eitaa logo
حوزه ولائی
2.1هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.9هزار ویدیو
400 فایل
🔴کانال حوزه ولائی 👌 رسانه ای متفاوت با اخبار و تحلیل های کوتاه 🔹️جبهه فرهنگی و انقلابی پیروان شخص و شخصیت امام خامنه ای مدظله العالی ارتباط با ادمین های کانال↙️ @Dr_nia
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر نیمی از قدرت ملکه انگلیس را در قانون به ولایت فقیه میدادند الان روشنفکران چی میگفتند⁉️⁉️⁉️➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر نیمی از قدرت ملکه انگلیس را در قانون به ولایت فقیه میدادند الان روشنفکران چی میگفتند⁉️⁉️⁉️➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣اگر این غیب گویی نیست دست کم پیش بینی که هست 1️⃣امام خامنه ای در سال ۹۵:غرب به ازدواج محارم خواهید رسید 2️⃣فرانسه در سال ۹۹:ازدواج با محارم آزاد است‼ ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
📣لیلة الرغائب به چه معناست؟ و عبادات و نمازهای آن مستند هست؟ آیت الله جوادی آملی: ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست، بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست؛ لذا آن را گرايش و ميل و شوق مي‌گويند . خدای سبحان جنّاتی دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و برای روح ما هم بهشتی دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. مؤمنین متوسط, رغبتشان در ليلةالرغائب به (جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ) است و مؤمنین مقرب گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش خود قرار مي‌دهند. آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾  هم جنّت بدن است هم جنّت جان است؛ هم لذّت روح است هم لذّت تن است؛ كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار بيابيم. فرمایش علامه جوادی آملی حفظه الله مستند به کلام دانشمندان لغت عرب است. اهل لغت در مورد معنای «رغائب» چنین می گویند: چيزي که مورد ميل و رغبت انسان است.  صلاة الرغائب یعنی نمازی که به سبب ثواب بسیار آن مورد میل و رغبت بندگان است.» همان طور که ديديم هيچ يک از اين دو معنا، ارتباطی با "آرزو کردن" ندارد و موضوع اين معانی مربوط به فلسفه و هدف خلقت جن و انس است که همانا "عبادت خدا" است. ⚠️ لیلة الرغائب صدا و سیمای ایران که فراوان احکام ضروری و معارف متواتر کتاب و سنت را مخفی داشته است و نشر دهنده غنا ترانه خوانی زن (در برنامه های کودک) و برخی از منکرات دیگر است، در نشر مطالب بی سند و عامه پسند به نام دین ید طولایی دارد. و از آن جمله لیلة الرغائب یا به قول خودشان شب آرزوهاست که ترجمه رغائب به آرزوها هم از اشتباهات صدا و سیما است. هیچ اسم و اثر و نام و نشانی از لیله الرغائب جز یک روایت عامی در احادیث ما نیست. با سندی به غایت ضعیف به روایت متهمی صوفی از 8 طبقه مجهول از شخصی عامی از انس بن مالک که خود انس در روایات امامی از کذابین شمرده شده است! خود عامه هم راوی حدیث را متهم به جعل همین حدیث می دانند. (الجرح و التعديل ،ج3 ، ص 219 و ر.ک الموضوعات ابن الجوزی) حتی برخی از سنی ها هم نماز لیله الرغائب را که از میان خود آنان برخاسته بدعت می دانند. (ابن جوزی، الموضوعات، ج2، ص129؛ ابن تیمیه، الفتاوی الکبری، ج2، ص262 و ج5، ص344 و عجلونی، کشف الخفاء، ج2، ص410؛ لخمی شاطبی غرناطی(م790)، الاعتصام، ج1، ص122؛ فتنی، تذکرة الموضوعات، ص44؛ شربینی، الاقناع، ج1، ص108 و ملییاری هندی(م987)، فتح المعین، ج1، ص312؛ نووی، شرح صحیح مسلم، ج۸، ص۲۰.) عالمانی مانند آقایان امینی، تستری، سبحانی و میلانی هریک به نوعی عامی بودن و حتی ساختگی بودن آن را پذیرفته اند. (امینی، الغدیر، ج5، ص245؛ همو، الوضاعون و احادیثهم، ص228؛ تستری، النجعة فی شرح اللمعه، ج3، ص103؛ سبحانی، موسوعة طبقات الفقهاء، ج7، ص116 و میلانی، سید علی، شرح منهاج الکرامة فی معرفة الامامه، ج3، ص303.) علامه مجلسی نیز آن را غیر معتمد می داند و به عمل به آن اشکال می کند. (زادالمعاد ص42) این خبر در منابع شیعه در إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏2، ص: 632 بدون ذکر سند و در بحار الانوار، ج 95، ص 395 به نقل از اجازات علامه با همان سند عجیب عامی آمده است. مرحوم سید در اقبال از این گونه مسامحات فراوان دارند، چنانکه خود ایشان اشاره فرموده اند آن را با نام احتیاط آورده اند! و اگرچه بعضی ها از باب ادله تسامح به آن اخذ کرده اند. اما برخی از فقهای قدیم و بسیاری از محققین معاصر در دلالت این ادله نسبت به این گونه اخبار اشکالات فراوانی مطرح نموده اند. (مثلا می توانید بحث شیخ یوسف بحرانی را در الحدائق الناضرة في أحكام العترة الطاهرة؛ ج‌4، ص: 197 نسبت به این ادله ببینید یا تحقیق مفصل شیخ محمد جواد فاضل در مورد موافقین و مخالفین قاعده تسامح در ادله سنن: yon.ir/bAZwI و نیز کتبی همچون «اخلاق اسلامي و كاربست قاعده تسامح در ادله سنن» نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و...) شاید بدعت بودن و البته سنت بودن این نامگذاری، هیچ یک دلیل روشنی نداشته باشد؛ اما احتیاط در اجتناب از اعتقاد به خصوصیت شرعی این شب است. ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
13.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلابی ها در زمین دشمن بازی نکنند➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
خبرگزاری فارس: نامه عجیب نظام پزشکی؛ به هنرمندان زودتر واکسن بزنید! 🔹درحالی‌که هنوز بسیاری از اعضای کادر درمان و سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، رییس روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزارت بهداشت، برای هنرمندان درخواست اختصاص سهمیه ویژه واکسن کرونا کرده است. کانال:به نظر میرسه پیشنهاد عجیب نیست و عالیه حتی اگر میشه واکسن غربی تقدیم هنرمندان بویژه بازیگران محترم شود، شاید راضی شوند هر چند بعید است➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
*🔴مدالیته گام به گام یعنی برگشت امریکا به برجام بدون برداشتن تحریم* ✍️ 🔹 دو اشتباه محاسباتی مهم هست که هر طرفی که درگیر مسئله ایران در این روزهاست، باید آن را در ذهن خود تصحیح کند. 1️⃣ اشتباه اول این است که تصور شود ایران خواهان بازگشت بایدن به برجام است. این موضوع برای ایران اساسا مهم نیست. مهم این است که تحریم ها باید به گونه ای که نتایج اقتصادی آن قابل راستی آزمایی باشد، لغو شود. از حیث فنی، این هیچ ربطی به عضویت امریکا در 1+5 ندارد. 2️⃣ اشتباه دوم این است که تصور شود ایران آماده پذیرش یک مدالیته گام به گام است در حالی که این یکی از بدترین سناریوها برای ایران است. 🔸 هم از حیث زمانی و هم از حیث محتوایی، ایران خواهان یک رویکرد یکباره و یکپارچه است. ✅ از حیث زمانی، ایران خواهان لغو تحریم ها، قبل از بازگشت امریکا به 1+5 و از حیث محتوایی، خواهان لغو همه تحریم هاست. 💢 علت این است که ایران به خوبی می داند هر نوع مدالیته گام به گام، نهایتا به حل مشکل عضویت امریکا در 1+5، بدون حل مسئله تحریم ها منجر خواهد شد و اساسا هدف امریکا احیای برجام بدون لغو موثر تحریم ها، به منظور استفاده از تحریم ها برای مذاکرات موشکی و منطقه ای است. ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
EitaaBot.ir/poll/mzdc6?eitaafly ☝️☝️☝️منظور از جوان حزب الهی انقلابی برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری کیست؟☝️ @hawzeh_velaei
🔶️احکام سیاسی 📣حکم استفاده از امکانات محل کار جهت استفاده شخصی چیست؟ ✅ پاسخ: استفاده کارمندان از امکانات بيت‌المال در ساعات رسمى کار به مقدار متعارفى که مورد ضرورت و نياز است و شرايط کارى بيانگر اذن به کارمندان در اين مقدار از استفاده است، اشکال ندارد و همچنين استفاده از امکانات بيت‌المال با اذن کسى که از نظر شرعى و قانونى حق اذن دارد، بدون اشکال است. درنتیجه اگر تصرّفات شخصى فردی در بيت‌المال به يکى از دو صورت مذکور باشد، چيزى در اين رابطه به عهده وی نيست، ولى اگر از اموال بيت‏المال استفاده غیرمتعارف کرده باشد و يا بدون اذن کسى که حق اذن دارد، بيشتر از مقدار متعارف استفاده نمايد، موجب ضمان خواهد بود. (اجوبه الاستفتائات، سؤال شماره 1956) http://eitaa.com/joinchat/1223360536C8a78ba74bb