🖼 طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده و مشوقهایی برای فرزندآوری
#جمعیت
#فرزندآوری
#برنده_ی_این_انتخابات_ملت_شریف_ایران_بود
#میلاد_با_سعادت
#امام_هشتم
#مبارکباد
12.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت ماجرای ساخت حرم امام رضا و طلسم شیخ بهایی ...
#ویژه میلاد امام علی ابن موسی الرضا(ع)
#روشنگری
#انتخابات
#مشارکت_دروضعیت
#کرونا
#ناامیدی
#دردولت_تدبیروامید
#مشارکت_بالا
#انتخاب_اصلح
#آقای_دکتررئیسی
@maersad
تسلیت رهبرانقلاب درپی درگذشت فرزند «محجوب»
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
🔹جناب آقای علیرضا محجوب؛ درگذشت فرزند عزیزتان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم.
🔹امید است که این داغ سنگین موجب توجه فیض و رحمت الهی به همهی شما باشد.
🔹برای آن مرحوم از خداوند مغفرت و رحمت مسألت میکنم.
#تسلیت🖤
وزارت کشور نتایج تکمیلی انتخابات را اعلام کرد
🔹رئیس ستاد انتخابات کشور، با اعلام جزئیات تکمیلی از نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، از تکمیل نتایج قبلی با وصول آخرین صورتجلسات از ۹۱ صندوق باقی مانده این انتخابات خبر داد.
سید ابراهیم رییسی ۱۸.۰۲۱.۹۴۵ رأی
محسن رضایی میرقائد ۳.۴۴۰.۸۳۵ رأی
عبدالناصر همتی ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی
قاضی زاده هاشمی ۱.۰۰۳.۶۵۰ رأی
🔸گفتنی است وزیر کشور، روز پس از انتخابات ریاستجمهوری، رأی نهایی منتخب مردم، رئیسی را ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی اعلام کرد.
#روشنگری
#انتخابات
#مشارکت_دروضعیت
#کرونا
#ناامیدی
#دردولت_تدبیروامید
#مشارکت_بالا
#انتخاب_اصلح
#آقای_دکتررئیسی
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ صریح آیتالله رئیسی به سؤالی در مورد اعدام تروریستها در سال ۶۷
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️عوامل حسابرسی آسان در #قیامت (بخش دوم)
🔶حسابگری خدا و حسابرسی خداوند به معنای آن است که هر عملی، بلافاصله اثرش پشت سرش قرار دارد چه در دنیا باشد، چه در آخرت.
🔴سه عامل حساب آسان در نگاه پیامبر اکرم (ص)
🔷بنابر نظر قرآن کریم کسانی که نامه اعمالشان بدست راستشان داده می شود، حسابشان آسان، گرفته می شود؛ اما چه کسانی حسابشان آسان است؟ در کلام #رسول_اکرم (ص) چنین آمده که فرمودند: «هر کس دارای #سهصفت باشد خداوند در روز قیامت هم #حسابرسی او را آسان می گیرد و هم او را وارد بهشت نموده و از رحمت واسعه خود بهرمند می سازد. اصحاب گفتند: یا رسول الله این سه صفت چیست که اینگونه نتیجه عالی دارد؟! به کسی که چیزی به تو نداده بخشش کنی، با خویشاوندانی که با تو قطع ارتباط کرده اند ارتباط برقرار کنی و از کسی که به شما بدی کرده است بگذری.» [۱]
🔸«اولینعامل: #بخششبهمحرومکننده»؛ عطا کردن به کسی که تو را محروم کرده، یعنی پا روی نفس گذاشتن، نفسی که مدام در اینگونه موارد به انسان هشدار می دهد که مبادا تو به آن کسی که محرومت کرده، عطا کنی؛ مگر او به تو کمک کرده که تو به او کمک کنی؛ اینجاست که #انسان_مومن آسان میگیرد و بدون کینه و عداوتی در دل، بر نفس پا می گذارد و با آسان گیری به محروم کننده، عطا می کند.
🔸«دومینعامل: #ارتباطباقاطعارتباط»؛ در مورد دوم نیز این گونه است؛ کسی که با تو #قطع_رابطه کرده است، چگونه است که آدمی با وی ارتباط برقرا کند؛ اینجا وی پا روی #نفسش می گذارد و بدون آنکه مقابله به مثل کند، با وی ارتباط برقرار می کند و چون آسان می گیرد، خداوند نیز در آخرت با وی آسان می گیرد.
🔸«سومین عامل: #بخشیدن_ظالم»؛ در مورد سوم نیز سخت ترین مورد است؛ بخشیدن کسی که در حق آدمی ظلم رو داشته انصافاً کار بسیار سختی است؛ چقدر انسان باید با خودش مراقبه کرده باشد و از نفس خود حساب کشیده باشد که در مقابل ظلم شخصی، عفو و گذشت کند و از گناه ظلم دیگری بگذرد.
پینوشتها
[۱] بحارالانوار، ج ۷، ص ۹۶
منبع: وبسایتراسخون
#قیامت
#حسابرسی
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم)
💠 #نقش_مردم در نظام #مردم_سالاری_دینی (شکل گیری و استمرار)
🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) #امام_علی(ع) از سوی #پیامبر_اکرم(ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین #اصل_ولایت وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است.
🔷بنابراین وقتی کسی از سوی #خداوند، به ولایت منصوب میشود، #ولایتش - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - #همواره_پابرجا است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، #ولیّ_منصوب نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید.
🔷امام خمینی(ره) درباره #ولایت_فقیه میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی #منصب_ولایت آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین #ولایت دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى #حکومت_اسلامى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳].
🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر #نقش_مردم در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار #رأى_مردم تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى.
🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴]
منبع: وبسایت پرسمان
#حکومت_اسلامی
💠نقشه خوانی امام رضا(ع) و خنثی کردن تک تک اهداف مأمون
🔷 #هدف_مأمون کنترل امام رضا(ع) و جلوگیری از فعالیت های ایشان بود، اما حضرت با تربیت شاگردان متعدد، ارسال نمایندگان خود به اطراف و مدیریت غیرمستقیم پیروانشان، وظایف امامت خود را به نحو احسن انجام داده و تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کردند. #مأمون به دنبال جلوگیری از شورش انقلابیون بود، اما #امام_رضا (ع) از همان ابتدا به گونه ای رفتار کردند که حضورشان مانعی بر سر راه انقلابیون نبود و در واقع اختیار قیام به خود آنها واگذار شده بود.
🔷 #مأمون قصد تخریب جایگاه امام(ع) را داشت، اما حضرت قبل از سفر به خراسان با روضه خوانی و گریه در کنار مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) [۲] به مردم فهماند که #هدف_مأمون اعطای پست و مقام نیست، بلکه او به دنبال #کشتنامامرضا(ع) است. نقشه خلیفه عباسی در تخریب وجهه معنوی و قداست امام(ع) نیز با شکست رو به رو شد، زیرا #امام_رضا(ع) در زمان ولایتعهدی، باز هم روی حصیر می نشستند و غذای ساده می خوردند تا به مردم بفهمانند که چه در کاخ باشند و چه در کوخ، ساده زیستی، زهد و تقوای ایشان هم چنان باقی است و تغییری نخواهدکرد.
🔷 #مأمون به دنبال جبران جنایت پدرش بود، اما #امام_رضا(ع) در مواضع متعدد گناهکار بودن آنان را نمایان کرد. به عنوان نمونه دو مسافر به خراسان آمدند؛ در آنجا به خدمت امام رفتند و پرسیدند: ما از فلان جا آمدهایم، آیا نماز ما شکسته است یا تمام؟ با اینکه آن دو نفر از یک منطقه آمده بودند و تفاوتی در سفر آنها نبود، #امام_رضا(ع) به یکی از آنها فرمود: نماز تو شکسته است و به دیگری فرمود: نماز تو تمام است! مسافران که از این پاسخ امام متعجب شده بودند، دلیل حکم امام را پرسیدند.
🔷ایشان خطاب به شخصی که نمازش را کامل دانسته بود، فرمود: تو به قصد دیدار سلطان (مأمون) آمدهای، بنابراین سفر تو، سفر گناه است و سفر گناه موجب شکسته شدن نماز نمیشود. [۳] و در آخر نیز نقشه #مأمون در مشروعیت بخشیدن به حکومتش و شریک جرم کردن امام(ع) نیز با شکست مواجه شد؛ زیرا هر چند #امام_رضا (ع) چارهای جز پذیرفتن ولایتعهدی در پیش نداشت، امّا شرط هایی برای آن نهاد که مأمون را در رسیدن به اهداف خویش ناکام ساخت. شرط های امام این بود که: در امر و نهی حکومت دخالت نکند، فتوا ندهد، قضاوت نکند، در عزل و نصب شرکت نجوید و امور و سنن دینی را جابه جا نکند.[۴]
پی نوشت
[۱] شیعه در اسلام، ص۲۱۲
[۲] بحارالانوار، ج۴۹ ص۱۱۷
[۳] وسائل الشیعه ج۸، ص۴۷۸
[۴] کشف الغمّه، ج۳، ص۶۹
نویسنده: سایبان
منبع: وبسایترهروانولایت