eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
116 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی و الائمه علیهم السلام❇️ 🙏 باتشکر از استقبال بسیار خوب طلاب عزیز از 😍 🔻 مهلت شرکت در مسابقه تا ۲۵ ذی الحجه میباشد ‼️ دوستان توجه داشته باشید استفاده از : ♦️مضامین خلاقانه 🔹 تهیه گزارش 🔻 تولید محتوا و پاسخ به شبهات 🔹 طراحی فنی زیباو طرح مسایل روز ♦️پرداخت هنرمندانه تبلیغ غدیر 🔹محتوای مناسب کودکان 🔻جنبه تاریخی غدیر 🔸 چگونگی تبلیغ مساله غدیر و... در آثار دارای اولویت و امتیاز خواهد بود✅
‏فیلم از طرف مهدی حسنی
💠" " سنت فراموش شده 💠 ✍ عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است. یکی از سنت های حسنه در این عیدالاکبر که روایات عجیبی درباره ی آن نقل نموده اند و متاسفانه مورد غفلت واقع شده، سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است. 🔶 امام صادق(ع) می فرمایند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر، ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.(۱) 🔷 درجای دیگر ایشان می فرمایند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.(۲) به گونه ای که امام صادق(ع) اصلا این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.(۳) 🔶 امام صادق(ع) در رابطه با آمرزش گناهان در این روز نیز می فرمایند: عید غدیر روزی است که خداوند دو برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه مبارک رمضان و شب قدر و شب عید فطر از آتش جهنم رها می کند و گناه ۶۰ سال را می بخشد.(۴) ♻️ امید است در این روز عظیم، در حد توان مومنین را اطعام دهیم تا این سنتِ شریفِ فراموش شده احیا شود. ---------------------------- پی نوشت ها: ۱.بحار، ج۶، ص ۳۰۳. ۲.مفاتیح الجنان ص۵۰۰. ۳.بحار، ج۹۵، ص۳۲۳. ۴.بحار ،ج ۹۴، ص۱۱۹.
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزولايةوحكومةاميرالمؤمنين/۶ 💠رهبرانقلاب ‼️هنوز خیلی مانده به "ولایة علی بن أبي طالب حصنی" برسیم بخاطر اینکه آنقدر مسائل سست و ضعیف و غیر منطقی درباره ولایت در ذهن عوام رسوخ کرده که اگر حرف منطقی منطبق با قرآن و حدیث گفته شود آنرا نمیپذیرند، ولایت علی ابی طالب یعنی به هم پیوستگی، یک عده‌ای خیال میکنند ولایت ائمه یعنی فقط ائمه را دوست بداریم و چقدر اشتباه میکنند، ولایت فقط دوست داشتن نیست مگر کسانیکه با ائمه میجنگیدند همه دشمن آنها بودند، خیلیهایشان آنها را دوست داشتند و میدانستند دارای چه مقاماتی هستند اما بخاطر دنیا حاضر بودند با آنها بجنگند، یک عده خوششان میاید سر خودشان کلاه بگذارند و خیال کنند که ولایت ائمه را دارند، ولایت به صرف محبت نیست، ولایت از این بالاتر است، همیشه در ایام غدیر معمول است که مردم میگویند " الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب" اما بنده غالبا به دوستان میگویم اینرا نگویید میترسم که دروغ بگویید بلکه بگویید "اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب" خدایا ما را از متمسکین به ولایت قرار بده! ۵۳/۷/۱۹ @Jahade_tabeini
🌷🍃🌸 🍃🌷 🌸 💠پاسخ زیبای جوان شیعه به منکر ثواب روزۀ عیدغدیر💠 علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 💐شبی در مسجدالحرام با یکی از علمای وهابیه بحث به میان آمد و دربارۀ روزه عید غدیر عین کلام ابن کثیر را دیکته شده حفظ کرده بود؛ 💐 و گفت: چون این روایت روزۀ یک روز (با اینکه مستحبّی است) را پاداش شصت ماه می دهد. و این نامعقول است، پس این روایت حجّیت ندارد. 💐 یک جوان شیعه از اهل بحرین در پهلوی ما نشسته بود؛ به او گفت: این سقّاهایی که در مسجدالحرام می گردند و با این رنج و زحمت ظرفهای سنگین آب را به نقاط مختلف مسجد می رسانند، در هر ماه حقوقشان چقد است؟ گفت: حداکثر پانصد ریال سعودی! 💐 جوان گفت: اگر یک روز مَلِک (پادشاه سعودی) برای زیارت و طواف در مسجد آید، و یک نفر از این سقّاها ظرف تمیزی را آب کند و مقداری گلاب در آن بزند، و با یک شاخه گل و یا یک برگ سبزی با کمال احترام و ادب به او تقدیم کند، و ملِک یک اسکناس هزار ریالی به او بدهد، آیا ملک کار زشتی کرده است؟ 💐 گفت: نه! جوان گفت: اجرت سقّا در تمام مدّت یکساعتی که ملک در مسجد است، دو سه ریال بیشتر نمیشود و آن را هم اتّفاقاً روی شهریه عمومی خود میگیرد؛ چطور عطای یک هزار ریال بلاعوض در قبال کار غیر واجبِ او صحیح است و ممدوحِ عقلاء؟ 💐 همینطور است روزۀ غدیر که موهبتی از طرف مالک و مَلِک المُلوک و ربّ الارباب است نسبت به بندۀ مخلص و مؤمنی که به محبّت و ولایت علی علیه السلام در این آستان خواسته است با روزۀ یک روز عرض أدب کند. 💐 آن مرد وهّابی هیچ پاسخی نداشت که بگوید؛ و به سکوت فرو رفت. فَبُهِتَ الّذی کَفَر.
خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! ❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.