هدایت شده از به سوی ظهور
✳️ اعتراف معمار تحریمهای آمریکا به مصونشدن ایران در برابر فشار
🔹ریچارد نفیو که از او به عنوان یکی از معماران شبکه تحریمها علیه ایران یاد میشود در یادداشتی نوشته: طراحی، نظارت و اجرای تحریمها کار بسیار دشواری است. این وضعیت مانند شنای آرام یک اردک است؛ اوضاع روی آب آرام به نظر میآید اما زیر آب اردک به سختی درحال پازدن است.
🔹الان به راه انداختن دوبارۀ کارزار تحریمهای ایران بسیار دشوار خواهد بود بهخصوص که ایران و دیگر طرفهای دشمن ما آگاهی بیشتری نسبت به مخاطرات و نقاط آسیبپذیریشان قرار دارند.
🔹اینبار ایرانیها با کارآمدی بیشتری از خودشان و داراییهایشان محافظت میکنند. رویکرد فشار حداکثری ترامپ این مسئله را تأیید میکند.
🔹در دولت بایدن هیچکدام از تحریمها از لحاظ فنی رفع نشدهاند اما این موضوع نه ایران را به سمت سقوط پیش برده و نه به سمت پذیرش توافق سوق داده است.
🔹در حال حاضر اهرمهای فشار ایران هم با آنچه در گذشته بودند تفاوت دارد. ایرانِ امروز هزاران سانتریفیوژ و «دانش لازم برای تولید مواد هستهای قابل استفاده در سلاح ظرف چند روز» در اختیار دارد.
📌 پ ن 👇
علتش این است که ایران FATF را نپذیرفته است و دقیقا عصبانیت آقای روحانی و اصلاح طلبان همین قضیه است و اسرار جناب وزیر اقتصاد در اولین جلسه همین موضوع fatf بود و اگر بپذیریم دیگر نمی توانیم نفت بفروشیم و تحریمها را دور بزنیم.
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر
💥دکتر محمد جواد لاریجانی از پشت پرده اصرار اصلاحطلبان برای اجرای FATF میگوید؟ آنها نمیخواهند ایران تحریمها را دور بزند
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماینده مجلس: نیاز به قوانینی برای حفاظت از پلیس داریم
🔸بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: سردار رادان در کمیسیون فرهنگی تصاویری را نشان داد که نتوانستم تا انتها ببینم. پلیس به خانومی که عریان بود تذکر میدهد و طرف، چایی خود را به صورت پلیس پاشید؛ این افراد میخواهند نظام را بزنند، به پلیس حمله میکنند.
#مطالبهگری
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فضای بی صاحب و ول مجازی/ ماشین کشتار نامرئی شناختی کودکان ایرانی
▪️آموزش ناخن کاری فانتری برای دانش آموزان
✍می دونستید این کارا و آموزشها در مورد دانش آموزان در همه جای دنیا ممنوعه ، فقط در ایران آزاده!!! کشته شدن کودکان غزه توسط بمب های صهیونسیتیها را میبینیم! اما کشته شدن شناختی کودکان ایرانی در اینستاگرام صهیونسیتی را نمیبینیم!
✍سید علیرضا آلداود
#فضایولنگاری
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای تصاویر کاروان خودروهای سوختبر چه بود
#جهادتبیین
#آنتیشبهه
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت فهم و شعور یک هنرمند متعهد با یک آرتیست لاقید!
#داریوش_ارجمند
#جواد_هاشمی
هنر آن چیزی است که از درون میجوشد، به بیرون میآید؛ نه برای تحریک هر احساسی از هر کس و به هر قیمتی؛ بلکه برای تأثیر به منظوری والا؛ هنر همان مهرورزی و تربیت یک فرزند توسط مادر برای یک جامعه است!
هنر خوب آن است که با ارزشها و معیارهای انسان در تضاد نباشد، با روح او سازگار باشد و برای مقصودی خوب خرج شده باشد؛ به شرط اینکه برای رسیدن به مقصود پا روی ارزشها گذاشته نشود.
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
🔴 بقیه هم حق شهروندی دارند؟
🔹 مسعود پزشکیان شخصا پیگیر مرگ فردی سابقه دار و شرور در یکی از پاسگاههای پلیس استان گیلان شد و دستور پیگیری و بازرسی ویژه در این رابطه را صادر کرد.
🔹جناب پزشکیان !
در همین روزهایی که شما مشغول پیگیری درباره مرگ"شرور سرشناس لاهیجان"بودید ،اتفاقات دیگری هم رخ داد . به عنوان نمونه :
▪️فوت امام جماعت یکی از مساجد لاهیجان بر اثر ضربات متعدد قمه !
▪️حمله با قمه و سنگ به امام جماعت مسجدعلی بن ابی طالب (ع) رشت و همسر و منزل ایشان که منجر به مجروحیت ایشان و شکستن شیشه های منزل شان گردید.
▪️مرگ دختری در باشگاه ورزشی مختلط در مشهد(وی با ضربه مشت یک پسر دانشجو کشته شد!)
🔹آقای رئیس جمهور!
آیا شما به برابری انسانها در حق حیات اعتقاد دارید؟ اگر معتقدید پس چرا درباره علت مرگ یک شرور دستور بازرسی صادر کرده و مسئله را به رسانه ها می کشی و به خبر اول تبدیل می کنی اما در موارد دیگر اصلا واکنشی نشان نمی دهی؟
آیا شما خون افراد شرور را رنگین تر و ارزش جان آنها را بیشتر از شهروندان قانونمند و محترم( مثلا امام جماعت فقید لاهیجان)می دانید؟
🔹شما که از اولین کسانی بودی که در سال ۱۴۰۱ برای مرگ م.امینی جنجال به راه انداخته و نظام و پلیس را به قتل متهم کردی،چرا در برابر مرگ فجیع یک دختر جوان با ضربات مشت پسردانشجو، آن هم در باشگاه ورزشی مختلط سکوت کردی؟ نکند اینجا هم معتقدی "دانشجو کار بد نمی کند؟" به نظر شما ارزش جان دخترها متفاوت است؟ یعنی برای مرگ طبیعی یک دختر در ساختمان پلیس باید مملکتی را به آشوب کشید و در برابر قتل دختری دیگر در باشگاه ورزشی مختلط باید سکوت کرد؟
🔹دکتر جان!
نکند مرگ آدمها وقتی برای شما اهمیت پیدا می کند که در محلی متعلق به پلیس رخ بدهد؟ نکند به پلیس حساسیت داری؟ نکند توقع داری مردم باور کنند که جان مردم (فارغ از قومیت و مذهب و ...)برای شما مهم است؟
لطفا نشان بدهید همان گونه که به حقوق ویژه و اختصاصی برای اشرار سابقه دار معتقدید، حق حیات و شهروندی مردم قانونمند و شریف ایران را هم به رسمیت می شناسید!
👤دکتر کوشکی
#وکیلمدافعاشرار
#قابلتامل
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فراموش کردن رکوع
💬اگر نمازگزار رکوع را فراموش کند و قبل از سجده متوجه شود رکوع را بجا نیاورده است، چه وظیفه ای دارد؟
💠 #استاد_وحیدپور
#احکام
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
51.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
#حرف_خاص
♨️حوصلهی خدا رو ندارم!
⚡️معشوق بینهایتِ بینیازی، که فرمانروای مقتدرِ روزی به نام «روز حسرت» است؛
- در این دنیا، وقت و بیوقت، اجازه میدهد به ملاقاتش برویم و سر روی زانوانش بگذاریم...
- به انتظارمان مینشیند تا در آغوشمان بگیرد...
- نیمههای شب، برای یک دیدار خصوصی دو نفره،
به دنبالمان میآید... ولی ما، حوصلهاش را نداریم!
و... امان از «روز حسرت»❗️
روزی که حتی برای اهل بهشت نیز، همین نام را دارد!
#عاشقانه❤️
#تلنگر
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
ویژگیهای عرفانهای سکولار
عرفان سکولار ویژگیهای منحصر به فرد و شاخصهای مشترکی با عرفان #هندویی دارد به بیان دیگر، برخی شاخصها مخصوص عرفان پستمدرن است و بعضی دیگر میان این عرفان جدید و عرفان هندویی مشترک است.
#مدیتیشن یا #مراقبه که بعضی از دینداران کمدقت آن را مشابه نماز میپندارند، گذشته از آن نقد اساسی که میتوان به مدیتیشن کرد آن است که مربیان این روش معتقد هستند عمیقترین مراحل یا سطوح مدیتیشن در زمانی حاصل میشود که یک واژه بدون معنی یا بدون معانی عمیق و ریشهدار به عنوان #مانترا انتخاب شده باشد.
بنابراین #عرفان از امکانات شناختی انسان برای رشد و کمال فردی بهخوبی استفاده نمیکند. بیتردید تفکر، راهی بهسوی شناخت حقیقت است و اگر به درستی از آن استفاده نشود، عرفان چه معنایی خواهد داشت.
👉mafaz.ir/?p=60535
#عرفانهایکاذب
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
🕸آموزههای باب(۱)
🔸دعاوی
باب دعاوی خود را به تدریج، طی چند مرحله ظاهر میکند. در آغاز خود را باب یا واسطه امام غائب میخواند، بعد اعلام میکند که خود مهدی موعود است و در نهایت اظهار میدارد که پیامبری جدید است از جانب خداوند که دیانتی تازه آورده تا مردم را برای ظهور موعودی جهانی که از او با عنوان «مَن یُظهرُه الله» (کسی که خداوند او را ظاهر خواهد ساخت) یاد میکند، آماده کند. دلیل اینکه او از ابتدا ادعای نهائی خود را آشکار نکرد به گفته وی آماده کردن مردم برای پذیرش دعوتش بودهاست تا به تدریج مردم با آموزهها و دیانت جدید آشنا شوند و آن را بپذیرند، چه که گسست ناگهانی آئین جدید از اسلام میتوانست منجر به اضطراب شدید مردم و روی گرداندن از آن شود. باب در آثار اولیه اش خود را باب (وسیله ارتباط) و نائب (نماینده) امام غایب شیعیان دوازده امامی میخواند. لقب دیگری که به کار میبرد، ذکر یا ذکرالله الاعظم بود. در ابتدا ادعایش این بود که از طرف امام غایب فرستاده شده تا فرارسیدن ظهورش را اعلان کند. باب بعدتر در دوران زندانی بودنش در ماکو با صراحتی بیشتر ادعایش را فراتر از نیابت یا جانشینی امام اعلام میکند و خود را شخص مهدی موعود میخواند. در دادگاهی که کمی بعد از ورودش به چهریق در تبریز برگزار شد، همین ادعا را علنی میکند و از سوی شماری از علمای حاضر محکوم به مرگ میشود. در سال ۱۸۴۷ میلادی در مهمترین اثر خود به نام بیان فارسی به پایان دوره اسلام اشاره میکند، خود را «مظهر الهی» و پیامبری جدید میخواند که احکام و تعالیم تازه ای به نام آئین بیان آوردهاست. در همین اثر به کرّات سخن از موعودی جهانی میراند که نتیجه و ثمره آئین جدیدِ بیان باید ایمان به وی باشد، وی از این موعود با عنوان «مَن یُظهرُه الله» یاد میکند.
با اینکه باب دعوتش را بتدریج ظاهر کرد اما در عین حال از همان ابتدا میتوان از لابلای آثارش دعوی رسالت و وحی را به وضوح دید. وی آثار خود را وحی از سوی خداوند و مترادف با قرآن میداند. در آثار محمد کریم خان کرمانی پیشوای مکتب شیخیه (شعبه رکنیه) که با باب مخالفت شدید میکرده، به این دعوی باب اشاره شدهاست. به نظر کریم خان از همان اثر نخستین باب به نام قیوم الاسماء برمی آید که باب ادعای رسالت داشتهاست. در همان زمان در کربلا نیز عدهای از علمای شیعی و سنی و شماری از پیشوایان شیخیه و اهل تصوف در فتوایی دست جمعی به همین نتیجه رسیده بودند.
📗کرمانی، محمد کریم (۱۸۴۵). ازهاق الباطل. کرمان، ایران: مکتبة السعادة.
#بهائیت
#بدعتدردین
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg
هدایت شده از به سوی ظهور
🕸آموزه های باب(۲)
🔹خداوند و پیامبران
نوشتههای باب بر تعالی مطلق خداوند و رد هرگونه تصوری انسان گونه از او تأکید دارد. از نظر باب، از آنجایی که حقیقت خدا برای جهان غیرقابل دسترس است، خداوند از روی محبت خود، خود را از طریق پیامبران برای مخلوقاتش تعریف و توصیف میکند تا او را بشناسند. بنابراین پیامبران تجلی اعظم خداوند در جهان و خود-توصیفی الهی هستند و با شناخت آنهاست که خداوند شناخته میشود. به گفته باب همه پیامبران یکی هستند. آنها به آینههای صاف و پاکی میمانند که در عین گوناگونی، یک خورشید (استعاره از خداوند واحد) را در خود منعکس میکنند. به عقیده باب ظهور وحی، پیامبران و ادیان را پایانی نیست.
تداوم و سیر تکاملی ادیان
یکی از آموزههای اساسی باب تداوم و تکامل ادیان است. با پیشرفت انسان در طول تاریخ، تجلی الهی به تدریج در ادیان ظاهر میشود و جلوه ای کاملتر و جامعتر از خود به منصّه ظهور میگذارد. هر دینی در زمان خود و به نسبت به گذشته کامل است و در عین حال کمالِ بالقوه اش ظهور دیانتِ بعد است که شکوفایی کمالات بالقوه دیانت و مدنیت قبل در آن ممکن میشود. مثلاً کمالِ تورات، انجیل و کمالِ انجیل، قرآن است و اکنون کمالِ قرآن به صورت بیان و در آئینی که باب آورده، ظاهر شدهاست. بر اساس همین منطق، هیچ دینی به گفته باب آخرین دین نیست، بلکه برای نیازهای دوره ای محدود از تاریخ بشر ظهور یافتهاست. بر اساس همین اصلِ تکامل و شکوفایی ادیان، باب نتیجه میگیرد که نتیجه و ثمره آیین او باید شناخت و ایمان به «مَن یُظهره الله» موعود آئین بیان باشد.
باب همچنین، عدل الهی را مستلزم اختیار بشر و نیز استمرار فیض هدایت الهی بر طبق تکامل وقفه ناپذیر انسان و جامعه میداند و در نتیجه اعتقاد به انتهای نبوت و رسالت نفی کامل عدل الهی است.
در آثار باب دین تبدیل به یک پدیده دیالکتیکی میشود. دین تحمیل ابدی و الزامآور اراده خداوند بر انسانها نیست، بلکه محصول تعامل اراده خداوند با مرحله تاریخی تکامل بشریت است. از آنجایی که انسانها تاریخی و در حال تغییر هستند، دین نیز یک واقعیت پویا و مترقی است. یکی از برجستهترین و محوریترین بیان این مفهوم دیالکتیکی و تاریخی، استفاده باب از اصطلاح «ارتفاع» است که هم معنای الغاء میدهد و هم معنای اعتلاء. از نظر باب، هر دین جدید، ارتفاع دین قبلی است. دین جدید از یک سو دین قبلی را نسخ و الغاء میکند و از سوی دیگر آن را اعتلاء میبخشد. دین جدید همان دین قبلی است که به شکلی والاتر و متعالیتر ظاهر شدهاست. از این رو باب ارتفاع را برای بیان وحدت دو معنای متضاد به کار میبرد. اصطلاح «ارتفاع» همان مفهوم آف هه بونگ هگل را میرساند. از دیدگاه باب قیامت پایان تاریخ نیست بلکه روز بعثت پیامبر جدیدی است که مرحله جدیدی از توسعه تاریخ بشر را آغاز میکند.
به گفتهٔ باب کلام الهی زنده و پویاست و میخواهد به موازات تکامل بشر آن هم به صورت نوین خود ظاهر گردد و از اینکه سّنت پرستان مذهبی از روی علاقه به کتاب آسمانی خود مانع تکامل همان کتاب شده و به طرد ظهور نوین همان کتاب میشوند عمیقاً تاسف میخورد.
📗Vahman, Farīdūn (2020). The Bab and the Babi community of Iran (1 ed.). Sūʼid: Nashr-i Bārān. p. 95.
#بهائیت
#بدعتدردین
#بهسویظهور
#بهسویظهور
https://eitaa.com/dghjbbhg