eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
115 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
doa_joshane_saghir_tarjomeh.pdf
658.9K
✳️متن دعای جوشن صغیر با ترجمه کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166
🌹راهپیمایی مردم شهرستان ورامین در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ♦️زمان:جمعه ۲۱ مهرماه پس از اقامه نماز جمعه ♦️مسیر راهپیمایی: از مسجد جامع تاریخی به سوی گلزار شهدای امامزاده سید فتح الله 🇮🇷شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین @shoraostantehran
🔅 مراسم هیئت هفتگی 🔅 🔹️ سخنران : حجت الاسلام والمسلمین شیرکوند 🎤 مداح : کربلایی امید عرب کربلایی مهدی عرفانی 🔶️ زمان :سه شنبه ۲۵ام مهر ساعت ۲۰ 🔶️ مکان : حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام)
هدایت شده از آوای معرفت
🔸مرا مغنی اللبیبی بود روزی / فقاهت را امیدی بود روزی 🔸چرا موج فتن در ما اثر کرد / مطولهای ما را مختصر کرد 🔸معالم نردبان آسمان بود / چراغ راه استنباطیان بود 🔸چرا برداشتند این نردبان را / چرا بستند راه آسمان را 🔸کتاب علم را تلخیص کردند / به ما بیچارگان تدریس کردند 🔸صرف میر و امثله یادش بخیر / صیغه های مشکله یادش بخیر 🔸حجره تاریک و تنگی داشتیم / سفره بی آب و رنگی داشتیم 🔸بحث، ما را عاشق خود کرده بود / لمعه ما را لایق خود کرده بود 🔸نفرت از هر خودستایی داشتیم /خلق و خوی روستایی داشتیم 🔸راه و رسم بندگی یادش بخیر/ روزگار سادگی یادش بخیر 🔸کجا رفت آیین صوم و سکوت / ابو حمزه خواندن هنگام قنوت 🔸کجایند مردان کشف و شهود / سرایر نشینان یوم الخلود 🔸کجایند مردان شب زنده دار/خدایان اخلاص و علم و وقار 🔸ما به بزم علم نامحرم شدیم / زهر نوشیدیم و بی مرهم شدیم 🔸بس که بر خوان شکم بنشسته ایم/شاهراه علم بر خود بسته ایم 🔸ما که سنگ علم بر سر می زنیم / در سراب "نمره" پر پر می زنیم 🔸به نام امتحان معتاد گشتیم / سراغ علم در خرداد گشتیم 🔸درد مرشد داشتن کمرنگ شد / قلب برخی بهر منصب تنگ شد 🔸گر ز ارزشهای خود غفلت کنیم / خویش را بی ارج و بی قیمت کنیم 🔸ما کجا آسایش و آسودگی/ ما کجا دنیا و این آلودگی 🔸هر که از جا برنخیزد مرد نیست / هر که از میدان گریزد مرد نیست 🔸خدایا دارم از شورا گلایه / شده این حوزه ها عین اداره 🔸چرا پنجشنبه ها تعطیل هستیم؟ / چنین شد راه بر تحصیل بستیم 🔸به حوزه این همه تعطیل ننگ است / الاغ درس و تحصیلات لنگ است 🔸اگر چه سالها در حوزه هستیم /هنوز اندر خم یه کوچه هستیم 🔸ز بهر نمره ما تحصیل کردیم / تجمل را به خود تحمیل کردیم 🔸خداوندا چه علم این چه علم است؟ / که بهر نمره و پاس دو ترم است 🔸ما به خورد و خواب عادت کرده ایم / تکیه بر آرنج راحت کرده ایم 🔸غم برای نوع عنوان می خوریم/ غصه آب و غم نان می خوریم 🔸گفت عالم در کجا گردد هلاک / گفتمش در لقمه های شبهه ناک 🔸شبهه خوارانند بی سوز و گداز / بی نصیب از لذت راز و نیاز 🔸می کنم در عالم آن روز سیر / یاد آن طلاب باهمت بخیر 🔸عادت هر روزشان ایثار بود / قلبشان از نور حق سرشار بود 🔸از چه رو ما خود فریبی می کنیم / با هم احساس غریبی می کنیم 🔸شیوه همسایگی در پیش بود/ حرفهاشان واقعا بی نیش بود 🔸ما چرا این راه را گم کرده ایم / اکثرا در نمره دربست برده ایم 🔸نمره ها ما را اسیر خویش کرد / خلق را یکباره بی تشویش کرد 🔸طفل تحقیق و تعلم خار شد / بحث کردن از عقاید عار شد 🔸از حضور عالمان دین جدا / شد لباس پاک روحانی دو تا 🔸ساعتی از روز را روحانی اند / ساعتی دیگر کت و شلواریند 🔸خلق را در اشتباه انداختند / عزت خود را به چاه انداختند 🔸شده اصل ملاک درس ما بیست / ز درس شیخ طوسی ها خبر نیست 🔸ز مرشدهای رهرو کم خبر هست / که دستورات بعضی کم اثر است 🔸خداوندا چه درد است این چه درد است / که فولاد دلم را آب کرده است 🔸مرا ای دوست، درد طـَلْبگی کشت / چه درد است این، مرا شرمندگی کشت 🔸شان ما بالاتر از این حرفهاست / عزت یک حوزه فوق جمله هاست 🔸ما که باید صاف و مولایی شویم / ننگمان باشد که دنیایی شویم منبع: نشریه حجره، شماره13و14، مهر و آبان1383
هدایت شده از افق حوزه
💠 حوزه‌های علمیه باید تربیت محور باشند/ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از مهجوریت خارج شود 🔻آیت الله مروی اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی 🔹تمام آموزه‌های شیعی به فهم ادبیات عرب قوی بستگی دارد، متاسفانه امروز طلاب در این عرصه دارای ضعف هستند. بزرگان حوزه در گذشته نسبت به مجموعه ادبیات عرب توجه بسیاری داشتند. مجموعه ادبیات عرب باید در حوزه‌های علمیه مورد مطالعه قرار بگیرد و طلاب با این موضوع آشنا باشند. 🔹مهجوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادی در میان طلاب یک موضوع بسیار ناخوشایند است. امروز بسیاری از اساتید دانشگاه دنیا از نکات نهج البلاغه استفاده می‌کنند، حوزه‌های علمیه باید تربیت محور باشند و مدیران مدارس باید به دنبال راهکاری برای عدم خروج حوزه از این مسیر باشند. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
هدایت شده از الهادی حوزویان
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🛑 درسی که حماس از انصارالله گرفت 🔻 خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: ▪️ عربستان سعودی تا وقتی آرامکو هدف حملات ویرانگر قرار نگرفت، انصارالله یمن را به رسمیت نشناخت؛ اما بعد از آن برای رسیدن به آتش‌بس مجبور شد هیات رسمی حوثی‌ها را در ریاض میزبانی کند. ▪️ فلسطینی‌ها هم چاره‌ای جز اقدام به عملیات "طوفان الاقصی" نداشتند، وگرنه به‌زودی زیر فشارهای روزافزون اسراییل و حامیانش و همچنین فرآیند سازش کشورهای عربی با تل‌آویو، تقریبا بطور کامل از بین می‌رفتند. آن‌ها ناچار شدند به دنیا یادآوری کنند که ملتی به‌نام فلسطین هم هست. ▪️ عملیات هفتم اکتبر با وجود هزینه‌های سنگین، موجب شد که بار دیگر جهان به فکر راه‌حلی برای پرونده فلسطین بیفتد. ضربه حماس، آورده‌ای طلایی برای کل ملت فلسطین است که می‌تواند در مذاکرات صلح با آن امتیاز بگیرد. ‌
هدایت شده از صراط مستقیم
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🎧 ماجرای شنیدنی از دیدار استاد تحریری با آیت الله سعادت پرور و حضرت معصومه سلام الله علیها ✍کانال نشر بیانات استاد تحریری ╔════════════════╗ 🆔 @seratemostaghim_ir ╚═════════════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۵۳ سال پیش مجری از عبدالباسط میپرسه آرزوی شخصی که داری رو به ما بگو پاسخش شنیدنیه👌
مراسم های وداع و تشییع پیکر مطهر :پنجشنبه۲۷مهر،بعدنمازمغرب مسجد روستای : جمعه۲۸مهر، ساعت۱۱ بلوار امامزاده طاهر و مطهر 🌐پایگاه اطلاع رسانی آدینه خیرآباد در ایتا👇👇👇 @adinekheirabad
🌺 عَنِ النَّبِىِّ عليه السلام: 🌷 تَركُ الغَيبَةِ أَحَبُّ إلَى اللّه ِ عَزَّ وَجَلَّ مِن عَشرَةِ آلاف رَكعَةٍ تَطَوُّعاً. ترك غيبت از ده هزار ركعت نماز مستحبى پيش خدا محبوبتر است. 📚 مستدرک الوسایل، ج ۹، ص ۱۱۷
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره ای شنیدنی و پند آموز از مرحوم آیت الله " رضوان الله تعالی علیه " از لسان استاد قرائتی