eitaa logo
کنشگران عفاف و حجاب
97 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
34 فایل
دوره توانمندسازی کنشگران عفاف و حجاب جهت تبادل و دریافت لینک ثبت نام در سایت لطفاً تا پایان دوره در کانال بمانید 🌺🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
6⃣ اگر بدانید که تذکر شما نسبت به گناه الانش هیچ تاثیر ندارد ولی یک احتمال می دهید که شاید در آینده گناهش را با تذکر الان شما کمتر کند باز هم تذکر واجب است 7⃣ اگر بدانید این امر و نهی شما نسبت به گناهکار اثر خاصی ندارد اما ممکن است که روی دیگران تاثیر بگذارد باز تذکر واجب است 8⃣ اگر بدانید که شخص خاصی تذکرش در گناهکار اثر دارد و تذکر شما خیلی اثر ندارد واجب است که به آن شخص خاص امر کنید که گناهکار را امر به معروف کند و به این راحتی نمی شود گفت اثر ندارد فایده ندارد 9⃣اگر طرف لجباز هست و اگر نهی اش کنی اصرار می ورزد باید او را امر به منکر کنید. بعضیا چپکی و لجوج هستند😂 مثلا والدین این روش رو خوب بلدن میگن یه وقت مشق هاتو ننویسی ها یه وقت در سهاتو نخونی یه وقت نمازتو نخونیاباریکلا ✅پس احتمال تاثیر را هر جور شده باید ایجاد کرد حتی اگر لازمه برعکس بگو چپکی بگو امر به منکرش کن
🔟اگر احتمال دهید که تذکر شما گناه را از بین نمی برد فقط شاید یکم دیرتر طرف مرتکب گناه شود باز هم واجب است که تذکر داد یعنی راه در رو ها را بستند و اینها همه از آیات و روایات فقه و اصول و حدیث گفته شده یعنی کسی که این احکام را درآورده ناسخ و منسوخ میداند محکم و متشابه می نامند رجال میداند کلی علوم را می داند تا بشود مرجع تقلید 1⃣1⃣ اگر می بینی مثلاً دو گناه دارد انجام می دهد و می دانید اگر تذکر داده هر دو را ترک نمیکند ولی شاید یکی را کمی کم کند باز هم تذکر واجب است مثلاً هم نماز نمی خواند هم روزه نمی گیرد یا هم به دروغ خیلی عادت کرده‌ و هم به غیبت و اینجا شما علم اجمالی داری میگی شاید یکی از این دو تا را کم کند شاید گوش کند باز هم واجب است که تذکر دهید 2⃣ 1⃣ امام خمینی می فرمایند گاهی احتمال میدهید که تذکر، گناه را ریشه‌کن نمی‌کند ولی ممکن است گناهکار کمی گناهش را کم کند باز هم تذکر واجب است. باید اهم و مهم کرد اگر گناه از گناهانی باشد که شارع مقدس به هیچ وجه حاضر نیست گناه انجام شود اینجا احتمال تاثیر هم نمی دهید واجب است که امر و نهی کنید یعنی بعضی جاها با یقین به عدم تاثیر باز هم تذکر واجب است مثلاً جایی که بدعتی در دین دارد شکل می‌گیرد یا اندراس احکام اسلام شکل می‌گیرد الان خیلی جاها کشف حجاب دارد تبدیل به یک بدعت می شود و خیال می کنند حجاب جز دین نیست و دین با بی حجابی مشکل ندارد و دارد عادی سازی می شود به آن اندراس احکام می گویند هرگاه منکر دارد معروف می‌شود و معروف دارد منکر می‌شود پیامبر (ص) می فرمایند: اگر بدعتی آشکار شود هر کس که علم به آن مطلب دارد واجب است که علمش را اظهار کند یعنی امر به معروف و نهی از منکر کند اگر نکند لعنت خدا بر او باد😱
🔻در امر به معروف ونهی از منکر منظور از احتمال تاثیر چیست⁉️ هیچ مرجع تقلیدی این را نفرمودند که اثر یا تاثیر شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر است بلکه احتمال تاثیر شرط واجب شدن به معروف و نهی از منکر است منظور از احتمال یعنی چه؟ یعنی مثلاً ۹۰ درصد احتمال میدی که حرف تو روی گناهکار اثر نداره ولی ۱۰ درصد ممکنه که حرفتو موثر باشه اینجا احتمال تاثیر (هرچند کم) وجود داره ✅ اقسام احتمال تاثیر: 1. ممکنه تذکره شما در آینده اثر بگذارد 2. ممکنه تذکر شما روی فرد گناهکار اثر نداشته باشد ولی بعدا حرف شما به گوش کسی دیگر برسد و گناهش را ترک کند 3. ممکنه با تذکر ما گناه کم بشه تضعیف گناه هم احتمال تاثیر است 4. ممکنه با تذکر، گناه به تاخیر بیفتد 5. گاهی تذکر گناه را حذف نمی کند ولی باعث میشود که گناه از جلوی دید مردم ملأ عام به خفا برود 6. ممکنه تذکر در همان لحظه تاثیر نگذاره بلکه بعداً و به کمک تذکرات سایرین به تاثیر برسد 7. وجه دیگر احتمال تأثیر این است که فرد گناهکار بفهمد که برای گناه کردن در جامعه خیلی آزاد نیست یعنی بداند که کسانی هستند که از کار او ناراحتند 8. وجه دیگر احتمال تأثیر این است که گناهکار با خیال راحت گناه نمی کند 9. تذکر دهنده در گناه گناهکاران شریک نمی شود این هم خودش احتمال تاثیر است 10. گناه در ذهن مردم عادی نمی‌شود و جای منکر و معروف باهم عوض نمی شود ♦️آیت الله خامنه ای می فرمایند: برخی گفته اند که باید احتمال تاثیر وجود داشته باشد من می‌گویم احتمال تاثیر همه جا قطعی ست مگر نزد سلاطین حکومت های قلدر، ولی حرف برای مردم اثر دارد
🔴 خصوصیاتی که امام خمینی ره رو متمایز کردند از زبان مقام رهبری: 1⃣ معنویت و جهاد امام، ایشان به معنای واقعی یک مجاهد بود و آیات جهاد را به معنای واقعی زنده کرد 2⃣ ایشان در همه امور، تقوا را رعایت می کردند تقوا در مسائل شخصی اجتماعی سیاسی و عمومی 3⃣ ایشان مومن متعبد انقلابی بود یعنی باور داشت به سه چیز به خدا به مردم و به خودش 4⃣ دانایی و خردمندی ایشان که با لطف خداوند بسیار عاقل و فهمیده تیزهوش آگاه و دانا بودند 5⃣ امام شجاع بود و از هیچ چیز نمی ترسید حتی خودشان هم گفتند که یادم نمی آید در زندگی از چیزی ترسیده باشم 6⃣ متانت و بردباری ایشان 7⃣ امام کادر ساز بودند عملاً کادرسازی می کردند نه ازجنس درس گذاشتن و آموزش دادن و تئوری بودن و خصوصیت دوم کادرسازی امام این بود که امام در مقیاس یک ملت کادر ساخت. تشکیلات امام، ملت بود 8⃣خصوصیات بعدی ایشان، صلابت و لطافت بود 9⃣حکمت ایشان یعنی ارتباط عمیق با عالم غیب و فهمیدن مسائل از غیب 🔟 امام تحول خواه و تحول آفرین بود برخی‌ها روحیه تحول‌خواهی دارند اما تحول آفرینی را بلد نیستند و توانش را ندارند امام هر دو خصوصیت را داشت ✅هدیه به روح عظیم الشان ایشان فاتحه و صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR ✏️ توصیه رهبر انقلاب به مردم و جوانان برای ادامه راه امام خمینی(ره) با تقویت دو عامل پیشران تحول 👈🏻 امامِ ایمان و امید 💻 Farsi.Khamenei.ir
: استمرار گناه یا اصرار بر گناه یا عدم یقین به ترک گناه تا زمانی که شخص گناه را انجام می دهد امر به معروف و نهی از منکر بر همه مکلفین واجب است اگر در این میان (قبل یا حین تذکر) به هر دلیل دست از گناه برداشت دیگر نباید او را نهی از منکر و امر به معروف کرد ✍مثلا فرض کنید که طرف در حال غیبت کردن است یک دفعه متوجه میشود و حرفش را قطع می‌کند و پشیمان می شود 🙊شما اینجا دیگر نباید تذکر دهید یا شماتتش کنید که چرا غیبت کردی چرا غیبت می کنی😡 ✅نکته مهم: اگر از حال شخص به صورت علم یا اطمینان و یا از دلیل معتبری ظاهر شود که او می‌خواهد گناهی را مرتکب گردد که تا به حال آن را انجام نداده است (حتی اگر اولین بار است که می‌خواهد انجام دهد) ظاهر آن است که نهی او واجب است یعنی نیاز نیست که صبر کنیم تا دوباره تکرار کند. بلکه نباید چنین کنیم( مرجع تحریر الوسیله امام خمینی/ رساله جامع آموزش تخصصی احکام و استفتائات امر به معروف و نهی از منکر علی تقوی)
🔹آیت الله حائری شیرازی 🔸امام راحل؛ پیراهن یوسف🔸 فرق امام با مراجع تقلید قبل از خودش چه بود؟ جاذبه‌ای که در امام بود چرا در بقیه نبود؟ یک اتفاقی افتاد. یعقوب(ع) از دوری یوسف(ع) کور شده بود. از بس غصه خورده بود و گریه کرده بود چشمانش سفید شده بود. یوسف(ع) میخواست که یعقوب(ع) به مصر بیاید. چه کرد؟ یعقوب(ع) با چشم نابینا که نمی‌توانست به سمت مصرِ یوسف برود؟ یوسف(ع) لباس و پیراهنش را به برادرانش داد که به پدر بدهند و بعد دست جمعی به وزد او بازگردند. در این جا امام زمان(عج)، یوسف(ع) است. امت که عاشق امام است، یعقوب(ع) است. همان‌ها که هزار سال گریه کرده‌اند و می‌خواهند چشمانشان بینا شود و سراغ امام زمانشان بروند. خُب، امام زمان(عج) چکار می‌کند؟ امام راحل را کرد پیراهن خودش و فرستاد برای امت! امام خمینی(ره) پیراهن امام زمان(عج) بود. به چشم هرکه افتاد بینا شد. وقتی امت بینا شدند، به سمت امام زمان(عج) حرکت می‌کنند. امام زمان آمد به سمت مردم یا مردم می‌روند به سمت امام زمان(عج)؟ مردم میروند. اما چگونه؟ اول بصیر می‌شوند، بعد می‌روند. این پیراهن می‌افتد روی چشمهایشان و بینا می‌شوند و می‌روند به سمت امام زمان خودشان. محبت یعنی همین. @haerishirazi
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانم شما حلوای نذری نیستی.. قیمت داری... دلیل وجدانی حجاب... #⃣ 💛 حجت الاسلام 🎙 🧕 𝐣𝐨𝐢𝐧↠https://eitaa.com/hejab_va_efaf313 ═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧┄
🔰نظر ذوالنور درباره‌ی لایحه قوه قضاییه| نمی گذاریم تصویب شود. 🔹تا جایی که جان در بدن داریم نمی گذاریم خلاف حکم خدا(تنزیل بی حجابی از جرم به تخلف) تصویب شود. 🔹مگر ما نمایندگان که هستیم که در برابر خدا بایستیم. 🔹زنان ما بی حجاب نشدند بلکه بی حجابان پرده نفاق را کنار گذاشتند. 🔹اینکه با حجابها به چشم نمی آیند به خاطر این است که زنان با حیای ما اهل تبرج و رژه رفتن و خودنمایی جلوی نامحرم نیستند. برخی از بی حجابان، معاند نیستند. دستگاه های فرهنگی باید کار کنند. اما این ها به معنای برخورد نکردن نیست. 🔹 ما یادمان نرفته است کسانی که به امام تکیه می کردند ولی دخترانشان، کت‌دامن و دوچرخه سواری بانوان را رواج می دادند. ‌•┈┈•••🌿🌺🇮🇷🌿•••┈┈• ❇️@talangorasemani
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸پانزده خرداد؛ وثیقۀ ظهور🔸 سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمه خرداد کشم خیلی‌ها فکر می‌کنند چون رحلت امام در 14 خرداد است، امام با شعر مذکور،‌ از رفتن خود خبر داده است. نه! منظور امام این نیست. منظور امام، استثناء بودن جریان نیمه خرداد است. نیمه خرداد، ثمرۀ هزار و صدسال غیبت کبری است. غیبت چطور شروع شد؟ نامه‌ای از سران شیعه برای امام یازدهم آمد که بیلان و هزینه کرد پول‌هایی که خدمت شما فرستاده‌ایم را به ما بدهید! حضرت یک کلمه جواب داد: «اگر امامت امر مستمری است، چرا چنین چیزی از اجداد و پدران من درخواست نشده است؟» و ازآن‌پس پرده سیاهی در اتاق ایشان نصب شد و مردم حق دیدن حضرت را نداشتند و فقط صدای ایشان را می‌شنیدند. امام بعدی که آمد، مردم حتی صدای ایشان را نشنیدند. فقط از طریق چهار نایب در مدت هفتادسال با امام ارتباط داشتند. امام غایب شد تا چه بشود؟ غیبت ایشان برای آشکار شدن قدر و قیمت اوست. خداوند نعمتی را می‌گیرد که مردم قیمت این نعمت را بدانند. انسان در خوف، قیمت امنیت را می‌داند. در مرض، قیمت سلامت را می‌داند. در غیبت هم قیمت امام خود را می‌داند. هزار سال غیبت این اثر را داشت که مردم به قیمت امامت و قدر امامت آشنا شوند و برای نایب امام «جان بدهند». اولین هدایای خود را دادند و حکم اعدام امام، تبدیل به زندان شش‌ماهه شد. از آن زمان، مردم مرتباً شهید دادند. شهدای پانزده خرداد شهدای راه امام زمان هستند. شهدای «وثیقهٔ ظهور» هستند. حضرت یعقوب (ع) نپذیرفت که بنیامین را در اختیار برادران قرار دهد مگر اینکه وثیقه بدهند؛ چون به آن‌ها گفته بود «هَل آَمَنُکم عَلَیه إِلاَّ کمَا أَمِنْتُکم عَلَی أَخِیه مِنْ قَبْل» خداوند هم به ما می‌گوید: یازده امام دادم اما این دوازدهمی را بدون وثیقه نمی‌دهم. حضرت امام، پانزده خرداد را وثیقه اول می‌داند و تاکنون این وثیقه گذاری در صبر و بصیرت ادامه پیداکرده است و می‌بینید که انقلاب اسلامی در عالم، روزبه‌روز درخشان‌تر می‌شود؛ همان‌طوری که قبل از طلوع خورشید وقتی سپیده آمد، فضا مرتباً نورانی‌تر می‌شود. ما این سپیده را در نیمه خرداد می‌بینیم.