eitaa logo
هجرت
10.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
370 ویدیو
5.4هزار فایل
کاربری مدیر هجرت و مدیر کانال @tarh_hejrat1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علی ولی الله
روز 9 آذر روز بزرگداشت شیخ مفید در میان دانشمندان اسلامی، بزرگانی‏یافت می‏شوند که در پیشرفت احکام الهی در جوامع تاثیر بسیار داشته، آثاری جاویدان ازخود به جای گذاشته‏اند؛ شیخ مفید، در شمارچنین دانشمندانی جای دارد. نامش محمد بن محمد بن نعمان بن‏عبدالسلام و کنیه‏اش ابو عبدالله است و در یازدهم ذیقعده (سالروز میلاد حضرت‏ثامن الحجج علی بن موسی الرضاعلیه السلام) درسال ۳۳۶ ه .ق. دیده به جهان گشود. شیخ طوسی، در کتاب رجال خود از این عالم گرانسنگ این گونه یاد می‏کند: «محمد بن محمد بن نعمان دانشمندی‏بزرگ و موثق است.» او در فهرست‏می‏نویسد: «محمد بن محمد به نعمان‏معروف به «ابن معلم‏» از متکلمان امامیه است‏. در زمان او ریاست علمی و دینی شیعه به اومنتهی گردید. در علم فقه و کلام بر هر کس‏برتری داشت. دانشمندی حاضر جواب بود ونزدیک به ۲۰۰ جلد کتاب از او به یادگار مانده‏است. ابن شهر آشوب در مورد وی می‏نویسد:شیخ مفید ابو عبدالله محمد بن محمد بن‏نعمان از شاگردان ابو جعفر بن قولویه بود وحضرت ولی عصر او را به «شیخ مفید» ملقب‏فرمود. نجاشی - که خود از زمره شاگردان آن عالم‏گرانمایه است.- در باره استادش می‏گوید: استاد ما - رضی‏الله عنه - مقام والای او درعلم و کلام و روایت و وثاقت، مشهورتر ومعروفتر از آن است که به وصف آید. جایگاه و مقام علمی و دینی شیخ مفیدزمانی بهتر روشن می‏گردد که عصر وی موردبررسی قرارگیرد. ● عصر حیات در عصر شیخ مفید، شیعیان از آزادی‏بیشتری برخوردار بودند و وجود عالم‏بزرگواری چون شیخ مفید در میان آنان به‏اعتبارشان می‏افزود. شیخ از پراکندگی‏شیعیان ممانعت ورزید، آنان را از خطر تفرقه‏نجات داد، با اعتبار خویش اوضاع اسفبارآن‏ها را سامان بخشید و آن‏ها را به اوج عزت‏رسانید. شیخ مفید در محله کرخ بغداد - که‏مرکز شیعیان بود.- می‏زیست و مسجدمعروف «براثا»- که اکنون زیارتگاه شیعیان‏است.- محل تدریس وی بود. از سوی دیگر، دوران شیخ مفید دوران‏رونق مباحث کلامی و اصولی در میان‏دانشمندان اهل سنت‏بود. پیش از وی،شیعیان در مسائل کلامی و اصولی حلقه‏های‏درس تشکیل داده بودند و شیخ صدوق - که‏ریاست علمی و دینی شیعیان را عهده‏داربود.- سبک ساده‏ای در تصنیف و تالیف کتب‏پیش گرفت و بر همان شیوه نیز فتوا داد. سبک ساده بیانی صدوق، جهت تفهیم‏مسایل کلامی و اعتقادی سودمند بود، ولی باپیشرفت علمای اهل سنت در آن علوم، ادامه‏آن سبک سبب رکود جامعه شیعی می‏شد. براین اساس، ایجاد یک تحول، ضروری به نظرمی‏رسید. در این زمان شیخ مفید با استفاده‏از مبانی علم کلام و اصول راه بحث و استدلال‏را بر شیعیان گشود; ابواب فقه را با دقت موردتجزیه و تحلیل قرار داد، هر موضوعی را درجایگاه خویش بیان کرد و با این روش، جامعه‏مسلمانان را با روش صحیح استدلال آشناساخت شیخ مفید نه تنها نزد علمای شیعه بلکه‏نزد علمای اهل سنت نیز مقامی والا داشت وآن‏ها نیز او را می‏ستودند. ابن ندیم - که از معاصران او بود.- در باره‏وی می‏نویسد:«دانشمندی با هوش و بافراست است. من او را دیده‏ام، دانشمندی‏عالیقدر است. ابن حجر عسقلانی در باره وی‏می‏نویسد:«مفید بسیار پارسا و فروتن وپاسدار علم بود. گروهی از دانشمندان ازمحضر او بهره جستند. او چنان در مکتب‏تشیع والامقام است که معروف است‏بر هردانشمندی منت (حق) دارد.» شیخ مفید در مناظره از قدرت خارق‏العاده‏ای بر خوردار بود و مخاطب خویش رابه خوبی اقناع می‏کرد. خطیب بغدادی - که از علمای اهل سنت وهم عصر شیخ مفید بود.- می‏گوید: «او، اگرمی‏خواست، قدرت داشت ثابت کند که ستون‏چوبی از طلا است‏». نام‏های چند تن ازعلمای اهل سنت - که شیخ مفید اغلب باآن‏ها مناظره می‏کرد.- عبارت است از: علی بن‏عیسی رمانی، قاضی ابوبکر باقلانی و قاضی‏عبدالجبار معتزلی. ● شیخ مفید و تبعید شیخ مفید در عصر عضدالدوله دیلمی وحکومت آل بویه - که دوران عزت و اقتدارشیعه بود.- می‏زیست و اکثر مناظرات وی درهمین دوران صورت گرفت. شیخ در زمان‏وفات عضدالدوله ۳۴ ساله بود. البته این‏دوران آزادی برای شیخ و شیعیان چندان‏پایدار نبود; زیرا به زودی دوران دستگیری وتبعید شیخ و دوستانش آغاز شد. ابن اثیر ازآن دوران این گونه یاد می‏کند: «در سال ۴۰۹ه . سلطان الدوله، پسر بهاءالدوله، ابن‏سهلان را به کومت‏بغداد منصوب کرد.چون او وارد بغداد شد، ابو عبدالله بن نعمان،فقیه شیعه، راتبعید کرد. ● افول ستاره نجاشی، شاگرد عالیقدر شیخ، از زمان فراق‏استاد چنین می‏گوید: «مفید (ره) سه شب‏مانده به آخر ماه رمضان سال ۴۱۳ ه . وفات‏یافت و ولادتش روز یازدهم ذی قعده سال‏۳۳۶ ه. بود.
بسم الله الرحمن الرحیم مبلغان گرامی زید عزهم سلام علیکم احتراما ، باستحضار می رساند امتحان جبرانی ضمن خدمت نیمه اول سال 99 برای آن دسته از مبلغینی که بدلایلی نتوانستند در آزمونها شرکت نمایند در آذر ماه به صورت مجازی به شرح ذیل برگزار می گردد : 1. تفسير جزء های زوج : 16 و 15 آذر ماه 2. تفسير جزء های فرد : 18 آذر ماه 3. احکام : 17 آذر ماه برای شرکت در آزمون مجازی ، از ساعت 7 تا 16 به منوی آموزش، قسمت آزمون مراجعه فرموده و درس مورد نظر را انتخاب کنید. نکات: 1- مدت امتحان، 20 دقیقه می باشد . در صورتی که در حین امتحان، ارتباط با سایت قطع گردد ، فقط دوبار دیگر امکان اتصال وجود خواهد داشت. 2- نمره منفی ندارد. 3- نمره امتحان تفسیر 15 و 5 نمره هم به خلاصه نویسی اختصاص یافته است. 4- جزوه تفسیر به معاون تبلیغ تحویل داده شود . 5- بلافاصله پس از امتحان، می توانید با مراجعه به کارنامه ، نتیجه امتحان را مشاهده کنید. کانال هجرت: https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷 https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷 با تشکر
نهایی 258.pdf
7.2M
ماهنامه مبلغان ربیع الثانی
بسمه تعالی مبلغین گرامی زید عزهم سلام علیکم با تقديم احترام؛ باستحضار می رساند از ماه آینده (دی ماه) برای وارد شدن به سامانه سماوات و ثبت گزارش ماهانه می بایست از طریق پیشخوان بر خط حوزه های علمیه اقدام نمایید لذا لازم است قبل از تاریخ فوق وارد پیشخوان شده و پس از احراز هویت مدارک و اطلاعات خود را به روز رسانی نمایید . تذکر : 1- مبلغین(بينات- هجرت-مدارس و...) در سامانه پيشخوان بايد رمز ورود به سيستم مرکز مديريت را وارد نموده و در صورت فراموشي رمز گزينه " فراموشي نام کاربري و کلمه عبور " را انتخاب کنید. 2- مبلغینی که پرونده آموزش انها در حوزه های علمیه اصفهان و خراسان می باشد. و یا از اتباع هستند جهت وارد شدن به پیشخوان حوزه از طریق راهنمای ضمیمه وارد شده و احراز هویت نمایند . برای احراز هویت مدارک ذيل بايد اسکن و بارگذاري شود: 1- عکس رنگی 2- صفحه اول شناسنامه 3- کارت ملی تذکر: مدارک باید اصلی بوده و کپی نباشد. براي ورود به سامانه پيشخوان از لينک زير وارد شويد: http://login.ismc.ir/ در صورتي که هر مشکلي يا سوالي در خصوص احراز هويت پيدا شد با تلفن پشتيباني پيشخوان که در سايت موجود مي باشد تماس حاصل فرماييد. با تشکر مديريت مسجد و هجرت
احراز هويت.pdf
833.8K
راهنمای احراز هویت در پیشخوان حوزه
«خروج از فرهنگ بدآموز غربی و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی، ملی و انقلاب فرهنگی در تمام زمینه‌ها در سطح کشور آن چنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید و با نفوذ عمیق ریشه‌دار غرب مبارزه کرد. اینک با تشکر از زحمات ستاد انقلاب فرهنگی برای هر چه بارورتر شدن انقلاب در سطح کشور، تقویت این نهاد را لازم دیدم. بدین جهت علاوه بر کلیه افراد ستاد انقلاب فرهنگی و رؤسای محترم ۳ قوه، حجج اسلام آقای خامنه‌‏ای، آقای اردبیلی و آقای رفسنجانی و همچنین جناب حجت الاسلام آقای مهدوی کنی و آقایان سیدکاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش و رضا داوری و نصرالله پورجوادی و محمدرضا هاشمی را به آنان اضافه نمودم.» سومین ترمیم عمده شورای عالی انقلاب فرهنگی به سال ۱۳۷۵ برمی‏گردد. حضرت ‏آیت‌‏الله ‏خامنه‌‏ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴/۹/۷۵ با صدور پیامی ضمن تعیین ترکیب جدید اعضای شورای عالی بر اهمیت جایگاه و وظایف خطیر آن نیز تأکید نمودند. بدین ترتیب شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد مرحله جدیدی از حیات تشکیلاتی خود ‏شد. در این مرحله شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف گردید در رأس فعالیتهای خود به مدیریت فرهنگی جامعه در عرصه‌های مختلف بپردازد و با سیاستگذاری‏های اصولی خود زمینه را برای پیدایش جامعه‏ای بهره‌‏مند از حیات طیبه الهی فراهم سازد
انقلاب فرهنگی که با توجه به شرایط حاکم بر فضای جامعه دانشگاهی آن دوران که یکی از نقاط عطف تصمیم گیری سیاسی زمامداران انقلاب بود، بیش از هر چیز بیانگر واقعی اندیشه حضرت امام در زمینه ایجاد محیط دانشگاهی متناسب با فرهنگ انقلاب اسلامی مردم ایران می باشد که حتی قبل از پیروزی انقلاب هم از دغدغه های فکری ایشان بود. از این رو در تاریخ ۲۳ خرداد ۵۹ حضرت امام خمینی (س) طی حکمی اعضای ستاد انقلاب فرهنگی و وظیفه آنان را تعیین کردند. متن پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم مدتی است ضرورت انقلاب فرهنگی که امری اسلامی است و خواست ملت مسلمان می باشد، اعلام شده است و تا کنون اقدام مؤثر اساسی انجام نشده است و ملت اسلامی و خصوص دانشجویان با ایمان متعهد، نگران آن هستند و نیز نگران اخلال توطئه گران که هم اکنون گاه گاه آثارش نمایان می شود و ملت مسلمان و پایبند به اسلام خوف آن دارند که خدای نخواسته فرصت از دست برود و کار مثبتی انجام نگیرد، و فرهنگ همان باشد که در طول مدت سلطه رژیم فاسد کارفرمایان بی فرهنگ، این مرکز مهم اساسی را در خدمت استعمارگران قرار داده بودند، که از دستاوردهای دانشگاه ها به خوبی ظاهر می شود که جز معدودی متعهد و مؤمن که علیرغم خواست دانشگاه ها در خدمت کشور و اسلام بودند، دیگران جز ضرر و زیان چیزی برای کشور ما بار نیاوردند؛ و ادامه این فاجعه که مع الأسف خواست بعض گروه های وابسته به اجانب است، ضربه ای مهلک به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی وارد خواهد کرد، و تسامح در این امر حیاتی، خیانت عظیم بر اسلام و کشور اسلامی است. بر این اساس به حضرات آقایان محترم محمد جواد باهنر، مهدی ربانی املشی، حسن حبیبی، عبدالکریم سروش، شمس آل احمد، جلال الدین فارسی و علی شریعتمداری مسئولیت داده می شود تا ستادی تشکیل دهند و از افراد صاحبنظر متعهد، از بین اساتید مسلمان و کارکنان متعهد و دانشجویان متعهد با ایمان و دیگر قشرهای تحصیلکرده، متعهد و مؤمن به جمهوری اسلامی دعوت نمایند تا شورایی تشکیل دهند و برای برنامه ریزیِ رشته های مختلف و خط مشی فرهنگی آینده دانشگاهها، بر اساس فرهنگ اسلامی و انتخاب و آماده سازی اساتید شایسته متعهد و آگاه و دیگر امور مربوط به انقلاب آموزشی اسلامی اقدام نمایند. بدیهی است بر اساس مطالب فوق دبیرستان ها و دیگر مراکز آموزشی که در رژیم سابق با آموزش و پرورشی انحرافی و استعماری اداره می شد، تحت رسیدگی دقیق قرار گیرد تا فرزندان عزیزم از آسیب و انحراف مصون گردند. از خداوند متعال توفیق آقایان را در این امر مهم مسئلت می نمایم و عظمت اسلام و کشورهای اسلامی را خواهانم. والسلام علیکم . روح الله الموسوی الخمینی.
۱۹ آذر ماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی صدور پیام نوروزی امام‌ خمینی (ره) در اول فروردین ۱۳۵۹ را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب فرهنگی دانست، ایشان در بند ۱۱ این پیام بر ضرورت ایجاد انقلاب اساسی در دانشگاه‏‌های سراسر کشور، تصفیه اساتید مرتبط با شرق و غرب و تبدیل دانشگاه به محیطی سالم برای تدوین علوم عالی اسلامی تأکید کردند. شورای انقلاب به دنبال ملاقات با امام (ره) در بیانیه ۲۹/۱/۵۹ خود مقرر کرد که دانشگاه باید از حالت ستاد عملیاتی گروه‏‌های گوناگون خارج شود. در این بیانیه، ۳ روز مهلت برای برچیده شدن دفاتر و تشکیلات گروه‏‌ها در دانشگاه‏‌ها تعیین و افزوده شده بود که امتحانات دانشگاهی باید تا ۱۴ خرداد به پایان برسد و از ۱۵ خرداد دانشگاه‌ها تعطیل و هرگونه اقدام استخدامی و مانند آن در دانشگاه متوقف گشته و نظام آموزشی کشور براساس موازین انقلابی و اسلامی طرح ریزی شود. پس از تعطیل رسمی دانشگاه‌ها، امام‌خمینی (ره) در ۲۳/۳/۵۹ فرمانی را مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی صادر کردند. در قسمتی از فرمان ایشان آمده است: «مدتی است ضرورت انقلاب فرهنگی که امری اسلامی است و خواست ملت مسلمان می‏باشد، اعلام شده و تاکنون اقدام مؤثری انجام نشده است و ملت اسلامی و خصوصاً دانشجویان باایمان متعهد نگران آن هستند و نیز نگران اخلال توطئه‌گران که هم اکنون گاه گاه آثارش نمایان می‌‏شود و ملت مسلمان و پایبند به اسلام خوف آن دارند که خدای نخواسته فرصت از دست برود و کار مثبتی انجام نگیرد و فرهنگ همان باشد که در طول مدت سلطه رژیم فاسد کارفرمایان بی‌فرهنگ، این مرکز مهم اساسی را در خدمت استعمارگران قرار داده بودند. بر این اساس به حضرات آقایان محترم محمدجواد باهنر، مهدی ربانی املشی، حسن حبیبی، عبدالکریم سروش، شمس آل‌احمد، جلال الدین فارسی و علی شریعتمداری مسؤولیت داده می‌‏شود تا ستادی تشکیل دهند و از افراد صاحب‌نظر متعهد، از بین اساتید مسلمان و کارکنان متعهد باایمان و دیگر قشرهای تحصیلکرده، متعهد و مؤمن به جمهوری اسلامی دعوت نمایند تا شورایی تشکیل دهند و برای برنامه‏ ریزی رشته‏ های مختلف و خط‌مشی فرهنگی آینده دانشگاه‌ها، براساس فرهنگ اسلامی و انتخاب و آماده سازی اساتید شایسته، متعهد و آگاه و دیگر امور مربوط به انقلاب آموزشی اسلامی اقدام نمایند.» ستاد انقلاب فرهنگی طبق فرمان امام (ره) ملزم بود که در برخورد با مسایل دانشگاهی فعالیت‏های خود را بر چند محور متمرکز کند: ۱. تربیت استاد و گزینش افراد شایسته برای تدریس در دانشگاه‏‌ها ۲. گزینش دانشجو ۳. اسلامی کردن جو دانشگاه‌‏‌ها و تغییر برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، به صورتی که محصول کار آنها در خدمت مردم قرار گیرد. بر این اساس، ستاد از صاحبنظران مختلف دعوت به همکاری کرد و در اولین گام گروه‌های برنامه‌ریزی در رشته‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه کشاورزی، علوم انسانی و هنر تشکیل شد. از آنجایی که مدیریت دانشگاه‏‌ها در گذشته هماهنگ با فرهنگ اسلامی جامعه نبود، باید تغییراتی در مدیریت دانشگاه‏‌ها به عمل می‌آمد، سازمان دانشگاه‌ها باید دگرگون می‏شد و مهمتر از همه، محیط دانشگاه‌ها اسلامی می‏شد. برای این منظور، کمیته‏‌ای در ستاد با عنوان کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها ، تشکیل شد. با توجه به ناهماهنگی ضوابط و مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها با شرایط انقلابی جامعه، قسمت اعظم فعالیت‏های ستاد بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تعیین ضوابط و مقرراتی منطبق با موازین اسلامی متمرکز شد. در شهریور سال ۶۲ با توجه به نظر امام (ره) مبنی بر لزوم ترمیم و تقویت ستاد و مخصوصاً حضور مسئولین اجرایی در آن، به دنبال نامه رئیس جمهور وقت (آیت الله خامنه‌‏ای)، امام امت در تاریخ ۸/۶/۶۲ طی نامه‏‌ای به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر ترمیم و تکمیل ستاد انقلاب فرهنگی پاسخ دادند و از این تاریخ ستاد با ترکیب ذیل به فعالیت خود ادامه داد: نخست وزیر، وزرای فرهنگ و آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲ نفر دانشجو به انتخاب جهاد دانشگاهی و آقایان علی شریعتمداری، احمد احمدی، عبدالکریم سروش و مصطفی معین. با بازگشایی دانشگاه‌ها و توسعه مراکز آموزشی و گستردگی فعالیت ستاد انقلاب فرهنگی، ضرورت تقویت این نهاد بیش از پیش احساس شد. بطوریکه در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ دومین ترمیم عمده ستاد انقلاب فرهنگی توسط حضرت امام خمینی (ره) انجام گرفت و به این ترتیب شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیبی جدید تشکیل شد.
انا لله و انا الیه راجعون خبر ارتحال فقیه مجاهد و اندیشمند شجاع مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (قدس الله نفسه الزکیه) برای حوزه‌های علمیه بویژه حوزه علمیه قم و همه علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی سنگین و مایه تأسف شدید شد. آن فقید سعید چهره تابناکی بود که در سال های ممتد ازپشتوانه های استوار انقلاب اسلامی و از یاران فداکار امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) بشمار می آمد و جانفشانی و فداکاری و پیشگامی ایشان از آغاز نهضت اسلامی و خدمات ارزنده آن عالم فرزانه به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران و قم در مسندهای گوناگون حوزوی، علمی، فرهنگی، تقنینی و قضائی و در جایگاه های مهم شورای نگهبان و ریاست مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه، ماندگار و فراموش ناشدنی است. فضیلت های اخلاقی، روح انقلابی، بصیرت سیاسی و تلاش اجتماعی ایشان برای همگان بویژه طلاب و فضلای حوزه درس آموز و الهام بخش خواهد بود. فقدان آن دانشمند پارسا و با اخلاص را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران و قم و بیت شریف ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و علو درجات، رضوان الهی و حشر با اولیای الهی و شهدای سرافراز را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم. به پاس مجاهدت های عالمانه بیش از نیم قرن این مجاهد بصیر و بزرگداشت این شخصیت، حوزه‌های علمیه روز پنجشنبه۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ تعطیل می باشد. علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ۱۹ آذر ماه سال ۱۳۹۹ 🆔 @manabea110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلم تشییع عالم انقلابی و مجاهد حضرت آیت الله محمد یزدی در قم ای خار چشم فتنه راهت ادامه دارد... 🔥 حوزه انقلابی ╭┅─────────────┅╮ 🕌 @HowzehEnghelabi 🔆 ╰┅─────────────┅╯
🔺نماز حضرت آیت الله محمد یزدی عالم انقلابی و مجاهد به امامت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اقامه گردید 🔥 حوزه انقلابی ╭┅─────────────┅╮ 🕌 @HowzehEnghelabi 🔆 ╰┅─────────────┅╯
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی ▫️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفتند. 🔹 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیةالله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌طور ویژه به خاندان گرامی و همسر و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای بزرگ در اداره‌ی کشور همچون ریاست قوه‌ی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، و در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود.  ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. امید است این وزن سنگین ذخیره‌ی معنوی مایه‌ی علو درجات ایشان باشد.  از خداوند متعال رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۹ آذر ۱۳۹۹ 💻 @khamenei_ir
سلام علیکم معرفی یک سایت روایی ؛ Alvahy.com روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید ، ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه می آورد. اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" است . تالیف ؛ آقای علی رضا برازش چاپ انتشارات امیرکبیر است که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. دوست پژوهشگرمان جناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند. ان شاءالله این کتاب مورد استفاده دوستان قرار بگیرد.
🔻نشست‌ علمی با محوریت ابعاد فاجعه قتل جنین 🔹ویژه طلاب و مبلغین خواهر در سراسر کشور 🔸موضوع: چالشهای فقهی و اخلاقی اسقاط جنین ♻️با حضور: حجت الاسلام و المسلمین مزروعی 💠زمان: دوشنبه ۲۴ آذرماه، ساعت ۱۵ تا ۱۷ 🌐لینک ورود به جلسه:👇 http://B2n.ir/seght2 ✅ مجمع ملی فعالان جمعیت https://chat.whatsapp.com/FiLoKI8dwJA8xFZJnRGwlc