eitaa logo
هجرت
10.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
356 ویدیو
5.3هزار فایل
کاربری مدیر هجرت و مدیر کانال @tarh_hejrat1
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 داستانی شنیدنی در اثبات حقانیت امیرالمومنین 📌 برگرفته از سخنرانی حجت الاسلام راجی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نماهنگ | غدیر؛ عیدی برای مردم 💠حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در اسلام چون افراد جامعه و افراد انسان در حساب سیاسی اسلام به حساب می‌آیند، در واقع همه چیز مردمند، مردم هستند که شخصیت و خواست و مصالح و همه چیز آنها در نظام سیاسی اسلام به حساب می‌آید. آن وقت ولایت الهی با چنین حضوری از مردم معنا می‌دهد. حقیقت و ولایت الهی این است: ارتباط با مردم.  ۱۳۷۶/۰۲/۰۶  🔹در نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از ابعاد مهم غدیر مفهوم ولایت است که دقت در آن برای همه جوامع و مردم درس‌آموز است. 🔻با توجه به اهمیت این مسئله و به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نماهنگ «غدیر؛ عیدی برای مردم» را منتشر میکند. 💻 @khamenei_maaref
✨ سخن‌نگاشت | اهل‌بیت؛ واسطه رسیدن به معارف اسلامی 🔻رهبر انقلاب: آن مرجع و محورى که باید مردم را آگاه کند و مردم را از گمراهى نجات بدهد آن عترت است. امروز همه‌ى مسلمانها احتیاج دارند که از معارف اسلامى که از طریق اهل‌بیت پیغمبر میرسد استفاده کنند؛ فرق نمی‌کند که معتقد باشند به امامت بلافصل امیرالمؤمنین و امامت اولاد او یا معتقد نباشند. 🏷 بیانات آیت‌الله خامنه‌ای درباره در سال ۶۸ 📌http://eitaa.com/joinchat/3428581380Cfdb28be55a
🚩 ولایت؛ برترین حکم الهی 🔍 تحلیل حدیثی درباره ولایت در بیانات رهبرانقلاب؛ 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان (۱۳۹۹/۰۵/۱۰) به دهه‌ی دوم ذی‌حجه، دهه‌ی ولایت، اشاره کردند و روایتی از امام باقر(علیه‌السّلام) قرائت کردند با این مضمون که در اسلام به هیچ چیزی مانند ولایت تأکید نشده است. بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENE.IR در این یادداشت به بررسی مفهوم این حدیث براساس اندیشه امام خمینی و رهبرانقلاب می‌پردازد. ▫️این روایت از طریق شیعه و سنی نقل شده و به صحت آن بیشتر بزرگان اعتماد دارند. امام باقر(علیه‌السّلام): «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ» اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت» در برخی منابع افزوده‌هایی در تأکید بر ولایت آمده است؛ از جمله: «... وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ؛ آن‌گونه که به ولایت ندا شده، به چیزی ندا داده نشده است... 🔗 مطالعه متن کامل یادداشت: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=46204 💻 @khamenei_maaref
🔸دولت شرایط را برای برگزاری مراسمات مذهبی فراهم کند حجت الاسلام والمسلمین در گفت‌وگو با رسا: 🔹افراد مسجدی و هیأتی اهل حرام و واجب هستند و عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب را در زمان غیبت واجب می دانند بنابراین تمام ها را رعایت خواهند کرد. 🔹 باید شرایط برگزار کردن مراسمات مذهبی را برای مردمی که پروتکل ها را رعایت می کنند، تسهیل کند. 🔹 امام حسین(ع) به قدری در میان مردم جایگاه دارد که با جان و دل همه چیز را تأمین می کنند؛ امروزه تأمین ماسک برای مردم عادی در کوچه و بازار از سوی همین متدینین تأمین می شود و در بسیاری از موارد متدینین و خیرین از دولت پشتیبانی می کنند. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✍✍معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی✍✍ ID chanel: @mtmarkazi 👈عضویت
🌺مژده ای دل که شب میلاد کاظم آمده 🌟فاطمه بر دیدن موسی بن جعفرآمده 🌟کاظمین امشب چراغان ازوجود کاظم است 🌺خانه ی صادق چراغان از حضور کاظم است 🌹20 ذیحجه ✨🌸 (ع)🎉 💕💖 ┄┅═══✼📩✼═══┅┄ 💥پایگاه جامع مطالب دینی ♨️ @andisheyehbartar 👈
🌹فرا رسیدت خجسته میلاد هفتمین پیشوای خیر و خوبی، 🌼هفتمین قافله سالار کاروان صبر و شکیبایی،امام موسی کاظم(علیه السلام) بر آقا امام زمان عج🌹و همه شیعیان مبارک باد💐💫✨ ┄┅═══✼📩✼═══┅┄ 💥پایگاه جامع مطالب دینی ♨️ @andisheyehbartar 👈
بسم الرحمن الرحیم نازل شدن آیۀ مباهله يكى از اعياد مهمّ تاريخ اسلام عيد بزرگ مباهله است. در اين عيد بزرگ، خدای متعال مهم ترین آيه‏اى كه در مورد فضيلت اهل‏بيت علیهم السلام است را نازل فرمود که به آيه مباهله معروف است. جريان مباهله اين گونه بود كه در سال نهم هجرى، پيامبراکرم صلی الله علیه و آله به امر خداوند، مردم نجران را به اسلام دعوت كردند و آنان را مخيَّر نمودند كه یا مسلمان شوند، يا ماليات بدهند. کشیشان و بزرگان مسیحی نجران با یکدیگر مشورت كردند و هشتاد و هشت نفر از نخبگان خود را براى تحقيق به مدينه فرستادند. آنان می گفتند: عيسى پسر خداست؛ چون پدر ندارد. خداوند وحى فرستاد كه حضرت آدم علیه السلام نه پدر داشت و نه مادر؛ (پس چرا او را فرزند خدا نمى‏دانيد؟!) بحث های زيادى بين آن ها واقع شد و نجرانيان در همه این مباحث شكست خوردند. در آخر پيشنهاد دادند كه بياييد مباهله كنيم. یعنی ما به شما و شما به ما نفرین کنید تا هرکس باطل است، به عذاب الهی گرفتار و رسوا شود! در این هنگام آيه مباهله نازل شد و این پیشنهاد پذیرفته شد و یک روز برای مباهله معین گردید. قرآن در این باره می فرماید: فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّهِ عَلَى الْكاذِبينَ؛ پس هرکس با تو در باره خدا و دین خدا بحث کند، بعد از آن که از طرف خدا برای تو علم حاصل شده، به آن ها بگو: بیایید ما فرزندانمان را و شما هم فرزندانتان را، ما زن هایمان و شما هم زن هایتان را، ما خودمان را و شما هم خودتان را دعوت کنید و سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغ گویان قرار دهیم! روز مباهله، یعنی بیست و چهارم ذی الحجه، پيامبراکرم صلی الله علیه و آله با اميرالمؤمنين و حضرت زهرا و امام حسن و امام حسين علیهم السلام براى مباهله حاضر شدند و نجرانيان که با جمعیت زیادی آمده بودند متوجه شدند که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله آن قدر به حقّانیّت خویش اطمینان دارد که بهترین و نزدیک ترین عزیزان خود را برای مباهله آورده است! از طرفی چهره های نورانی آن وجود مقدس و اهل بیتش را که مشاهده کردند، به خود لرزیدند؛ و آثار عذاب الهی را مشاهده كردند و ترسیدند و از مباهله منصرف شدند ، عدّه‏اى از آنان نیز مسلمان شده و بقيه به دادن جِزيه و مالیات راضى شدند و اين پيروزى بزرگ مسلمانان بر مسيحيان زبان‏زد خاص و عام گردید . در اين آيه به اعتراف مفسِّران شیعه و سنی، خداوند امام حسن و امام حسين علیهماالسلام را فرزندان پيامبرصلی الله علیه وآله وسلم معرفی کرده و اميرالمؤمنين علیه السلام را نَفْس نفیس و جان پاک و شریف پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم معرفی فرموده است. و اين یکی از بزرگ ترین فضیلت های امیرالمومنین علی علیه السلام است . یعنی تمام فضائل پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به جز سِمَت نبوّت برای حضرت علی علیه السلام نیز ثابت است ! چنانکه خود آن حضرت مکرر به این مطلب تصریح فرموده اند!
حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله : 🔹از غريب ترين ايام زندگی ما است. خيلي از ما عالمانه حرف می‌زنيم و عوامانه فكر می‌كنيم، در نتیجه آن اركان را تقريباً از دست می‌دهيم. در حالی که آن اجزای غير ركنی را خيلی محترم می‌شمريم، مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امير با فاطمه زهرا(سلام الله عليهما) است. اينها جزء واجبات غير ركنی است. 🔹در نماز يك واجب ركنی داريم، يك واجب غير ركنی. در خصوص و نیز همين طور است؛ غدير جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غير ركنی را خيلی دامن می‌زنيم. آنها هم واجب هست، اما مثل اجزای نماز است. لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غير ركنی است، اما ركوع و سجود واجب ركنی است. 🔹وقتی مأمون(علیه من الرحمن ما یستحق)، به وجود مبارك امام رضا(سلام الله علیه) عرض ميیكند به چه دليل علی بن ابيطالب(سلام الله عليه) افضل است؟ ایشان ديگر نفرمود غدير، فرمود با آيه {انفسنا}. خدا وقتی وجود مبارك حضرت امير علیه السلام را جان پيغمبر می‌داند از اين بالاتر فضيلت فرض می‌شود؟! «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» كه گفته ٔ خود پيغمبر است، هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علی جان پيغمبر است، کجا؟! و وجود مبارك امام رضا علیه السلام به اين استدلال كرد. تفسیر سوره حجرات ۹۵/۷/۴
بسم الله الرحمن الرحیم نزول سوره هل أتی در سال ششم هجرى، امام حسن و امام حسين علیهماالسلام بيمار مى‏شوند. پيامبر صلی الله علیه وآله با جمعی از اصحاب از امام حسن و امام حسين علیه السلام عيادت مى‏كنند و به اميرالمؤمنين علیه السلام مى‏فرمايند: اگر برای فرزندانت نذرى كنى، خداوند آن ها را شفا خواهد داد. اميرالمؤمنين علیه السلام فرمودند: سه روز برای شفاى آن ها روزه خواهم گرفت. حضرت زهرا علیهاسلام نيز همان نذر را نيّت كردند. امام حسن و امام حسين علیهالسلام و فضّۀ خادمه نيز گفتند: ما هم سه روز، روزه خواهيم گرفت. چیزی نگذشت که خداوند آنان را شفا داد و آن ها شروع به روزه گرفتن كردند. حضرت على علیه السلام از يكى از همسايگان مقدارى جو قرض گرفتند و حضرت زهرا علیهاسلام با دست خود یک سوم آن جوها را آرد كردند. و آردها را خمير كرده و پنج قرص نان پخته و براى افطار در سفره قرار دادند. هنگام افطارمسكينى در خانه را زد و تقاضاى كمك كرد. آنان یکی پس از دیگری نان‏های خود را به مسكين دادند و تنها با آب افطار كردند. روز دوّم حضرت زهرا علیهاسلام يك سوم ديگر از آردها را خمير كرده و نان پختند. هنگام افطار يتيمى به درِ خانه ایشان آمد و تقاضای کمک کرد. حضرات نان‏ها را به يتیم دادند و خود با آب افطار كردند. روز سوّم نیز همان اتّفاقات افتاد و هنگام افطار اسيرى آمد و همان تقاضا را كرد و آنان تنها غذاى خود یعنی همان نان ها را به او دادند وباز با آب افطار نمودند! حضرت علی علیه السلام همراه با امام حسن و امام حسين علیه السلام پس از آن سه روز در حالى كه آنان از گرسنگى مى‏لرزيدند، روز 25 ذی الحجّه بود که خدمت پيامبر صلی الله علیه وآله رسيدند. پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: براى من سخت است که شما را به اين حالت ببينم. آنگاه پیامبر با آنان همراه شده به خانه ایشان رفتند و دیدند حضرت زهرا علیهاسلام که چشمانش از گرسنگى فرو رفته بود در محراب عبادت ایستاده است! پيامبر صلی الله علیه وآله ایشان را مورد محبت قرار دادند. آن گاه جبرئيل نازل شد و به پیامبر اکرم از طرف خدا با داشتن چنین خاندانی تبریک گفت؛ و آیات سوره «دهر» (که نام دیگر آن سوره «انسان» و نام سوّمش سوره «هل أتی» است) را تقدیم پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نمود و برایش قرائت کرد و آنگاه ظرفى پُر از غذاى بهشتى از آسمان برای ایشان آورده شد و آن ها ميل کردند! علّامه امینی در الغدیر این حدیث را به قول 34 نفر از علمای معروف اهل سنّت مستند فرموده است! خدای متعال در این سوره از اهلبیت علیهم السلام بسیار تجلیل و تعریف نموده و از آنان با عنوان ابرار، یعنی خوبان خدا و عباد الله، یعنی بندگان خالص خدا یاد کرده است و مخالفينِ ايشان را كافر نامیده و از کارِ با اخلاص و پر زحمت ایشان بسیار تمجید نموده و همه نعمت های بهشتی و مقامات رفیع آن را به اهل بیت علیهم السلام وعده داده است. همۀ مفسِّرین شیعه و جمع زیادی از مفسِّرین اهل سنّت معترف اند که هجده آیۀ این سوره مبارکه بلکه بیشتر آیات آن در مدینه و دربارۀ این واقعه و در حق اهل بیت علیهم السلام نازل شده است .
مهمان نواز: بسم الله الرحمن الرحیم بیست و چهارم ذی الحجه نزول آيه تطهير پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم مكرّر و به مناسبت‏هاى مختلف آيه تطهیر را براى مردم قرائت كرده‏اند. مفسِّرین ، نزول اين آيه را در بیست و چهارم ذى‌الحجه دانسته‏اند. اين آيه سند بسیار مهمّی در بیان عصمت و عظمت اهل‏بيت علیهم السلام است. خداوند در بخشی از آيه 33 سوره احزاب مى‏فرمايد: إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا؛ خداوند اراده قطعی فرموده که شما اهل‌بیت از هرگونه آلودگی و نقصی به طور کامل پاک و مطهَر باشید. یعنی شما اهل بیت به اراده و خواست قطعی خدا در عالی ترین درجه کمال و طهارت قرار داده شده‌اید. *نکات آیه: پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: يَا عَلِيُ‏ هَذِهِ‏ الْآيَةُ نَزَلَتْ‏ فِيكَ‏ وَ فِي‏ سِبْطَيَّ‏ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِك‏؛ ای علی، این آیه در باره تو و دو نوه من حسن وحسین و پیشوایانِ از فرزندان تو نازل شده است. لفظ «يُريد» و «لِيُذهب» و «يُطِهركم» همه صيغه مضارع‌اند و دلالت بر استمرار و دوام اين اراده و اين إذهاب و اين طهارت از جانب خداوند دارند. كلمه «يطهركم » بر طهارتى مطلق دلالت مى‏كند كه از حد فكرهای ما بيرون است. یعنی نهائی ترین درجه ی پاکی و طهارت! اين آيه دلالت کاملی بر افضليت اهل‏بيت علیهم السلام نسبت به ديگران دارد. عصمتى كه از اين آيه اثبات مى‏شود، فوق عصمت دیگر أنبيآء و أوليآست؛ زیرا معنایش طهارت کامل از هر گونه آلودگی و نقصی است. یعنی اهل بیت علیهم السلام در عالی ترین حدّ کلام و طهارت و عصمت قرار داده شده اند ! و مظهر عصمت و عظمت حضرت حق می باشند! این آیه همچنین دليل بر عصمت مطلق و علم بى‏كران و افضليت ایشان بر ما سِوَى الله‏ است و خداوند اين كرامت را با علم خود و حكمت بى‏انتهايش فقط به چهارده معصوم علیهم السلام عنايت كرده است و در اين زمينه هيچ‌كس با آن‌ها شریک نيست؛ نه ملك مقرب و نه نبى مرسل و نه بنده مؤمنی. برای آن‌ که این آیه شریفه را کسی به نفع دیگران تفسیر و مصادره نکند، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم دست‌کم شش یا نُه ماه هر روز صبح قبل از نماز صبح مقابل در خانه حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا علیها سلام می ایستاد و دستانش را به دو طرف در خانه قرار می‌داد و آیه تطهیر را قرائت می‌کرد و می‌فرمود: «الصَّلاة رَحِمَکُم الله » (یعنی آمادۀ برپایی نماز شوید ای خاندان عصمت و طهارت!) تا همه بدانند این آیه شریفه در حق اهل این خانه نازل شده است.
مهمان نواز: بسم الله الرحمن الرحیم حديث كساء ماجراى حديث كساء به طور متفاوت و در چندین مكان تكرار شده است. يك مورد آن بعد از جريان مباهله، یعنی همان سال نهم هجری، اواخر ماه ذی‌الحجه است که پيامبر و اهل‏بيت علیهم السلام در زير جامه‌ای قرار گرفتند و آيه تطهير نازل شد. مرتبه دیگر در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام تكرار شد که حضرت زهرا علیهاسلام مى‏فرمايند: روزى پدرم بر من وارد شده و فرمودند: «احساس ضعف مى‏كنم. جامه‌ای برايم بياور.» آوردم و ايشان خود را پوشاند، درحالى كه صورتشان مى‏درخشيد. اندكى كه گذشت فرزندم حسن علیه السلام آمد و سؤال كرد: بوى خوشى به مشامم مى‏رسد. گفتم: بله، بوى جدّ توست. او رفت و به پيامبرصلی الله علیه وآله وسلم سلام كرد و كنار ايشان زير كساء قرار گرفت. سپس فرزندم حسين علیه السلام آمد و به همان ترتيب او نيز كنار جدّ خود قرار گرفت. سپس اميرالمؤمنين علیه السلام آمدند و ایشان نيز به زير كساء رفت. من نيز اجازه گرفته و كنار آن‌ها زير كسآء نشستم. آن‌گاه پيامبر دو طرف كساء را گرفته و به سمت آسمان اشاره كرده و فرمودند: «خدایا، اين‌ها اهل‏بيت من هستند، گوشت و خون آن‌ها گوشت و خون من است و...» خداوند فرمود: اى ملائكه، من هستی‏ را نيافريدم، مگر به خاطر محبت اين پنج نفر. جبرئيل پرسيد: آن‌ها چه كسانى هستند؟ خداوند فرمود: «هُمْ فاطِمةُ وَ اَبوها و بَعلُها و بَنوها؛ فاطمه است و پدر فاطمه، فاطمه است و شوهر فاطمه، فاطمه است و پسران فاطمه.» جبرئيل از خدا و رسول خدا اجازه گرفت و با افتخار وارد كسآء شد و گفت: خداوند مى‏فرمايد: إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا؛ خدا اراده قطعی فرموده که شما اهل‌بیت از هر گونه آلودگی و نقصی به طور کامل پاک و مطهر باشید. و فرمودند: هركس اين داستان را در محفلى بيان كند، خداوند رحمت و غفران خود را نازل مى‏كند. و اگر اندوهگینی در آنجا باشد، اندوه او را برطرف مى‏كند و حاجات او را برآورده می‌سازد. سندهای اين حديث، سندهای معتبرى است كه در جاى خود به آن پرداخته شده است و علمای شیعه و سنی بر آن‌ها اعتماد کرده و پیوسته این حدیث را به گونه‌های مختلف نقل کرده‌اند و یاد آوری این حدیث را وسیله نزول رحمت الهی می‌دانند. مرحوم آیت الله بهاالدینی و مرحوم آیت الله بهجت پیوسته به قرائت این حدیث سفارش می‌فرمودند.
صحبتهای ایه الله طباطبایی امام جمعه محترم اصفهان در پاسخ به شرکت در عزاداری محرم و مقایسه کردن آن با مدافعان حرم👆🖕🖕🖕🖕
🇺🇸 در هزیمت و فضاحت تاریخی آمریکا در موضوع عدم‌ تصویب تسلیحاتی علیه ایران چند عامل دخیل بود: ۱. اولین عامل تاریخی ملت ایران در برابر تحریم ها و همراهی با حاکمیت در ایستادگی مقابل زورگویی ها بود. آمریکا ، اروپا و اکثر سران دنیا گمان نمی کردند جمهوری اسلامی بیش از ۲ سال بتواند در برابر تحریم های کمرشکن تاب بیاورد و همزمان از مواضع خود عدول نکند. به پشتوانه همین حمایت ها بود که نظام جمهوری اسلامی های متعدد برگزار کرده و حضور خود را در مناطق اطرافش گسترش داده و علنا حقوق خود را طلب می نماید. ۲. ناامیدی از موثر بودن تحریم های آمریکا: اروپایی ها اکنون در ۲ راهی حمایت از سیاست های و هل دادن ایران به سمت شرق و میلتاریزه کردن اطرافش و یا نگه داشتن جمهوری اسلامی با مشوق های مختلف مانده اند. طبیعی ست وقتی سیاست های تحریمی و های امنیتی تاکنون کوچکترین دستاوردی نداشته و ترامپ هم در آستانه به شدت دچار افول محبوبیت شده، اروپاییان تخم مرغ های خود را در سبد رئیس جمهور فعلی ننهاده و با او همراهی نخواهند کرد . ۳. و بر اثر سیاست های یکجانبه گرایی جری تر شده و می دانند اگر در مقابل رفتارهای او ایستادگی نکنند ، پرستیژ بین المللی آنها تضعیف شده و محاسبات طرف آمریکایی در خصوص آنها تغییر خواهد کرد. همچنین اعمال با چین و خروج از پیمان ها و تعهدات بین المللی توسط آمریکا خطری جدی برای این ۲ کشور موثر در سیاست بین الملل است که مطمئنا دوست ندارند ترامپ برگ برنده ای در انتخابات داشته باشد و هر طور که بتوانند چوب لای چرخ او خواهند کرد . ۴. هشدارهای جدی در این خصوص و رزمایش اخیر سپاه در خلیج فارس نیز بسیار موثر واقع شد. تداوم تحریم های تسلیحاتی ایران به معنای ناامیدی این کشور از چهارچوب ها وقواعد حقوق بین الملل و برای حفظ و دوام خود بود و ایرانیان ناگزیر به سوی رئالیسم کلاسیک سوق می یافتند و دور از ذهن نبود که در جهت بقای خود از معاهده npt خارج شده و به سمت بازدارندگی اتمی حرکت کنند و همین امر خطری جدی برای توازن قدرت فعلی و امنیت جهانی دانسته می شد‌. ۵. ترامپ از بسیاری از پیمان های جهانی خارج شد ، با چین جنگ تجاری راه انداخت ، نظامی با را تقویت کرد ، از برجام خارج شد و مقام ارشد رسمی نظامی ایران را علنا ترور کرد ، برخلاف های شورای امنیت حاکمیت بر اراضی اشغالی ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت و به جای دخیل کردن قدرت های بزرگ در اداره جهان ، آنان را به هیچ گرفت. عوامل فوق باعث شدند که وی از نظر کشورهای عرصه بین المللی ، عنصری نامطلوب برای و آینده دنیا قلمداد شده و همراهی با او به معنای شکستن قواعد جهانی حاکم تلقی گردد. مطمئنا ، روسیه و اروپا برهم خوردن نظم کنونی را بر نمی تابند. در باید گفت ایران بخشی از پاداش صبر استراتژیک و خود را دریافت نمود و از امروز با دستی بازتر و اعتماد به نفسی بالاتر در عرصه بین المللی نقش خود را ایفا خواهد کرد. ┄┅═══✼📩✼═══┅┄ ☑️ @tahlilgar57
هدایت شده از علی ولی الله
روایاتی در خصوص امیر المومنین علیه السلام از آیت الله الله مظاهری حفظه الله بسم الله الرحمن الرحیم روایاتی که دربار‌ه‌ي امیرالمؤمنین«سلام الله علیه»وارد شده است. متجاوز از هزار روايت است ـ در کتب متعدّدی از شیعه و سنّي ضبط شده است. در اين فصل به جهت رعايت اختصار، به ده روايت اشاره مي‌شود. روایت اوّل روایتی است که هم شیعه نقل کرده است و هم اهل سنّت. جالب است بدانید که راوی این روایت عمر بن خطاب است. او می‌گوید: شهادت مي‌دهم که از پیامبر خدا«صلی الله علیه و آله و سلم» شنیدم که مي‌فرمودند: لَوْ أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وُضِعَتَا فِي كِفَّةٍ وَ وُضِعَ إِيمَانُ عَلِيٍّ فِي كِفَّةٍ لَرَجَحَ إِيمَانُ عَلِي[1] اگر تمام آسمان‌ها و زمين را در يک کفه‌ي ترازو قرار دهند و ايمان علي را در کفه‌ي ديگر، ايمان علي سنگين‌تر است. خود امیرالمؤمنین«سلام الله علیه» می‌فرمايند: لَوْ كُشِفَ الْغِطَاءُ مَا ازْدَدْتُ يَقِيناً[2] بسیاری از چیزها را نمی‌توان با چشمِ سر دید؛ مثل خداوند متعال، روز قیامت و امثال اینها. حضرت می‌فرمایند: اگر پرده‌ها کنار برود و دیدنِ این چیزها با چشمِ سر هم ممکن شود، باز برای من تفاوتی ندارد؛ ذرّه‌ای به ايمان و یقینی که الآن به این امور دارم، افزوده نمی‌شود. پی نوشت ها: [1]. الأمالي (للطوسي)، ص 575؛ مناقب آل أبي طالب، ج 2، ص 370؛ تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 341؛ المناقب (للخوارزمي)، ص 130؛ الرياض النضرة في مناقب العشرة المبشرين بالجنة، ج 3، ص 181؛ نزهة المجالس و منتخب النفائس، ج 2، ص 207؛ کفاية الطالب في مناقب علي بن أبي طالب، ص 258. جهت اطلاع بيشتر از مصادر اين روايت در کتب اهل سنّت ن. ک: إحقاق الحق و إزهاق الباطل و ملحقات آن، ج 5، صص 613 ـ 618؛ ج 16، صص 406 ـ 410؛ ج 21، صص 580 ـ 585؛ ج 31، صص 54 ـ 55. - شبيه اين روايت در جاي ديگري نيز از عمر نقل شده است که گفت: از پيامبر «صلی الله علیه و آله و سلم»شنيدم که مي‌فرمود: لو وزن إيمان علي بإيمان أمتي لرجح إيمان علي علی إيمان أمتي إلی يوم القيامة اگر ايمان علی را با ايمان امتم بسنجند، ایمان علی بر ايمان آنان تا روز قيامت، برتری خواهد داشت. (مناقب آل أبي طالب، ج 2، ص 9) يعنی تمام امّت پيامبر از علما و خلّصين و غيره را تا روز قيامت جمع کنيد، باز ايمان علی% بر ايمان آنان برتری دارد. [2]. مناقب آل أبي طالب، ج 2، ص 38. جهت اطلاع از مصادر اين روايت در کتب اهل سنّت ن. ک: إحقاق الحق و إزهاق الباطل و ملحقات آن، ج 7، صص 605 ـ 607.
هدایت شده از علی ولی الله
بسم الله الرحمن الرحیم روايتي در باب اعمال اميرالمؤمنين«ع» روایت دوّم هم شبیه روایت اوّل، امّا مربوط به اعمال امیرالمؤمنین«سلام الله علیه» است. در جنگ خندق، وقتی «عمرو بن عبدود» سردار سپاه دشمن توانست از خندق عبور کند و کسی جز امیرالمؤمنین«سلام الله علیه» توان رویارویی با او را نداشت و همان موقع بود که پیامبراکرم«صلی الله علیه و آله و سلم» فرمودند: بَرَزَ الْإِيمَانُ كُلُّهُ إِلَى الشِّرْكِ كُلِّه[1] امروز تمام ايمان در برابر تمام شرک ظاهر شده است. کنایه از این که اگر علي«سلام الله علیه» شکست بخورد، دیگر اسلامی باقی نخواهد ماند و از آن طرف، اگر عمرو کشته شود، دیگر کفّار توان مقابله با اسلام را ندارند. و وقتی امیرالمؤمنین«سلام الله علیه» با رشادتِ تمام، توانست عمرو را به هلاکت برساند، پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم»فرمودند: أَبْشِرْ يَا عَلِيُّ فَلَوْ وُزِنَ الْيَوْمَ عَمَلُكَ بِعَمَلِ جَمِيعِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ لَرَجَحَ عَمَلُكَ عَلَی عَمَلِهِمْ وَ ذَلِكَ أَنَّهُ لَمْ يَبْقَ بَيْتٌ مِنْ الْمُشْرِكِينَ إِلَّا وَ قَدْ دَخَلَهُ ذُلٌّ مِنْ بِقَتْلِ عَمْرٍو وَ لَمْ يَبْقَ بَيْتٌ مِنْ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا وَ قَدْ دَخَلَهُ عِزٌّ بِقَتْلِ عَمْرٍو[2] بشارت بر تو باد ای علی، که اگر عملِ امروز تو یا عمل تمامی امت محمّد مقایسه شود، عمل تو بر عمل آنان ترجیح خواهد داشت؛ چرا که با قتل عمرو، خانه‌ای از مشرکین باقی نماند مگر آن که خواری در آن وارد شد و خانه‌ای از مسلمین باقي نماند مگر آن که عزت بدان راه یافت. همچنین فرمودند: لَضَرْبَةُ عَلِيٍّ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ الثَّقَلَيْن[3] ضربه‌ي علی در این روز از عبادت جن و انس بالاتر بود. یعنی یک عمل امیرالمؤمنین«سلام الله علیه» در مقایسه با تمامی عبادت‌ها و اعمال جن و انس ترجیح دارد، چه رسد به آن که بخواهيم تمامی اعمال آن حضرت را با اعمال جن و انس بسنجیم. پی نوشت ها: [1]. کنز الفوائد، ج 1، ص 297؛ شرح نهج البلاغة، ج 19، ص 61. [2]. کنز الفوائد، ج 1، ص 298. [3]. الطرائف في معرفة مذاهب الطوائف، ج 2، ص 519؛ همچنين ن. ک: المستدرک علی الصحيحين، ج 3، ص 34؛ تاريخ بغداد، ج 13، ص 19؛ المناقب، ص 107