eitaa logo
♥️⃟❁⃭دین عاشقانه♥️⃟❁⃭
379 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
5هزار ویدیو
25 فایل
◈ در ڪو؎‌نیڪنامان مارا گذر ندادند ◈ گر تـو نمیپسند؎‌، تغییـر دِه قضـا را ❀✦✦❀ ✓کانال‌اطلاع‌رسانی‌هیئت #شهیدحاج‌نعمت‌الله‌حسن‌زاده
مشاهده در ایتا
دانلود
✅گویند "حر بن يزيد رياحي" اولين کسي بود که آب را به روي امام بست و اولين کسي شد که خونش را براي او داد. 🔘"عمر سعد" هم اولين کسي بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد براي آنکه رهبرشان شود و اولين کسي شد که تير را به سمت او پرتاب کرد! ✳️کي مي‌داند آخر کارش به کجا مي‌رسد؟ دنيا دار ابتلاست... 💠با هر امتحاني چهره‌اي از ما آشکار مي‌شود، چهره‌اي که گاهي خودمان را شگفت‌زده مي‌کند. چطور مي‌شود در اين دنيا بر کسي خرده گرفت و خود را نديد؟ ♻️ مي‌گويند خداوند داستان ابليس را تعريف کرد تا بداني که نمي‌شود به عبادتت، به تقربت، به جايگاهت اطمينان کني. 🌹خدا هيچ تعهدي براي آنکه تو همان که هستي بماني، نداده است. ▪️شايد به همين دليل است که سفارش شده، وقتي حال خوبي داري و مي‌خواهي دعا کني، يادت نرود "عافيت" و "عاقبت به خيري‌ات" را بطلبي... ‌ 📘مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی ♦️ @heiat213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢اگر در زندگیتان به گره خوردید که منبع آن را نمی دانید 👌 این چهار کار را حتما انجام بدید. ✅ ♦️ @heiat213
💢چرا عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم شروع می‌شود؟ ✅امام رضا(ع) می‌فرماید: «از اول دهۀ محرم، حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفت و روز دهم، روز مصیبت و گریۀ او بود» 📚امالی صدوق/128 ✅عزاداران با ده شب عزاداری، در واقع خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده می‌کنند. اگر عزاداری از روز عاشورا شروع می‌شد ذکر مصیبت‌ها خیلی دردناک‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شد. ✅یک دهه عزاداری قبل از عاشورا می‌تواند موجب کسب توجه و سوز دل در روز عاشورا باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده، ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب کنند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ عاشورا بی‌احساس و بی‌توجه باشند. ♦️ @heiat213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫حاج اسماعیل دولابی ره : هنگامی که به یاد ع می افتید تردیدی نداشته باشید که آن حضرت هم به یاد شما است. ┄┅═══یاحسین ع═══┅┄ ♦️ @heiat213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ 🎥کلیپ تصویری 🍃به نظر شما بهترین روز برای آمرزش گناهان چه روزی هست ؟ همین سوال از مردم پرسیده شده ، پاسخ مردم جالبه... ♦️ @heiat213
✅مردی صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده . شك كرد كه همسایه اش آن را دزدیده باشد برای همین ، تمام روز او را زیر نظر گرفت. 🔰متوجه شد كه همسایه اش در دزدی مهارت دارد مثل یك دزد راه می رود مثل دزدی كه می خواهد چیزی را پنهان كند ، پچ پچ می كند 〽️آن قدر از شكش مطمئن شد كه تصمیم گرفت به خانه برگردد ، لباسش را عوض كند ، نزد قاضی برود و شكایت كند. ✅اما همین كه وارد خانه شد ، تبرش را پیدا كرد . زنش آن را جابه جا كرده بود. 🔆مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه اش را زیر نظر گرفت ♻️ و دریافت كه او مثل یك آدم شریف راه می رود ، حرف می زند ، و رفتار می كند! 📝همیشه این نکته را به یاد داشته باشید : که ما انسانها در هر موقعیتی معمولا آن چیزی را می بینیم که دوست داریم ببینیم. ♦️ @heiat213
⁉️سوال: 🔲 شبکه کلمه این سوال را مطرح کرده است: آیا امامان علیهم السلام ( فرزندان حسین ) می دانستند که حسینیه ها اماکن عبادی هستند ونساختند ؟ ایا ساختن حسینیه مصداق وارد کردن بدعت در دین نیست؟! 💭پاسخ: ❗️نخست باید تعریفی جامع از بدعت بیان شود آنگاه ببینیم که ایا حسینیه ساختن بدعت می باشد یا خیر!! 💎ابن رجب حنبلی از علمای اهل ستت چنین می آورد: "بدعت امر حادثی است که برای آن در شریعت دلیلی نباشد که بر آن دلالت کند و اگر در شرع دلیلی باشد شرعا بدعت نیست" 📚جامع العلوم و الحکم ص160 💎ابن حجر عسقلانی یکی دیگر از علمای اهل سنت بدعت را چنین تعریف می کند: "بدعت امر حادثی است که برای او دلیلی در شرع نباشد و اگر دلیلی برای آن در شرع باشد بدعت نیست" 📚فتح الباری ج17 ص9 ❗️ابن حجر هیثمی نیز این تعریف را می پذیرد 📚التبیین بشرح الاربعین ص221 🔆علامه مجلسی نیز چنین می آورد: "بدعت در شرع هر امری است که بعد از پیامبر حادث شود و نصی به خصوص بر آن نباشد و داخل در برخی عمومات نیز نباشد" 📚بحار الانوار ج74 ص202 ✅با توجه به این تعریفات روشن می شود که برای تحقق بدعت ، فعل صورت گرفته باید ریشه در شرع نداشته باشد 🗯به طور مثال خداوند می فرماید: "برای مقابله با دشمن تا می توانید خودتان را مجهز کنید" 💎انفال60 ❗️در زمان های گذشته این امادگی با تیر و نیزه و شمشیر و مانند آن حاصل می شد اما هم اکنون با توپ و تانک و موشک و اسلحه و مانند آن... 🗯بی شک کسی نمی تواند بگوید استفاده از توپ و تانک و موشک بدعت است چون در زمان پیامبر وجود نداشته است زیرا این موارد داخل در اصل عمومی وارده در قرآن یعنی لزوم آمادگی در برابر دشمن است لذا بدعت محسوب نمی شود. 🔰ساختن حسینیه نیز چنین است .ما در روایات فراوانی داریم که اهل بیت امر به عزاداری بر امام حسین کرده اند حال هر عملی که مصداق عزاداری و داخل در این اصل کلی و عام یعنی عزاداری باشد مصداق عمل کردن به دستور اهل بیت است مانند سینه زدن و زنجیر زدن و ساختن حسینیه برای برگزاری مراسم و مانند آن 👌با توجه به انچه امر روشن میشود که کسی نمی تواند بگوید که چون در زمان اهل بیت حسینیه نبوده لذا ساختن آن بدعت است 👌 زیرا می گوییم ساختن حسینیه داخل در اصل عمومی لزوم عزاداری برای امام حسین است و مصداق عزاداری کردن برای ایشان است لذا بدعت محسوب نمی شود چون ریشه در شرع دارد . ❗️به مقتضای روایات فراوانی اهل بیت نیز برای حسین علیه السلام عزاداری می کردند 📚بحار الانوار ج44 ص278 باب34 🔰وبی شک این عزاداری در مکانی صورت می گرفته است ما این مکان را حسینیه می نامیم اگر چه این نامگذاری در زمان اهل بیت صورت نگرفته است اما اختصاص دادن مکانی برای عزاداری در زمان ایشان صورت گرفته است و این عمل ما نیز داخل در اصل عمومی عزاداری است و ثابت میشود که چون ریشه در شرع دارد بدعت نیست. ♦️ @heiat213
1_1587018223.mp3
6.03M
🎧🎧 ⏰ 6 دقیقه 👆 ✅ اَمان از رفیق بَد اما به شرطی که... ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
﷽ السلامـُ علیڪَم یااباعبدالله‌الحسین ع 💠به اطلاع محبین اهل بیت علیهم السلام میرسانیم به مناسبت ایام سوگوارے امام حسین ع مراســم عزاداری ۱۴۴۲منعقد مے گردد. ⚫ سخنران: حجت الاسلام حاج احمد حیدری سیرت ⚫️زمان: دهه اول محرم، ساعت ۲۱:۳۰ ⚫️نشانی: میدان ڪیهانشهر ، شهرک بهار آزادگان ، مسجد امام حسن مجتبے ع 🔲 استفاده از ماسک برای سلامت شما عزاداران حسینی الزامی میباشد. 🏴هیئتــ فرهنـگے شهیـد حاج نعمت اللـہ حسن زاده 🏴یاحســــین ♦️@heiat213‌
4_1582959152.mp3
1.9M
🎧🎧 ⏰ 1 دقیقه 👆 ✅ بیت شریف در قران 🔹 اگه میخوای بچه هات حسنی و حسینی تربیت بشن. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
✨﷽✨ 💢یک توصیه فوق‌العاده برای حاجتروایی ✍یکی از توصیه های آیت الله سید عبدالکریم کشمیری، توسل به حضرت جواد الائمه (علیه السلام) بود.  💌بسیار دیده و شنیده شد که افراد برای امور مادی، مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج، از وی راهنمایی می خواستند. ⚫ آن بزرگوار می فرمود: «سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه السلام) تقدیم کنید، حاجت شما را خواهند داد. 🔰گاه امر می کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرّب می دانست.» 📚کتاب روح و ریحان ص۱۹۳ ♦️ @heiat213
4_5913739752602862917.mp3
6.66M
🎧🎧 ⏰ 4 دقیقه 👆 ✅ جوانمردی امام حسین (ع) 🔹 چه میدونید امام یعنی چه؟ ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
🔰در عجبم از کسانی که هزاران گناه میکنند و معتقدند که یک قطره اشک بر ضامن بهشت آنهاست... ♦️ @heiat213
4_5997065841881909024.mp3
6.28M
🎧🎧 ⏰ 6 دقیقه 👆 ✅ فقط به خدا تکیه کنیم،جوون هااشتباه پسرنوح نکنید 🔹 ═══✼🍃🌹🍃✼═══ 🎤 🔹 ♦️ @heiat213
سلوک در مکتب روضه_3.mp3
12.35M
✅افزایش آمار توبه ها و کاهش آمار بزهکاری‌ها در ماه محرم نشان از اثرپذیری مستقیم ، در این مجالس دارد! 🔆بطوریکه برخلاف سایر مکاتب معرفتی که در آنها فقط عقل اقناع میشود 👈در مکتب روضه، عقل و قلب، باهم اقناع شده و شخص بسرعت مسیر تا را طی میکند ... ♦️ @heiat213
🤔 : ❔آیا یزید و حسین پسر پسرعموی هم بودند و علی و معاویه پسرعمو بودند؛ در نتیجه کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیله‌ای سر قدرت بود! نام: یزید، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو رابطه ی امام علی و معاویه : پسرعمو رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت. 💠 : 👌مطلب فوق از چند جهت مخدوش است ؛ 1⃣مطابق آنچه که در نسب یزید و معاویه و امام حسین و امام علی علیهما السلام نوشته اند ، هیچ گونه رابطه نسبی بین آنها نیست . ❕نسب مشهور یزید چنین است ؛ 👌یزید بن معاویه بن ابی سفیان بن حرب بن امیه بن عبد شمس بن عبد مناف 📚الاستیعاب ج 4 ص 1575 👌نسب امام حسین علیه السلام چنین است ؛ ❕حسین بن ، علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف 📚 الاستیعاب ج 1 ص 393 _ اسد الغابه ج 1 ص 495 👌شبهه افکن مدعی شد که جد بزرگ یزید و امام حسین علیه السلام عبد المطلب است در حالی که جد بزرگ یزید ، حرب و جد بزرگ امام حسین علیه السلام عبد المطلب است و هیچ گونه رابطه نسبی بین یزید و امام حسین و بین امام علی علیهماالسلام و معاویه وجود ندارد . 👈❕تنها وجه اشتراک این است که هر دو ، از قبیله بزرگ قریش هستند و قریشیان منتهی به عبد مناف ، بزرگ قریش میشدند . ✅❕بنابراین امام حسین و یزید ، پسر پسر عمو نیستند و علی ع و معاویه نیز پسر عمو نیستند و پیامبر و معاویه نیز پسر عمو نیستند و ابوسفیان و ابوطالب هم برادر نیستند و ابوسفیان نیز عموی علی علیه السلام نیست اینها همه دروغگویی های شبهه افکن است . 2⃣ آنچه گفتیم که خاندان اموی یعنی یزید و معاویه و ابوسفیان و ... از قبیله قریش بودند و از فرزندان عبد مناف و تنها اشتراک آنها با بنی هاشم در همین اشتراک قبیلگی است ، مطابق آنچه ظاهر قضیه است بیان نمودیم . ♻️❕ اما اگر دقیق تر نگاه کنیم ، اساسا خاندان اموی از قریش نیستند ، و هیچ گونه اشتراک قبیلگی با بنی هاشم و خاندان امام حسین ع ندارند چرا که امیه که بنی امیه منسوب به او هستند غلام رومی عبد شمس بوده است ، نه فرزند او و عبد شمس او را به عنوان فرزند خوانده خود پذیرفت . ✅❕ شاهد این سخن ، کلام علی ع است که خطاب به معاویه فرمود ؛ « اما اينكه گفته ‏اى ما همه فرزندان عبد مناف هستيم (بنابراين همه در شرافت و استحقاق‏ حكومت و پيشوايى مردم يكسانيم) من هم قبول دارم (كه همه از نسل عبد مناف هستيم ) ولى اميّه هرگز همانند هاشم و حرب همچون عبدالمطلب و ابوسفيان چون ابوطالب نبودند و نيز هرگز مهاجران چون اسيران آزاد شده نيستند و نه فرزندان صحيح النسب همانند منسوبان مشكوك » « وَ لَا الصَّرِيحُ كَاللَّصِيق‏ » 📚نهج البلاغه نامه 17 ❕« » به كسى گفته مى‏ شود كه نسب او خالص و روشن باشد. « » نقطه مقابل صريح است و به معناى كسى است كه نسب او روشن نيست و او را به شخص يا قبيله‏ اى نسبت مى ‏دهند. 📚لسان العرب ج 10 ص 329 ❕علّامه مجلسى مى ‏نويسد ؛ كلمه «لصيق» به حسب ظاهر اشاره به نسب بنى‏ اميّه دارد و ابن ابى الحديد براى حفظ آبروى معاويه خود را به نادانى زده است حتّى برخى از دانشمندان تصريح كرده‏ اند كه «اميّه» از نسل عبد شمس نبوده، بلكه وى غلام رومى بوده است كه عبد شمس او را فرزند خوانده خود قرار داد، و در زمان جاهليّت هرگاه كسى میخواست غلامى را به خود نسبت دهد وى را آزاد كرده و دخترى از عرب را به همسرى وى درآورده و بدين ترتيب آن غلام به نسب وى ملحق مى‏ گشت. ❕آنگاه علّامه مجلسى نتيجه مى ‏گيرد و مى‏ گويد ؛ « بنابراين، بنى‏ اميّه اساساً از قريش نيستند، بلكه منسوب به قريش مى‏ باشند » 📚بحارالانوار، ج 33، ص 107 ❕این نکته مورد بیان دیگران از علماء هم قرار گرفته است ؛ 📚منهاج البراعه ج 18 ص 276 _ الزام النواصب ص 179 🔸 ... 👇 ♦️ @heiat213
🔸 👇 3⃣به فرض هم که امیه و حرب و ابوسفیان از قریش محسوب شوند ، در نسب معاویه تردید است که از ابوسفیان و فرزندان امیه باشد و گفتیم تعبیر علی ع که به معاویه « لصیق » گفتند ، به مشکوک النسب هم گفته می شود . ❕یعنی علی ع می گوید نسب ما روشن است ولى درباره نسب تو بسيار گفتگوست 😐 گروهى تو را فرزند ابوسفيان نمى‏ دانند، بلكه فرزند نامشروع مسافر بن ابى عمرو كه از بردگان ابوسفيان بود مى‏ شناسند البته اين سخن منافات با آنچه امام عليه السلام درباره پدر معاويه يعنى ابوسفيان فرموده است ندارد، زيرا آن جمله بر حسب ظاهر بيان شده و اين جمله اشاره به اين است كه اگر در نسب تو دقت شود جاى گفتگو وجود دارد. » 📚پیام امام امیر المومنین ج 9 ص 218 ❕امام حسن ع خطاب به معاویه فرمود ؛ « مى‏ دانى كه در كدام بستر به دنيا آمده ‏اى؟ » 📚تذکره الخواص ص 200 _ شرح ابن ابی الحدید ج 6 ص 288 _ جمهره خطب العرب ج 2 ص 22 ❕سبط بن جوزی می نویسد ؛ « اصمعى و كلبى در كتاب «مثالب» مى ‏گويند: معنى سخن حسن به معاويه كه مى‏ دانى در كدام بستر به دنيا آمده‏ اى، اين است كه درباره معاويه گفته مى‏ شد او از يكى از اين چهار تن است ؛ « ۱. عمارة بن وليد بن مغيره مخزومى، ۲. مسافر بن ابى عمرو، ۳. ابو سفيان ۴. عباس بن عبد المطلب. » و اينها همنشينان ابوسفيان بودند و بعضى از آنها متهم به داشتن رابطه با «هند» بود. عمارة بن وليد از زيباترين مردان قبيله قريش بود. درباره مسافر بن ابى عمرو، كلبى مى ‏گويد: عقيده عمومى مردم اين است كه معاويه از او است، زيرا بيش از همه مردم به «هند» عشق مى ‏ورزيده است و وقتى «هند» آبستن گشته و معاويه را در شكم داشته مسافر ترسيده كه بگويد از او است و به همين جهت گريخته و پيش پادشاه حيره رفته و مقيم گشته است‏ » 📚تذکره الخواص ص 202 ❕زمخشرى نیز در «ربيع الابرار» مى‏ نويسد ؛ «معاويه منسوب به چهار مرد بود: ابوعمرو بن مسافر، عمارة بن وليد، عباس بن عبد المطلب، صباح- آوازه خوان سياه پوستى كه برده عمار بود » 📚ربیع الابرار ج 3 ص 551 ❕زياد بن ابيه در نامه ‏اى در جواب معاويه كه به او طعنه زده و از مادرش سميه ياد كرده بود مى‏ نويسد ؛ «اين كه با اشاره به مادرم سميه به من طعنه زده ‏اى، اگر من فرزند سميه ‏ام تو فرزند عده‏ اى هستى» 📚شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 16 ص 183 4⃣در نسب یزید نیز شک و تردید است که فرزند واقعی معاویه باشد چرا که در مورد مادرش گفته شده است که با غلام پدرش همبستر شده و یزید را حامله شده است ، بنابراین یزید فرزند غلام پدر ، مادرش است نه فرزند معاویه . ❕ابن رشد می نویسد ؛ « روایت شده است که مادر یزید ، دختر بجدل کلبیه ، با غلام پدرش همبستر شد و به یزید حامله شد » 📚الزام الناصب ص 169 ❕علامه مجلسی نیز می آورد ؛ « میسون دختر بجدل کلبیه با غلام پدرش زنا کرد و به یزید که لعنت خدا بر او باد حامله شد » 📚بحار الانوار ج 44 ص 309 ❕لذا می بینیم که امام صادق ع فرمود: « انبیاء و فرزندان انبیاء را جز افراد زنازاده نمی کشند » 📚علل الشرایع ج 1 ص 58 ❕نتیجه گیری ؛ 1⃣ اگر یزید و معاویه را از فرزندان امیه بدانیم و امیه را نیز فرزند عبد شمس و از قریش بدانیم ، باز هم هیچ گونه رابطه نسبی بین پیامبر گرامی و علی و حسین علیهم السلام با ابوسفیان و معاویه و یزید نمی باشد . 2⃣اصلا انتساب بنی امیه به قبیله قریش مشکل است و گفته اند که امیه غلام رومی و فرزند خوانده عبد شمس بوده است نه فرزند حقیقی او . 3⃣اگر هم بگوییم بنی امیه از قریش هستند ، باز هم ثابت نیست که معاویه و یزید از بنی امیه هستند چرا که هر دو را به فرزند زنا بودن نسبت داده اند و در نسبشان تردید است . ♦️ @heiat213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◈کشتـی نـوح نشـد منتـظر هیـچ کســـــی ◈لیکن کشتی حُسِـیْــن سـت که بـا خـود همـه را خواهـد بـرد… ♦️ @heiat213
AUD-20200820-WA0017.mp3
15.29M
سـَلام آقـاے دلـم یـا ابـا عـَبـدِالله😔✋ عَـجـیـنـہ بـا تـو دِلـَم یا ابا عبدالله💞 ♦️ @heiat213
✅گویند "حر بن يزيد رياحي" اولين کسي بود که آب را به روي امام بست و اولين کسي شد که خونش را براي او داد. 🔘"عمر سعد" هم اولين کسي بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد براي آنکه رهبرشان شود و اولين کسي شد که تير را به سمت او پرتاب کرد! ✳️کي مي‌داند آخر کارش به کجا مي‌رسد؟ دنيا دار ابتلاست... 💠با هر امتحاني چهره‌اي از ما آشکار مي‌شود، چهره‌اي که گاهي خودمان را شگفت‌زده مي‌کند. چطور مي‌شود در اين دنيا بر کسي خرده گرفت و خود را نديد؟ ♻️ مي‌گويند خداوند داستان ابليس را تعريف کرد تا بداني که نمي‌شود به عبادتت، به تقربت، به جايگاهت اطمينان کني. 🌹خدا هيچ تعهدي براي آنکه تو همان که هستي بماني، نداده است. ▪️شايد به همين دليل است که سفارش شده، وقتي حال خوبي داري و مي‌خواهي دعا کني، يادت نرود "عافيت" و "عاقبت به خيري‌ات" را بطلبي... ‌ 📘مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی ♦️ @heiat213
🔆چرا از زندگی می رود ؟ ✅مشاجره ها و نزاع ها، نور باطن را خاموش میکند. بسیاری از بی حالی ها و عدم نشاط ها به جهت مشاجرات است. 〽️کم منزلی داریم که درآن پرخاش و تندی نباشد! روزی چندتا پرخاش باشد، برکات را از منزل میبرد. 🔰حتی اگر حق هم با تو بود ، در امور جزیی وشخصی مشاجره نکن ، چون کدورت می آورد. ✅مرحوم علامه جعفری از صاحب دلی نقل کرد: در موضوعی که گمان میکردم حق با من است ،داشتم با همسرم مشاجره میکردم؛ ناگهان صورت باطنی غضبم را نشانم دادند ! بسیار کریه وزشت بود! آن صورت نزدیکم آمد و گفت : کثیف! ساکت شو! همین که متنبه شدم فورا "دست همسرم را بوسیدم و عذرخواهی" کردم. ♦️ @heiat213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج قاسم از گریه ‌کنان عالی بر سیدالشهدا بود... 🔹 خاطره حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان از حاج قاسم سلیمانی ♦️ @heiat213