eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
116 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
👆دورهمی طلاب پایه اول بهمراه مدیریت و اساتید محترم در حیاط حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
هدایت شده از بیداری ملت
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️چرا بعضاً رهبر انقلاب افراد مسئله دار را به عنوان مشاور (چه در مجمع تشخیص و چه به صورت فردی) انتخاب می‌کنند؟ ❗️ آیا نقد مشاوران و منصوبان رهبری جایز است؟ ✅ پاسخ امیرحسین ثابتی را بشنوید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از علما و روحانیون
🔺مرقد جد پیامبر (ص) در شهر غزه، حدود ۱۲۳ سال قبل 1⃣ بارگاه حضرت هاشم بن عبدمناف، جد بزرگ پیامبر اكرم (ص) و نیای اعلای بنی‌هاشم با نام «مسجد السید هاشم» در منطقهٔ الدرج شهر غزه در فلسطین قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مساجد تاریخی این شهر معروف است. ولی متاسفانه هم اکنون در معرض تخریب قرار گرفته. 2⃣ حضرت هاشم در آخرین سفر خود، به همراه چهل تن از تجار قریش، به سوی شام رفت. چون به غزّه رسید، بیمار شد و چشم از جهان فروبست. همراهان هاشم، بعد از به خاک سپردن او در شهر غزّه، اموال ایشان را برای فرزندانش بردند. بدین جهت از قدیم، گاه غزّه را غزّةُ هاشم می‌گفتند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
📖 | چهار چیز را پیش از چهار چیز دریاب! 🍃الإمامُ عليٌّ عليه السلام: 🔹أربَعَةُ أشياءَ لا يَعرِفُ قَدرَها إلاّ أربَعَةٌ: الشَّبابُ لا يَعرِفُ قَدرَهُ إلاّ الشُّيوخُ وَ العافِيَةُ لا يَعرِفُ قَدرَها إلاّ أهلُ البَلاءِ وَ الصِّحَّةُ لا يَعرِفُ قَدرَها إلاّ المَرضى وَ الحَياةُ لا يَعرِفُ قَدرَها إلاّ المَوتى. 🔸ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى شناسند: [ارزش] جوانى را جز پيران نمى شناسند؛ [ارزش] آرامش (آسايش) را جز گرفتاران نمى شناسند؛ [ارزش] سلامت را جز بيماران نمى شناسند، و [ارزش] زندگى را جز مُردگان نمى دانند. 📚المواعظ العدديّة: 218.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻در نشست صمیمی طلاب و اساتید حوزه مطرح شد؛ ❇️ نکات آموزنده استاد قرائتی برای طلاب ◻️ در احادیث آمده است که زنده باد کسی که هم تولید علم کند، هم توزیع علم کند و هم مصرف علم کند. ◻️ تعطیلی پنج‌شنبه دروس حوزوی یک آفت و آسیب است. باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را کرد. حتی در روزهای تعطیل نیز ساعتی را به خواندن نهج البلاغه و یا تفسیر اختصاص دهید. ◻️ طلبه‌ موفق، طلبه‌ای است که نبود آن حس شود. ◻️ تبلیغ می‌تواند در عروسی، ختم و هر مکان دیگری صورت بگیرد. ◻️ هر چیزی که می‌خواهید بخوانید باید واجب باشد یا مستحب، مشکل جامعه را حل کند و یا حداقل مشکل خود طلبه را حل کند. ◻️ افرادی که عنوان دکتر را به حجت الاسلام ترجیح می‌دهند، دچار خسران شده‌اند. ◻️ طلبه باید به ورزش نیز اهمیت بدهد، ورزش باید ارزان باشد و می‌تواند تنها پیاده‌روی باشد. ◻️ برای حفظ قرآن روایتی نداریم بلکه انس به قرآن، تدبر در قرآن، عمل به قرآن تأکید شده است. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🟢مراحل مواجهه با ناهنجاری‌ها از نگاه سعدی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مصلح‌الدین شیرازی در بوستان سه مرحله اصلی مواجهه با ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی را به این شکل بیان می‌کند: مرحله اول: پند و موعظه و روشنگری و «تبیین»؛ مرحله دوم: کیفر و جریمه و مواجهه سلبی و ایجاد محدودیت و محرومیت‌های مقطعی و موضعی؛ مرحله سوم: اخراج و تبعید و حتی ممکن است اعدام و ریشه‌کن کردن؛ گر آید گنهکاری اندر پناه نه شرط است کشتن به اول گناه چو باری بگفتند و نشنید پند بده گوشمالش به زندان و بند وگر پند و بندش نیاید بکار درختی خبیث است بیخش برآر 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹