eitaa logo
♥️⃟❁⃭دین عاشقانه♥️⃟❁⃭
382 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
5.1هزار ویدیو
25 فایل
◈ در ڪو؎‌نیڪنامان مارا گذر ندادند ◈ گر تـو نمیپسند؎‌، تغییـر دِه قضـا را ❀✦✦❀ ✓کانال‌اطلاع‌رسانی‌هیئت #شهیدحاج‌نعمت‌الله‌حسن‌زاده
مشاهده در ایتا
دانلود
✅مردی صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده . شك كرد كه همسایه اش آن را دزدیده باشد برای همین ، تمام روز او را زیر نظر گرفت. 🔰متوجه شد كه همسایه اش در دزدی مهارت دارد مثل یك دزد راه می رود مثل دزدی كه می خواهد چیزی را پنهان كند ، پچ پچ می كند 〽️آن قدر از شكش مطمئن شد كه تصمیم گرفت به خانه برگردد ، لباسش را عوض كند ، نزد قاضی برود و شكایت كند. ✅اما همین كه وارد خانه شد ، تبرش را پیدا كرد . زنش آن را جابه جا كرده بود. 🔆مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه اش را زیر نظر گرفت ♻️ و دریافت كه او مثل یك آدم شریف راه می رود ، حرف می زند ، و رفتار می كند! 📝همیشه این نکته را به یاد داشته باشید : که ما انسانها در هر موقعیتی معمولا آن چیزی را می بینیم که دوست داریم ببینیم. ♦️ @heiat213
⁉️سوال: 🔲 شبکه کلمه این سوال را مطرح کرده است: آیا امامان علیهم السلام ( فرزندان حسین ) می دانستند که حسینیه ها اماکن عبادی هستند ونساختند ؟ ایا ساختن حسینیه مصداق وارد کردن بدعت در دین نیست؟! 💭پاسخ: ❗️نخست باید تعریفی جامع از بدعت بیان شود آنگاه ببینیم که ایا حسینیه ساختن بدعت می باشد یا خیر!! 💎ابن رجب حنبلی از علمای اهل ستت چنین می آورد: "بدعت امر حادثی است که برای آن در شریعت دلیلی نباشد که بر آن دلالت کند و اگر در شرع دلیلی باشد شرعا بدعت نیست" 📚جامع العلوم و الحکم ص160 💎ابن حجر عسقلانی یکی دیگر از علمای اهل سنت بدعت را چنین تعریف می کند: "بدعت امر حادثی است که برای او دلیلی در شرع نباشد و اگر دلیلی برای آن در شرع باشد بدعت نیست" 📚فتح الباری ج17 ص9 ❗️ابن حجر هیثمی نیز این تعریف را می پذیرد 📚التبیین بشرح الاربعین ص221 🔆علامه مجلسی نیز چنین می آورد: "بدعت در شرع هر امری است که بعد از پیامبر حادث شود و نصی به خصوص بر آن نباشد و داخل در برخی عمومات نیز نباشد" 📚بحار الانوار ج74 ص202 ✅با توجه به این تعریفات روشن می شود که برای تحقق بدعت ، فعل صورت گرفته باید ریشه در شرع نداشته باشد 🗯به طور مثال خداوند می فرماید: "برای مقابله با دشمن تا می توانید خودتان را مجهز کنید" 💎انفال60 ❗️در زمان های گذشته این امادگی با تیر و نیزه و شمشیر و مانند آن حاصل می شد اما هم اکنون با توپ و تانک و موشک و اسلحه و مانند آن... 🗯بی شک کسی نمی تواند بگوید استفاده از توپ و تانک و موشک بدعت است چون در زمان پیامبر وجود نداشته است زیرا این موارد داخل در اصل عمومی وارده در قرآن یعنی لزوم آمادگی در برابر دشمن است لذا بدعت محسوب نمی شود. 🔰ساختن حسینیه نیز چنین است .ما در روایات فراوانی داریم که اهل بیت امر به عزاداری بر امام حسین کرده اند حال هر عملی که مصداق عزاداری و داخل در این اصل کلی و عام یعنی عزاداری باشد مصداق عمل کردن به دستور اهل بیت است مانند سینه زدن و زنجیر زدن و ساختن حسینیه برای برگزاری مراسم و مانند آن 👌با توجه به انچه امر روشن میشود که کسی نمی تواند بگوید که چون در زمان اهل بیت حسینیه نبوده لذا ساختن آن بدعت است 👌 زیرا می گوییم ساختن حسینیه داخل در اصل عمومی لزوم عزاداری برای امام حسین است و مصداق عزاداری کردن برای ایشان است لذا بدعت محسوب نمی شود چون ریشه در شرع دارد . ❗️به مقتضای روایات فراوانی اهل بیت نیز برای حسین علیه السلام عزاداری می کردند 📚بحار الانوار ج44 ص278 باب34 🔰وبی شک این عزاداری در مکانی صورت می گرفته است ما این مکان را حسینیه می نامیم اگر چه این نامگذاری در زمان اهل بیت صورت نگرفته است اما اختصاص دادن مکانی برای عزاداری در زمان ایشان صورت گرفته است و این عمل ما نیز داخل در اصل عمومی عزاداری است و ثابت میشود که چون ریشه در شرع دارد بدعت نیست. ♦️ @heiat213
1_1587018223.mp3
6.03M
🎧🎧 ⏰ 6 دقیقه 👆 ✅ اَمان از رفیق بَد اما به شرطی که... ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
﷽ السلامـُ علیڪَم یااباعبدالله‌الحسین ع 💠به اطلاع محبین اهل بیت علیهم السلام میرسانیم به مناسبت ایام سوگوارے امام حسین ع مراســم عزاداری ۱۴۴۲منعقد مے گردد. ⚫ سخنران: حجت الاسلام حاج احمد حیدری سیرت ⚫️زمان: دهه اول محرم، ساعت ۲۱:۳۰ ⚫️نشانی: میدان ڪیهانشهر ، شهرک بهار آزادگان ، مسجد امام حسن مجتبے ع 🔲 استفاده از ماسک برای سلامت شما عزاداران حسینی الزامی میباشد. 🏴هیئتــ فرهنـگے شهیـد حاج نعمت اللـہ حسن زاده 🏴یاحســــین ♦️@heiat213‌
4_1582959152.mp3
1.9M
🎧🎧 ⏰ 1 دقیقه 👆 ✅ بیت شریف در قران 🔹 اگه میخوای بچه هات حسنی و حسینی تربیت بشن. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
✨﷽✨ 💢یک توصیه فوق‌العاده برای حاجتروایی ✍یکی از توصیه های آیت الله سید عبدالکریم کشمیری، توسل به حضرت جواد الائمه (علیه السلام) بود.  💌بسیار دیده و شنیده شد که افراد برای امور مادی، مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج، از وی راهنمایی می خواستند. ⚫ آن بزرگوار می فرمود: «سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه السلام) تقدیم کنید، حاجت شما را خواهند داد. 🔰گاه امر می کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرّب می دانست.» 📚کتاب روح و ریحان ص۱۹۳ ♦️ @heiat213
4_5913739752602862917.mp3
6.66M
🎧🎧 ⏰ 4 دقیقه 👆 ✅ جوانمردی امام حسین (ع) 🔹 چه میدونید امام یعنی چه؟ ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
🔰در عجبم از کسانی که هزاران گناه میکنند و معتقدند که یک قطره اشک بر ضامن بهشت آنهاست... ♦️ @heiat213
4_5997065841881909024.mp3
6.28M
🎧🎧 ⏰ 6 دقیقه 👆 ✅ فقط به خدا تکیه کنیم،جوون هااشتباه پسرنوح نکنید 🔹 ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
سلوک در مکتب روضه_3.mp3
12.35M
✅افزایش آمار توبه ها و کاهش آمار بزهکاری‌ها در ماه محرم نشان از اثرپذیری مستقیم ، در این مجالس دارد! 🔆بطوریکه برخلاف سایر مکاتب معرفتی که در آنها فقط عقل اقناع میشود 👈در مکتب روضه، عقل و قلب، باهم اقناع شده و شخص بسرعت مسیر تا را طی میکند ... ♦️ @heiat213
🤔 : ❔آیا یزید و حسین پسر پسرعموی هم بودند و علی و معاویه پسرعمو بودند؛ در نتیجه کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیله‌ای سر قدرت بود! نام: یزید، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو رابطه ی امام علی و معاویه : پسرعمو رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت. 💠 : 👌مطلب فوق از چند جهت مخدوش است ؛ 1⃣مطابق آنچه که در نسب یزید و معاویه و امام حسین و امام علی علیهما السلام نوشته اند ، هیچ گونه رابطه نسبی بین آنها نیست . ❕نسب مشهور یزید چنین است ؛ 👌یزید بن معاویه بن ابی سفیان بن حرب بن امیه بن عبد شمس بن عبد مناف 📚الاستیعاب ج 4 ص 1575 👌نسب امام حسین علیه السلام چنین است ؛ ❕حسین بن ، علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف 📚 الاستیعاب ج 1 ص 393 _ اسد الغابه ج 1 ص 495 👌شبهه افکن مدعی شد که جد بزرگ یزید و امام حسین علیه السلام عبد المطلب است در حالی که جد بزرگ یزید ، حرب و جد بزرگ امام حسین علیه السلام عبد المطلب است و هیچ گونه رابطه نسبی بین یزید و امام حسین و بین امام علی علیهماالسلام و معاویه وجود ندارد . 👈❕تنها وجه اشتراک این است که هر دو ، از قبیله بزرگ قریش هستند و قریشیان منتهی به عبد مناف ، بزرگ قریش میشدند . ✅❕بنابراین امام حسین و یزید ، پسر پسر عمو نیستند و علی ع و معاویه نیز پسر عمو نیستند و پیامبر و معاویه نیز پسر عمو نیستند و ابوسفیان و ابوطالب هم برادر نیستند و ابوسفیان نیز عموی علی علیه السلام نیست اینها همه دروغگویی های شبهه افکن است . 2⃣ آنچه گفتیم که خاندان اموی یعنی یزید و معاویه و ابوسفیان و ... از قبیله قریش بودند و از فرزندان عبد مناف و تنها اشتراک آنها با بنی هاشم در همین اشتراک قبیلگی است ، مطابق آنچه ظاهر قضیه است بیان نمودیم . ♻️❕ اما اگر دقیق تر نگاه کنیم ، اساسا خاندان اموی از قریش نیستند ، و هیچ گونه اشتراک قبیلگی با بنی هاشم و خاندان امام حسین ع ندارند چرا که امیه که بنی امیه منسوب به او هستند غلام رومی عبد شمس بوده است ، نه فرزند او و عبد شمس او را به عنوان فرزند خوانده خود پذیرفت . ✅❕ شاهد این سخن ، کلام علی ع است که خطاب به معاویه فرمود ؛ « اما اينكه گفته ‏اى ما همه فرزندان عبد مناف هستيم (بنابراين همه در شرافت و استحقاق‏ حكومت و پيشوايى مردم يكسانيم) من هم قبول دارم (كه همه از نسل عبد مناف هستيم ) ولى اميّه هرگز همانند هاشم و حرب همچون عبدالمطلب و ابوسفيان چون ابوطالب نبودند و نيز هرگز مهاجران چون اسيران آزاد شده نيستند و نه فرزندان صحيح النسب همانند منسوبان مشكوك » « وَ لَا الصَّرِيحُ كَاللَّصِيق‏ » 📚نهج البلاغه نامه 17 ❕« » به كسى گفته مى‏ شود كه نسب او خالص و روشن باشد. « » نقطه مقابل صريح است و به معناى كسى است كه نسب او روشن نيست و او را به شخص يا قبيله‏ اى نسبت مى ‏دهند. 📚لسان العرب ج 10 ص 329 ❕علّامه مجلسى مى ‏نويسد ؛ كلمه «لصيق» به حسب ظاهر اشاره به نسب بنى‏ اميّه دارد و ابن ابى الحديد براى حفظ آبروى معاويه خود را به نادانى زده است حتّى برخى از دانشمندان تصريح كرده‏ اند كه «اميّه» از نسل عبد شمس نبوده، بلكه وى غلام رومى بوده است كه عبد شمس او را فرزند خوانده خود قرار داد، و در زمان جاهليّت هرگاه كسى میخواست غلامى را به خود نسبت دهد وى را آزاد كرده و دخترى از عرب را به همسرى وى درآورده و بدين ترتيب آن غلام به نسب وى ملحق مى‏ گشت. ❕آنگاه علّامه مجلسى نتيجه مى ‏گيرد و مى‏ گويد ؛ « بنابراين، بنى‏ اميّه اساساً از قريش نيستند، بلكه منسوب به قريش مى‏ باشند » 📚بحارالانوار، ج 33، ص 107 ❕این نکته مورد بیان دیگران از علماء هم قرار گرفته است ؛ 📚منهاج البراعه ج 18 ص 276 _ الزام النواصب ص 179 🔸 ... 👇 ♦️ @heiat213