هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸روزهای متوالی میرفتم تا خدا به من فهم عنایت کند🔸
امام که دستش را اینجور روی سر مردم میکشد، این اثر دارد. در تسلای مردم اثر دارد. در سازندگی مردم دارد.
من یادم هست وقتی قم بودم و امام هم دیگر از تهران به قم منتقل شده بودند، مردم میآمدند برای زیارتشان. منزل من هم نزدیک ایشان بود. وقتی مثلاً امام میآمد پشتبام و دست میکشید روی سر مردم، خدا میداند من هم برای اینکه خدا به من #فهم عطا بکند میرفتم آن نزدیک که وقتی امام اینجوری دست میکشد روی سر همه، از این کار سهم ببرم! #روزهای_متوالی میرفتم! هیچ منظور دیگری هم نداشتم. اگر معتقد باشید به این کاری که میکنید، اثر میبینید، نتیجه میگیرید و برایتان موثر است.
@haerishirazi
💌 #پست_مناسبتی | رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت آیت الله خمینی (قدّسسرّه)
📌 حقی که این رهبر عالیقدر بر شما دارد اگر تا روز قیامت به سپاس و شکرانهاش برخیزید از عهده بیرون نیامدهاید، چون شما مرده بودید او زنده کرد.
ملت قیام کرد؟ ملت زحمت کشید؟ این ها همه حرف است، جز اراده و عزم قویم ایشان هیچکس کار نکرد، به دلیل این که ملت همیشه بوده است ولی تا روح در ملت پیدا نشد، جان نگرفت، حرکت نکرد.
📚 کتاب شریف «وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام» ص۴۳۴
هدایت شده از الهادی حوزویان
#امام_خمینی #طلبگی #حوزه_علمیه
💠 نهضت امام خمینی (ره) از ثمرات حوزه علمیه
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔹 اصل حکمت [تأسیس] حوزههای علمیه، همین بوده است که در نسلی بعد از نسل دیگر، در زمینههای فرهنگی، دینی، شخصیّتی و هویّتی خدماترسانی کنند.
🔸 این، حاصل حوزه است که ناگهان کسی مثل مرحوم امام خمینی، وارد این کشور میشود و ارکان نظام سابق را به هم میریزد و نظام را عوض میکند.
🔹 این کار را کسی دیگر نمیتواند انجام دهد و این رشد و ظرفیّت، فقط در حوزهها وجود دارد؛ زیرا دانش را همراه با کسب فضیلت دنبال میکنند و هم درس میخوانند و هم خود را متوازن میکنند، از رذائل دوری میکنند، به فضیلتها آراسته میشوند، دنیانگری و دنیاطلبی ندارند و غصّهی هویّت جامعه و دین مردم را میخورند. خداوند نیز توفیقاتی به این قبیله و این نوع افراد، عنایت میکند.
کد ۲۰۷۷۵
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
هدایت شده از کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
❓آیا در #زمان_غیبت شیعیان اصلا #وظیفه دارند که #حکومت_اسلامی تشکیل بدهند
❓آیا #انقلاب_اسلامی هم که شد با عنایت #حضرت_حجت عج بوده است
🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه خوشوقت تهرانی (ره)
🆔 @Khoshvaght_ir
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
#قیام_۱۵_خرداد
🔻قیام پانزده خرداد، نهضتی خودجوش و مردمی در تهران، قم و برخی از شهرهای دیگر در اعتراض به دستگیری امام خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود.
🔹زمینههای سیاسی و اجتماعی و دینی این قیام به دهه ۱۳۳۰ ش و اقدامات تحریکآمیز نظام حاکم بازمیگردد، اما مهمترین حادثه که منجر به شروع قیام شد، سخنرانی امام خمینی در مدرسه فیضیه قم و پخش خبر آن در کشور بود.
🔸امام خمینی در این سخنرانی بهشدت و بهصراحت به شاه و اسرائیل حمله کرد، بهدنبال این سخنرانی، امام خمینی در سحرگاه ۱۵ خرداد در منزل خود در قم دستگیر و به تهران منتقل شد و مردم همان روز در قم و تهران و دیگر شهرها به خیابانها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت.
🔹تظاهرات در قم، تهران و ورامین به مقابله حکومت انجامید و تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند، درباره تعداد شهدای این قیام نظر واحدی وجود ندارد؛ در اسناد ساواک تعداد شهدا صدها تن ثبت شده است. آیتالله خمینی، بهدلیل کشته شدن جمعی از مردم، اینروز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.
🔸قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران در برابر حکومت پهلوی بود که استمرار یاد و خاطره آن به قیام سراسری ۱۳۵۷ ش و پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.
مطالعه کامل مقاله👇👇👇
📥 wikifeqh.ir/قیام_۱۵_خرداد
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
تعبیر بینظیر رهبری از #شهید_رئیسی
🔰 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی
🔹 آخرین مواضع و مطالب مهم حجتالاسلام راجی را در ویراستی (توئیتر ایرانی) به آدرس ذیل دنبال کنید
_____________________
🔸 اگر ویراستی را نصب دارید
🔸 اگر ویراستی را نصب ندارید
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸خودش را برای «صفر» آماده کرده بود🔸
وقتی کسی که در ولایت الهی ذوب نشده، زمامدار میشود. مشکل پیدا میشود. شما میپرسید مگر این رهبر ما ذوب در ولایت الهی شده است؟ من میگویم بله! من #شهادت_میدهم!
یک ماه قبل از رحلت امام (ره) برای کاری به دفتر ایشان رفتم. گفتم دوره ریاست جمهوری شما دارد تمام میشود، شما بعد از آن چکار میکنید؟ گفتند: «حوزه! میروم قم و آخوندی میکنم. بعد مثلاینکه چیزی یادش آمده باشد گفت: البته مگر اینکه امام نهیام کنند. من بعد از ریاست جمهوری اگر امام به من بگویند برو مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان بشو؛ #تردید_نمیکنم»!
فکرش را کنید! رئیسجمهور آماده باشد که اگر به او بگویند عقیدتی سیاسی ژاندارمری یک روستای سیستان بلوچستان بشو، برود. میدانید روستاهای سیستان و بلوچستان چقدر خطرناک است برای کسی که قبلاً رئیس جمهور بوده؟ اما میگوید برای رفتن «تردید نمیکنم»! خود را برای «صفر» آماده میکند؛ برای «هیچ». میرود برای #صفر_شدن و ناگهان سر از #رهبری در میآورد! تمام مسائل خلقت همین است. کسی که تردید در صفر شدن نکند، تردید در «فنا» نکند، «باقی» میماند. راه بقاء ، فناست!
راضی بودن در برابر امر امام(ره) به معنای «ذلت باطنی» است، و «ذلت باطنی» مهارکنندهٔ «عزت ظاهری» است. وقتی «ذلت باطنی» اینگونه است، «عزت ظاهری» برای انسان خطرناک نیست. عزت رهبری به اندازهای است که مردم او را در موقع نماز دعا میکنند. این عزت ظاهریِ بالا، ذلت باطنی به اندازهٔ خودش میخواهد که بتواند آن را مهار کند و الّا تعادلش بر هم میخورد. #ذلت_باطنی و احساس مسئولیت رهبری بالا بوده و به همین دلیل برای رهبری انتخاب شد.
هشت سال ریاست جمهوری رهبری از نوع #شش_هزار_سال_عبادت_ابلیس بود و قبول امر امام برای رفتن به سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده ولی فقیه در ژاندارمری، از نوع #سجده_بر_آدم.
این رهبر، ذوب است؛ #ذوب_در_ولایت الله است که اینطوری به سر خودش میآورد و آن طرفش را دیگر نگاه نمیکند. شما دو تا درس لمعه بگیر، بعد بیا دو تا درس معالم بگیر، بعد بیا درس جامعالمقدمات (اولین درس حوزوی) بگیر. ببین در وجودت چه رذالتی پیش میآید؟! اما ایشان میگوید مسئولیت عقیدتی سیاسی ژاندارمری، آن هم در یکی از روستاها، آن هم در سیستان و بلوچستان را حاضرم قبول کنم و تردید هم نمیکنم! این، همان نگه داشتنِ #آتش_در_دست است. این انسان وقتی که زمامدار میشود، ماشین نظام میشود؛ ماشینِ ترمزدار؛ لا یأخذه فی الله لومه لائم: ملامت رویش اثر نمیگذارد.
@haerishirazi
هدایت شده از راه سبز
اولین نشست هم اندیشی فعالان غدیر
قابل توجه کلیه فعالین مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی و ...
جهت شرکت در اولین رویداد هم اندیشی فعالان غدیر شهرستان ورامین، پوستر مطالعه شود 🙏🌹
ستاد مردمی غدیر شهرستان ورامین
ستادمردمی غدیر شهرستان ورامین👇
🌱 @rahesabz1402
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳۰ ذیالقعده ۲۲۰ق
🏴شهادت جواد الائمه
💠استاد خامنهای
‼️بنابرفرهنگ قرآنی عبادت از یک موجود غیر خدایی - میخواهد این موجود یک قدرت سیاسی باشد؛ میخواهد یک قدرت مذهبی باشد؛ میخواهد یک عامل درونی باشد، مثل هوای نفس انسان؛ میخواهد یک موجودی باشد خارج از وجود انسان، در مقابل زن، درمقابل یک دوست - یعنی اطاعت کردن. هرکسی اطاعت کند از کسی یا از چیزی، عبادت او را کرده است. یک روایت در اینجا بخوانم تا معلوم بشود که این فرهنگ قرآنی در همه جای منابع اسلامی و مخصوصا منابع شیعی گسترده است، اعم از قرآن و حدیث. روایت از امام جواد است، که میفرماید "من أصغى إلى ناطق فقد عبَدَه" خیلی وسیعتر است دایره عبادت، نه فقط اطاعت کردن، بلکه حتى ششدانگ حواس را هم به یکی دادن، عبادت اوست. خب، شما خواهید گفت: پس ما حرفهای درست را هم گوش نکنیم؟ لذا دنبال حدیث میفرمايد: "فان كان الناطِق عَن الله عزوجل فقد عبد الله" اگر آن کسی که سخن میگوید و شش دانگ حواس و مشاعر تو را به طرف خود جذب کرده است، از زبان خدا سخن میگوید، تو درحالیکه دل و ذهن و فکر و روحت را به او سپردی، داری عبادت خدا میکنی. "وَ اِن كان الناطق ينطق عن لسان ابليس فقد عبد اِبلیس" اما اگر چنانچه آن گوینده دارد از زبان شـیطان سخن میگوید، از زبان ابلیس دارد حرف میزند، برخلاف منطق و فلسفهٔ فکر الهی دارد بحث میکند و حرف میزند، و تو مذعنانه و معترفانه داری گوش میکنی، در همان حال مشغول عبادت و اطاعت ابلیسی؛ یعنی خود او شيطان است! ۱۳۵۳/۷/۷ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی ص۳۰۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسین اکبری
🔰معرفی کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»
کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی» تحریر و تفسیر کتاب گرانسنگ نهج البلاغه تالیف حضرت آیت الله جوادی آملی است. این کتاب حاصل سال ها تفسیر و تحریر نهج البلاغه، توسط آیت الله جوادی آملی است که از سال ۱۳۷۱ در خطبههای نماز جمعه شهر مقدس قم آغاز شده و در جلسات درس اخلاق ایشان ادامه دارد. این اثر گرانسنگ حدود ۲۲ مجلد خواهد بود و برای بهرهمندی همه سطوح جامعه، اعم از فرهیختگان حوزوی، دانشگاهی و عموم قابل استفاده است. ویژگی ممتاز این اثر «تحریر نهج البلاغه بر اساس تفسیر نهج البلاغه به نهج البلاغه و نهج البلاغه به قرآن» است؛ یعنی وقتی حضرت استاد یک بحثی را در نهج البلاغه آغاز میکنند، بقیه خطبهها را هم در نظر میگیرند که آیا این فقره ای که در این خطبه مطرح شده در بقیه خطبه ها، نامه ها یا کلمات قصار امیرالمؤمنین علیهالسلام نیز به آن پرداخته شده است یا نه، اگر در جای دیگر هم به آن پرداخته شده باشد، یا اینجا آن بحث معرفتی، تاریخی و امثالهم را به صورت کامل بیان میکنند و با ارجاع به آن مباحث مرتبطی که در جاهای دیگر هست، اشاره میکنند یا اینکه بحثی که اینجا هست، مختصر است که به صورت اختصار تبیین میشود و به آن خطبه ای ارجاع میگردد که اصل بحث در آنجا آمده است؛ با این شیوه خواننده متوجه میشود که در این بحث خاص، ارتباط ها کجاست.
#آیت_الله_جوادی
#شرح_نهج_البلاغه
🆔 @ostadHoseinAkbari
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حفظ هویت ملی، مهمتر از منافع اقتصادی است🔸
زبان، لباس، مذهب و آداب و رسوم، جزو «شناسنامۀ یک ملت» هستند؛ جزو «هویت» یک ملت هستند. مسائل بینالمللی، نباید نفوذ کند در مسائل ملی!
مثلاً الآن تمام خودروسازها پذیرفتهاند که طبق سیستم بینالمللی، راننده، سمت چپِ ماشین بنشیند. درست است؟ اما #انگلیسیها میگویند: «چون ما از ابتدا سمت راست نشستیم، تغییرش نمیدهیم! این را بهعنوان عامل مشخصۀ خودمان معرفی میکنیم؛ با اینکه زحمت دارد و باعث میشود کشورهای دیگر ماشینهای ما را نخرند و نتوانیم آنها را صادر کنیم!» برای انگلیسی، هویت شناسنامهای مهمتر و پُررنگتر است. این #عاقل است. ضررها را بر تن تحمّل میکند.
امروز لباس بینالمللی، کت و شلوار است. اما هندیها لباس ملی خودشان را دارند. در دیدارهای عمومی با لباس ملی خود ظاهر میشوند و به لباس ملی خودشان افتخار هم میکنند و به تمسخرها اعتنایی نمیکنند. چون لباس، هویتشان را معلوم میکند.
ما الآن چه لباسی داریم؟ لباس ملی ما کجاست؟ پاک شد و رفت! در دورۀ پهلوی، تمام مسائل بینالمللی را بر مسائل ملی ما تحمیل کردند!
#تعطیلی_شنبه
@haerishirazi