eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
115 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بالاخره صف پاکان و ناپاکان، جدا خواهد شد🔸 دیروز گروهی از خبرنگاران پیش من آمده بودند و سؤالاتشان را مطرح کردند. اولین سؤالشان این بود: در این 15 سال که از انقلاب گذشته، شاهد برگشتن جوانان از انقلاب هستید؟ در واقع، از من می خواست که این را تأیید کنم! گفتم من به شما توضیح می دهم؛ انسان دو بخش دارد: بخشی که می خواهد مقتدر باشد و از همه بزند و از همه بِبَرَد و همه را غارت کند؛ و بخشی که می خواهد یک ذره به کسی تعدّی نکند. شما اروپایی ها، امریکایی ها، این بخشِ بزن-بخور را می‌بینید و آن بخش نزن-نَبَر را نمی‌بینید. شما، به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می آوریم. ما با شما عالَم را قسمت می کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزه‌های ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست؛ و اگر در درون خانه های ما، وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما. قرآن می فرماید: «لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ». بگذار تا ویدئو، تمام هرزه های ما را ببرد و ببینند که هنر متعهد ما، تمام متعهدهای آنها را به پیش ما خواهد آورد. متعهد ما، متعهد ما، متعهد ما بالاخره پیام انبیاء را به زبان هنر در اقصی نقاط عالم منتشر خواهد کرد. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نیاز ندارم شما مرا ببینید ...🔸 زن وقتی دارد، یعنی من که شما مرا ببینید؛ من نیاز ندارم که شما به من دقت کنید. یعنی من از این مسائل مستغنی هستم. این، نوعی است. حال اگر انسان، حجاب نداشته باشد، این علامت چیست؟ باز بگذارد که چه بشود؟ منظورش چیست؟ آیا این یعنی من سیرم؟!! یعنی بی‌میلم؟!! یعنی مستغنی هستم؟!! یعنی کمبود ندارم؟!! این پوشش، است. مرد هم همین‌طور. این که می‌گویند با چشم خیره نشوید، این یعنی استغنا داشته باشید. اینکه مرد خیره نگاه نکند، یعنی سیری خودش را برساند، استغنای خودش را برساند، تسلّط بر خودش را برساند. دیدید آدمی که غذا خورده و سیر است، اگر سفره جلوی او بیاندازند، خیره نگاه نمی‌کند؟ @haerishirazi
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعایی که آیت الله بهجت به رهبر معظم انقلاب توصیه کردند 🗓 به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیخ محمدتقی بهجت (ره) 📲 wikifeqh.ir/محمدتقی_بهجت 🏷 🏷 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از راه سبز
کارگاه دوروزه خوشبختی با نهج البلاغه ویژه نوجوانان پسر ۱۳ تا ۱۵ ساله ثبت نام با ظرفیت محدود ✅ستادمردمی غدیر شهرستان ورامین👇 🌱https://eitaa.com/rahesabz1402
سالگرد مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه شادی روح ایشان
هدایت شده از علما و روحانیون
مسئله‌ تعطیلی جمعه‏ 🌷 شهید مطهری: مسئله‌ تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است که در بعضی کشورهای اسلامی از وقتی که استعمار آمد آن را تغییر داد. مثلًا در پاکستان انگلیسیها از زمان ورودشان به هند سعی کردند همه سنتهای آنها را به سنتهای خودشان تبدیل کنند. از جمله اینکه روز تعطیل را از جمعه به یکشنبه تبدیل کردند. هنوز هم در پاکستان همین‌طور است؛ اگر یک چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشکل است. پاکستان اساساً به نام اسلام مستقل شد، یعنی پاکستان در مقابل هندوستان هیچ جهتی برای اینکه یک واحد مستقل باشد نداشت مگر جهت روحی و معنوی و فکری و ایمانی که ما مسلمانیم و شما هندو هستید و از نظر فرهنگ معنوی از یکدیگر جدا هستیم و نمی‌خواهیم با شما زندگی کنیم و می‌خواهیم مستقل شویم. در عین حال اینها که در مقابل هندیها آنقدر مقاومت کردند هنوز این سنت مسیحی را در میان خودشان حفظ کرده‌اند؛ مبدأ سالشان مبدأ مسیحی و تعطیل هفتگی آنها هم یکشنبه است. این را عرض می‌کنم برای این که ما باید توجه داشته باشیم به نغمه‌‏هایی که کم و بیش در مجله‏‌ها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه ‏علمی شنیده می‌شود. می‏‌نویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی که اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است. آن‏وقت ما مجبوریم که در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به خاطر خودمان و روز یکشنبه برای اینکه دنیا تعطیلی دارد. پس ما برای اینکه کارمان بیشتر جریان داشته باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یکشنبه کنیم. درباره تاریخ هم می‌گویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کرده‌اند ولی ما سال هجری را انتخاب کرده‌ایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم. اینها همه مقدمه جذب‏ شدن و مقدمه هضم ‏شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است. 📕آشنایی با قرآن، ج ۷، ص۸۶ 🔹حکمت مطهر. شهید مطهری
20.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 روایتی در مورد نسبت مرحوم آیت‌الله بهجت با سیاست
🖼 ۲۷ اردیبهشت سالروز رحلت عارف واصل و عالم ربانی حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) 🔸حضرت آیت‌الله قدس‌سره: هنگامی که آقای خمینی(ره) بیمارستان بود، چند روز قبل از وفاتش، پنجشنبه بعد از نماز صبح، در حالی که خواب نبودم، دیدم ایشان زیبا، خوش رو و با لبخند، از جلوی من گذشت. چهره اش از عکس او زیباتر بود. بعد از چند روز که خبر وفات ایشان منتشر شد، متوجّه شدم که ایشان آمده بود از من خداحافظی کند. خوش حال بود برای اینکه کارش تا آخر، درست بوده و از آنچه انجام داده، پشیمان نیست؛ بلکه کارش ناجح(موفق) بوده است. 📚  زمزم عرفان، ص٣٨٩ | •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• رسول در روبیکا👇 https://rubika.ir/rasull313 رسول در ایتا👇 https://eitaa.com/rasul313
💢 نظر مهم آیت‌الله سبحانی درباره تعطیلی شنبه ✍بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روز شنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ از نظر داخلی: ۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب می‌کند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که می‌خواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. ۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. ۳. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. ۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است: «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم، جعفر سبحانی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
اجلاسیه شهدای دانش آموزی استان تهران یادبود۷۴۰شهیددانش آموز استان درورامین سخنران: حجت‌الاسلام مهدی طائب مداح: حاج مهدی سلحشور زمان:شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه،همزمان با نماز مغرب و عشا مکان: ورامین،خ شهید بهشتی،کوچه شهید رسول جو،حرم شهدای گمنام ➺ @basijnews_varamin [عضویت]
هدایت شده از افق حوزه
✍️ | گفتم، گفت(4) / دروس اصلی و جنبی 🔻استاد جواد محدثی تقسیم درس‌های حوزه به «اصلی» و «فرعی» برایم مشکل‌ساز شده بود. در برخورد با مردم و سؤالات‌شان می‌دیدم، بسیاری از آنچه در حوزه خوانده‌ایم، به درد مردم نمی‌خورد و بسیاری از آنچه می‌پرسند و توقع دارند، پاسخ بدهیم، آمادگی نداریم. مشکل را با استاد در میان گذاشتم. استاد گفت: کار اصلی ما طلبه‌ها، تبلیغ دین است که کاری پیامبرانه است. آموخته‌هایی که در این راه به ما کمک کند و ما را مجهّز سازد، «اصلی» است؛ هرچند در حوزه به آن اصلی نگویند. گفتم: مثلاً فقه و اصول را دروس اصلی حساب می‌کنند؛ ولی تفسیر و حدیث و اخلاق و تاریخ و سیره را نه؛ یا مثلاً مهارت‌آموزی قلمی یا تجربه‌اندوزی تبلیغی و زبان خارجی را دروس جنبی می‌شمارند. استاد گفت: فقه و اصول عمیق و اجتهادی، از آنجا که زیر بنای صاحب‌نظر شدن در احکام شرع است، جنبه اصلی دارد؛ ولی اگر کسی فقیه جامع هم بشود؛ ولی نتواند تبلیغ دین کند یا در مسائل تاریخی و قرآنی و حدیثی تبحّر نداشته باشد، نمی‌تواند رسالت اصلی خود را انجام دهد. گفتم: منطق و فلسفه و معانی و بیان و صرف و نحو را که نمی‌شود به توده مردم گفت. استاد گفت: درست است؛ اینها پایه‌های نیرومند شدن در فهم متون قرآن و حدیث و فقه و معارف است؛ ولی طلبه در کنار این دروس، حتماً باید فرصتی جدی هم برای مطالعات تاریخی و اعتقادی و تفسیری و حدیثی اختصاص دهد. اینهاست که دست‌مایه تبلیغ دین است. فقه اجتهادی درسی اصلی است؛ ولی دانستن احکام و مسائل شرعی هم که مردم می‌پرسند، اصلی است. طلبه‌ای «فافهم»ها و «فتأمّل»‌های مکاسب و کفایه را خوب بداند؛ ولی وقتی جوانی از او مسئله شرعی بپرسد، نتواند جواب دهد، به چه درد می‌خورد؟ گفتم: پس شما این اصلی و جنبی بودن دروس را قبول ندارید؟ استاد گفت: چرا قبول دارم؛ ولی باید دید با چه معیاری درسی اصلی حساب می‌شود یا فرعی و جنبی؟ به نظر من هر درسی و مطالعه و آموزشی که طلبه را در مسیر تبلیغ و پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه تجهیز و قوی کند، «اصلی» است؛ دیگران هرچه می‌خواهند بگویند. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah 🌐 ofoghhawzah.ir