eitaa logo
کانال جامع حفظ قرآن
28.2هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
142 فایل
کپی مطالب فقط با لینک مجاز است🚫 ❌کلاس حفظ و مشاوره نداریم❌ مدیر کانال: @abootorabi_z ادمین: @tahfizadmin ✔️چاپ هشتم دفترحفظ کانال نتایج دفتر👇 @daftarehefz تلگرام: t.me/hefzequranchannel اینستاگرام: tahfiz.ir کانال تحفیظ: @tahfiz_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باید حفظ را نزد یک استاد انجام داد تا او اشتباهات حفظ را تصحیح کند داشتن استاد و حضور در کلاس کار حفظ را آسان تر میکند @hefzequranchannel
عضو گرامی کانال ✅ نشر مطالب کانال تنها با داشتن👈 لینک کانال 👈 جایز می‌باشد
ای صاحب قرآن، قرآن نمی تواند شما را ترک کند تا اینکه شما را در بالاترین سطح بهشت ​​ببیند. بخوانید، تلاوت کنید و برخیزید، زیرا جایگاه شما در آخرین آیه ای که می خوانید) است ❣ @hefzequranchannel
حفظ کنید قرآن را ولو یک آیه در روز .. ولی بهتر است نیت شما حفظ کل قرآن باشد پس همت کنید به این کار و از کسالت و تنبلی دوری کنید یک آیه در روز مثل بذر پر برکتی است برای اوقات شما ان شاالله @hefzequranchannel
نماز شب آیا درست است تا پاسی از شب اوقات ما به بطالت بگذرد و سحر را ازدست بدهیم نَجَّيْنٰاهُمْ بِسَحَرٍ @hefzequranchannel
📚📚📚 📚📚 📚 📝 تکات تفسیری ‍ وَ السَّماءَ رَفَعَها وَ وَضَعَ المِیزانَ ... ... کلمه ی کلیدی در این آیات شریفه "میزان" است. این کلمه سه بار و آن هم در آخر هر سه آیه، پشت سر هم آمده است. و این خود تاکید را مضاعف می کند. "میزان" را به ترازوی معمول ترجمه نکردم تا ذهنت به ساده انگاری ها نرود و از مغز معنا باز نمانی. میزان، وسیله ی سنجش است. معیار عدالت و عامل شناسایی حق است. میزان عددیش نیز با "حق" برابر است. این عدد ( ۱۰۸ ) چنانکه در تفسیر سوره ی کوثر بیان شد، از دیر باز در علوم باطنی از اهمیت ویژه برخوردار بوده است. "علم المیزان" یک مبحث مهم و کاربردی، برای فهم هستی و پدیده هایش، و نیز بهره مندی بیشتر و کیفی تر از مواهب حیات، آن هم بر اساس شناخت موازنه ی نیروهاست. ساده تر اینکه؛ برای فهم ابتدایی "علم المیزان" باید بدانی که هر آنچه در عالَم محسوس هست، دارای حقیقتی در عالَم معناست. آنچه در بالاست، در پایین هم هست. آنچه در عالَم ماده می بینی، ریشه در عالَم لطیف دارد. کار " علم المیزان" کشف موازنه مابین این دو عالَم لطیف و ثقیل است. ساده تر آنکه، با این علم در می یابی یک پدیده در اینجا، دارای چه کیفیت وجودی در آن عالَم دیگر است و یا بالعکس، یک وجود حقیقی، دارای چه مصادیقی در اینجاست. به عبارتی دیگر، "مُلک" و "ملکوت"، با آنکه هر کدام حکایت خود را دارند، اما در ارتباط تنگاتنگ اند و "علم المیزان" موازنه ی بین این دو را کشف و تبیین می کند. کارش همین است. بدیهی است که چنین علمی اکتسابی نیست، علمی شهودی است که خداوند به اولیاء خودش عطا می کند و ما از کنه آن بی خبریم. یک سالک حق، در سلوکش در می یابد که منظور از "میزان" آن هم در مرتبه ی بلندش، وسیله ای برای توزین گندم و جو و کشمش نیست بلکه معنایش به مراتب فراتر از ترازوی عادی است. مثلاً، میزان اخلاص چیست؟ با چه چیز سنجیده می شود؟ میزان ایمان و عمل صالح کدام است؟ حقیقتِ مصادیق شان، در عالَم دیگر چیست؟ و یا وقتی پیامبر(ص) میفرمایند؛ هر کس یکبار ذکر لا اله الا الله را ذاکر شود، درختی در بهشت برایش کاشته می شود، میزان چیست؟ ملاک سنجش کدام است؟ و به عبارتی ساده تر این چه ربطی به آن دارد؟ وقتی حکماء الهی، نوزده حرف بسم الله الرحمن الرحیم را در تبیین و ایجاد پدیده های هستی مرتبط می یابند، از کدام ملاک و چه سنجشی بهره می برند؟ چرا "حَسَنه" ده برابر پاداش دارد، و "سَیّئه" فقط به اندازه ی خودش جزا دارد؟ میزان کدام است؟ ... اینها و جز اینها همه در حوزه ی مباحث "علم المیزان" مطرح است. و این علمی شریف و شهودی است که اولیاء خدا از آن بهره مندند. آنها با شهودشان می بینند ... به تعبیری "انسان کامل" خود میزان است ... مسعود راعی 📚 @hefzequranchannel 📚📚 📚📚📚
🐚🍂🐚🍂🐚🍂 🍂🐚🍂🐚 🐚🍂 🌻 مشابهات آیات را کامل کنید و به توانایی خودتون امتیاز بدهید 1⃣ إِنّٰا أَنْزَلْنٰا إِلَيْكَ اَلْكِتٰابَ بِالْحَقِّ 2⃣ إِنّٰا أَنْزَلْنٰا إِلَيْكَ اَلْكِتٰابَ بِالْحَقِّ 3⃣ إِنّٰا أَنْزَلْنٰا عَلَيْكَ اَلْكِتٰابَ لِلنّٰاسِ بِالْحَقِّ 🐚🍂 @hefzequranchannel 🍂🐚🍂🐚 🐚🍂🐚🍂🐚🍂
هنر معلمی... معلم می تواند با کلام خود دانش آموز را دانشمند کند و یا می تواند با زهر کلام خود او را بکشد. معلم می تواند اضطراب زدا باشد. دانش آموز با دیدن معلم احساس شادی کند و ترس او بریزد. هیچ می دانستید وقتی معلم وارد کلاس می شود و حرف می زند موسیقی کلام او چقدر در دانش آموز اثر می گذارد و باعث می شود دانش آموز ,آن روز درس را به بهترین نحو یاد بگیرد. کلام معلم در آغاز، مهارت آغازین او را نشان می دهد. برای اینکه بتوانید کلاس را در اختیار بگیرید باید بین شما و دانش آموزان رابطه ی عاطفی وجود داشته باشد. معلم باید سواد عاطفی داشته باشد, تفاوت ها را تحمل کند.اگر معلم بتواند کلام را بشکند بار معنایی و موسیقی کلام را حفظ کند ,آن وقت همین موسیقی کلام اول قلبها را تسخیر می کند و سپس ذهن ها را تغییر می دهد. بعضی از معلم ها با کلام انگیزه ها را می کشند. کلام مانند بمب است.اگربمب منفجر شود جسم را از بین می برد ولی کلام ذهن را منفجر می کند. کلام تضمین کننده ی امنیت ذهن است.معلم با کلام خود ذهن دانش آموز را آرام می کند و به آن امنیت می بخشد. @hefzequranchannel
استاد عزیز یادگیری با گامهای غول‌آسا شروع نمی‌شود، یادگیری با همان گام‌های کوچکی است که با استمرار در حرکت یادگیری را به ارمغان خواهد آورد. @hefzequranchannel
حافظ عزیز اگر شما انگیزه خود را در خطر میبینید کدام یک از این عوامل شما را تهدید میکند بعد از مشخص شدن حتما به بر طرف کردن آن اقدام کنید @hefzequranchannel
اگر محفوظات ناقصی داریم همین حالا اقدام کنیم وقت بذاریم و مشخص کنیم کدام قسمت ها باید دوباره حفظ شود یا ترمیم شود یک برنامه متعادل مطابق وقت و توان خود بنویسیم یک هم مباحث و یک همراه منظم و کوشا پیدا کنیم اگر بتوانیم به کلاس بریم و زیر نظر برنامه استاد پیش بریم در ابتدا برنامه سنگین نریزیم سنگ بزرگ نشانه نزدن است تثبیت ها را هم باید دوباره نگهداری کنیم آن ها باز هم در معرض فراموشی هستند @hefzequranchannel