eitaa logo
حیات مازندران😍
380 دنبال‌کننده
485 عکس
160 ویدیو
92 فایل
معاونت قرآن و عترت بسیج دانشجویی مازندران هدف گروه: انعکاس فعالیت های قرآنی و مذهبی دانشگاههای استان مازندران فهرست مطالب https://eitaa.com/hayat_mazandaran/1091 پاسخگویی برادران: آقای معطوفی @faraj_ir پاسخگویی خواهران: خانم لنگری @Quranetratt
مشاهده در ایتا
دانلود
در حال برگزاری....
💠 " مدرسه آزاداندیشی گفتمان " 🪴 آزاداندیشی در جامعه‌ی ما یک شعار مظلوم است. تا گفته می‌شود آزاداندیشی، عده‌ای فوری خیال می‌کنند که بناست همه‌ی بنیان‌های اصیل در هم شکسته شود، و آنها چون به آن بنیان‌ها دل‌بسته‌اند، می‌ترسند. عده‌ای دیگر هم تلقی می‌کنند که با آزاداندیشی باید این بنیان‌ها شکسته شود. هر دو گروه به آزاداندیشی ظلم می‌کنند. ما به آزاداندیشی احتیاج داریم. بیانات در دیدار با اعضای انجمن قلم ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ 🔰 بستری برای گسترش فضای آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها 📲 برگزاری دوره به صورت مجازی 🗓️ شروع از ۱۱ آبان ماه 🖇نکته: پس از طی سه هفته از شروع مدرسه آزاداندیشی گفتمان اعضای مدرسه طی فرآیندی ارزیابی خواهند شد و از برگزیدگان برای حضور در رویداد ملی آزاداندیشی دعوت به عمل خواهد آمد. 📌لازم بذکر است افتتاحیه رویداد ملی آزاداندیشی بصورت حضوری برگزار خواهد شد. ✅ آدرس ثبت نام https://B2n.ir/GOFTEMAN2.ORG 🌐 مارا در فضای مجازی دنبال کنید. 🆔 https://eitaa.com/Gofteman_Mazandaran
جلسه هم اندیشی قرآن و عترت برای کارشناسان فرهنگی دانشگاههای سراسر کشور
🟣سوال مسابقه : قهرمان اول و دوم واقعه کربلا از منظر حضرت آقا؟! 🔹️تنها ۲۴ ساعت مهلت پاسخ دارید. زمان مسابقه در ساعت ۲۳ ،روز چهارشنبه به پایان میرسد. پاسخ درست رو به آیدی ذیل ارسال فرمایید: 🧔🏻برادران: @Iranian_boyy 🧕🏻خواهران: @noor_3_13 ▫️ بســـیج دانشجویی شـهیــد مطهری دانشکده علوم قرآنی آمل ▫️ ╔═••🕊••═════╗ 🆔 @bso_quran ╚═════••🕊••═╝
📷عکس های موضوعی قرآن کریم هر موضوعی که نیاز دارید میتوانید آیات آن را به صورت PDF ملاحظه بفرمایید عکس قرآن کریم با انتخاب موضوعی آيات بسیار مفید و عالی حتما ملاحظه و نشر بفرمایید. 📕اخلاق 📗سنت ها و امتحانات الهی 📘جبر و اختیار 📙زینت دادن اعمال بد 📓آیات خوف و رجاء 📗وقایع قیامت 📒اقوام عذاب شده 📔قبول توبه 📕عدم قبول توبه 📗مرگ و برزخ 📘بهشت 📙جهنم 📓اکثریت بد و خوب 📔انتظار و استعجال عذاب 📒صفات پاکان 📕اشرار 📗عقائد باطل 📘دعاهای قرآنی 📙انسان، جن و ملک 📓علم الهی 📔اسماء و صفات الهی 📗اسماء و صفات الهی (۲) 📒محرمات 📕واجبات 📙مستحبات 📗ارث 📘ازدواج، طلاق و مسائل جنسی 📙سوالات بیدار کننده 📓آسانگیری و رحمت خداوند 📒علت ثروتمندی دنیا طلبان 📕هدایت 📗مخلوقات الهی 📘زنان 📙صراط مستقیم 📓عبادتگاهها 📔عدم تساوی خوب و بد 📒ادیان 📕کتب آسمانی 📗نبوت 📘حضرت ابراهیم 📙حضرت اسماعیل، اسحاق و یعقوب 📓حضرت آدم و ادریس 📔حضرت ذوالقرنین تا عزیر 📒حضرت شعیب و ایوب 📕حضرت لوط 📗حضرت نوح 📘حضرت یوسف 📙حضرت هود 📓حضرت صالح 📔حضرت موسی 📒حضرت عیسی 📕خاتم الانبیاء محمد صلی الله علیه و آله 📗جنگ های صدر اسلام 📘امامت 📚کل قرآن 🎥توضیحات تدوین کننده اثر https://eitaa.com/hayat_mazandaran
هدایت شده از لشکر قدس
♦️‌چنگیزخان نتوانست بخارا را تسخیر کند، نامه ای نوشت که هرکس با ما باشد در امان است! 🔹‌اهل بخارا دو گروه شدند، یک گروه مقاومت کردند و گروه دیگر با او همراه شدند. 🔹‌چنگیزخان به آن ها نوشت: با همشهریانِ مخالف بجنگید و هر چه غنیمت به دست آوردید از آنِ شما باشد و فرمانروایی شهر را به شما می دهم. 🔹‌ایشان پذیرفتند و آتش جنگ بین این دو گروه مسلمان شعله‌ور شد و در نهایت، گروه مزدوران چنگیز خان پیروز شدند. 🔹‌اما شکست بزرگ آن بود که او دستور داد گروه پیروز خلع سلاح و سربریده شوند! 🔹‌چنگیز‌ گفت: اگر اینان وفا می‌داشتند، به خاطر ما بیگانگان، به برادرانشان خیانت نمی‌ کردند! 🔹‌این عاقبت خودفروشان است. 🔹‌«ابن أثیر، الكامل فی التاريخ» 🚨 به لشکر سایبری قدس بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
وضعیت گرانی ها در زمان رضا شاه چگونه بود؟ https://eitaa.com/hayat_mazandaran
چرایی دیدگاه مثبت افراد قدیمی نسبت به مشاغل دولتی و نظامی از زمان رضا شاه نشات میگیره https://eitaa.com/hayat_mazandaran
✅ طرح آموزش و سنجش سواد قرآنی دانشجو معلمان ▪️ فیلم های آموزشی توجیهی طرح آموزش و سنجش سواد قرآنی دانشجو معلمان : https://www.aparat.com/playlist/7878649 ▪️به تفکیک موضوعات : ۱- مقدمه و بررسی اسناد بالادستی https://www.aparat.com/v/9QPFS ۲- پنج چرا (چرایی طرح آموزش و سنجش سواد قرآنی دانشجو معلمان) https://www.aparat.com/v/2gSmb ۳- تبیین شیوه نامه طرح سنجش سواد قرآنی دانشجو معلمان https://www.aparat.com/v/Vf1wY ۴- بررسی نمون برگ های سنجش سواد قرآنی دانشجو معلمان https://www.aparat.com/v/rb304 ۵- چیستی درک معنا و تدبر در قرآن کریم https://www.aparat.com/v/ZMTm8 ۶- جمله واحد یادگیری قرآن کریم https://www.aparat.com/v/Vf1wY
ارزیابی و سنجش سواد قرآنی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، انس و تعالی نگرش قرآنی و مهندسی فرهنگی قرآنی در تمامی پردیس های استانی درحال برگزاری است. به افرادی که در این طرح موفق به دریافت حد نصاب نمره سواد قرآنی گردند از ۶۰ تا ۱۰۰ ساعت ضمن خدمت با احتساب در رتبه بندی آموزش و پرورش تعلق خواهد گرفت. ضمنا برای شرکت کنندگان نیز شناسنامه قرآنی به همراه گواهی صادر خواهد شد. مفاد طرح ۱_هر دانشجو معلم باید به حداقل سواد قرآنی یعنی روانخوانی 4 جزء اول تا چهارم قرآن کریم و حفظ ۱۰ صفحه از جزء سی ام و نیز درک معنا و تدبر در۷۲ پیام قرآنی از این 5 جزء همینطور فصیح خوانی نماز مسلط باشد. به افرادی که در انجام طرح سنجش سواد قرآنی موفق به حفظ کامل جزء 30 شوند، ۱۰۰ ساعت ضمن خدمت با احتساب در رتبه بندی آموزش و پرورش تعلق خواهد گرفت. این طرح شامل آزمون کتبی وآزمون شفاهی است و شرکت کلیه دانشجو معلمان در این طرح سطح بندی سواد قرآن الزامی است. ابتدا دانشجومعلمان ورودی های ۱۴۰۰ از روز شنبه ۲۸ بهمن ماه از طریق سامانه http://hadaf.cfu.ac.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمودند. فایلهای آموزشی از دو طریق( بارگذاری در سامانه هدف) و یا از طریق (مسئولین دارالقرآن های پردیس ها) در اختیارشان قرار گرفت و تقریبا یک ترم فرصت دارند تا خودشان را برای آزمون آناده کنند. البته برای تهیه محتوا از نظرات و پیشنهادات همکاران مخلص و قرآن دوست سازمان پژوهش آموزش و پرورش هم استفاده کردیم. شناسنامه قرآنی دانشجومعلمان در پایان هر سال می تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا از نخبگان و یا افراد توانمند در حوزه سواد قرآنی بصورت ویژه در تدریس و یا سایر فعالیتهای قرآنی آموزش و پرورش هم استفاده شود. در صورت عدم دریافت خدنصاب نمره قبولی یکبار به دانشحومعلمان فرصت داده می شود تا جبران کند. در این طرح و عدم تسلط به سواد قرآنی و دریافت شناسنامه قرآنی، دانشجو معلمان فرصت شرکت در آزمون اصلح را نخواهند داشت. هر دوره ، به فاصله یک ترم بوده و آزمون کتبی نیز با هماهنگی معاونت آموزشی هر پردیس برگزار می گردد. آزمون شفاهی با هماهنگی مسئولین دارالقرآنها در پردیسها و با نظارت مسئولین تیمهای قرآنی که از کارشناسان قرآنی یا اعضای هیات علمی پردیسها هستند برگزار می گردد. از آنجا که تربیت معلم چند ساحتی از اولویت های سند تحول بنیادی است، این امر بزرگ و مهم با توجه به ساحت اول یعنی "تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی" است. ما معتقدیم در دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان در هر رشته ای که تحصیل کنند باید طوری تربیت شوند که پس از حضور در مدرسه، نمونه بارز از مسلمانی عاشق، و بنده ای خالص و الگویی مناسب در گفتار، رفتار و اخلاق باشد. که این امور مهم جز در سایه سار قرآن و پیروی از اهل بیت ع محقق نمیگردد.
انتظارات قرآنی رهبری از جامعه دانشگاهی https://eitaa.com/hayat_mazandaran