eitaa logo
حوزه علمیه تخصصی حضرت فاطمه سلام الله علیها
797 دنبال‌کننده
5هزار عکس
4.7هزار ویدیو
483 فایل
🔹﷽🔹 اخبار فرهنگی،پژوهشی و آموزشی حوزه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها (سطح۲) را از طریق این کانال پیگیری نمایید .👇 eitaa.com/hazratefatemehs2 ایتا ارتباط با معاون فرهنگی از طریق: https://eitaa.com/Ya_Raouf_o_Ya_Rahim
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ 💻 @Khamenei_ir |
هدایت شده از KHAMENEI.IR
دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی.mp3
5.36M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ 📥 دیگر کیفیت‌ها: khl.ink/f/49261 💻 @Khamenei_ir |
📚بازخوانی کتاب «» همزمان با 🇮🇷یوم الله ۹ دی 🇮🇷 روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ⏰ ۵ تا ۱۵ دیماه ساعت ۲۱ http://eitaa.com/hazratefatemehs2
Part07_فتنه تغلب.mp3
9.82M
کتاب صوتی "فتنه‌‌ تغلّب" "روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه ۸۸" قسمت هفتم
فراخوان چهاردهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد طلاب زیر ۳۵ سال حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور تا پایان روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ فرصت دارند در این جشنواره شرکت نمایند. توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط و مراحل جشنواره و ریزموضوعات بخش ویژه دوره چهاردهم را در سایت جشنواره علامه حلی(ره) مطالعه نمایید: https://3c5.com/fPtfs @jhelli_ir سطح۲
🛑🛑ریزموضوعات بخش ویژه چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره): بخش اول 1. حوزه و دانش (دانش‌شناسی سده اخیر حوزه علمیه قم) 1. مکاتب علمی و رویکردهای دانشی حوزه علمیه در سده اخیر؛ 2. شخصیت‌های دانشی برجسته و تأثیرگذار حوزه علمیه؛ 3. آرا و نظریات تحولی و نوآورانه علمی؛ 4. ابعاد و حجم تولید علم در حوزه‌های دانشی؛ 5. تاریخ تطور، ساختار و ادبیات علمی در علوم اسلامی و انسانی؛ 6. روش‌شناسی در علوم اسلامی و انسانی؛ 7. روش‌ها و شیوه‌ها در نظامات آموزشی حوزه علمیه قم در سده اخیر؛ 8. روش‌ها و سنت‌های پژوهشی حوزه علمیه قم در سده اخیر؛ 9. بررسی تحلیلی مواجهه حوزه علمیه قم با دانش‌های جدید؛ 10. نگاه دانشی حوزه علمیه قم به حاکمیت و حکمرانی در سده اخیر؛ 11. مواجهه دانشی حوزه علمیه قم با نظریات رقیب در سده اخیر؛ 12. حوزه علمیه قم و مقابله علمی با جریانات انحرافی در سده اخیر؛ 13. منابع، کتب، رسائل و تقریرات درسی مهم و اثرگذار؛ 14. مناظرات، مکاتبات و حلقات علمی جالب و اثرگذار. 2. حوزه، بین‌الملل و تمدن اسلامی 1. تأثیر حوزه علمیه در جنبش‌های اسلامی و انقلابی جهان در سده اخیر؛ 2. نقش حوزه علمیه در زمینه‌سازی و تحقق تمدن نوین اسلامی در سده اخیر؛ 3. بررسی فراز و فرودهای ارتباطات و تعاملات حوزه‌های علمیه با نهادهای ملی و بین‌المللی؛ 4. روابط علمی میان حوزه‌های علمیه در سده اخیر؛ 5. تعامل حوزه علمیه با سازمان‌هایی همچون دیانت ترکیه، الازهر، محمدیه اندونزی، ادیان شرق، واتیکان و دانشگاه‌های جهان؛ 6. حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمية؛ 7. مطالعات راهبردی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در جهان اسلام؛ 8. مطالعات راهبردی فعالیت‌های دین‌شناسانه حوزه علمیه قم در عرصه بین.الملل (غیر جهان اسلام)؛ 9. حوزه علمیه قم و محور مقاومت؛ 10. حوزه علمیه و تربیت مبلغان و پژوهشگران و مدیران بین‌المللی؛ 11. زبان‌آموزی در حوزه‌های علمیه؛ 12. حوزه علمیه قم و رژیم اشغالگر قدس در سده اخیر. 3. حوزه و نظام (انقلاب و جمهوری اسلامی) 1. حوزه علمیه قم و قانون‌گذاری در سده معاصر؛ 2. حوزه علمیه قم و قانون‌گذاری در قانون اساسی مجلس شورای اسلامی 3. نقش حوزه علمیه قم در ساختارهای جمهوری اسلامی ایران 4. تأسیس نهادهای اختصاصی حوزه علمیه در نظام جمهوری اسلامی ایران (مجمع جهانی تقریب و اهل‌بیت؛ ائمه جمعه؛ سازمان تبلیغات اسلامی؛سازمان فرهنگ و ارتباطات؛ دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه)؛ 5. ائمه جمعه و نمایندگی‌های ولی‌فقیه؛ 6. نقش حوزه علمیه در تشکیل نظام جمهوری اسلامی؛ 7. نقش حوزه علمیه در نظریه‌پردازی‌های کلی نظام: الف) نقش حوزه علمیه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ ب‌) نقش حوزه علمیه در تدوین سیاست‌های کلی نظام؛ ت‌) نقش حوزه علمیه در تدوین اسناد راهبردی فرهنگی کشور؛ ث‌) نقش حوزه علمیه در تبیین ولایت‌فقیه؛ ج‌) نقش حوزه علمیه در تبیین و نظریه.پردازی در عرصه نظام اسلامی. 4. حوزه و سازمان روحانیت (قم، نجف، شهرستانها، مرجعیت و...) 1. شناسایی و بازمعرفی مراجع و علما در ابعاد فقهی، فلسفی، کلامی، اخلاقی، عرفانی و... در سده اخیر؛ 2. گونه‌شناسی و ارائه تصویر تحلیلی در تعاملات علمی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه قم با سایر حوزه‌های علمیه داخل و خارج کشور در سده اخیر؛ 3. تبیین و تحلیل کارکردهای تشکل‌ها و نهادهای اقماری حوزه علمیه قم در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در سده اخیر از جمله حوزه‌های علمیه خواهران، جامعة الزهرا، جامعة المصطفی و...؛ 4. پیشنهادهای راهبردی و کارکردی ارتقای فعالیت‌های ساختاری و محتوایی حال و آینده حوزه علمیه قم با استفاده از تجارب سده اخیر؛ 5. سیر تاریخی تحولات نهادهای آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه قم با تأکید بر سده اخیر؛ 6. تحلیل تاریخی شکل‌گیری ارتباطات حوزه و دانشگاه در سده اخیر؛ (تعاملات علمی، همکاری‌های سازمانی، تربیت نیرو و...)؛ 7. شیوه‌های مدیریتی مدارس حوزه علمیه قم در سده اخیر؛ 8. سیر تاریخی شکل‌گیری و تحولات نهاد مرجعیت در حوزه‌های علمیه؛ 9. تحلیل مواضع مراجع و علما در برابر پدیده‌هایی همچون سکولاریزم و... در سده اخیر؛ 10. تحلیل تاریخی، اجتماعی و فرهنگی اشتغال روحانیون در مشاغل غیرحوزوی در سده اخیر. @jhelli_ir ۲
❇️آيــت اللـہ خــويـــے (ره) : 🌿انجام واجبات، حڪم خريد زمين را دارد و انجام مستحبات، حڪم ڪاشتن محصـول در اين زمين‌ها را دارد، اگر زمينــی نبــاشد، ڪجا ميتوان محصولی ڪاشت و از آن بهــره بـــرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✧✦•﷽‌ ✧✦• (۱۸) اهل بیت علیهم السلام را به حفظ خطبه سلام الله علیها وامی داشتند ، آن سان که آنان را به وامی داشتند. 📚المراجعات، سید شرف الدین ، ص ۳۹۲
💥 «مکتب سلیمانی» بسترِ غلبه بر دشمن در میدان جنگ فرهنگی است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ ‌«جریان شهید سلیمانی جریان حزب‌الله است که در قرآن کریم در سوره مبارکه مائده و سوره مبارکه مجادله بیان شده است. در شرایطی که میدان درگیری آرام آرام سخت می‌شود و تمام دشمنان شما با هم منسجم می‌شوند و شما را محاصره جهانی می‌کنند، آن کسانی که «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرینَ یجاهِدُونَ فی  سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یخافُونَ لَوْمَةَ لائِم» هستند و در مقابل تمام دستگاه کفر نفوذناپذیرند، اینها جریان حزب‌الله هستند؛ هرچه تهدیدش کنی استوارتر می شود، هرچه تطمیعش کنی و بگویی اگر این طرف بیایی من محاصره را برمی‌دارم، سرمایه‌گذاری می‌کنم و چنین و چنان می‌کنم، در مقابل این وعده‌ها و تهدیدها نفوذناپذیرند. اینها کسانی هستند که وقتی به جریان ولایت حقه گره می‌خورند یک حزبی درست می‌شود که حزب خداست و مطلقا غالب‌اند؛ «وَ مَنْ یتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُون». اینها حتی اگر شهید هم بشوند شهادتشان بستر غلبه و پیروزی‌شان است. مکتب شهید سلیمانی یعنی این مکتب. ◀️ این مکتب در مقابل کسانی است که در درون همین جامعۀ مؤمنین، «یسارِعُونَ فیهِمْ»؛ یعنی با همه وجود می‌خواهند بروند و در دل کفار حل بشوند و نظم آنها را بپذیرند؛ بعد هم می‌گویند «نَخْشى  أَنْ تُصیبَنا دائِرَة»، یعنی به حدی خطر آنها جدی است که می‌گویند ممکن است آنها ما را احاطه بکنند، ما نگران احاطه خطر دشمن هستیم، چون از همه طرف ما را تحت فشار قرار داده‌اند! در این شرایط، کسانی هستند که «یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرین». اینها در مقابل یک مؤمنی که در ایران باشد یا در عراق باشد یا در لبنان باشد یا در سوریه باشد یا در یمن باشد، احساس تواضع می‌کنند، ولی در مقابل کل جبهه کفر احساس عزت و احساس نفوذناپذیری و سرفرازی می‌کنند و با روحیه محبت الهی و روحیه عزت در مقابل کفار و با روحیه دلدادگی نسبت به جبهه مؤمنین و فداکاری و ایثار و تواضع در مقابل مؤمنین، وارد میدان مجاهده می‌شوند و در این میدان مجاهده نگران فراز و فرودها و تعریف‌ها  و تمجیدها و بدگویی‌ها و ملامت‌ها نیستند. ◀️ این مؤمنین مجاهد کسانی هستند که وقتی به دستگاه ولایت حقه گره می‌خورند یک حزب غالب درست می‌شود و مکتبی ساخته می‌شود که با آن می‌توان جنگ نرم را به غلبه رساند. این فداکاری و تواضع در مقابل مؤمنین و احساس عزت و سرفرازی در مقابل کافرین، بستر غلبه فرهنگی است. در این مکتب است که اگر آدم ها «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ» شدند «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرینَ» شدند بعد به ولایت الهی گره خوردند («وَ مَنْ یتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُون») این غلبه فرهنگی قطعاً واقع می‌شود. پیروزی در جنگ نرم و غلبه، منوط به این است. اگر خدایی نکرده ملت ها احساس کنند که ما هم در مقابل آنها مستکبریم و تواضع نداریم و اگر احساس کنند ما هم دنبال مطامع مادی هستیم، از ما استقبال نمی‌کنند. وقتی مردم عراق می‌بینند شهید سلیمانی جان خودش را سر دست می‌گیرد و جلوتر از فرماندهان عراقی در میدان مقابل با داعش و آمریکا ظاهر می‌شود به او علاقمند می‌شوند، می‌فهمند او راست می‌گوید که می‌گوید ما مدافع مظلومیم. وقتی می‌بینند جانش را در راه خدا در کنار فرودگاه بغداد به دست پلیدترین پلیدها می‌دهد می‌فهمند این مرد راست می‌گوید. ◀️ مکتب سلیمانی مکتب دلدادگی به خدای متعال و اولیای خدا، مکتب تردید نکردن در راه خدا و اولیای خدا، مکتب عزت در مقابل کفار، مکتب تواضع در مقابل مؤمنین، مکتب عدم مسارعه و حرکت به سمت دشمن و دلدادگی به دشمن، مکتب جهاد مستمر، مکتب استقامت و نترسیدن از ملامت‌ها و سرزنش‌هاست.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصباح ایران ◽️روایتی کوتاه از زندگی پر برکت مرحوم (ره) و تصویر وارونه‌ی رسانه‌های معاند از ایشان. 🏴12 دیماه سالروز ارتحال جانگداز «عمّار انقلاب» استاد علّامه آیت الله «محمّدتقی مصباح یزدی» 🖤 شادی روح مطهرشان صلوات محمدی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مهربان تر از پدر و مادر ۱۲ دیماه ، سالگرد رحلت ✅حاج آقا مجتبی تهرانی 💐 شادی روح مطهرشان صلوات محمدی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چگونه باید شخصیت علامه مصباح (ره) را تعریف کنیم؟ ➖ریشه مواضع انقلابی و شجاعت ایشان در بیان حق چه بود؟ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آخرین زیارت علامه 🔹در روایات هست کسی که به زیارت امام رضا علیه‌السلام برود، ایشان به همان تعداد در عالم برزخ به دیدار او می‌روند... 🔺گوشه‌ای از مراسم تشییع پیکر علامه مصباح یزدی در حرم مطهر رضوی @aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part08_فتنه تغلب.mp3
9.94M
کتاب صوتی "فتنه‌‌ تغلّب" "روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه ۸۸" قسمت هشتم
🔸️عرضه بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» همزمان باسالگرد شهادت سردار سلیمانی 🔴 خرید بازی «فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی» از فروشگاه های معتبر 🔹لازم به توضیح است این اثر محصول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج است که توسط شرکت منادیان تولید و به بازار عرضه شد. 🔹مخاطبین می توانند از اینجا اقدام به خرید این بازی از فروشگاه های معتبر کنند. https://www.dana.ir/1797281
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا