eitaa logo
شبهات حجاب
1.1هزار دنبال‌کننده
430 عکس
606 ویدیو
39 فایل
تقدیم به مولایمان صاحب الزمان .عج. از طرف تمامی خوبان عالم درجهت تعجیل فرجشان ☀️لینک کانال eitaa.com/banoyealam ☀️پل ارتباطی بامدیریت کانال @Ashnagharib20 فهرست موضوعات این کانال↙️↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/840892508C934a827cbc
مشاهده در ایتا
دانلود
76.8K
⭕️ سوال ❓سلام علیکم. ببخشید در یک کلیپ حضرت استاد فرمودند اگر احتمال تاثیر ندهیم نهی‌ازمنکر واجب نیست. اما مقام معظم رهبری در سخنرانی‌شان فرمودند: «من می‏گویم احتمال تأثیر همه‌جا قطعی است مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندان و سلاطین.» الان اکثر مومنین، احتمال تاثیر را، بهانه میکنند و این واجب الهی را ترک میکنند ✅ پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم دیگر «احتمال تأثیر» تشخیصش با خود مکلّف است. اگر واقعا احتمال می‌دهد تأثیر داشته باشد که خب باید وظیفه‌اش را انجام بدهد. اگر می‌بیند تنهایی احتمال تأثیر ندارد و اگر عده‌ای را با خودش جمع کند و با خودش هماهنگ کند، احتمال تأثیر هست، باید برود عده‌ای را جمع کند با خودش که هماهنگ بشوند. اگر یقین دارد که هیچ تاثیری ندارد بلکه ممکن است تأثیر منفی هم داشته باشد نه دیگر نهی از منکر، از او ساقط است. سر خدا که نمی‌شود کلاه گذاشت! خدا را که نمی‌شود، گول زد که! اگر واقعا احتمال تأثیر نمی‌دهد واجب نیست. البته "واجب نیست" غیر از این است که بگوییم "جایز نیست". حالا اگر نهی از منکر کرد کار حرامی انجام داده؟ خیر، با این‌که احتمال تأثیر هم نمی‌دهد! [حالا آیا] با این‌که یقین دارد که تأثیر ندارد حرام است که بخواهد نهی‌ازمنکر کند؟ نه "واجب نیست"؛ [یعنی] فقط "وجوبش" برداشته می‌شود. اما این‌که او با بهانه‌ی احتمال تأثیر، می‌خواهد واجب را ترک کند، آن دیگر بهانه جویی است! آن دیگر شانه خالی کردن از زیر بار تکلیف و وظیفه‌ی شرعی است. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎
لحظه مسلمان شدن مدل مشهور فرانسوی مارین الحیمر ستاره تلویزیون فرانسه با انتشار ویدئویی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی لحظه‌ای را به نمایش گذاشته است که در یکی از مساجد فرانسه شهادتین را بر زبان جاری می‌کند و مسلمان می‌شود. این در حالی است که رسانه‌ها مدتی است تاکید کرده‌اند که وی به اسلام گرویده است. این بنده خدا تا ته راه رفته دیده غرب خبری نیست مسلمون شده ، بعد یه عده اینجا خودشون میکشن راه قبلی ایشون برن 😄 🌍
شاید تا الان فکر میکردیم حجاب فقط یک تکلیف شرعی هست! یک تکلیف شرعی نچندان مهم !!! ولی الان فهمیدیم حجاب برای ما حکم مرز های کشورمون رو داره 🇮🇷 از دشمنامون ممنونیم که بما فهموندن👌 تا پای جان حفظش میکنیم ✌🇮🇷
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.🕌 -کوتاه- 🌐موضوع: ایستگاه پایانی اختلاط زن و مرد در تفسیر المیزان 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا eitaa.com/banoyealam
8.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌دوتا زن کشف حجاب داخل مترو داشتن برگه میدادن به هرکسی کشف حجاب بود رفتم جلو و از آرمان(❤️) گفتم...........اون دختر خانومی که با این ها نبود ولی روسریش افتاده بود وقتی فحاشی اون ها رو دید.......فقط فحاشی کردن و خیلی سریع رفتن😏 📢🙏خواهشاً تو این روزها بی تفاوت نباشید و به شیوه های دختران انقلاب امر به معروف کنید این کم ترین ادای دین به خون آرمان هاست eitaa.com/banoyealam
پاسخ به سوالات - تربیت بنیادی - 2.MP3
6.65M
2 🔸پرسش: من هم دچار همین مشکل هستم با دختر ۱۴ساله ام که به و بی توجه شده. خیلی تلاش کردم موفق نشدم. دبیربازنشسته هستم ولی به بچه خودم تاثیرگذارنبودم نیاز به راهنمایی دارم ممنون میشم که راهنمایی کنید 🔹پاسخ: استاد در این فایل صوتی پاسخ داده اند. بشنوید... eitaa.com/banoyealam
🔻 : «سلام و عرض ادب میتونم خواهش کنم  پاسخ به این👆 شبهه (در تصویر) رو بفرمایید؟» (اشاره به متن ارسالی از آقای امیر ترکاشوند، پیرامون حجاب کنیزان در زمان اهل البیت (علیهم السلام)، که مدعی شده اند معاف از حجاب بوده‌اند و موهایشان باز بوده!!! و این حالت را به امّ أحمد -مادر جناب شاهچراغ- و مادران امامان معصوم ع نیز نسبت داده‌اند -نعوذ بالله-، و از آن خواسته اند به باز گذاشتن حجاب در زمانه امروز نتیجه‌گیری کنند! )
شبهات حجاب
🔻 #سوال: «سلام و عرض ادب میتونم خواهش کنم  پاسخ به این👆 شبهه (در تصویر) رو بفرمایید؟» (اشاره به مت
بسم الله 🔻 : «پاسخ به این👇شبهه رو بفرمایید» (شبهه از متن آقای امیر ترکاشوند، پیرامون حجاب کنیزان در صدر اسلام، که مدعی شده اند معاف از حجاب بودند و موهایشان باز بوده!! ) 🔸 ✅ پاسخ: ▫️١ 🔸اول، 🔻اینکه طبق آیه 59 سوره احزاب، حجاب بر زنان آزاده واجب شد، اما بر زنان کنیز واجب نشد، بلکه مستحب بوده، نه واجب. 🔻 در روایتی داریم که حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به خانه عایشه آمدند و وقتی کنیز عایشه را دیدند پرسیدند: آیا این کنیز به سن بلوغ و تکلیف رسیده؟ وقتی حضرت(ص) متوجه می‌‌شوند آن کنیز به سن بلوغ و تکلیف رسیده است، بخشی از عمامه خویش را پاره می‌ کنند و به عنوان پوشش به او می‌دهند و سفارش می‌ کنند به پوشاندن سر آن کنیز. ⚡حدثنا وکیع، قال: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ، عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ (صلی الله علیه و آله) دَخَلَ عَلَيْهَا، فَاخْتَبَأَتْ مَوْلَاةٌ لَهُمْ، فَقَالَ النَّبِيُ (صلی الله علیه و آله) : «حَاضَتْ؟» فَقَالُوا: نَعَمْ، فَشَقَّ لَهَا مِنْ عِمَامَتِهِ، فَقَالَ: «اخْتَمِرِي بِهَذَا» (كتاب المصنف [ابن أبي شيبة]، ج٢ ص۴٠، حدیث۶٢١۶) shamela.ws/book/9944/6930 🔻همچنین مشهور فقهای شیعه نیز در حکم به استحباب حجاب و پوشش سر برای کنیزان -در نماز و غیر نماز- فتوا داده‌اند. (نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام فی ثوبه الجدید، ج 4، ص 487) 🔻اما این حکم استحبابی دلیل نمی‌شود که بگوییم هر زنی که کنیز بوده حجاب نداشته یا معاف از حجاب بوده و از آن بخواهیم پا را فراتر گذاشته و جسارت به شأن و منزلت و عفت و حجاب مادر امامان معصوم (ع) و مادر شاهچراغ بکنیم!! پناه بر خدا! 🔸 🔸 دوم، 🔻اینکه عفیف‌ترین دامن‌ها و برترین حجاب‌ها و قیام به امر به معروف و نهی از منکر ها متعلق به همین مادران از خاندان کرامت و طهارت است. آنها که در احادیث «سَیِّدَةِ الإِماء» (سرور کنیزان) لقب داشتند. 🔻ضمن اینکه حضرات معصومین (علیهم السلام) عمدتا کنیزی که بعنوان مخصوص تمتع و فرزندآوری (کنیزِ سریه) داشتند، مثل سنّت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) اول آن کنیز را آزاد میکردند و سپس با او ازدواج می‌کردند: 📌 [روایت صحيح السند و معتبر از امام باقر (علیه السلام) نقل از کلام پدرشان امام سجاد (علیه السلام)] : ⚡... قَدْ أَعْتَقَ رَسُولُ اللَّهِ أَمَتَهُ وَ تَزَوَّجَهَا، وَ عِنْدَهُ نِسَاءٌ مِنْ قُرَيْشٍ وَ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ. (دعائم الاسلام ج٢ ص١٩٨ / مستدرک الوسائل ج ۱۴، ص ۱۸۷، وسائل الشیعة ج٢٠ ص٧۵) hadith.inoor.ir/hadith/318975 🔻 حتی اگر انجام این سنت نبوی از جانب امامان معصوم (علیهم السلام)، برای شخصی شفاف نباشد و آن را نپذیرد، باید متوجه باشد که کنیز امّ ولد (که مادر فرزندان صاحب خویش شده) شرایطش با کنیزان دیگر متفاوت است. 🔸 🔸 سوم، 🔻اینکه مقایسه شرایط کنیزان، با شرایط زنان آزاده در آن زمان و امروز ما ، قیاسی باطل است، که بگوید چون کنیزان مثلا معاف بوده اند چرا امروز زنان آزاد معاف نباشند!! 😳 🤦 🔻 در حالی‌که اساسا طبق دستور قرآن و احادیث متواتر، اساسا حجاب اول بر زنان آزاده واجب شد و الزام اجتماعی یافت. و نویسنده در سرایت دادن حکم کنیزان به حکم زنان آزاده دچار مغالطه‌ی باطل شده است. 🔸 🔸چهارم، 🔻اینکه خود اهل البیت (علیهم السلام) مخالف بودند با آنچه که خلیفه دوم (علیه ما علیه) در مورد کنیزان رایج کرده بود، اما بخاطر تقیه ابراز نمیکردند و صرفا مخیر بودن کنیزان در پوشاندن سر هنگام نماز را بیان می‌نمودند، نه اینکه این کار برای آنها ممنوع باشد و بخاطرش تنبیه بشوند (آنطوری که خلیفه دوم رایج کرده بود). لذا حضرات این کار را به دیگران نسبت می‌دادند : ⚡ «عن ابی خالد القَمَّاط قال: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) عَنِ الْأَمَةِ أَ تُقَنِّعُ رَأْسَهَا؟ - قَالَ إِنْ شَاءَتْ فَعَلَتْ وَ إِنْ شَاءَتْ لَمْ تَفْعَلْ. سَمِعْتُ أَبِی یَقُولُ کُنَّ یُضْرَبْنَ فَیُقَالُ لَهُنَّ لَا تَشَبَّهْنَ بِالْحَرَائِرِ»؛ 🔻ابی خالد قماط نقل می‌کند از امام صادق(ع) پرسید: آیا کنیز باید سر خودش را بپوشاند؟ آن‌حضرت فرمود: «اگر خواست می‌تواند بپوشاند و می‌تواند نپوشاند (مخیر است) شنیدم که پدرم می‌فرمود: این کنیزان زده می‌شدند و به آنان گفته می‌شد که خود را شبیه زنان آزاد نکنید». (وسائل الشیعة، ج 4، ص 412) hadith.inoor.ir/hadith/166175 🔻این‌که امام باقر (علیه السلام) در این روایت، سنت تنبیه کنیزان در صورت حجاب را به دیگران نسبت داده، شاید نشانگر آن باشد که اصرار بر نپوشیدن مقنعه و روسری برای کنیزان پیش از آن‌که سنت اسلام باشد، سنت خلیفه دوم بوده است.