هدایت شده از روشنا استان اصفهان
• وقتی بپوشانی بهتر، آزادتر و دور از تجاوز مردان
میتوانی زندگی کنی
▫️در خانمها مو، یکی از عوامل هم زیبایی است. کدام خانمی است که انکار کند که مو از عوامل مهم زیبایی نیست؟ این همه بساط آرایش مو و کلاهگیس و چه و چه برای چیست؟ اینها برای تأثیر مو در زیبایی است. بنابراین، اسلام میگوید اگر صورتت را بپوشانی دیگر نمیتوانی کار کنی، دیگر نمیتوانی زندگی کنی، پس صورتت باز باشد. دستت را تا مچ اگر بپوشانی نمیتوانی کار کنی، این قسمت هم باز باشد. پا هم تا مچ. ممکن است هوا گرم باشد نتوانی در منطقههای گرمسیر جوراب بپوشی، این قسمت هم تا مچ باز باشد. ولی بقیه را بپوشان و وقتی بپوشانی و در میدان زندگی بیایی، بهتر، آزادتر و دور از تجاوز مردان میتوانی زندگی کنی.
📚موقعیت زن از نظر اسلام، شهید بهشتی، صص۲۵-۲۶
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
هدایت شده از سَبزِ سُرخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زن بارداری که زیر آوار هم به فکر حجابش بود!
👈 مامور هلال احمر: اول صبح گفتم خدایا یک معجزه نشانم بده!
👈 ماجرای زن بارداری که ۱۸ ساعت، از زیر سه طبقه آوار در زلزله سر پل ذهاب کرمانشاه زنده بیرون آمد و تقاضای جالبی کرد. قابل توجه دشمنان حجاب: این شیرزن، از زنان کُرد ایران است.
🍃درود به شرف و غیرت شیر زنان کُرد
@shohadanaja
هدایت شده از پرسمان مهدویت
525.4K
🔸️سوال شما ❓❓❓
🌹🌹سلام علیکم
ببخشید در مورد ادعیه وزیارات مهدوی
آیا نباید اول سند واعتبار آن بررسی شود و بعد در مورد محتوای آن شرح داده شود ؟؟؟
🔰 بشنوید پاسخ استاد ایتی را به سوال بالا 👆👆👆
❓ #پرسش_پاسخ_مهدوی
#سوال
🌺اللهُمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَــرَج🌺
🌸🌤السلام علیک یاصاحب الامر🌤🌸
🌷 کانال بنیاد مهدویت بهارستان 🌷
@kanonemahdavi
🔹پرسش و پاسخ گویی به سوالات و شبهات مهدوی شما 🔹
🥀 انتشار دهید...سرباز امام در فضای مجازی باش...
لطفا سوالات مهدوی خود را به ادمین کانال ارسال تا در اسرع وقت پاسخگو باشند ....لینک کانال ما 👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@porsemanmahdavi313
┗━━━🎊━━━━━
🌸
🌼🌸
🌸🌼🌸
🌼🌸🌼🌸
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
💢مسئولان فرهنگی به جای پرخاش به پلیس پاسخگوی کمکاریها باشند
🚫کوچه و خیابان حریم خصوصی نیست
❌ ترویج بیحیایی در سینما و شبکه خانگی
🎙 نعیمه اسلام لو، مدیر موسسه خیبر:
⭕️ لباس پوشیدن هر کسی در حریم خصوصی به خودش مربوط است، اما در حریم عمومی شخص نمی تواند بگوید این موضوع به خودم مربوط است. به خاطر این وجه اجتماعی مسئله حجاب جنبه قانونی پیدا می کند. پس حجاب از این جهت که روی دیگر افراد جامعه اثر دارد، به دیگران ربط داشته و جنبه قانونی دارد.
⭕️ صدای جهاد تبیین در حوزه گفتمان حجاب از سوی نهادهای حوزوی بایستی بلندتر شنیده شود و در صورت بر طرف نشدن این چالش و ضعیف شدن چشمه جوشان تبلیغ سایر موسسات و نهادهای دیگر هم دچار ضعف و کم کاری می شوند.
⭕️ در افکار سنجی انجام شده ۷۶تا۹۶درصد جامعه حجاب را ارزش اخلاقی و دینی می دانند اما در رفتارسنجیها کمتر از ۵۰ درصد به حجاب شرعی عمل میکنند، این مسأله نشان میدهد؛ حجاب هم مثل سایر ارزشهای اخلاقی دیگر مثل راستگویی، مهربانی با اینکه مردم به آن اعتقاد دارند، اما در عمل به آن موانعی وجود دارد.
از این پژوهشها میتوان نتیجه گرفت که عدم التزام عملی به حجاب نتیجه بسترهای نامناسب فرهنگ بی حجابی است.
⭕️ هر کجای دنیا ضوابط و قوانین خودش را دارد. در هیچ کجای دنیا با شلوارک و لباس لب ساحل به مدرسه، دانشگاه و اداره نمی روند. ضوابط پوشش در همه کشورها وجود دارد و قانون بردار است، چرا که مساله شخصی نیست و حد آن را در هر کشوری بر اساس ایدئولوژی حاکم مشخص می کنند.
⭕️ اصل بر کار فرهنگی است اما مگر می شود یک ارزش اجتماعی را بدون دخالت دادن قانون مدیریت کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. معیار کسانی که می گویند؛ پلیس یا حکومت در این زمینه ورود نکند چیست؟ برخی اظهار نظرها به نظر میرسد؛ ژستهای سیاسی است در جهت توجه و جلب نظر و حفظ منافع است.
بیشتر بخوانید:
https://hawzahnews.com/xbVH9
@hawzahnews| خبرگزاریحوزه
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه
#جنگ_روایت
#جنگ_شناختی
#فضای_مجازی
#حجاب
#سلبریتی
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🔻حجابِ اختیاری یعنی «برجامِ فرهنگیِ یک»
🖋 مهدی جمشیدی
رهبر انقلاب در یکی از سخنرانیهای اخیر خویش گفته است: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آمریکا با ایران قوی و مستقل، مخالف است. همۀ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست ... دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. خیلی از این کسانیکه حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّیِ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند؛ بحث سرِ اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.»(۱۱/۷/۱۴۰۱).
آنچه که از سخن رهبر انقلاب فهمیده میشود این است که:
۱. ایشان دربارۀ انگیزۀ «آمریکا» سخن میگوید و نه «جوانانِ معترض». سخن ایشان در مقام تحلیلِ نیّات و ذهنیّاتِ «جوانانِ معترض» نیست. این در حالی است که کسانی به «موضوع» این سخن (یعنی اینکه دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست) پرداختهاند و «طرف مقابلِ» آن را عام انگاشتهاند. دعوای «چه کسی» با ما بر سر این مسأله نیست؟!
۲. حرف ایشان این است که نیّت دشمن، نهفقط «مخالفت با مرگ آن دختر» نیست، بلکه «مخالفت با حجابِ الزامی» نیز نیست، و از این فراتر، حتّی «مخالفت با نظام جمهوری اسلامی» نیز نیست، بلکه قصد دشمن، «مخالفت با ایرانِ مستقل و مقاوم» است. این یعنی تعارض ما با آمریکا، بسیار «ریشهای» و «حلنشدنی» است.
۳. امّا آیا همۀ جوانان معترض نیز چنین هدف و غایتی دارند؟! روشن است که برخلاف آمریکا، انگیزۀ بخشی از جوانانِ «دانشآموز» و «دانشجو»ی شرکتکننده در اعتراضهای خیابانی (که وابستگیِ گروهکی و سیاسی نداشتهاند)، «سبک زندگی» بود. آنها در اثر ولنگاری فرهنگی و فقر معرفتی و هیجانزدگی، طعمۀ سبک زندگیِ غربی شدهاند و با عبور از سطح سیاسی، فقط خواهان «سبکِ زندگیِ متفاوت» هستند. در این سبک زندگی، «کشف حجاب» و «برهنگی» را باید حلقۀ آغاز یک زنجیرۀ فرهنگی انگاشت که به سوی اباحیگریِ عملی و لاابالیگریِ اخلاقیِ هرچه بیشتر سوق خواهد یافت. این جمع اندک تصوّر میکنند که با فشار خیابانی میتوانند به مطالبۀ خود دست یابند.
۴. راهکار مواجهه با این عدّه (و نه همگان)، نه «شدّت امنیتی» و «غلظت قضائی» است، نه «رهاسازی مسألۀ حجاب» و «وانهادن کارِ پلیس امنیت اخلاقی». باید در متن «گفتگوی واقعی و جدّی» با اینان، همۀ سخنانشان را شنید و حکمت حجاب را با استدلال، اثبات کرد و امراض اخلاقی را علاج نمود و زمینههای بیرونی و غیرفرهنگی و غیرمعرفتی را برطرف کرد. ما با یک جماعت مبتلا به «آسیب اجتماعی» روبرو هستیم و باید از این دریچه به آنها بنگریم. در پایان این سازوکار، بسیاری از آنها از جریان اعتراض، کنارهگیری خواهند کرد و البتّه کسانی نیز خواهند ماند. آنان که ماندند را باید به واسطۀ «اقتدار قانون»، وادار به تمکین داد.
۵. بنابراین، هرگز چنین نیست که رهبر انقلاب، از مسألۀ «حجاب» عبور کرده باشد. این برداشت، نافی مواضع پیشین ایشان است. ایشان، حجاب را «نمادِ هویّتیِ زن مسلمان» میداند؛ یعنی افزون بر حکم اوّلی (فراموقعیّتی)، از این زاویۀ نوپدید (مستحدثه) و در چهارچوب حکم ثانوی (موقعیّتی) نیز به حجاب مینگرد که حجاب به «نماد» و «نشانه» تبدیل شده و معرّف «استقلال فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» و شاخص «مرزبندی با دیگریهای فرهنگی» و حاکی از «عزّت زنِ مسلمانِ کنونی» است.
۶. در ماجرای هستهای، رهبر انقلاب تصریح کرد که اتهام حرکت نظام به سوی ساخت سلاح هستهای، «دستاویزِ دشمن» است و حتّی چنانچه نظام از این صنعت «عقبنشینی» کند، باز «فهرست مفصّلی از بهانههای دیگر» را روی میز قرار خواهند داد، از جمله عمق منطقهای، صنعت موشکی، نظارت استصوابی و ... . اگر در آنجا، «برجام یک» و «برجام دو» و «برجام سه» در میان بود، در اینجا نیز «برجامهای متعدّد فرهنگی» در میان هستند که پس از هر قدم «عقبنشینیِ» ما، مطرح خواهند شد. چنانچه باور ندارید، از «حجاب الزامی» عقبنشینی کنید تا چندی بعد، «مطالبۀ ضدّفرهنگیِ دیگر»ی پیش روی نظام قرار بگیرد. فقط کافیست وارد این «بازیِ طرّاحیشده» بشوید و آن را «آغاز» کنید و به جبهۀ دشمن، نشان دهید که «فشار» و «تحمیل» و «فضاسازی»، کارساز است. در برابر روایتسازیهای دشمن، تنهاوتنها باید «مقاومت» کرد؛ آن هم از طریق «آفریدنِ ضدّروایتها» و «حسّاسیّت به خطوط قرمزِ ارزشی».
۷. غفلت نکنیم که در اینجا، «سکوت» نیز به معنی عقبنشینی است. نگفتن و نهفتن ارزشها، آنها را «مهجور» و «متروک» میسازد. دین، همۀ دین است و نباید به بهانههای ناصواب و دشمنساخته، مجال «فتح سنگر به سنگر» را به دشمن داد. این عقبنشینی، نگهداشتن موقعیّتهای دیگر نیست، بلکه نشاندادن منطق پیشرویِ تدریجی و گامبهگام به دشمن است.
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
هدایت شده از سَبزِ سُرخ
💢 مسابقه آنلاین کتابخوانی شهدای انتظامی
📌 چهارمین دوره مسابقات کتاب خوانی آنلاین شهدای انتظامی با محوریت کتاب سی قدم تا پرواز (روایت دلاوری جانبازان انتظامی) برگزاری می شود.
♨️ خبر
🔖 http://shnja.ir/TBJM9ph
@shohadanaja
هدایت شده از سَبزِ سُرخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صحبت همسر یک پلیس شهید درباره حجاب
🔹گوشه ای از مصاحبه همسر شهید پلیس انتظامی مهدی لطفی با خبرگزاری شهدای فراجا
@shohadanaja
هدایت شده از همسرداری حرفهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجابم را درست کنم، جامعه درست میشود؟
🆔 @khanevadeh_313