جهادی نو
🔹 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی درباره جهاد حجاب داشتن و جهاد پوشیدن لباس مشکی
♦️ صفحه ویراستی حجتالاسلامراجی
💢 نصب ویراستی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
📌📌اطلاعیه فوری فوری
باسمه تعالی
باسلام و تسلیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
مقرر است به منظور محکومیت اهانت مکرر دولتمردان مستکبر و صهیونیست کشور سوئد به ساحت مقدس قرآن مجید همسو با سایر کشورهای مسلمان ، تظاهرات امت مؤمن و خداجو و ولایتمدار ایران مقتدر اسلامی پس از اقامه نماز پرصلابت روز جمعه مورخ1402/04/30برگزار گردد.
📌 این مراسم جمعه ۳۰تیر۱۴۰۲
🔹️*بعد از نماز پرصلابت جمعه*
🔹️در سراسر میعاد گاه های نمازجمعه استان با حضور مردم مؤمن،خداجو و ولایتمدار استان قزوین برگزار خواهد شد.
📎 ودر قزوین :از مسجدالنبی تامیدان آزادی
✔️از امت شهیدپرور استان قزوین درخواست میگردد با پرچم مشکی و قرآن بدست در مراسم حضور داشته باشند.
*شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحقیقات انجام شده پزشکی روز بر اثراث گریه و سینه زنی بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که تا کنون نمی دانستیم کلیپ را چندین مرتبه با آرامش و دقت گوش دهید
کنشگران عفاف و حجاب
📌📌اطلاعیه فوری فوری باسمه تعالی باسلام و تسلیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت ا
از امت شهید پرور استان قزوین تقاضا می شود قرآن به دست و با پرچم مشکی در این تظاهرات شرکت کنند.
(شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین)
🔻در امر به معروف ونهی از منکر منظور از احتمال تاثیر چیست⁉️
هیچ مرجع تقلیدی این را نفرمودند که اثر یا تاثیر شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر است بلکه احتمال تاثیر شرط واجب شدن به معروف و نهی از منکر است
منظور از احتمال یعنی چه؟ یعنی مثلاً ۹۰ درصد احتمال میدی که حرف تو روی گناهکار اثر نداره ولی ۱۰ درصد ممکنه که حرفتو موثر باشه اینجا احتمال تاثیر (هرچند کم) وجود داره
✅ اقسام احتمال تاثیر:
1. ممکنه تذکره شما در آینده اثر بگذارد
2. ممکنه تذکر شما روی فرد گناهکار اثر نداشته باشد ولی بعدا حرف شما به گوش کسی دیگر برسد و گناهش را ترک کند
3. ممکنه با تذکر ما گناه کم بشه تضعیف گناه هم احتمال تاثیر است
4. ممکنه با تذکر، گناه به تاخیر بیفتد
5. گاهی تذکر گناه را حذف نمی کند ولی باعث میشود که گناه از جلوی دید مردم ملأ عام به خفا برود
6. ممکنه تذکر در همان لحظه تاثیر نگذاره بلکه بعداً و به کمک تذکرات سایرین به تاثیر برسد
7. وجه دیگر احتمال تأثیر این است که فرد گناهکار بفهمد که برای گناه کردن در جامعه خیلی آزاد نیست یعنی بداند که کسانی هستند که از کار او ناراحتند
8. وجه دیگر احتمال تأثیر این است که گناهکار با خیال راحت گناه نمی کند
9. تذکر دهنده در گناه گناهکاران شریک نمی شود این هم خودش احتمال تاثیر است
10. گناه در ذهن مردم عادی نمیشود و جای منکر و معروف باهم عوض نمی شود
♦️آیت الله خامنه ای می فرمایند: برخی گفته اند که باید احتمال تاثیر وجود داشته باشد من میگویم احتمال تاثیر همه جا قطعی ست مگر نزد سلاطین حکومت های قلدر، ولی حرف برای مردم اثر دارد
کنشگران عفاف و حجاب
🔻در امر به معروف ونهی از منکر منظور از احتمال تاثیر چیست⁉️ هیچ مرجع تقلیدی این را نفرمودند که اثر ی
سلام بزرگواران
از شما میخوام هم این پست رو نشر بدین هم ذخیره کنین هر جا دارین امر به معروف رو برای مردم توضیح میدین اول معنی احتمال تاثیر رو براشون توضیح بدین
متأسفانه جدای ترس، علت اصلی ترک امر به معروف اینه که میگن تاثیر نداره
دوستان عزیزم، همرزمان امام حسین علیه السلام، شما تکلیف دارین که مردم رو به یادگیری امر به معروف دعوت کنین و قبلش باید مهمترین شبهه احتمال تاثیر رو براشون توضیح بدین
میگن بهمون فحش میدن، بگین امام حسین جون داد شما یک فحش حاضر نیستین به خاطر خدا تحمل کنین
پیامبر سرش آشغال ریختن شما حاضر نیستی فحش بشنوی
امام حسین زمانت رو دریاب که هزار و خورده ساله تنهای طرد شده هست
🔻حدیث درباره سازشکاری با گناهکاران
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : أوحَى اللّه ُ تعالى إلى شُعَيبٍ النبيِّ : إنّي مُعَذِّبٌ مِن قومِكَ مائَةَ ألفٍ : أربعينَ ألفاً مِن شِرارِهِم و سِتّينَ ألفاً مِن خِيارِهم ، فقالَ : يا ربِّ ، هؤلاءِ الأشرارُ فما بالُ الأخيارِ ؟! فَأوحَى اللّه ُ عزّ و جلّ إلَيهِ : داهَنوا أهلَ المعاصِي فلَم يَغضَبُوا لِغَضَبِي .[مشكاة الأنوار : 104/238 .]
✅امام باقر عليه السلام : خداوند متعال به شعيب پيامبر وحى فرمود كه : من صد هزار نفر از مردم تو را عذاب خواهم كرد : چهل هزار نفر بدكار را ، شصت هزار نفر از نيكانشان را . شعيب عرض كرد : پروردگارا! بدكاران سزاوارند
⁉️ اما نيكان چرا؟
👈خداوند عزّوجلّ به او وحى فرمود كه : آنان(نیکان) با گنهكاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نيامدند
سلام دوستان
وقتی به بی حجاب تذکر میدین میگین حجاب دستور خداست باز جلوی شما سر نمیکنه ولی از شما که دور میشن اکثرشون سر میکنن و شما نمیبینین
شما ناراحت میشین اون لحظه که چرا دستور خدا رو زیر پا میذاره
ناراحت نشین من براتون مورد زیر رو دارم که خیلی ناراحت کننده تره👇
وقتی در یک گروه مذهبی که پیام های نهج البلاغه میذارن تبلیغ امر به معروف می کنی و میگی دستور خداست و ائمه و فتوای مراجع
موضع می گیرند و پیامهاتو پاک میکنند و هر روز نهج البلاغه میخونن این خیلی دردش بزرگتره
چون اون بی حجاب ادعای ایمان نداره و شاید در خانواده اش کسی براش جا نینداخته
ولی شما که هر روز میشینی نهج البلاغه میخونی مقابل حرف خدا بایستی این همون دردی هست که امامان ما کشیدند
یزید امام حسین رو نکشت مذهبی هایی که امام رو تنها گذاشتن قاتل امام حسین علیه السلام هستند
حضرت علی رو ابوبکر و عمر خونه نشین نکرد مذهبی هایی که سکوت کردند این کار رو کردند
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢اصل تغییر از خود،
برای تولید امید و انگیزه در نوجوان
🎥را از زبان دکتر عزیزی، استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم روانشناختی بشنوید.
#طلایه_داران_عفاف
#دکتر_عزیزی
#دوره_هدات
#نوجوان_قوی
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📣 کانال جواهرانه،
زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
یادگیری روش های امر به معروف بر همه واجب است.مقام معظم رهبری
برای یادگیری روش ها و احکام امر به معروف و نهی از منکر، کلمه
«معروف» را به نام کاربری زیر ارسال بفرمائید
@vajeb123
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میگه عرق خوره میومد هیئت و اصلاح میشد، پس توی هیئت اینقدر به بیحجابا گیر ندین!
اصلاح میشن..
جوابش توی کلیپ 👆
«ببینید و بفرستید برای دیگران»
✅ کانال #مجید_سرگزی👇
@sargazimajid
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ سخنان قابل تأمل آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ
🔻مسأله امر به معروف، غیر از مسأله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم. تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجهاش کنیم .
🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه میکند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم.
هر کدام از اینها باشد، دیگر داخل در مسأله امر به معروف و نهی از منکر نیست.
🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه میکند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرماندهایم؛ امر میکنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر میکنیم.
🔻اگر ما به کسی گفتیم #عفاف را رعایت بکن، رعایت نکرد، دو تا گناه کرد؛ یکی "قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ" را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد.
این که فرمود: "المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ" ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee