eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
116 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢امام رضا(ع) و به کارگیری امکانات دستگاه خلافت در خدمت «جهاد تبیین» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مأمون عباسی، هر چند با اهدافی پلید و به منظور جلب افکار عمومی ایرانیان و شیعیان و مردم خراسان و ایجاد تردید در میان برخی از بزرگان شیعی و در نتیجه کنترل حرکت‌های سیاسی و اجتماعی آنان، به اهل بیت(ع) اظهار علاقه می‌کرد. و به همین بهانه و حتی به بهانه تقدیم خلافت به ، او و بالتبع جمع کثیری از سادات و بزرگان شیعه آن روزگار را با نهایت احترام از مدینه به مرو آورد. امام رضا علیه السلام نیز که کاملاً از نقشه‌های شوم مأمون و اهداف پلید او آگاه بود، از پذیرش این پیشنهاد استنکاف کرد و مأمون نیز که منتظر این استنکاف بود، ولایتعهدی را، که هدف او (یعنی تأیید و تقویت خلافت مأمون) را بهتر تأمین می‌کرد بر امام رضا تحمیل کرد. امام رضا علیه السلام نیز بسیار زیرکانه، اولاً، شرایطی را برای پذیرش ولایتعهدی تعیین کرد که مأمون نتوانست در عمل به اهداف خود دست یابد. و ثانیاً، همه تلاش خود را به کار گرفت که این «تهدید» بزرگ و بی‌سابقه را به «فرصت»ی بی‌نظیر و بی‌سابقه برای «تبیین» معارف اسلامی و معرفی جایگاه و منزلت اهل بیت علیهم السلام تبدیل کند. آن حضرت از امکانات دستگاه خلافت و ارتباطات آزاد و جایگاه قانونی‌ای که برای ارتباط‌گیری با مردم و گروه‌های مختلف مذهبی و دینی به دست آورده‌ بود، نهایت استفاده را کرد. سه کار معرفتی عمده و اساسی آن حضرت در آن فرصت محدود عبارت بود از: 1.تصحیح و پالایش برخی از روایات غلوآمیز یا تحریفی منتسب به ائمه پیشین، به هنگام گفتگو با علما و محدثان شیعه؛ 2.اثبات حقانیت تشیع و اسلام به هنگام گفتگو و مناظره با علمای سایر فرق و مذاهب اسلامی و رهبران سایر ادیان؛ این گفتگو‌ها و مناظرات غالباً به اراده و با برنامه‌ریزی خود مأمون انجام می‌گرفت. که در همه این موارد حقانیت ولایت و امامت و برتری مکتب شیعه بر سایر مکاتب تثبیت می‌شد. 3.بیان دقیق و تفصیلی جایگاه و نقش امامت در نظام فکری اسلام و در نظم سیاسی و اقتصادی و امنیتی جامعه انسانی و اسلامی؛ شاید بتوان گفت هیچیک از ائمه پیشین از چنین فرصت و چنین آزادی‌ای برای تبیین جایگاه و نقش اهل بیت علیهم السلام در نظم هستی و در جهان‌بینی اسلامی و همچنین در فردسازی و جامعه‌پردازی اسلامی، برخوردار نبودند. به عنوان نمونه می‌توان به روایت مفصل و جامعی که مرحوم کلینی در کافی از امام رضا نقل کرده است مراجعه کرد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از سفر مشهد
با قبولی عزاداری وزیارت شما طلاب عزیز توجه داشته باشید که ساعت دقیق برگشت به سمت ورامین روز شنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۹ شب میباشد لذا طلاب عزیز حتما تا قبل ساعت حرکت داخل منزل باشید چون شام رو هم میدیم وحرکت میکنم اگر کسی با تاخیر برگردد مسولیت بعهده خودش میباشد ویه لطفی کنید به دوستان اطلاع رسانی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شب اول ماه ربیع الاول لیلة‌المبیت، واقعه ایثار بزرگ حضرت امیرالمومنین علی سلام الله علیه است
اَصْبَحْتُ اللَّهُمَّ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ الْمَنِيعِ الَّذِي لاَ يُطَاوَلُ وَ لاَ يُحَاوَلُ مِنْ شَرِّ كُلِّ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَنْ خَلَقْتَ وَ مَا خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ فِي جُنَّهٍ مِنْ كُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَهٍ وَلاَءِ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ مُحْتَجِباً مِنْ كُلِّ قَاصِدٍ لِي إلَي أَذِيَّهٍ بِجِدَارٍ حَصِينٍ الإِْخْلاَصِ فِي الاِعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّكِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِي مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَأَعِذْنِي اللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَا أَتَّقِيهِ يَا عَظِيمُ حَجَزْتُ الأَْعَادِيَ عَنِّي بِبَدِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الأَْرْضِ إِنَّا جَعَلْنَا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدّاً وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ 👈 و اين دعايي است كه هر صبح و شام خوانده مي شود، و نيز دعايي است كه (عليه السلام) درشب هجرت ( ) پيامبر(صلّي الله عليه و آله) وقتي در جاي آن حضرت خوابيد خواند.
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢آیا پیامبر اکرم(ص) از پایان‌یافتن ماه صفر خوشحال بود؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يکي از دانش‌های ناظر به «فقه الحديث»، دانش «اسباب ورود حديث» است. اين دانش به منزلة دانش «شأن نزول» در تفسير قرآن است. هدف اصلی از دانش اسباب ورود حديث، شناخت شأن صدور روايات و فهم قرائن موجود به هنگام صدور روايات است. توضیح آنکه به صرف فهم معنای لغوی و اصطلاحی الفاظ و ترکيب‌های به کار رفته در احاديث نمی‌توان مدعی «فهم درست» آنها شد. در برخی از موارد برای فهم درست معنای احاديث، بايد اسباب ورود حديث را دانست. يعنی علت و زمينه‌ و بافت صدور آن سخن از معصوم را بايد فهميد. چرا که «شرايط زمينه‌ای» در فهم مراد معصومان حتماً نقش‌آفرين است. به تعبير ديگر، بايد قراين مقامی (شرايط اجتماعی و تاريخی و فرهنگی و حالات مخاطب و گوينده و ... ) را در نظر گرفت. متأسفانه بسياری از ناقلان اوليه احاديث و جامعان کتاب‌های حديثی، از نقش‌آفرينی قراين مقامی در فهم مراد معصومان غافل بودند و اهتمامی به ذکر آنها نداشته‌اند. به همين دليل، برای فهم مراد واقعی معصومان، يک حديث‌شناس محقق بايد تلاش بيشتری کند و حتی‌الامکان قرائن را در منابع موجود به دست آورد. مراجعه به منابع حديثی ساير فرق و مذاهب اسلامی يا مراجعه به منابع تاريخی و فهم درست تاريخ صدر اسلام و اوضاع فرهنگی‌ و اجتماعی حاکم بر قبايل و اقوام آن زمان و امثال آن می‌تواند پاره‌ای از گره‌ها را بگشايد. به عنوان مثال، در پاره‌ای از منابع اهل سنت حديثی از (ص) نقل کرده‌اند که فرموده باشد: «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس مرا به پایان یافتن آذار بشارت دهد، من او را به بهشت بشارت می‌دهم.» آذار از ماه‌های رومی است؛ مصادف با خرداد شمسی است؛ برخی آن را به معنای دانسته‌اند و از این حدیث نحسی ماه صفر! و سعدی ماه ربیع الاول را نتیجه گرفته‌اند! این حدیث، به خودی خود و بدون آگاهی از بافت و زمینه‌های بیان آن، از نظر مضمونی آنقدر عجیب هست که حتی پاره‌ای از اهل حديث و ظاهرگرايانی مثل احمدبن حنبل نتوانسته‌اند با مضمون آن کنار بيايند و آن را تأييد کنند؛ به همين دليل گفته‌اند که اين حديث اصل و اساسی ندارد! اما اگر احمدبن حنبل قرائن مقامی صدور چنين سخنی را می‌دانست، چنين حکم قاطعی را صادر نمی‌کرد. از علت صدور چنين سخنی را به اين صورت نقل می‌کند که: «روزی پيامبر خدا(ص) با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان گفت: نخستين فردی که اکنون بر شما وارد می‌شود از بهشتيان است. برخی‌ از اين افراد چون اين سخن را شنيدند بيرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب اين خبر از بهشتيان شوند! پيامبر اين را فهميد و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما وارد می‌شوند که هر يک از ديگری سبقت می‌جويد؛ از ميان آنان هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می‌شود اهل بهشت است. پس آن گروه بازگشتند و وارد شدند و نيز با آنان بود. پيامبر خدا(ص) به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستيم؟ ابوذر پاسخ داد: «ای پيامبر خدا آذار تمام شد.» پيامبر گفت: «ای ابوذر اين را می‌دانستم اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی.» به هر حال این حدیث هیچ ربطی به سعدی و نحسی ماه‌های صفر و ربیع الاول ندارد! اصل داستان چیز دیگری بوده است که در تحلیل مرحوم شیخ صدوق کاملاً واضح است. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
💠 واقعه لیلةالمبیت و فداکاری امام علی علیه‌السّلام 🔸 واقعه لیلةالمبیت که در اول ماه ربیع‌الاول سال چهاردهم بعثت رخ داد، علی (ع) از آغاز شب در بستر پیامبر خوابید و چون در نیمه‌های شب حدود چهل نفر از مشرکان، خانه پیامبر را محاصره کردند، گمان کردند که پیامبر در رختخواب خود خوابیده است. 🔹 در این بین پیامبر در حالی‌که آیه شریفه: «وَ جَعَلْنَا مِن‌ بَیْنِ اَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَاَغْشَیْناَهُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ؛ [یس:۹] و در پیش روی آنان سدّی قرار دادیم، و در پشت سرشان سدّی و چشمانشان را پوشانده‌ایم، لذا نمی‌بینند!» را می‌خواندند، از خانه بیرون رفتند و خداوند چشمان مشرکان را از دیدن پیامبر ناتوان ساخت. 🔸 نزدیک صبح بود که مشرکان به خانه یورش بردند ولی در رختخواب علی (ع) را یافتند. 🔹 خداوند بعدها هر سه نقشه آنان را یادآوری نموده و فرمود: ««وَ إِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ وَ يَمْكُرُونَ وَ يَمْكُرُ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرِينَ؛ [انفال:۳۰] به یادآور هنگامی را که کافران نقشه می‌کشیدند که تو را به زندان بیفکنند، یا به قتل برسانند و یا (از مکه) خارج سازند. آن‌ها چاره می‌اندیشیدند (و تدبیر می‌کردند) و خداوند هم تدبیر می‌کرد و خدا بهترین چاره‌جویان (و مدبران) است». جهت مطالعه‌ی بیشتر👇👇👇 📲 wikifeqh.ir/لیلة_المبیت 🆔 @wikifeqh
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت استاد شهریار/2 به‌مناسبت سال‌روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی/2 🔹یک نکته اساسی هم درباره شهریار هست که اگر رویش تکیه کنیم، به نظر من شایسته است. آن نکته این است که شهریار در دوران مهمی از زندگی‌اش - در حدود شاید سی سال آخر زندگی‌اش - دوران عرفانی و معنوی بسیار زیبایی را گذراند و به انس با و انس با معنویات و خودسازی پرداخت. یعنی به خودش رسید و سعی کرد باطن و معنویت خودش را صفایی ببخشد. 🔸خود او در اشعار بیست، سی سال اخیر، این معنا را به روشنی بیان کرده است. حتی آن‌طور که شنیدم - شاید از خودش شنیدم؛ الان درست یادم نیست - ایشان یک قرآن هم به خط خودش نوشت. شاید هم تمام نکرده ... به‌هرحال، این در ذهنم هست که مشغول نوشتن قرآنی بوده است. وقتی پیروز شد، او با همان روحیه دینی و ذهنیت صاف و روشن خودش، از انقلاب استقبال بسیار خوبی کرد. شاید در آن یکی دو سال اول انقلاب، کسی از ما به یاد شهریار نبود. یعنی گرفتاری‌ها آن‌قدر زیاد بود که مجالی برای این یادها پیش نمی‌آمد. یک وقت دیدیم صدای شهریار، در ستایش انقلاب، از بلند شد. دیدیم همه جزئیات انقلاب را او تعقیب می‌کند. 🔹در همه مواقع حساس انقلاب، او نقش مؤثری ایفا کرد. یک بر ما تحمیل شد که یکی از سخت‌ترین تجربه‌های ما بعد از انقلاب بود. تعداد شعرهایی که شهریار برای جنگ گفته؛ حضوری که او در مراکز مربوط به جنگ، مثل کنگره‌های مربوط به جنگ و پیدا کرده و مدحی که او از بسیج عمومی مردم یا از سپاه یا ارتش کرده، به قدری زیاد است که اگر انسان نمی‌دید و نمی‌شنید و خودش لمس نمی‌کرد، به دشواری می‌توانست آن را باور کند. مردی در حدود هشتاد سال سن - بلکه بیش از هشتاد سال - در مجامع شعری حضور پیدا کند و برای هر مراسمی، شعر یا شعرهایی بگوید! این در حالی بود که از مثل او، چنین توقعی هم نبود. این، نشان‌دهنده نهایت اخلاص و صفا و بزرگواری آن مرد بود. 🔸به‌هرحال، شهریار یک و انقلابی بود. من خبر داشتم در همان اوقاتی که شهریار برای انقلاب می‌سرود، یک عده از به رژیم گذشته که با او سابقه‌ی دوستی داشتند، مرتب فشار می‌آوردند، نامه برایش می‌نوشتند و شعر در هجوش می‌گفتند. حتی اطلاع داشتم که رفته بودند و او را ملامت کرده بودند که «تو چرا برای انقلاب اسلامی، این‌طور دل می‌سوزانی!؟» و او مثل کوه ایستاده بود. 🔹من حقیقتاً تعجب می‌کردم. من بعضی از کسانی را که به ایشان فشار می‌آوردند، از نزدیک می‌شناختم و شعر و سابقه ذهنی‌شان را می‌دانستم. بعضی از آن‌ها وابسته به رژیم سابق بودند. مستقیماً مربوط به آن جناح بودند، و جزو دربار پهلوی و آن دستگاه محسوب می‌شدند. بعضی دیگر هم توده‌ای و کسانی بودند که سابق به حساب می‌آمدند. همه این‌ها، با این‌که به لحاظ مبنا و منطق، به ظاهر بین‌شان فاصله‌ای وجود داشت، در وارد آوردن فشار روی شهریار شریک بودند، و شهریار، محکم و قرص ایستاده بود. 🔸به‌هرحال، شهریار شاعر متواضعی بود. دنبال نام و نشان نبود و برای خدا و وظیفه کار می‌کرد، و حالا خدای متعال، پاداش او را می‌دهد. امروز شهریار در داخل کشور ما یک چهره بسیار نورانی است. چند شب پیش، سیما مراسمی را به مناسبت هفته بسیج نشان می‌داد، که شهریار در آن مراسم بود. این چند روزه، هفته بسیج بود و در یکی از مراسم بسیج، شهریار شعر می‌خواند و در سیما او را نشان می‌دادند. من مطمئنم که آن بخش از برنامه را همه مردم؛ یعنی هرکس که توانست تماشا کرد. من خودم می‌خواستم بخوابم، دیدم در اتاق بچه‌ها تلویزیون روشن است و صدای شهریار می‌آید. رفتم تماشا کنم، دیدم بچه‌ها همه‌شان ایستاده‌اند و تماشا می‌کنند. این، محبوبیت عجیبی است که شهریار پیدا کرده. این، به خاطر خدمات و کار برای خدا بود، که او انجام داد. شهریار قطعاً ماندنی است. از آن شعرایی است که مثل سعدی و حافظ و از این قبیل، در دوران‌های بعد از دوران خودش، معروف‌تر و بزرگتر خواهد شد. لذا، هرچه آقایان درباره او انجام دهند، از نظر ما زیاد نیست. حضور شهریار در هر کشوری و در میان هر ملتی، حضور مبارک و مفیدی است. 🔹برادران ما در ، اگر چه از شعر فارسی او قاعدتاً استفاده‌ای نمی‌کنند، اما از همان شعر ترکی او هم که استفاده می‌کنند، خیلی مغتنم است. کاش می‌توانستند خط حروف فارسی و عربی را بخوانند، تا دستخط خود شهریار را هم می‌دیدند و می‌فهمیدند که شهریار از آن افراد بسیار خوش خط بود و تا سال‌های آخر عمرش هم مشق خط می‌کرد. اگر آن را هم می‌توانستند بخوانند، برای معرفت به او، پله بلندتری بود...(1371.9.11) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
27.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کوتاه از سبک زندگی مرحوم آیت‌الله خرسان غیر از روضه، خانه ساده و تواضع ایشان برایم بسیار جالب توجه بود. در بدو ورود به منزل، هنگامی که فرزند گرامی ایشان دوربین را در دست ما دید، تأکید کرد که هیچ عکس یا فیلمی گرفته نشود و ما هم اطاعت کردیم...👇 https://hawzahnews.com/xcrwt @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
🎬 کوتاه از سبک زندگی مرحوم آیت‌الله خرسان غیر از روضه، خانه ساده و تواضع ایشان برایم بسیار جالب توج
◼️حضرت‌آیت‌الله سید محمد مهدی الخرسان الموسوی از علمای برجسته عراق دار فانی را وداع گفت. ◻️ برخی تالیفات آیت الله خرسان عبارت است از: موسوعة عبدالله عباس، کشاف بلدان منتقلة الطالبیة، السجود علی التربة الحسینیة؛ علی إمام البررة، المحسن السبط مولود أم سقط؟، نهایة التحقیق فی ما جری فی أمر فدک للصدیقة و الصدّیق، الظاهرة القرآنیة فی نهج‌البلاغة. ◻️ کتاب «موسوعةُ عبداللهِ بنِ عباس، حَبْرُ الاُمّة و تَرجُمانُ القرآن» دانشنامه‌ای درباره ابن‌عباس، پسرعمو و صحابی پیامبر(ص)، از آثار مهم ایشان است که در ۲۱ جلد گردآوری شده و در سال ۱۳۹۵، برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه دین شد. https://hawzahnews.com/xcrv4
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مقام معظم رهبری: جز چند دختر مذهبی، کسی به حرف ما گوش نکرد! روایت حجت الاسلام عباسی ولدی از درد دل رهبر انقلاب درباره جهاد فرزندآوری
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸فکر می‌کنید بانک‌ها با نصیحت درست می‌شوند؟!!🔸 شما فکر می کنید این بانک‌ها با نصیحت درست می شوند؟ با نصیحت؟! همین‌ها وقتی می خواهند وام بدهند با هجده درصد می‌دهند!! انگلستان با بیست و پنج «صدُم» درصد وام می دهد! اما بانک های ما به این بیچاره‌هایی که وام می‌خواهند، میگویند هجده درصد! خب این هجده درصد را چرا انسان بدهد؟ این برای چه چیز است؟ میگوید به خاطر تورم است! خب تورم به خاطر چه چیز است؟ به خاطر شما است. پول خود را وابسته کردی به شرایط اقتصادی. خودت که میگویی تورم یک رقمی است. این هجده درصد که میگیری، بقیه آن برای چه چیز است؟! از این بدبخت چرا این قدر می گیری؟! این بانک های شما و هستند. اصلاً گوششان بدهکار نیست! این جور هم نیست شما به التماس بکنید و درست بشوند. این ها این طوری نیستند! مغرور هستند. می گویند: بهره، فرمان ماشین اقتصاد است. ما با فرمان، ماشین را می رانیم و اقتصاد هم فرمانی جز این ندارد! ببینید؛ به علم خودشان مغرور هستند! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 و الگوگیری جوانان🔸 بیکار نشسته بود. یک سوزن جوال‌دوز دستش بود. این سوزن جوال‌دوز را زد به پای خودش. گفت خدایاااا ! این چه دردی بود به من دادی؟! ما هم همینطوریم. تو هنرمند درست نمیکنی، آنها درست میکنند و [دل] بچۀ تو را می‌برند! بعد میگویی خدایا این چه دردی بود به من دادی؟! خب، خدا داد؟! خودت کردی! الان تمام عالَم با شبکۀ اینترنت، تولیدات هنریشان را نشان میدهند و روی و رفتار و منش و گفتار و همه چیز مردم اثر میگذارد. شما نگاه کنید، پیراهن‌های که مردم تنشان میکنند، عکس هنرپیشه‌ها روی آن است، عکس فوتبالیستها روی آن است. خب، شما هم باید هنرمند داشته باشید، شما هم باید فوتبالیست داشته باشید. یک گلزنِ [درجه یک] درست کن که عکسش روی پیراهن آمریکاییها بیفتد. لازم است تو یک برای جوانها داشته باشی که به جای اینکه عکس را در سینه‌شان بزنند، عکس بچه‌های خودمان را بزنند. به جای اینکه از یک بی‌نمازی تعریف کنند، از یک نمازخوانی تعریف کنند و بگویند آقا! این گل زن، نماز اول وقتش ترک نمیشود. میدانید چه تعداد میشوند بواسطۀ اینکه یک نمازخوان، گلزن خوبی بشود؟ @haerishirazi