افسوس كه ما، پيش از آن كه از آلودگى ها پاك شده باشيم بر خويش عطر پاشيده ايم و خويشتن را جز آن كه هستيم به ديگران معرفى كرده ايم. ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده ايم. چگونه مى خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته ايم؟ ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران مى گوييم؟! نمى توان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانى كه بنده غير اوييم. پس بايد از حاكميت غير او آزاد شد. اين است كه معلم قبل از هر چيز بايد حُر شود و به آزادى برسد؛ آزادى از خويش، آزادى از غير و حتى آزادى از آزادى. و در اين مرحله است كه به عبوديت مى رسد.
- تربیت_کودک، صفحه ۱۳.
استاد علی صفایی حائری.
آرمان عزیز، خیلی وقت است یادت نکردهام و صادقانهترین حالت احساسم دلتنگیست. تو فراموشم نکردهای و من هر از گاهی یادت میکنم؛ که این کملطفی به تو نیست بلکه جفاییست به خودم، که تو را در قلب خود دارم و نور روح تکامل یافتهات را نادید گرفتهام..
حیـّان🇵🇸
آرمان عزیز، خیلی وقت است یادت نکردهام و صادقانهترین حالت احساسم دلتنگیست. تو فراموشم نکردهای و م
من حتی به کسانی که تو را دوست دارند حسودیام میشود، بیدلیل.
هدایت شده از توابین | سید مصطفی موسوی
از امام صادق نقل است که هر کس سوره جمعه را در هر شب جمعه بخواند کفاره گناهان ما بین دو جمعه خواهد بود
@ir_tavabin
حرف تلخ اثر تیرهای در روان آدمی میگذارد؛ هرچند گوینده آن محق باشد و یا بدون نظر سوء حرفش را بیان کرده باشد.
داروی تلخ، ولو برای ادامه حیات استفاده شود، طعم ناخوشآیندش را محو نمیکند.
- جاده جنگ، منصور انوری.
اَ اَقطَعُ رَجائی مِنکَ وَ قَد اَولَیتَنی
ما لَم اَسالهُ مِن فضلِکَ..
آیا امیدم را از تو بِبُرم؟
در حالی که از روی احسان آنچه که از
تو نخواستم به من عطا فرمودی..
- صحیفه سجادیه.🌱
خیلی طول میکشد تا آدمها یاد بگیرند آن چه که نویسندهها در کتابها میگویند، یا جملاتی که کاراکترهای یک داستان به عنوان نتیجهگیری از زندگی، علم و غیره بیان میکنند، صرفاً برداشت شخصی آنهاست و نه یک حقیقتِ عینی و منطقی.
این گزاره حتی در بیانِ فلاسفه و عُرفا هم صدق میکند. ذاتِ تفکر خطاپذیری است وخطاپذیری منجر به وجود خطا در نظریه هم میشود. برای همین است که ما باید بیاموزیم در قبول هرچیزی «درصد خطا» سهمی دارد. این فرض ابتداییترین راه برای دور ماندن از تعصب است و حتی مصون ماندن از خودشیفتگی و خودبرتربینی به خاطر مطالعهی بیشتر نسبت به دیگران.
و البته همین حرف هم احتمالاً دارای چند درصد خطاست.
- زهرا نوروزی؛ از کانال شریک همکف.
هدایت شده از - عقیق -
مجروح را جراحت و بیمار را مرض
عشاق را مفارقت یار میکُشد ! . . .
رفتار ما متأثر از نگرش و بينش ما نسبت به خود و جهان است. محصول درکي است که از عالم و آدم داريم. محصول جايگاه و شأني است که در اين هستي براي خود قائليم.
کسي که برداشت صحيحي از عالم و آدم ندارد؛ مثل کسي ميماند که حتي ممکن است با عشق و علاقه و ميل و رغبت مشغول فعاليت و کار و تلاش باشد، اما نميداند که گم شده است؛ پشتکار و اراده و شوق زماني مفيدند و کارآمدي لازم را دارند که نقشه صحيح را در اختيار داشته باشيم.
- رابطه نگرش و کنش؛ احمدحسین شریفی.
آن چیزی که دنیا را تهدید میکند، سلاحها و سر نیزهها و موشکها و امثال این نیست. آن چیزی که دارد این سیاره ما را در سراشیبی انحطاط قرار میدهد، انحراف اخلاقی است!
- خمینی کبیر.
شيطان مانند سگِ چوپان است اگر متعرِّض تو شد از مولايت طلب كن اذيت او را دفع كند نه اينكه با قدرتِ خود مشغول جنگيدن با او شوی، چرا كه شيطان با اين كار به هدف خود رسيده و تورا از خدمت و توجّه به مولايت بازداشته و به خود مشغول كرده.
- سید بن طاووس كشفالمحجة؛ فصل ۱۱۹، ص۱۵۷.
أَلَیْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ
آيا خدا كفايتكننده بندهاش نيست؟!
- آیه ۳۶ سوره زمر.
حیـّان🇵🇸
أَلَیْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ آيا خدا كفايتكننده بندهاش نيست؟! - آیه ۳۶ سوره زمر.
گفتم که در چه شوری کز وهم خلق دوری
تو نور نور نوری یا آفتاب تابان..
#مولانا🌱..