eitaa logo
خبرگزاری حوزه
54.7هزار دنبال‌کننده
46.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
136 فایل
📡 خبرگزاری‌حوزه تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه 🌐Hawzahnews.com کانال سروش: https://splus.ir/hawzahnews ‌ اینستاگرام: instagram.com/hawzah.news ادمین: @InfoHawzah ✖️تبلیغ و ️تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ نقدی بر برنامه تلویزیونی زاویه با موضوع "قانون الزام حجاب" بحث در منکر اختصاص به حجاب ندارد و در هر منکری این مطلب، که اجبار حکومتی در کار نباشد، طرح میشود که مثلاً اگر زنی یا مردی پوشش لازم را رعایت نمی کند و می خواهد به صورت برهنه بیرون بیاید، فرقی ندارد.👇 https://hawzahnews.com/x9Qw5
🔻انتشار برای نخستین بار به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی خوئی؛ 📜 نامه آیت‌الله سید محمدباقر صدر در پاسخ به برخی شایعات 🔹 من با حضرت استاد خویی ـ سایه‌اش مستدام باد ـ تاکنون به‌سان فرزندی برای پدر و شاگردی برای استاد و طلبه‌ای برای مرجع بوده و پس از این نیز چنین خواهم بود. ▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله العظمی خوئی در روز شنبه، ۸ صفر ۱۴۱۳ ـ ۱۷ مرداد ۱۳۷۱، به علت بیماری قلبی در سن ۹۴ سالگی، در کوفه درگذشت و در مسجد الخضراء صحن حرم علی بن ابیطالب دفن شد که به مناسبت سالگرد ارتحال این مرجع تقلید، نامه شهید آیت الله محمدباقر صدر برای نخستین بار منتشر می شود: در دوره‌ای در اثر برخی رفتارهای اطرافیان، شایعه شده بود رابطه میان آیت‌الله‌العظمی خویی و شهید صدر سرد و سست شده است. شهید صدر دراین‌باره بیانیه‌ای را در قالب پاسخ به پرسشی تدوین کرد تا مانع ترویج این شایعه‌ها شود. او در این بیانیه درباره جایگاه بی‌بدیل استادش سخن گفته و نکات مهمی را درباره نسبت مرجعیت و مرجعیت‌ اعلی متذکر شده است:👇 https://hawzahnews.com/x9QwG
خبرگزاری حوزه
⛔️رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، تامین سلامتی همه مردم ضمن حفظ روحیه علمی و تلاش درسی طلاب جزو اولویت‌
🔹سلام و عرض ادب. لطفاً این اعتراض طلاب به برگزاری کلاس های حضوری را به همه طلاب تعمیم ندهید. بنده خود طلبه مدرسه علمیه هستم و با رعایت همه پروتکل ها از سوی مدرسه و طلاب حاضر در مدرسه مشغول تحصیل هستیم و هیچ مشکلی نداریم و اصول قرنطینه به صورت ویژه و عالی درحال انجام است. امید است این پیام را هم در کانال حوزه نیوز قرار دهید تا خدایی ناکرده متهم به قضاوت یک سویه نشوید. 🔹 سلام و رحمه الله . من از طلاب هستم در وضعیت کنونی ما که خونمان از رهبر رنگین تر نیست وقتی آقا به آن شدت رعایت کند ما باید پیرو صد در صد باشیم . مخصوصا که کرونا جهش پیدا کرده و طبق نظر وزارت بهداشت انتقال آن سرعت بخشیده و با توجه به فشار مردم و حملات دشمن قم و زیر ذره بین دشمن است نیاز به یک همت همگانی هست تا وضع قم سفید شود آقا در مدرسه حقانی رعایت نمیشود . ما هم مجبوریم برویم. 🔹سلام علیکم. وقت بخیر. حوزه هدایت قم ، هیچ یک از پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکند. چه کسی پاسخگو هست؟ سال اول و دوم حضوری، سوم تا پنجم اختیاری که خیلیا حضور دارند 🔹باسلام اگر پروتکل ها باید اجرایی بشه تمام مدارس عمل بکنن. اینجوری نمیشه که ما تماما از آموزش حضوری محروم باشیم ولی مدارسی مثل جهانگیرخان یا زین العابدین و یا ملاصادق و خیلی از مدارس دیگه بدون توجه به پروتکل ها کلاساشون حضوری باشه 🔹اگه ممکنه خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید . با توجه به قرمز بودن وضععیت استان تو این وضع مسولین حوزه علمیه اردبیل کلاس های درس را در تمام حوزه به صورت حضوری برگزار میکنن حتا تمام طلبه های غیر بومی هم اوردن و در خوابگاهن درحالی که شروع کرونا در مناطق سردسیر به خصوص اردبیل بدتر از شهر های دیگر است . 🔹سلام علیکم، آقا میشه پیام های مبنی برای تعطیلی حوزه را توی کانال نگذارید. و اگر میذارید حوزه فلان فلان رعایت نمیکنن، حوزه هایی هم که رعایت میکنن بذارین 🔹سلام علیکم، تو این وضعیت قرمز ، ما پایه یکی ها باید سه روز در هفته بریم حوزه و دو شبانه روز هم اونجا باشیم ، یعنی چی ، من نمی‌فهمم . شبانه روزی با مجازی و روزانه با هم ... 🔹سلام علیکم. ببخشید در مدرسه ی علمیه ی طلاب ماسک میزنند و هنگام کلاس ها هم فاصله ها رعایت میشود اما در ساعتی که برای پذیرایی میباشد ، همه برای پذیرایی دور هم جمع میشوند و بدون فاصله و در کنار هم حرف میزنند و پذیرایی میشوند. 🔹سلام خوبی اقا. سلام خدمت شما الان خوزستان شهرستان وضعیت کرونا قرمز شده ولی حوزه علمیه علی ابن ابیطالب مدیر گفت کلاسا مجازی شدن ولی ما که پایه دو هستیم و پایه یک ها گفت باید بیان کلاس حضوری ولی بقیه پایه های رو گفتن مجازی نمیدونم چه فرقی قائل میشن که برا پایه دو و یک حضوری هست ولی بقیه پایه ها مجازی ازتون درخواست میکنم که این قضیه رو پیگیری کنید به خدا تشکر @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
💠 حدیث روز 💠 💎 توصیه‌ای نفسانی از حضرت امیر(علیه‌السلام) 🔻امام على عليه ‏السلام: تَولَّوْا مِن أنفسِكُم تأديبَها، واعدِلُوا بها عَن ضَراوةِ عاداتِها ❗️ به تأديب و تربيت نفسهاى خود بپردازيد و آنها را از شيفتگى به عادتهايشان بازداريد. 📚 غررالحكم، ح ۴۵۲۲ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
🔻حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد: 🔹خبرهای حوزه از طریق خبرگزاری حوزه منعکس شوند 🔻 معاون آموزش حوزه های علمیه در حاشیه بازدید خود از رسانه رسمی حوزه‌های علمیه: فکر نمی کردم کار(خبرگزاری حوزه) اینقدر وسیع و تا این حد دارای ابعاد گوناگون باشد؛ اما طی این بازدید دیدم که رسانه حوزه کار بسیار وسیع و دارای ابعاد مختلفی انجام می دهد. ○ دوستان در این مجموعه ابعاد مختلف را دیده و برای آن ها برنامه و طرح دارند و موفقیت های زیادی هم تابه حال داشته اند. ○ خبرگزاری حوزه به نوعی است و خروجی های حوزه که جنبه خبری و رسانه‌ای دارند از طریق همین خبرگزاری منعکس شوند. ○ چینش ویترین حوزه علمیه یک موضوع علمی است و لازم می دانم چند پایان نامه علمی در این مورد نوشته شود. https://hawzahnews.com/x9Q3d
🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان: ⭕️ مشکل اصلی امام زمان(عج) با جاهلیتی بدتر از جاهلیت زمان پیامبر(ص) است □ در روایت داریم که وقتی قائم ما قیام می‌کند جهل مردم در مواجهه با او شدیدتر از آن چیزی است که در مواجهه با رسول خدا انجام دادند زیرا در زمانی که رسول خدا(ص) مبعوث شدند آنها بت می‌پرستیدند و بت‌ها را شفیع خود در برابر خدا می‌دانستند ولی وقتی مهدی ما قیام می‌کند مردمی که مقابل ایشان می‌ایستند به کتاب خدا تمسک می‌کنند و برداشت‌های نادرست از قرآن می‌کنند. □ کسانی که برداشت غلط از دین دارند در مقابل دین حق می‌ایستند زیرا بی‌دینی توان مقابله را ندارد. □ نظام سلطه سکولار نیستند بلکه دیندار هستند و در یهودیت خود بسیار مستحکم هستند. □ درگیری اصلی دین درمقابل با مؤمنان نیم بند و دین غلط است، پیامبر خاتم مبعوث شد تا مسأله ولایت الهی را درست کند. □ مشکل اصلی امام زمان(عج) با جاهلیتی بدتر از جاهلیت زمان پیامبر(ص) است؛ نه آن جاهلیت بی‌دین بودند و نه این جاهلیت، جاهلیت بی‎دینی است بلکه مستظهر به قرآن و تعبیرهای من‌درآوردی از قرآن است. □ مهمترین مسأله در دین است ولی ما خوب دین را تبیین نکرده‌ایم که مردم بدانند دعوا بر سر چه بوده. https://hawzahnews.com/x9Qx6 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🗞 صفحه اول روزنامه‌های یکشنبه ۶ مهر ۹۹ https://hawzahnews.com/x9Qxm