💚 هزینه کردن برای امام زمان (عج)
📚 در كتاب من لا يحضره الفقيه در باب صله امام آمده كه: از امام صادق عليه السلام درباره فرموده خداى - عزّوجلّ - : مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً؛ چه كسى به خداوند وام نيكويى مى دهد، سؤال شد. آن حضرت فرمود: درباره صله امام نازل شده.
💖 امام صادق (ع) فرمودند:
🌺 هرکس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگیر و آنها را بوسیله آن پاک و تزکیه مینمایی.
💌 کافی – جلد ۲
🌼 آیت الله موسوی اصفهانی نویسنده کتاب مکیال المکارم می گوید :
🌸 من در يكى از سالها در خواب ديدم كه شخص جليل بزرگوارى مى فرمود: هرگاه مؤمن چيزى از مال خود را براى امامش در زمان غيبتش نثار نمايد ثوابش همانند هزار و يك برابر ثواب مثل آن است كه در زمان حضورش نثار كند.
💜 امام صادق(ع) فرمودند:
🌹 «هر کس یک درهم خرج امام زمان(عج) کند، آن یک درهم از دو میلیون درهم در کار خیر، فضیلتش بالاتر است.» یعنی فردی هزار تومان در یک امر دینی به نیت امام زمان(عج) کمک کند و فردی دو میلیارد تومان به همان امر دینی به نیت پدر و مادرش کمک می کند، براساس بیان امام صادق(ع)، این هزارتومان، از دو میلیارد تومان ارزشش بالاتر است.
📚 مکیال المکارم جلد ۲ وظیفه ۳۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انباشته شدن زبالهها در شهر #نیویورک
🔹 زبالهها در خیابانهای بروکلین و استتن آیلند شهر نیویورک روی هم انباشته شده است.
🔹 این اوضاع در پی اعتراض #کارگران به دستور #واکسیناسیون اجباری رخ داده است.
🔹 هفته گذشته شهردار نیویورک اعلام کرد که کارگران در شهر نیویورک باید تا این جمعه دستکم یک دوز از #واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ بسیار پُر معنا...
🌅 تصویر سمت چپ و راست را با هم مقایسه کنید...
🌹 امام باقر(ع): کودکان در سایه صلاحیت و شایستگی پدرانشان [از انحرافات] مصون می مانند. (بحارالانوار، ج۱۵)
گندم از گندم بروید جو زجو ...
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
📢برای رزمندگان یمنی دعا کنید... این ساعات بسیار مهم و سرنوشتسازی است. برای پیروزی کلمه الحق توسل بجویید... این ساعات برگ مهمی از تاریخ آسیای غربی در حال رقم خوردن است.... نبردهای سنگین و بیسابقه در اطراف مأرب در جریان است. رزمندگان یمنی از سه محور به مأرب هجوم بردهاند.... دعا کنید تا به زودی با هم فتحنامه مأرب را دوره کنیم...
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راضی هستی ۹۸٪ همسرت مال تو باشه و ۲٪ مال بقیه🤔😏
📍ادعای جالب وندی شرمن درباره مذاکرات #برجام
@secret_file
🔸..طرف ایرانی نگران بود اگر روند مذاکرات روی کاغذ مکتوب شود، در تهران این متون مورد کنکاش قرار میگیرند و مشکلساز میشوند. به این دلیل ما در اتاق مذاکرات از تخته سفید استفاده کردیم و ايرانیها از بخشهایی که میخواستند یادداشت برمیداشتند./فؤاد ایزدی
https://t.co/JhthgIiMNy
🔴استحمام در دوران قاعدگی ممنوع!
✍زنان در دوره قاعدگی از استحمام بپرهیزند و حتی به صورت موضعی نیز از این امر پرهیز کنند، چرا که این عمل باعث جذب آب از طریق رحم شده و باعث عفونت در رحم و چه بسا ضعف تخمدانها، نازایی و کیست تخمدانها میگردد.
طبع آب، بلغم است. بلغم جاری و ساری، پس استحمام در این دوره باعث خونریزی زیاد میگردد و ضعف جنسی در زنان، مضر اعصاب و قلب است.رحم در دوره قاعدگی دارای خون زیاد و مستعد عفونت است. طهارت و حمام در دوران قاعدگی باعث جذب رطوبت به رحم (دهانه رحم در این دوره باز است) و زمینه کیست تخمدان و تودههای رحم را فراهم میسازد.
☜【طب شیعه】
⭕️ کشتارجمعی قبلی
⚠️ سمپاشی شهروندان با مادهی شیمیایی «د.د.ت» (DDT) در دههی ۱۹۴۰ با تأیید دانشمندان و پزشکان وقت و با عنوان «طرح تضمین سلامت» (!) به اجرا درآمد؛ که نوعی واکسیناسیون بود و با ادعای «ایمنسازی مردم در برابر بیماریها[ی خیالی]» بهوقوع پیوست.
❌ د.د.ت به ناتوانی سیستم تنفسی مردم انجامید، مقاومت پوست آنان را از میان بُرد، دستگاه اعصاب را مختل ساخت و کبد و کلیه را تخریب کرد و علاوه بر آن، خوراک مردم را مسموم ساخت.
‼️ جنایت د.د.ت در دههی ۱۹۷۰ ممنوع و جمعآوری شد اما سونامی سرطان و بیماری ناشی از آن تا سالها باقی ماند و دهها میلیون نفر را در سراسر جهان کُشت و یا ضعیف و معلول و بیمار مادامالعمر ساخت.
🔰 با اینحال اما دولتهای تأییدکننده، شرکتهای تولیدکننده، کارشناسان توصیهکننده، پزشکان تجویزکننده و تبلیغگران و کاسبان د.د.ت، هرگز پاسخگو نشدند و به شکایات قربانیان علیه آنان رسیدگی نشد.
⁉️ کشتارجمعی با د.د.ت، شما را به یاد واکسیناسیون کرونا نمیاندازد؟
💬 سوال:
🔰فلسفه آب ريختن روي قبر صحت داره؟ آیا عذاب قبر تا زماني که قبر خيسه از ميت برداشته ميشود؟
✍️پاسخ:
✅ درباره آب ریختن بر قبر میت باید گفت: یکی از #مستحبات پس از دفن میّت، آب ریختن روی قبر است، بدین ترتیب که رو به #قبله بایستی و از طرف سر میت دور تا دور قبر را آب بریزی و بقیة آب را به وسط قبر بریزی.(1)
💠 در مورد کم شدن عذاب میت روایاتی وارد شده است. #امام_صادق(ع) فرمود: تا وقتی که خاک های قبر بر اثر پاشیدن آب نم داشته باشد، عذاب از میّت برداشته می شود.(2) البته نمی توان چنین روایتی را قطعی و یقینی دانست و شاید این روایت ناظر به شخص خاصی باشد ، اما استحباب این عمل به جای خود باقی است.
در وسائل الشیعه در مورد آب پاشیدن روی قبر روایاتی نقل شده است که دلالت بر استحباب آن دارد.
✨ از ظاهر روایات استفاده می شود که استحباب مربوط به موقعی است که میت را دفن کرده و پس از آن که قبر را از خاک پر کردند، روی آن آب بریزند. فقط از یک روایت استفاده می شود که امام رضا(ع) دستور داد روی قبر یونس بن یعقوب تا #چهل_ماه یا چهل روز آب بریزند.(3) ریختن آب بر قبر به هنگام دفن میت از سنت رسول خدا و مستحبات است و بنا بر روایت تا زمانی که خیسی آب باشد، عذاب از میت دفع می گردد.(4)
✅ با توجه به این روایات نمی توان استحباب آن را بعد از گذشت مدت استفاده کرد.
👈 اما برخی از فقها آب پاشیدن روی قبر را مختصّ به بعد از دفن نکرده اند، بلکه گفته اند که هر موقع انسان موفق به زیارت اهل قبور شد، #مستحب است روی قبر آب بپاشد.(5)
💠 در روایات برای این کار علت خاصی ذکر نشده است، اما شاید حد اقل علّت آن این باشد که خاک قبر در اثر پاشیدن آب سفت و محکم شود تا بدن میّت از دستبرد حیوانات مانند گورکن مصون بماند. کشتن مورچه هم به واسطه ریختن آب اشکال ندارد .
✅ با توجه به این #استحباب و روایات مربوط به آن، در بین عوام مردم شستن قبرها مرسوم شده و این کار حرام یا بدعت نیست که از آن منع شود در عین این که با این شستن سنگ قبر هم تمیز می شود و نوشته های بر قبر، واضح می گردد. و ممکن است احترام به میت هم باشد.
_________
📚 منابع:
1. امام خمینی، تحریرالوسیله، نشر موسسه آثار امام خمینی، ج 1، ص 91.
2. شیخ عباس قمی سفینه البحار، نشر موسسه انتشارات معصومه قم ج 2، ص 396، مادة قبر.
3. حرعاملی، وسائل الشیعه، نشر دار احجه بیروت 1412 ق، ج 2، ص 860؛ و نیز: سید کاضم یزدی عروه الوثقی، نشر دار الکتبالاسلامیه تهران بی تا ج 1، ص 442.
4. امام خمینی(ره)، تحریرالوسیله، نشر پیشیین، ج 1، ص 91؛ و نیز : شیخ عباس قمی، سفینه البحار، نشر پیشیین، ج 2، مادة قبر.396،
5. کلینی، کافی، تهران، اسلامیه، 1367 ش، ج 3، ص 200.