eitaa logo
خبرگزاری حوزه
55.6هزار دنبال‌کننده
45.1هزار عکس
5هزار ویدیو
135 فایل
📡 خبرگزاری‌حوزه تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه 🌐Hawzahnews.com کانال سروش: https://splus.ir/hawzahnews ‌ اینستاگرام: instagram.com/hawzah.news ادمین: @InfoHawzah ✖️تبلیغ و ️تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻مدیرکل سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با حوزه: ❇️ پدافند غیرعامل نیازمند بودجه و فرهنگ‌سازی است/ کاربران آموزش‌ندیده طعمه نفوذ اطلاعاتی هستند ◻️ حملات دیفیس خیلی جنبه آبرویی دارد؛ جنبه نشر اطلاعات ندارد، جنبه توقف خدمات ندارد و جنبه آبرویی دارد؛ این است که دی فیس انجام می‌شود؛ مانند اتفاقی که در مساله بنزین در تابلوها افتاد، دیتایی نشر نکرد، خدمتی هم متوقف نشد، اما اگر یک عبارتی که متناسب نیست، در سایت اطلاع‌رسانی قرار بگیرد. مشروح گفتگو:👇 hawzahnews.com/news/989523 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📸 تصاویری از حضور رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی - سال ۷۳ گزارش تصویری:👇 https://hawzahnews.com/xbrc3
🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور: ❇️ برنامه‌های درسی بانوان طلبه بازبینی می‌شود □ دغدغه ی اصلی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی حوزه های علمیه خواهران خانه و است، بنابراین برای رسیدن به این امر باید در ساعات حضور طلاب خواهر در مدرسه و برنامه های درسی باید بازبینی خاصی صورت پذیرد. □ باید دروس بصورت حضوری و مجازی برگزار شود تا خواهران طلبه، فرصت بیشتری را در خانواده داشته باشند. https://hawzahnews.com/xbrcm
❇️ مفهوم اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها از نگاه آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی 🔻حضرت‌آیت‌الله جوادی‌آملی در پیام تصویری به همایش «آینده فلسفه در ایران»: ◻️ ریاست فلسفه الهی در این است که تمام علوم را اسلامی میکند. اسلامی شدنِ دانشگاه به این نیست که ما نمازخانه داشته باشیم این وظیفه همه ماست، عکس امام و رهبری را داشته باشیم و آرم جمهوری اسلامی را داشته باشیم اینها جزء سنن ملی ماست، دانشگاه را دانش اداره میکند اگر دانش اسلامی شد دانشگاه اسلامی است و اگر معاذالله از این فیض و فوز محروم ماند، دانشگاه اسلامی نیست. آن وظایف فردی است در حکمت عملی نقش دارد نماز خواندن همه ما و مانند آن در حکمت عملی نقش دارد نه در حکمت نظری. ◻️ اینکه غرب آلوده شد و با آن آلودگی کلیساها را خاموش کرد و جامعه را از دین جدا کرد و جامعه را از الهی بودن جدا کرد، برای آن است که علم را مثله کرد، حیات علم را گرفت. علم که تمام هویتش رهن معلوم است، این معلوم سه ضلعی است: خدا این را آفرید، با چه وضعی آفرید و برای چه آفرید! ◻️ چرا جهان به سمت عقل و عدل نمیرود؟ چون فکر میکند مرگ یعنی پوسیدن نه از پوست به درآمدن! انسان هست که هست! باید کالای ابدی داشته باشد، کالای ابدی این است که انسان نه بیراهه برود نه راه کسی را ببندد. ◻️ بنابراین فلسفه الهی اگر سلطه علمی پیدا کند، تمام علوم را اسلامی میکند و اگر معاذالله خود گرفتار لائیک و سکولار و امثال ذلک شد تمام علوم را لامذهب میکند. دانشگاه وقتی اسلامی میشود که دانش آن اسلامی باشد، دانش اسلامی دانشمند اسلامی تربیت میکند این کار اساسی فلسفه است. ◻️ ما دو کار باید بکنیم: یکی حُسن قبول و باور داشته باشیم که این الهیات فلسفه جزء علوم غنی و قوی اسلامی است و این مطلب را درست حل کنیم که تمام هویت علم را شناسنامه علم را معلوم تنظیم میکند و الهیات فلسفه کارش معلومشناسی است که معلوم مثلث است یعنی نظام فاعلی دارد نظام غایی دارد و نظام داخلی و علمی که در دانشگاهها مطرح است گرچه با نظام داخلی کار دارد که زمین چیست، آسمان چیست، شمس و قمر چیست، حرکت چیست و متحرک کیست، اما اینها را چه کسی آفرید و برای چه آفرید، این دو ضلع در آن نیست. اگر نباشد این مثلث مثله شده است، اولاً؛ معلوم مثلثه شده جای آن در سردخانه است، ثانیاً؛ معلوم افسرده و سردخانهای علم سردخانهای تحویل میدهد، ثالثاً؛ و آثارش هم در جامعه ظهور میکند، رابعاً. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/xbrd9 🎬 مشاهده فیلم کامل: eitaa.com/daftar_ayatollah_javadi_amoli/3607 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔔 بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه ‌جعفری(ره) در تبریز برگزار می‌شود 📌 پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز ◻️ آدرس وبینارمراسم: svc.sut.ac.ir/elmvadin @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❇️ پنج دیدگاه در رابطه با علامه حسن‌زاده‌آملی 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عندلیب همدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه : ◻️ در مشاهده زندگی علامه با پنج دیدگاه و موضع‌گیری متفاوت در جامعه مواجه بوده‌ایم که لازم است به بیان آن بپردازیم. ‌ ◻️ گروه اول افرادی بودند که معتدلانه و منصفانه ایشان را دانشمندی بزرگ می‌دانستند و علم علامه را می‌ستودند، این گروه طبیعتا آن مرحوم را فوق نقد نمی‌دانند و معتقدند بعضی از نظرات علمی و یا برخی از مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان قابل تأمل و اشکال است و البته وجود این اشکالات هرگز از مقام علمی و عظمت روحی او چیزی نمی‌کاهد. ‌ ◻️ گروه بعدی، کرامات بسیاری را برای علامه قائل بودند، این افراد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا اساسا نمی‌توان سیرهٔ علمی و یا عملی مرحوم حسن زاده آملی را مورد نقد قرار داد. ‌‌ ◻️ سومین گروه به بهانهٔ نقد برخی مواضع و سخنان سیاسی این عالم، ادب لازم را رعایت نکرده و خواسته یا ناخواسته جسارت کردند. حساب نقد از جسارت جدا است، چرا که گام اول در بیان نقد، رعایت اصول و آداب آن است. ‌‌‌ ◻️ چهارمین گروه عده‌ای بودند که به دلیل تعلق خاطر به علامه حسن زاده به هیئت، حکمت و ریاضیات قدیم ایشان و کتاب‌هایش را فاقد یا کم ارزش می‌شمرند، در حالی که این سخن نیز قابل پذیرش نیست. ‌‌ ◻️ آخرین گروه نیز جمعی افراد مخالف و هستند که با مشاهدهٔ مشی عرفانی مرحوم علامه حسن زاده، برخورد و موضع بسیار تند گرفتند و متاسفانه این گروه فرصت را برای هتاکان بی‌ادب فراهم کرده تا حدی که نعوذ بالله کار به لعن و تکفیر هم کشیده شده است. ‌‌ ◻️ اختلاف نظرهای کلامی در مورد اساسی‌ترین مباحث اعتقادی از دیر باز مرسوم بوده و هست، این مسئله امر مبارکی است، اما آن‌چه نامبارک بوده، توهین، تفسیق و مومنان راستین است که باید مراقب آن باشیم. ‌ hawzahnews.com/news/989714 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه