eitaa logo
پایگاه حوزه نت
6.9هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
645 ویدیو
28 فایل
وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
@hawzah_net از منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری 🌺 وحدت بیت الغزل اندیشه و سیره امام (ره) و رهبری است و آنچه تاکنون نظام اسلامی را پویا و پایا داشته اتحاد و همدلی بوده است و شرط حفظ نظام اسلامی استمرار همدلی و وفاق در تمام حوزه ها و جنبه های نظام اسلامی است بنابراین با تأسی به سیره امام و رهبری در موضوع وحدت، دستیابی به قله های رفیع تکامل نظام اسلامی به آسانی میسر می گردد. مقام معظم رهبری بر این باورند که باید مسلمانان جهان با هم متحد شوند و با هم دشمنی نکنند و محور همه، کتاب خدا و سنت نبی اکرم و شریعت اسلام باشد. مسلمانان باید شالوده زندگی خود را بر اسلام و قرآن استوار نمایند تا در تمام ادوار زندگی موفق باشند. https://hawzah.net/fa/Article/View/98529
@hawzah_net 💠 مقامات والای در قرآن خداوند متعال در آیات قرآن کریم گاهی به طور صریح و زمانی به گونه ضمنی به مقامات پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله اشاره فرموده است که در این بخش به برخی از این آیات اشاره می کنیم. مقام خاتمیت 📌 مقام «عبودیت مطلقه» 📌 مقام «بالاترین رتبه وجودی» 📌 مقام «اسوة حسنه بودن» 📌 مقام «خلق عظیم» 📌 مقام «رأفت و رحمت» 📌 مقام شامخ «رسالت» 📌 مقام«اسم اعظم» والاترین درجه عندالله 📌 مقام«علم لدنی» 📌 مقام «عصمت» 🔹 مقام عبودیت مطلقه خداوند که رب و پروردگار عالمین است نسبت به افراد مختلف، متفاوت است بعضی از انسان ها تحت تدبیر اسماء جزئیه حقند مثلا بعضی در حقیقت، عبدالرزاق، عبدالجلیل، عبدالباسط، یا عبدالکریم هستند، اما پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله ، «عبده» است و پروردگاری مربی و مدبر شخصی پیامبر صلی الله علیه و آله است که نهایی ترین مرتبه را داراست و در قوس صعود مقامی برتر از مقام مربوبیت شخص رسول اکرم صلی الله علیه و آله نیست و آن حضرت، منتسب به عالی ترین اسم از اسمهای حسنای خدای سبحان است. یعنی «هو» که همان هویت مطلقه است و چون کاملترین بندگی از آن اوست، جامع ترین کلمه به او اشاره دارد: «هُوَ اْلَّذی اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِاْلْهُدی وَ دینِ اْلْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عِلَی اْلْدّینِ کُلِّهِ». قرآن کریم وقتی تعبیر «عبد» را نسبت به سایر انبیا به کار می برد همراه با ذکر نام آنها به کار می برد: «وَ اذْکُرْ عَبْدَنا اِبْراهیمَ وَ اِسْحقَ وَ یَعْقوبَ اولِی الأَیْدی وَ الاَبْصار». اما وقتی نام پیامبر صلی الله علیه و آله را می برد به «عبده» تعبیر می کند که ناظر به مقام وحدت است و این کلمه از «عبدالله» نیز بالاتر است، زیرا این بندگی (عبودیت)، حاکی از هویت مطلقه است. 🔹 مقام «اسوة حسنه بودن» در قرآن کریم آیاتی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله را اسوه و الگوی جهانیان معرفی می کند و می فرماید: « لقد کان فی رسول الله اسوة حسنة» ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: 👇👇👇👇👇 https://hawzah.net/fa/goharenab/View/73367
@hawzah_net 💠 سخنان صبح امروز 26/ 8/ 98 امام خامنه ای در درس خارج فقه درباره 📌 رهبر انقلاب: در تلویزیون دیدم مسئولان گفتند مراقبت می‌کنند که این افزایش قیمت (بنزین) به افزایش قیمت دیگر کالاها منجر نشود این مراقبت کاملاً لازم است. گرانی برای مردم مشکلات زیاد ایجاد می‌کند همه مسئولان مراقب باشند. 📌 مسئولان حفظ امنیت هم به وظایف خود عمل کنند. مردم که همیشه با هوشیاری و بصیرت اقدام کرده‌اند این بار هم از افرادی که تخریب و ... می‌کنند فاصله بگیرند. https://hawzah.net/fa/News/View/110425
🎙 بشنوید | صوت بیانات صبح امروز رهبر انقلاب درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت. ۱۳۹۸/۰۸/۲۶ 👇👇👇👇👇
@hawzah_net 🔰 لوح | کار مردم نیست؛ کار اشرار است 🔺 رهبر انقلاب: هیچ انسان عاقلی که به کشور و زندگی خود علاقه‌مند است، نباید به اشرار کمک کند...آتش زدن فلان بانک کار مردم نیست، کار اشرار است؛ این مفاسد، هیچ مشکلی را درست نمیکند و بر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ۹۸/۸/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@hawzah_net 🎭 پشت‌پرده هتاکی یک روحانی‌نما به ملت ایران توسط یکی از پرورش یافته‌های جریان افراط‌گرای شیعی، که با روحانیت، در پی تفرقه و ایجاد آشوب است.
@hawzah_net 💠 به مناسبت سالروز صلح حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ( 26 ربیع الاول 41.ه ق ) 📌 صلح امام حسن علیه السلام در کلام مقام معظم رهبری 👇👇👇👇👇👇
@hawzah_net 📖 .....فاصله های معیشتی وسیع، در هر جای دنیا باشد. .. در جامعه اسلامی نباید باشد. وگرنه چه فرق است میان اسلام و غیر اسلام؟ 🕌 اسلام تنها نماز و روزه و سختگیری در امر حجاب نیست. اسلام برای سعادت افراد، و رُشد متعالی جامعه آمده است، و تبعیض و تفاوت و و تکاثر، ضد انسانیتِ اخلاقی و رفتار اسلامی است. 💠 امام صادق علیه السلام می فرماید: مسلمانان همه فرزندانِ اسلامند، من در بخشش و حقوق آنان را برابر و مساوی در نظر می گیرم. و فضایل اشخاص امری است بین خود و خدایشان و موجب هیچ گونه امتیاز معیشتی و رفاهی نمی شود و من به همه مانند فرزندان یک پدر نگاه می کنم. 📚 بخشی از کتاب منهای فقر نوشته استاد محمد رضا حکیمی https://hawzah.net/fa/goharenab/View/73521
@hawzah_net: معصومین(علیهم السلام) چگونه مردم را به «» در مورد دیگران توصیه می کردند؟ 👤 پاسخ اجمالی: همان اندازه که مایه ویرانی جامعه، تشتّت کارها و ناراحتی روح و جسم است، حسن ظن و خوش بینی مایه آرامش و وحدت است؛ از این رو در کلام معصومین(ع) مورد تاکید قرار گرفته است. 🌺 امام علی(ع) در این رابطه می فرمایند: «حسن ظن از بهترین صفات انسانی و پربارترین مواهب الهی است». همچنین می فرمایند: «حسن ظن اندوه را سبک کرده و از گناه رهایی می بخشد». ایشان همچنین می فرمایند: «حسن ظن مایه آرامش قلب و سلامت دین است». 💠 پاسخ تفصیلی در لینک زیر 👇👇👇👇👇👇 https://hawzah.net/fa/Question/View/65505
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@hawzah_net 📹 ببینید | هر مسئولیتی تعهدی هم دارد 🔺 نماهنگی از اشاره رهبر انقلاب به فرا رسیدن زمان https://hawzah.net/fa/Film/View/2750
@hawzah_net 🗡 مجازات محاربین 👇👇👇👇👇
@hawzah_net 🗡 مجازات محاربین :❓ 👤 کارشناس ارشد ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در یک برنامه تلویزیونی می گویند که: طبق آیات قرآن، مخالفان را نباید کشت بلکه باید زجرکش کرد و به دار آویخت و دست راست و پای چپشان را قطعه قطعه کرد. . . طبق نظر ایشان چه تفاوتی بین شما و داعش هست؟ آنها هم آدم می کشند شما هم!!! : 💠 خداوند می فرماید؛ « آنها که با خدا و پیامبر به جنگ بر می خیزند و در روی زمین دست به می زنند. (و با تهدید به به جان و مال و ناموس مردم حمله می برند) این است که اعدام شوند یا به دار آویخته گردند یا (چهار انگشت از) دست راست و پای چپ آنها بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند، این رسوایی آنها در دنیاست و در آخرت مجازات بزرگی دارند. - مگر آنها که قبل از دست یافتن شما بر آنان کنند، بدانید (خدا توبه آنها را می پذیرد) خداوند آمرزنده و مهربان است. » 📕 مائده 33_34 این آیه جزای افراد متجاوزی را که بروی مسلمانان میکشند و با تهدید به مرگ و حتی کشتن، اموالشان را به غارت میبرند، با شدت هر چه تمامتر بیان میکند، و میگوید؛ کیفر کسانی که با خدا و پیامبر به جنگ بر میخیزند و در روی زمین دست به فساد میزنند این است که یکی از چهار مجازات در مورد آنها اجراء شود، 1️⃣ نخست اینکه کشته شوند، 2️⃣ دیگر اینکه به دار آویخته شوند، 3️⃣ سوم این که دست و پای آنها به طور مخالف (دست راست با پای چپ) بریده شود 4️⃣ چهارم اینکه از زمینی که در آن زندگی دارند تبعید گردند. در اینجا به چند نکته باید توجه کرد: ... ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: 👇👇👇👇 hawzah.net/fa/Question/View/65830
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@hawzah_net ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍂🌸🍂 🌸 🌺🌿 مژده بر اهل خرد باز به تن جان آمد 🌺🌿 حجٺ یازدهم رحمت رحمان آمد 🌺🌿 خلف پاک نبی زاده‌‌ی زهرای بتول 🌺🌿 از گلستان علی نو گل خندان آمد 🌸 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸🍃🍂🌸 💠 میلاد (ع) مبارکباد.
@hawzah_net 🏴 يا رب چه قشنگ است و چه زيبا حرم قم 🏴 چون جنت اعلا، حرم محترم قم 🏴 بانوي جنان، اخت رضا، دختر موسی 🏴 دردانه زهرا و ملائك خدم قم 🏴 اين مژده بس او را كه بهشت است جزايش 🏴 هر كس كه زيارت كندش در حرم قم ⚫️ فرا رسیدن سالروز وفات (س) تسلیت باد.
@hawzah_net 🕌زیارت علیهماالسلام در سیره علما 💠 امام (ره) قبل از تبعید هر روز غروب بعد از درس تا هنگام نماز به مطهر مشرف می شد و این سیره مستمر ایشان بود. امام هنگام ورود به حرم، مقید بود از قسمت پایینِ پای مرقد وارد حرم شود و سپس نزدیک ضریح، زیارتنامه و دو رکعت نماز می خواند و از همان پایین پا برمی گشت. هیچ وقت امام، بالای سر نمی رفت؛ گویا این کار (آمدن از بالا) را نوعی بی احترامی به آن حضرت می دانست. امام خمینی(ره) علاوه بر زیارت در مجالس عزای حرم شرکت می کرد و بی اختیار، هنگام روضه، اشک می ریخت و اوّلین درسِ فلسفه خویش را در یکی از حجرات صحن بزرگ برقرار کرد. 💠 علّامه (ره) در طول سال، هفته ای یک بار و یا بیش تر به حرم حضرت معصومه مشرف می شد؛ ولی در ماه مبارک رمضان حالت ویژه ای داشت و هر روز، قبل از افطار به زیارت آن بانوی کرامت می رفت. 💠 حضرت آیت الله (ره) هر روز بعد از نماز صبح ... ادامه مطلب در 👇👇👇👇 https://hawzah.net/fa/Article/View/98706
@hawzah_net 🎧 تا کی به تو از دور سلامی برسانم 🏴 وفات حضرت (س) 👤 حاج سید مهدی میرداماد 👇👇👇
تا کی به تو از دور سلامی برسانم - حاج سید مهدی میرداماد_وفات حضرت معصومه (س).mp3
1.8M
@hawzah_net 🎧 تا کی به تو از دور سلامی برسانم 🏴 وفات حضرت (س) 👤 حاج سید مهدی میرداماد https://hawzah.net/fa/Sound/List
@hawzah_net ⛔️ مبادا بروید برای پول کنید. 💠 رهبر معظم انقلاب: "مبادا بروید پول قرض کنید، جهیزیه درست کنید. مبادا خودتان را به زحمت بیندازید. مبادا خانواده‌تان را به زحمت بیندازید. مبادا خیال کنید که دخترتان اگر جهیزیه‌اش کمتر از دختر همسایه و قوم و خویش بود، این سرشکستگی است. نه این سرشکستگی نیست." ۸۱/۳/۲٩ .
@hawzah_net 💢 شیخ مفید مسلماً به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشت/ کلام قدما باید به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود 📌 آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج مسائل مستحدثه، بیان کرد: 🔰 ادله اثبات ولایت فقیه شامل عقل، شهرت عظیمه، نصوص شرعیه و امور حسبیه می‌شود، که قدما نیز بر ولایت مطلقه فقیه تصریح داشته‌اند و باید تنقید کلام فقها به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود. 🔰 ولایت مطلقه فقیه از زمان شیخ مفید مطرح بوده و حتی سخنان ایشان صراحت بیشتری در این باره دارد. شیخ در پاسخ به پرسش «آیا عالمی که توسط حکومت جائر منصوب شده ولایت دارد یا خیر؟» می‌گوید «عالمی که از سوی حکومت ظالم و جائر حکومت قبول کند، از نظر من امارت او شرعی است، چون او امیر از جانب امام زمان(عج) است نه امیر از جانب حاکم. البته باید اهل علم و تدبیر باشد.» ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ .
❓ چرا خداوند اراده نفرمود که همه انسان ها هدایت شوند و به این خیر نائل آیند؟ @hawzah_net
@hawzah_net 👤 چرا خداوند اراده نفرمود که همه انسان ها هدایت شوند و به این خیر نائل آیند❓ 💠 پاسخ اجمالی: 💠 📌 آنچه به استناد آیه 13 سوره سجده گفته شد که خداوند همه انسان ها را اراده نکرده، باطل، بلکه مطلب عکس آن است، و خداوند هدایت تمامی موجودات را اراده کرده است؛ چون بنابر آنچه از آیات استفاده می شود، 1️⃣ هدایت الهی به هدایت تکوینی و تشریعی تقسیم می گردد.هدایت تکوینی که هدایتی عام است به همه پدیده های هستی تعلق گرفته، و خداوند او را به واسطه آنچه در سرشتش نهاده به سوی کمال و هدفی که برایش تعیین کرده به جریان انداخته است. و هدایت تشریعی که هدایتی خاص برای صاحبان عقل و اندیشه است مربوط به امور تشریعی از قبیل اعتقادات حقّه و قوانین الهی بایدها و نبایدها و. . . می باشد که به وسیله انبیا و ائمه معصومین(ع) نسبت به بشر انجام پذیرفته است، و این هدایت نیز منّتی می باشد بر همه انسان ها، و نوع بشر از هر دو هدایت برخوردار است. 2️⃣ آیات بسیاری بر مختار بودن انسان دلالت می کند چنانچه می فرماید: «ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد و یا ناسپاس» و این حق انتخاب و اختیار، هدایتی تکوینی از ناحیه خداست، چراکه منشأ اختیار انسان نمی تواند خود انسان باشد و الّا اشکال دور و یا تسلسل پیش می آید. 3️⃣ هستی بر مبنای نظام علّی و معلولی است و سنّت خدای تبارک و تعالی این گونه است که امور را از مجرای اسباب به جریان اندازد، و در مسئله هدایت هم وسیله ای فراهم می کند تا مطلوب و هدف برای هرکس که او بخواهد روشن گشته، بنده اش در مسیر زندگی به هدف نهایی خود برسد. در نتیجه، بر اساس صریح آیات قرآن، هدایت تکوینی خداوند شامل همه موجودات شده و علاوه، انسان مشمول هدایت تشریعی نیز گردیده است، ولی از طرفی چون در سرشت و جوهره آدمی اراده و اختیار به صورت تکوینی نهفته شده، او مختار است با یاری جستن از هدایت های خاصه الهی، زمینه هدایت افزون تر را فراهم نماید و یا با چشم بستن بر هدایت های خاصه در خلاف جریان هدایت طی طریق نماید که سرانجامش کفر و ظلم است. 👈 و از آیه مورد نظر می توان فهمید که اگر اراده خداوند تعلق می گرفت سرشت آدمی را همانند دیگر پدیده ها، بدون اختیار می آفرید. ولی خداوند با اعطای حق انتخاب به انسان، او را در پرتو هدایت های تکوینی و تشریعی خویش مکلف و مسئول نمود تا به این وسیله، حق را از باطل جدا سازد. و بنابر همان سنت الهی اگر انسانی با انتخابش در مسیر ظلم و کفر قدم بردارد به طور طبیعی هدایت الهی نمی تواند به ظلم و کفر تعلق بگیرد، و انسانی که با انتخابش در مسیر حق حرکت کند، توفیق هدایت افزون تر را می یابد. 💠پاسخ تفصیلی: 💠 ادامه مطلب در ... 👇👇👇👇👇👇 https://hawzah.net/fa/Question/View/65862