش بر سلامت روان زنان و مردان
_ تاثیرات متقابل نوع پوشش بر سلامت روان کودک و نوجوان
٣| 💳 محور اقتصاد :
_ اهمیت طراحی و تولید پوشاک در توسعه ی اقتصاد دانش بنیان
_ بررسی جایگاه تولید پوشاک در ترویج اشتغال خانگی و درآمدزایی
_ دستاوردهای تحقیقاتی و فنآورانه در صنعت پوشاک
_ مطالعه تحولات مد و لباس در ایران و نسبت به رسانه با این تغییرات
_ مطالعه عوامل مؤثر بر مد و مصرف پوشش در ایران
۴|☀️ محور هویت و تمدن سازی :
_ تولید پوشاک و پیوند سنت و نوگرایی اجتماعی در جهت تحقق تمدن نوین ایرانی - اسلامی
_ بررسی زمینه های دگرگونی ذائقه اجتماعی در حوزه پوشش
_ نقش و جایگاه انگاره های شناختی فمنیستی در تغییر پوشش زنان ایرانی
_ دلالت های معنایی پوشش زنان و مردان در خرده فرهنگ های ایرانی (برجسته سازی نقاط قوت)
_ بررسی ظرفیت های پوشش های محلی در انتقال میراث فرهنگی و هویت ملی
_ الزامات و راهکارهای ذائقه سازی از طریق بروزرسانی نمادهای پوشش سنتی
_ جایگاه طراحی پارچه و لباس در تحقق تمدن نوین اسلامی
_ فلسفه حجاب ایرانی از دیدگاه غربی ها
_ بهره گیری از فرش ایرانی در طراحی لباس
_ بهره گیری از هوش فانتزی در طراحی لباس
۵|⚜ محور تاریخ و فرهنگ :
_ معرفی لباس های بومی ایران با نقشینه های تاریخی
_ نمادها یا نقش ها و عناصر معماری سنتی ایران در پوشاک خانواده
_ پیشینه و بنیان های فرهنگی پوشش زنان و مردان در منطقه فرهنگی مذهبی استان قم
_ مطالعه پدیدار شناسی تجربه زیسته زنان در وضعیت بی حجابی ، بدپوششی ، حجاب شیک ، حجاب کامل و...(آسیب شناسی ، برجسته سازی نقاط قوت ، ارائه الگو)
_ آسیب شناسی دلالت های معنایی پوشش نوین زنان و مردان در جامعه ی ایرانی
_ تحلیل جامعه شناختی سبک پوشش بر امنیت و عزت نفس جوانان و نوجوانان
_ تجربه نگاری فعالان حوزه ی مد و پوشش
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
#معاونت_پژوهش
🔺جشنواره بانوی کرامت درخشید؛ فراخوان هفدهمین دوره پژوهشی با بیش از ۹۶۰۰ اثر
🔷هفدهمین جشنواره بانوی کرامت با استقبال پژوهشگران سراسر کشور مواجه شده و تاکنون بیش از ۹۶۰۰ اثر در قالب های مختلف (کتاب، رساله علمی، پایان نامه، مقاله علمی، پژوهش پایانی سطح۲ و مقالات کوتاه نوشت) توسط طلاب، اساتید، پژوهشگران و دانشآموختگان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سامانه ثبت شده است.
🔶لازم به ذکر است، طلاب ارجمند و سایر پژوهشگران در سراسر کشور تا ۳۱ شهریورماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود را در بخش ویژه همایش با موضوع «حوزه های علمیه، تبلیغ کارآمد و خانواده متعالی» ثبت و بارگذاری کنند.
🔷علاقهمندان برای ارسال آثار میتوانند از طریق لینکهای ذیل ثبت نام کنند.
https://kowsarnet.whc.ir
https://research.whc.ir
متن کامل خبر:
🌐news.whc.ir/x38H6
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧#پادکست
💧#تفسیرقطرهای
🎤مفسر:حجتالاسلاموالمسلمین#قرائتی
📖سورهی مبارکه #توبه
🌸آیات ۸۹ و ۹۰
⏱زمان: ۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
•••✾ ✨﷽✨✾•••
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر
يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الجنه
---✾࿐༅✨•🌼•✨༅࿐✾---
•••✨اللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج✨•••
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
#حدیث_روز
✍️ امام باقر علیهالسلام:
💠 «درباره اين سخن خداوند متعال: «در حقيقت، كسانى كه [از خدا] پروا دارند، چون وسوسهاى از جانب شيطان بديشان رسد، بىدرنگ، [خدا را] به ياد مىآورند و آنگاه، بينا مىشوند» ـ : هر گاه شيطان، آنان را به ياد گناهان بيندازد و بر [انجام دادن] آنها وادارشان سازد، خدا را ياد مىكنند و آنگاه، بينا مىشوند».
🔹️«في قَولِهِ تَعالى: «إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْاْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ» : إذا ذَكَّرَهُمُ الشَّيطانُ المَعاصِيَ وحَمَلَهُم عَلَيها، يَذكُرونَ اللّهَ فَإِذا هُم مُبصِرونَ».
📚 تفسير القمّی: ج١ ص٢٥٣
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مهر محراب | ما را به خود وامگذاری
🔹شهید محراب آیتالله سیداسدالله مدنی
🗓۲۰ شهریور سالروز شهادت دومین شهید محراب، شهید آیتالله مدنی
🌷⃟🕊🍃჻ᭂ࿐✰
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#اطلاعیه_فرهنگی
امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با همکاری معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار میکند:
💢دوره معرفتی و تشکیلاتی بانوی مجاهد در دو بخش معرفتی و میدانی
🗓زمان برگزاری دوره مجازی: ۲۴ شهریور تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳
🌐دریافت محتوا از سایت سامانه مبشران
https://mobasheran.org
(در اولین ورود باید ثبت نام کنید)
🗓زمان برگزاری دوره حضوری: ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ شهر مقدس قم
📜با ارائه گواهی معتبر
📲لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/nHMcD8e8
🔻جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره ۰۲۵۳۲۹۰۶۶۴۶ تماس حاصل نمایید.
جهت همراهی با اخبار و اطلاعیه ها عضو کانال بانوی مجاهد شوید:
https://eitaa.com/banoyemojahed_qom
#بانوی_مجاهد
@SzmnTbliqat_Banovan
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
#معاونت_آموزش
🔺نتایج نهایی مقطع عمومی(سطح۲) حوزههای علمیه خواهران اعلام شد
🔹خانم بابایی، مدیرکل سنجش و پذیرش حوزههای علمیه خواهران از اعلام نتایج نهایی پذیرفتهشدگان مقطع عمومی(سطح2) در سال تحصیلی 1404-1403 خبر داد.
متن کامل:
https://news.whc.ir/news/133688
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
#مدرسه_علمیه_تخصصی_حضرت_آمنه_س
#_معاونت_پژوهش
🔰مقاله سرکار خانم شهربانو ایزانلو؛ طلبه سطح سه، رشته تربیت دینی کودک و نوجوان مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها با موضوع "عوامل درون خانوادگی تضعیف باورهای دینی نوجوانان" در روزنامه قدس آستان قدس رضوی به چاپ رسید و در سایت قدس آنلاین درج شد.
🔹️در این مقاله به کمبود محبت و تکریم در دعوت و تثبیت باورهای دینی نوجوانان اشاره شده است. محبت و تکریم در دعوت بهسوی دین، سبب درونیسازی رفتار نوجوان شده، باعث میشود او تا سرحد بندگی پیش برود و باورهای دینی درونش تثبیت شود.
🔹️خداوند متعال در آیه 159 سوره آل عمران میفرماید: «فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» ای پیامبر(ص)، پس به مهر و رحمتی از سوی خداوند با آنان نرمخو شدی و اگر درشتخو و سختدل بودی از پیرامونت پراکنده میشدند.
🔹️این آیه بیانگر آن است که محبت و نرمدلی والدین نسبت به نوجوان، دارای جاذبهای است که سبب پذیرش منطق و استدلال شده، پایه و اساس تعلیم و تربیت و بهویژه باورهای دینی به شمار میآید."
➕️متن کامل
⛅️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج⛅️
╭┅─────────
📒📕📗
📙📘
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
#هماکنون
#خبر_فرهنگی
🔰 "دوره سراسری تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم" توسط معاونت فرهنگی حوزههای علمیه خواهران در حال برگزاری است
🔹️خانم میرمطهری سرپرست معاونت فرهنگی مدیریت استان قم گفت: این دوره که بصورت کشوری با سخنرانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم و با حضور طلاب حوزههای علمیه خواهران استانهای لرستان، همدان، گلستان، مازندران، ایلام و مرکزی در حال برگزاری است، به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم در مدرسه علمیه تخصصی کریمه اهل بیت (سلاماللهعلیها) صورت گرفت.
🔹️ایشان هدف از برگزاری این دوره را شناسایی ممتحنین حفظ قرآن از میان طلاب، کادر و اساتید حوزههای علمیه خواهران، تربیت و توانمندسازی طلاب در زمینه کسب مهارت به عنوان ممتحن در عرصه حفظ و قرائت قرآن، توسعه فرهنگ انس دائمی با قرآن در مدارس علمیه خواهران و تامین داوران متخصص در رشتههای حفظ و قرائت قرآن کریم به منظور برگزاری مسابقات استانی عنوان کرد.
🔹️وی افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از صبح امروز آغاز شده و تا پایان روز جمعه ۲۳ شهریور ادامه خواهد داشت.
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
#مرکز_آموزش_عالی_کوثر_کاشان
#پژوهش
🔻چهلمین جلسه دفاعیه پایاننامه سطح سه، صبح امروز در مرکز آموزش عالی کوثر برگزار شد
🔸دراین جلسه سرکار خانم مریم تقوایی طلبه سطح سه گرایش کلام اسلامی موفق به دفاع پایاننامه خود با موضوع "تحلیل لعن مخالفان در سیره و سنت پیشوایان معصوم علیهم السلام" با کسب نمره عالی گردید.
@kowsar_kashan
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
‼️یوسف و زلیخا...
✍️ آیت الله مدنی در نطقی که در جمع خبرگان ملّت داشتند و آن هم در سالهای اول انقلاب (حدود سال ۵۸ یا ۵۹) هشدار تکاندهندهای به شخصیِت های مطرح و انقلابیون آن زمان دادند که امروز عمق آن را بیشتر درک می کنیم...
▫️شهید مدنی با اشاره به ماجرای "یوسف و زلیخا" در قرآن حکیم به آن قسمت داستان اشاره کرد که وقتی زلیخا از عیبگیری زنان مصر با خبر شد آنان را به ضیافتی دعوت کرد و به دست آنان کارد و ترنجی داد و در میان مهمانی به یوسف دستور داد که وارد ضیافت شود، آمدن یوسف همان و بریده شدن دست زنانی که ملامتگر زلیخا بودند همان!
▫️سپس آیت الله مدنی با گریه دردناک پشت تریبون ادامه دادند: آقایان! نکند در محشر و قیامت، محمدرضا (پهلوی) جلوی ما را بگیرد و بگوید دیدید شما هم وقتی به دستتان ترنج دادند دستتان را بریدید و مثل من کاخنشین و طاغوتی شدید!
🗓 بهمناسبت بیستم شهریور، سالروز شهادت شهيد محراب، آيتالله مدنی
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧#پادکست
💧#تفسیرقطرهای
🎤مفسر:حجتالاسلاموالمسلمین#قرائتی
📖سورهی مبارکه #توبه
🌸آیه ۹۱
⏱زمان: ۷ دقیقه و ۳۳ ثانیه
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
•••✾ ✨﷽✨✾•••
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر
يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الجنه
---✾࿐༅✨•🌼•✨༅࿐✾---
•••✨اللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج✨•••
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
#حدیث_روز
✍️پیامبر اکرم صلیالله علیه واله وسلّم:
💠 «از راهنمايى خدا پيروى كنيد تا هدايت يابيد و رشد كنيد. آن (راهنمايى خدا) راهنمايى من است، راهنمايى من، راهنمايى علیبنابى طالب است. پس هركس در زمان حيات من و پس از مرگم از هدايت او پيروى كند، از هدايت من پيروى كرده، و هر كس از هدايت من پيروى كند، هر آينه از هدايت خدا پيروى كرده است...».
🔹️ «اتَّبِعوا هُدَى اللّهِ تَهتَدوا وتُرشَدوا ، وهُوَ هُدايَ ، وهُدايَ هُدى عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ ، فَمَنِ اتَّبَعَ هُداهُ في حَياتي وبَعدَ مَوتي فَقَدِ اتَّبَعَ هُدايَ ، ومَنِ اتَّبَعَ هُدايَ فَقَدِ اتَّبَعَ هُدَى اللّهِ....».
📚 تأويل الآيات الظاهرة: ج١ ص٣٢٠ ح١٩
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
🔻رهبر معظم انقلاب:
🔹️فضای مجازی یک دنیای جدیدی است دیگر؛ شماها [هیئت دولت] بیشتر از بنده هم حتماً مطّلعید؛ یعنی فضای مجازی دیگر امروز مجازی نیست، امروز یک واقعیّتی است در زندگی مردم که روزبهروز هم دارد پیش میرود.
🔹️آنچه مهم است این است که در فضای مجازی، حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد؛ اینکه بنده گاهی گفتهام فضای مجازی رها و ول است، به خاطر این است. حکمرانی بر اساس قانون؛ اگر قانونی ندارید، قانون را به وجود بیاورید و بر اساس آن قانون، زمام کار را به دست بگیرید.
۱۴۰۳/۶/۶
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم