eitaa logo
خبرگزاری حوزه
56.2هزار دنبال‌کننده
42.7هزار عکس
4.7هزار ویدیو
135 فایل
📡 خبرگزاری‌حوزه تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه 🌐Hawzahnews.com کانال سروش: https://splus.ir/hawzahnews ‌ اینستاگرام: instagram.com/hawzah.news ادمین: @InfoHawzah ✖️تبلیغ و ️تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 💠 حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائمی ⏱ چهارشنبه _ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ _ ساعت ۱۰ 🎥 پخش:🔻 hawzahnews.com/service/live پخش در ایتا:🔻 http://yun.ir/hawzahnews?eitaafly
🏴 حضرت عبدالعظیم حسنی چرا و چگونه به ایران آمد؟ حوزه/ هجرت این سید بزرگوار به ایران و شهر ری ، حکمت‌های زیادی در پی داشته است که یکی از آن‌ها بسط و گسترش مکتب اهل بیت(علیه السلام) در این منطقه بوده است و مدرسه و مکتب حدیثی و فقهی ری، یکی از مکاتب مهم علمی شیعه به شمار می‌رود که تأثیر آن در مکتب حدیث نگاری بسیار روشن می باشد که حضرت عبدالعظیم حسنی در پیشبرد این مکتب نقش به سزایی داشته است...👇 https://hawzahnews.com/xbrb2
❇️ ۴ پرسش رئیس جمهور از اقتصاد دانان ◻️ بررسی راهکارهای رفع مشکلات مردم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در جلسه با جمعی از اقتصاددانان:وضعیت اقتصادی که دولت تحویل گرفته را شما به خوبی می دانید. ➖ چرا شاخصهای کلان اقتصاد کشور مطلوب نیست؟ ➖ چرا تورمی که قرار بود تک رقمی شود اتفاق نیفتاده است؟ ➖ چرا ده ها میلیارد دلار یارانه پنهانی که دولت پرداخت می کند، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود نمی بینند؟ ➖ چرا باوجود هزاران هزار میلیارد تومان مصارف دولت در ۸ سال گذشته، رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته ایم؟ ◻️ اینها سوالاتی است که در جامعه وجود دارد. شما اقتصاد دانان دلایل آن را هم می دانید. ◻️ اما طبق نظر اقتصادانان در درون و بیرون دولت تغییر شرایط اقتصادی کشور امکان پذیر است. ◻️ باید بررسی شود که چه کنیم هم رونق داشته باشیم و هم تورم نداشته باشیم. ◻️ از دولت توقع است که شرایط را تغییر دهد و مردم بخوبی میدانند که اینکار یک شبه اتفاق نمی‌افتد. ◻️ دولت، راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را رونق تولید می‌داند. ◻️ مدیریت تورم اقتصاد را برای تولیدکننده و صاحبان کسب و کار قابل پیش‌بینی میکند. ◻️ دولت به جای دخالت در بازار باید نقش نظارت، حمایت و هدایت داشته باشد. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📸 وحدت مسئولان همدانی برای رفع مشکلات اهالی منطقه قاسم‌آباد ◻️ نماینده ولی فقیه در استان به همراه استاندار، دادستان، شهردار و جمعی از مسئولان استانی با حضور در منطقه قاسم آباد همدان از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شدند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❇️ مهمترین وظیفه انجمن های علمی حوزه از نگاه مدیر حوزه‌های علمیه 🔹 اجلاسیه مدیران حوزه های استان ها با موضوع فعالیت شعب استانی انجمن های علمی حوزه با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد. 🔻 اعرافی مدیر حوزه های علمیه: در عین حال که به تراث پیشینیان احترام میگذاریم می بایست به نیازهای روز جامعه نیز بپردازیم. مهمترین چیزی که از انجمن های علمی انتظار می رود راهبری و توسعه مرزهای دانشی اسلامی و حوزوی است. 🔻هاجری دبیر انجمن های علمی حوزه: باید مباحث پژوهشی و تخصصی به استان ها سرایت داده شود و حوزه های علمیه استانها از این جهت ارتقا یابند. 🔻مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه: دنبال این هستیم که امر پژوهش از تمرکزی که از قم دارد به سمت استانهای دیگر کشانده شود. 🔻علیدوست رئیس انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه: دورانی که ما در آن قرار داریم عصر تراث سوزی نرم است. انجمنهای علمی حوزه میبایست جلساتی را برگزار نمایند که محل مذاکرةالعلم باشند. 🔻سبحانی رئیس انجمن علمی کلام اسلامی حوزه: نقش اصلی این انجمن ها راهبری دانش در جامعه می باشد. 🔻واعظ موسوی رئیس انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه: می بایست از استعدادهای حوزوی به نحو احسن در انجمن های علمی استان ها استفاده شود. 🔻مهکام رئیس انجمن علمی روانشناسی اسلامی حوزه: قوانینی باید تصویب شود که بر مرجعیت انجمن های علمی حوزه تأکید داشته باشد. 🔻محمدی رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه: انجمن اصول فقه طرحی در زمینه علوم انسانی اسلامی با عنوان «اصول فقه و روشمندی علوم انسانی» ارائه کرده است تا همه انجمن های علمی حوزه حول آن فعالیت کنند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔻مدیرکل سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با حوزه: ❇️ پدافند غیرعامل نیازمند بودجه و فرهنگ‌سازی است/ کاربران آموزش‌ندیده طعمه نفوذ اطلاعاتی هستند ◻️ حملات دیفیس خیلی جنبه آبرویی دارد؛ جنبه نشر اطلاعات ندارد، جنبه توقف خدمات ندارد و جنبه آبرویی دارد؛ این است که دی فیس انجام می‌شود؛ مانند اتفاقی که در مساله بنزین در تابلوها افتاد، دیتایی نشر نکرد، خدمتی هم متوقف نشد، اما اگر یک عبارتی که متناسب نیست، در سایت اطلاع‌رسانی قرار بگیرد. مشروح گفتگو:👇 hawzahnews.com/news/989523 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📸 تصاویری از حضور رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی - سال ۷۳ گزارش تصویری:👇 https://hawzahnews.com/xbrc3
🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور: ❇️ برنامه‌های درسی بانوان طلبه بازبینی می‌شود □ دغدغه ی اصلی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی حوزه های علمیه خواهران خانه و است، بنابراین برای رسیدن به این امر باید در ساعات حضور طلاب خواهر در مدرسه و برنامه های درسی باید بازبینی خاصی صورت پذیرد. □ باید دروس بصورت حضوری و مجازی برگزار شود تا خواهران طلبه، فرصت بیشتری را در خانواده داشته باشند. https://hawzahnews.com/xbrcm
❇️ مفهوم اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها از نگاه آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی 🔻حضرت‌آیت‌الله جوادی‌آملی در پیام تصویری به همایش «آینده فلسفه در ایران»: ◻️ ریاست فلسفه الهی در این است که تمام علوم را اسلامی میکند. اسلامی شدنِ دانشگاه به این نیست که ما نمازخانه داشته باشیم این وظیفه همه ماست، عکس امام و رهبری را داشته باشیم و آرم جمهوری اسلامی را داشته باشیم اینها جزء سنن ملی ماست، دانشگاه را دانش اداره میکند اگر دانش اسلامی شد دانشگاه اسلامی است و اگر معاذالله از این فیض و فوز محروم ماند، دانشگاه اسلامی نیست. آن وظایف فردی است در حکمت عملی نقش دارد نماز خواندن همه ما و مانند آن در حکمت عملی نقش دارد نه در حکمت نظری. ◻️ اینکه غرب آلوده شد و با آن آلودگی کلیساها را خاموش کرد و جامعه را از دین جدا کرد و جامعه را از الهی بودن جدا کرد، برای آن است که علم را مثله کرد، حیات علم را گرفت. علم که تمام هویتش رهن معلوم است، این معلوم سه ضلعی است: خدا این را آفرید، با چه وضعی آفرید و برای چه آفرید! ◻️ چرا جهان به سمت عقل و عدل نمیرود؟ چون فکر میکند مرگ یعنی پوسیدن نه از پوست به درآمدن! انسان هست که هست! باید کالای ابدی داشته باشد، کالای ابدی این است که انسان نه بیراهه برود نه راه کسی را ببندد. ◻️ بنابراین فلسفه الهی اگر سلطه علمی پیدا کند، تمام علوم را اسلامی میکند و اگر معاذالله خود گرفتار لائیک و سکولار و امثال ذلک شد تمام علوم را لامذهب میکند. دانشگاه وقتی اسلامی میشود که دانش آن اسلامی باشد، دانش اسلامی دانشمند اسلامی تربیت میکند این کار اساسی فلسفه است. ◻️ ما دو کار باید بکنیم: یکی حُسن قبول و باور داشته باشیم که این الهیات فلسفه جزء علوم غنی و قوی اسلامی است و این مطلب را درست حل کنیم که تمام هویت علم را شناسنامه علم را معلوم تنظیم میکند و الهیات فلسفه کارش معلومشناسی است که معلوم مثلث است یعنی نظام فاعلی دارد نظام غایی دارد و نظام داخلی و علمی که در دانشگاهها مطرح است گرچه با نظام داخلی کار دارد که زمین چیست، آسمان چیست، شمس و قمر چیست، حرکت چیست و متحرک کیست، اما اینها را چه کسی آفرید و برای چه آفرید، این دو ضلع در آن نیست. اگر نباشد این مثلث مثله شده است، اولاً؛ معلوم مثلثه شده جای آن در سردخانه است، ثانیاً؛ معلوم افسرده و سردخانهای علم سردخانهای تحویل میدهد، ثالثاً؛ و آثارش هم در جامعه ظهور میکند، رابعاً. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/xbrd9 🎬 مشاهده فیلم کامل: eitaa.com/daftar_ayatollah_javadi_amoli/3607 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔔 بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه ‌جعفری(ره) در تبریز برگزار می‌شود 📌 پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز ◻️ آدرس وبینارمراسم: svc.sut.ac.ir/elmvadin @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❇️ پنج دیدگاه در رابطه با علامه حسن‌زاده‌آملی 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عندلیب همدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه : ◻️ در مشاهده زندگی علامه با پنج دیدگاه و موضع‌گیری متفاوت در جامعه مواجه بوده‌ایم که لازم است به بیان آن بپردازیم. ‌ ◻️ گروه اول افرادی بودند که معتدلانه و منصفانه ایشان را دانشمندی بزرگ می‌دانستند و علم علامه را می‌ستودند، این گروه طبیعتا آن مرحوم را فوق نقد نمی‌دانند و معتقدند بعضی از نظرات علمی و یا برخی از مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان قابل تأمل و اشکال است و البته وجود این اشکالات هرگز از مقام علمی و عظمت روحی او چیزی نمی‌کاهد. ‌ ◻️ گروه بعدی، کرامات بسیاری را برای علامه قائل بودند، این افراد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا اساسا نمی‌توان سیرهٔ علمی و یا عملی مرحوم حسن زاده آملی را مورد نقد قرار داد. ‌‌ ◻️ سومین گروه به بهانهٔ نقد برخی مواضع و سخنان سیاسی این عالم، ادب لازم را رعایت نکرده و خواسته یا ناخواسته جسارت کردند. حساب نقد از جسارت جدا است، چرا که گام اول در بیان نقد، رعایت اصول و آداب آن است. ‌‌‌ ◻️ چهارمین گروه عده‌ای بودند که به دلیل تعلق خاطر به علامه حسن زاده به هیئت، حکمت و ریاضیات قدیم ایشان و کتاب‌هایش را فاقد یا کم ارزش می‌شمرند، در حالی که این سخن نیز قابل پذیرش نیست. ‌‌ ◻️ آخرین گروه نیز جمعی افراد مخالف و هستند که با مشاهدهٔ مشی عرفانی مرحوم علامه حسن زاده، برخورد و موضع بسیار تند گرفتند و متاسفانه این گروه فرصت را برای هتاکان بی‌ادب فراهم کرده تا حدی که نعوذ بالله کار به لعن و تکفیر هم کشیده شده است. ‌‌ ◻️ اختلاف نظرهای کلامی در مورد اساسی‌ترین مباحث اعتقادی از دیر باز مرسوم بوده و هست، این مسئله امر مبارکی است، اما آن‌چه نامبارک بوده، توهین، تفسیق و مومنان راستین است که باید مراقب آن باشیم. ‌ hawzahnews.com/news/989714 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❇️ مشارکت ۵۰۰۰ طلبه در شبکه اعزام مبلّغ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دیدار با آیت الله اعرافی: ◻️ ورود حوزه به دانشگاه‌ها یک امر مستحدثه است؛ مسئله دانشگاه اسلامی یک مسئله پیچیده میباشد. بر اساس اقتضائات فضای فکری و فرهنگی دانشگاه سرنخ‌ها و جوانه‌های افکار خارجی در این نهاد زودتر از سایر نهادهای آموزشی می‌روید. ◻️۵۰۰۰ طلبه فاضل شامل ۳۲۰۰ طلبه آقا و ۱۸۰۰ طلبه خانم در شبکه اعزام مبلغ این نهاد حضور دارند. ◻️بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ طلبه حق التدریسی که در دانشگاه ها به تدریس می پردازند. ◻️ما در دانشگاه ها ۲۶۰ دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری داریم. ◻️در حال حاضر ۴۰ مرکز دروس حوزوی در فضای دانشگاه ها داریم که بالغ بر ۴۰۰۰ نفر دین پژوه بدون اخذ مدرک تحصیلی و فقط به دلیل علاقه شخصی در این مراکز مشغول به تحصیل علم هستند. ◻️متون درسی مرتبط با علوم انسانی و دینی که در دانشگاه ها در حال تدریس هستند می بایست مورد بررسی و اصلاح حوزه قرار گیرند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📚 رونمایی از دو کتاب با حضور رئیس جامعه مدرسین ◻️ کتابهای «نظام دفاعی اسلام از دیدگاه فقه مقارن» و «بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور آن» طی مراسمی رونمایی شدند. ➖➖➖ 🔻آیت‌الله حسینی‌بوشهری امروز در آیین رونمایی از آثار پژوهشی مرکز پژوهشی مبنا: ❇️ برنامه‌های عملی و فقهی برای رسیدن به قله تمدن اسلامی نوشته شود @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
خبرگزاری حوزه
❇️ مشارکت ۵۰۰۰ طلبه در شبکه اعزام مبلّغ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین رس
🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان: ❇️ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به امرپژوهش عمق ببخشد ◻️ می‌بایست در طرح‌های تحولی حوزه، دانشگاه‌ودانشجویان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبین در نظر گرفته شوند. ◻️ این نهاد میتواند بازوی مشورتی خوبی برای حوزه در تربیت طلاب برای ورود به فضای دانشگاه ها باشد. ◻️ لازم است ادبیات حوزویان متناسب با شرایط امروز جامعه شود. ◻️ باید مسئله آمادگی حوزویان برای ورود به فضای دانشگاه ها در برنامه‌های کلان حوزه لحاظ گردد. ◻️ نیاز است طلاب برای سخت‌ترین شرایط در برخی دانشگاه ها آمادگی یابند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه